Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

آموزش اصول سئو

آموزش اصول اولیه و مقدماتی سئو برای علاقه مندان به سئو در وبسایت جواد یاسمی – خدمات سئو و سئو در مشهد را با آشنایی اولیه و مطالعه مقالات این دسته بندی مجله سئو و دیجیتال مارکینگ انجام دهید.

الگوریتم گوگل دنس (Google Dance) یا رقص گوگل یکی از تأثیرگذارترین الگوریتم‌های گوگل در رتبه‌بندی نتایج گوگل است و به وب‌سایت‌ها فرصت می‌دهد در مدت زمان محدود عادلانه با رقبای برتر حوزه کاری خود رقابت کنند. گاهی پیش می‌آید با انتشار یک صفحه در مدت‌زمان محدود سایت به نتایج برتر می‌آید و از ترافیک گوگل بهره‌مند می‌شود، این کار با هدف ارزیابی جایگاه واقعی و تشخیص میزان رضایت کاربران از محتوا صورت می‌گیرد
تاکنون شده سایت خود را به لحاظ محتوایی یا تکنیکال آپدیت کنید و بعد از چند روز این تغییرات در نتایج گوگل خود را نشان داده باشد؟ گوگل از کجا می‌داند به یک مطلب سایت آپدیت شده و ویدئو یا متن اضافه شده؟ پاسخ به همین الگوریتم کافئین برمی‌گردد. الگوریتم کافئین یکی از الگوریتم‌های مهم گوگل است که برای درک بهتر گوگل و نحوه ایندکس مقالات می‌تواند مفید باشد. اساساً باید بدانید به‌عنوان یک متخصص سئو باید با عملکرد و ماهیت الگوریتم‌ها آشنا باشید تا بتوانید استراتژی سئو خود را درست و اصولی پیاده‌سازی کنید. این الگوریتم یکی از این الگوریتم‌ها است که برای سئو کارها و کسب رتبه مناسب در گوگل اهمیت زیادی دارد. از سال 2009 که این الگوریتم منتشر شد در فرایند ایندکس شدن صفحات سایت‌ها تحول عظیمی رخ داد.
حتی با یک بار جستجو در سیستم جستجوی گوگل می‌توان به خوبی متوجه شد که چه فرآیند پیچیده و البته کارآمدی در پس زمینه روند جستجوها قرار دارد. گوگل همواره الگوریتم‌هایی را در راستای بهینه‌سازی فرآیند جستجو معرفی کرده است تا کاربران به راحتی و در کمترین زمان ممکن بتوانند به نتایج مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. یکی از این روش‌ها، الگوریتم برت است. الگوریتم BERT گوگل در سال 2019 به شکل رسمی وارد سیستم جستجوی گوگل شده و در آن زمان توجهات را به خود جلب کرد. این الگوریتم 10% از جستجوهای انجام شده در گوگل را تحت تأثیر قرار می‌دهد که در مقایسه با میلیون‌ها جستجوی روزانه توسط کاربران، رقم قابل ملاحظه‌ای است. در ادامه این مطلب بیشتر درباره الگوریتم برت BERT و نحوه عملکرد آن توضیح داده و می‌بینیم که دلیل اهمیت آن چیست.
الگوریتم پاندا Panda یکی از الگوریتم‌های کلیدی موتور جست‌وجوی گوگل است که در نتایج گوگل و رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها نقش کلیدی و مهمی ایفا می‌کند. آشنایی و شناخت کامل الگوریتم پاندا و سایر الگوریتم‌ها علاوه بر موفقیت در سئو بر روی فروش هم اثرگذار است. الگوریتم پاندا بر خلاف الگوریتم کافئین وب‌سایت‌های متخلف را جریمه می‌کند و عواقب مالی و زمانی را برای مدیران سایت‌ها به وجود می‌آورد. به همین خاطر باید با احتیاط و شناخت از الگوریتم‌ها اقدام کرد. الگوریتم پاندا زمانی توسط گوگل رونمایی شد که محتوای بی‌کیفیت و آزار دهنده رو به افزایش بود و کاربران نسبت به محتوای ضعیف آزاده خاطر بودند. گوگل با انتشار الگوریتم پاندا نشان داد برای محتوای باکیفیت اهمیت قائل می‌شود و وب‌سایت‌هایی که محتوای بی‌کیفیت دارند جایی در نتایج برتر گوگل ندارند.
پنگوئن گوگل یک آپدیت الگوریتم است که در سال 2012 معرفی شد. الگوریتم پنگوئن آمد تا اسپم را در وب کنترل و کاهش دهد. سایت هایی که با قوانین وبمستر گوگل همراه نبودند و از تکنیک ها کلاه سیاه یا همان black hat techniques استفاده می کردند را الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه یا پنالتی می کند. سایت شما تا به حال جریمه شده است؟ تا به حال بکلینک انبوه خریده اید؟ بکلینک های زیادی که در سایت های مختلف به اسم افزایش قدرت و افزایش ترافیک فروخته می شود، آیا اثری مثل سال های قبل از پنگوئن دارند؟
آموزش افزایش بازدید سایت وردپرس، اولین قدم در ارتقا و رشد تعداد کاربران وب‌سایت است. مدیران و وبمسترها باید بدانند از چه روش‌هایی می‌توانند تعداد کاربران وب‌سایت خود را افزایش دهند. این مسئله به صورت بنیادی و کلیدی بر روی فروش و رشد کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد و در فرایند رقابت با رقبا از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید در ظاهر مسئله، افزایش بازدید سایت وردپرسی راحت باشد؛ اما رقابت شدید رقبا، منابع مالی و دانش تخصصی به صورت پیچیده و تخصصی اهمیت دارند.
الگوریتم مرغ مگس خوار Google Hummingbird که گوگل  هیچ موقع به صورت کامل نگفته است دقیقا چه بوده است، یک تغییر اساسی برای بهتر کردن نتایج سرچ ها (جستجوی کاربران در سرپ) در دستگاه موبایل بوده است. سرعت و دقت بالای درک الگوریتم هوش مصنوعی هامینگ برد (Hummingbird) به همراه معنایی (Semantic) بودن درک این الگوریتم از عبارات سرچ شده در گوگل، تغییر شگرفی در نتایج گوگل داشته است. به طور خلاصه و مختصر برای کسانی که در یک جمله می خواهند در مورد مرغ مگس خوار بدانند می شود گفت: مرغ مگس خوار گوگل قدرت بیشتری به کلمات دم بلند یا لانگ تیل داد و به بهینه سازی معنایی در مقایسه با صرف استفاده از کلمه کلیدی در محتوا رتبه بهتری داد. در ادامه با مثال مفهوم را بهتر توضیح می دهیم.
Landing design.seo

