الگوریتم freshness گوگل

شما هم مثل من میدانید که یک پازل اگر یکی از قطعه های خور را گم کند پازل کامل نمیشود. سئو هم مانند پازلی است که قطعات فراوانی دارد. گوگل با استفاده از الگوریتم ها توانسته که سئو را به یک حرفه مدرن تبدیل کند.

الگوریتم Freshness یا همان تازگی محتوا یکی از پازل های سئو است. این الگوریتم که کمتر کسی به سراغ او میایند. اما هر کسی هم نمیتواند درک کند که گوگل توانسته با این الگوریتم کار خود را بسیار گسترش دهد.

این الگوریتم در سال2011 معرفی شد وهمچنین مورد پسند خیلی ها واقع شد. وقتی که این الگوریتم ساخته شد گوگل آن را یک دستاورد بزرگ خواند و گفت: این الگوریتم باعث شده دسته کم 35 درصد محتوا از نتایج جست و جو در گوگل تغییر کند.

وقتی که گوگل توضیحات دقیق این الگوریتم را منتشر کرد این الگوریتم مانند بمبی سروصدا به پا کرد جوری که سئو کاران حرفه ای بیشتر سعی کردند که به این کار الگوریتم بپردازند.

الگوریتم تازگی محتوا چگونه کار میکند؟

شما فکر کنید که میخواهید وسیله ای را بخرید. مرورگر خود را باز میکنید و وسیله ای که میخواهید را جست و جو میکنید. در صفحه شما چندین سایت پیدا میشود که:1- بروزترین و آخرین قیمت را بر سایت خود گذاشته.2- سایتی که آخرین بروزرسانی آن 1 هفته پیش بوده و سایتی که آخرین بروز آن طی یک ماه اخیر بوده. شما کدام رو انتخاب میکنید؟ قطعا شما سایتی که آخرین قیمت را به شما نشان داده میشود را باز میکنید. این دقیقا کار الگوریتم Freshness است. متوجه نشدید! الا بیشتر توضیع میدم.

کار الگوریتم Freshness چیست؟

دقیقا کار این الگوریتم این است که محتوا را با در نظر گرفتن تازگی آن در رتبه قرار دهد.یعنی هرچه سایت شما بروز تر و محتوای آن تازه تر باشد از نظر این الگوریتم سایت شما رتبه برتر را دارد. یعنی این الگوریتم تاریخ انتشار محتوا را معیار کلیدی خود قرار داده است. پس ما برای اینکه در این الگوریتم رتبه اول را داشته باشیم باید سایت خود را بروز نگه داریم.

چرا گوگل این الگوریتم را معرفی کرد؟

گوگل