یکی از مهم‌ترین موارد در سئو و افزایش رتبه سایت، ساخت یک لندینگ پیج با رعایت استانداردهای مشخص است. ولی لندینگ پیج چیست و چه کارایی دارد؟ در این مقاله به معرفی لندینگ پیج و اصول طراحی لندینگ پیج برای افزایش رتبه سایت پرداخته‌ایم. لندینگ پیج که به صفحه فرود نیز معروف است، صفحه‌ای است […]

چگونه از استراکچر دیتا (Structured Data) در بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟

چرا استفاده از استراکچر ديتا (Structure Data) به سئو سايت شما کمک مي کند؟ استراکچر دیتا به یک سری داده های سازمان یافته گفته می شود که با هدف بررسی درست محتوا سایت توسط موتور های جستجو، تولید می گردد. داده های سازمان یافته معمولا به دانش برنامه نویسی احتیاج داده و به کد های […]

ابزار های رایگان سئو

ابزار های سئو می توانند به شما در شناسایی راه هایی برای بهبود قابلیت سایت کمک کنند. اما چندین ابزار سئو رایگان وجود دارد که به اندازه همتایان پولی خود قدرتمند هستند. در اینجا بهترین ابزار های رایگان سئو را معرفی می کنیم. کسانی که تجربه ساخت ابزار های دیجیتال دارند متوجه هستند که چقدر […]

جستجوی پیشرفته در گوگل

پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث نویسنده‌ی دیدگاه : امین جباری اصل یکی از محبوب‌ترین ابزارهایی که به من در جست‌وجوی دقیق‌تر کمک می‌کند، محدود کردن جست‌وجوها از طریق زمان انتشار یا به‌روزرسانی آن‌ها است. برای این کار لازم است بعد از انجام جست‌وجو، از گوشه سمت راست بالا، روی دکمه «Tools» کلیک کنید […]

چگونه پادکست را سئو کنیم

قبلاً در مورد پادکست شنیده اید و شرط می بندم که حتی به تعداد انگشتان دست پادکست گوش کرده اید. اما  احتمالاً هنوز پادکستی نساخته اید. فقط به این روش فکر کنید … بیش از 1 میلیارد وبلاگ و تقریبا 7 میلیارد آدم در این جهان وجود دارند. هر 1 بلاگ برای هر 7 نفر […]

SEO_optimization

بهینه سازی (سئو) سایت با کمک گیمیفیکیشن قدرت گیمیفیکیشن را در سئو دست کم گرفته اید؟ تبریک می گوییم شما باید هزینه های سنگین تولید محتوا و لینک سازی را بپردازید. در این مقاله ابتدا تعریف سئو از گذشته تا الان را خواهیم داشت. سپس در مورد محتوا، لینک سازی و افزایش انگیجمنت به کمک […]

Google's_ranking_algorithm

الگوریتم‌های گوگل همه یک فاکتور را در نظر دارند که آن فاکتور هم آن است که الگوریتم‌ها بیشتر به عمق متن جست‌وجو شده بروند و بتوانند که بهترین پاسخ را به سؤال شما بدهند. الگوریتم رنک برین یا «RankBrain» بر پایه هوش مصنوعی است که سایت‌ها را براساس نظرات کاربران رتبه‌بندی می‌کند. کل الگوریتم‌های گوگل […]

Google_pigeon_algorithm

حتماً تا به حال تجربه جستجوی کسب و کار  در محلی که نمی شناختیم و یا حتی در نزدیک محل زندگیت رو داشتید. در طول روز ما سعی داشتیم  که به دنبال یک تعمیرگاه – رستوران و فروشگاه یا دفاتر خدمات ارتباطی در اطراف بودیم. حالا جستجو در گوگل اولین اقدام افراد برای گذر از […]

الگوریتم گوگل دنس

مهمترین و بهترین اتفاق برای یک مدیر سایت این است که سایت او در یک بازه زمانی کوتاه جهش بسیار فراوانی را شامل شود. اما کدام الگوریتم کار جهش ناگهانی سایت را انجام میدهد؟ الگوریتم رقص گوگل یا همان google Dance است که میتواند برای مدیران سایتی تجربه مثبتی را رقم برند. کاربران در 24 […]

Google_Hummingbird_Algorithm

حتما الگوریتمی وجود دارد که عبارات جست و جو شده را درک میکند تا نتایج مرتبط تری برای کاربر خود ایجاد کند. این الگوریتم تلاش بر این دارد که متن جست و جو شده را درک کند و از نظر رتبه و مرتبط بودن آن با متن سایت ها را به شما نشان دهد. الگوریتم […]

Google_sandbax_algorithm

شما هم مثل بقیه افراد حتما از موتور جست و جوی گوگل استفاده کرده اید. شاید شما متوجه نشده باشید ولی در هر دقیقه استفاده شما از وب چیزی حدود380 سایت جدید در گوگل ایجاد میشود. این عدد نشان میدهد که در زمان خیلی کوتاه رقابت بین سایت ها خیلی بیشتر میشود. این رقابت مثل […]

مدیر ارشد سئو

برای شناخت مدیر ارشد سئو، ابتدا لازم است که بدانید اصلا سئو چیست تا به بتوانیم به معرفی مدیر ارشد آن بپردازیم. همانطور که می دانید، سئو و بهینه سازی وب سایت از جمله موارد تاثیر گذار بر روی دیده شدن و پیشرفت وب سایت است. برای دریافت خدمات سئو، یا باید تخصص لازم را […]

Google_freshness_algorithm

شما هم مثل من میدانید که یک پازل اگر یکی از قطعه های خور را گم کند پازل کامل نمیشود. سئو هم مانند پازلی است که قطعات فراوانی دارد. گوگل با استفاده از الگوریتم ها توانسته که سئو را به یک حرفه مدرن تبدیل کند. الگوریتم Freshness یا همان تازگی محتوا یکی از پازل های […]

نرخ پرش چیست؟

فاکتورهای مهمی در سئو وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌‌ها را می‌توان نرخ پرش یا بانس ریت در نظر گرفت. در ادامه این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت جواد یاسمی می‌خواهیم اطلاعات کافی در رابطه با نرخ پرش یا همان Bounce rate به شما ارائه دهیم. با ما در این مقاله همراه […]

Penguin_Algorithm

شما هم حتما تاکنون نام باغ وحش گوگل را شنیده اید. این باغ وحش الگوریتمی از انواع حیوانات تشکیل شده که کامل کردن این باغ وحش یک حیوان دیگری هم نیاز داشت که خود را تکمیل کند. گوگل این باغ وحش را در سال 2012 با الگوریتمی که پنگوئن نام داشت کامل کرد. شما هم […]

کدام نوع از دستگاه یو پی اس مناسب شرکت های سئو وبسایت هستند؟

شرکت‌های سئو سایت باید از چه نوع دستگاه یوپی‌اس استفاده کنند؟ بهترین دستگاه یو پی اس برای این شرکت‌ها چه نوع دستگاهی است؟  یو پی ‌اس‌ها وظیفه نگهداری از وسایل برقی ارزشمند شما را برعهده دارند. در واقع محافظی قوی در برابر نوسانات جریان برق هستند و به شما در نگهداری و سوخته نشدن وسایل […]

همه ما می‌دانیم که آموختن زیروبم واژگان و اصطلاحات سئو دقیقاً به‌سختی یادگیری یک زبان دیگر است. به همین دلیل و با این هدف که به تمام عبارات استفاده‌شده در این مقالات اشراف داشته باشید، در این‌جا یک واژه‌نامه جامع سئو به‌صورتِ تفکیک فصل‌ها را با تعاریف و پیوندهای مفید برای شما عزیزان گردآوری کرده‌ایم. […]

این یک آنالیز اولیه در دامنه است در جهت آشنا شدن با سایت و نوشتن یک پروپوزال خدمات سئو، موارد مطرح شده بیشتر از نگاه استراتژی سئو، سئو داخلی و سئو خارجی است و مواردی همچون سئو فنی با داشتن سرچ کنسول آنالیز می شود. این سایت 312 صفحه ایندکس دارد و احتمالا تعداد صفحات […]

سئو تکنیکال

موارد قابل انجام برای این سایت بسیار زیاد است. سایت و کلمات کلیدی جای کار در همه لاین های را دارد. قبل از شروع فرایند سئو باید استراتژی سئو و طراحی سایت انجام شود. لیست موارد پیشنهادی برای بهبود اولیه سایت به شرح زیر است. پلفترم خدمات سئو یاسئومی یاسئومی ارائه دهنده خدمات سئو سایت […]

ریز تسک های سئو یاسئومی در چند لاین هستند. 1- سئو محتوایی 2- سئو داخلی 3- سئو خارجی 4- سئو فنی 5- طراحی 6- تولید محتوا 7- و … آنالیز سئو بررسی اولیه سایت بررسی اولیه کیوردهای سید (Seed) بررسی رقبا شناخت محصول یا سرویس مطالعه عمیق درباره هدف سایت کیورد ریسرچ مقدماتی ساختن دیتا […]

تسک هایی وجود دارد که بین دسته های مختلف می چرخند و افراد مختلف روی آنها کار میکنند و بعد از نهایی شدن و همچین با هر بار گردش بین دسته و افراد مختلف بایستی چک شوند. در نهایت در پلفترم خدمات سئو یاسئومی هر تسک یک لینک ایجاد می کند و یا روی یک […]

تمامی گزارش های روزانه، در بازه های زمانی متفاوت (مثلا گزارش 2 روزه، 2 هفته ای، ماهانه و حتی لایف تایم) هم نیاز است. پلفترم خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگی یاسئومی با بهینه کردن فرایند ها و خریدن زمان، خروجی مناسب تری با هزینه کمتری را ایجاد می کند.

با سرچ کیوردهای مختلف در گوگل به سایت هایی که تعداد بیشتری صفحه های سئو شده دارند، میرسیم. با آنالیز منو و دسته بندی آنها متوجه اهمیت هر کدام از مفاهیم کلیدی می شویم. اگر در مورد مفهوم کلیدی و تحقیق کلمات کلیدی سوال دارید و می خواهید بیشتر با ساختارهای بررسی آنها آشنا شوید […]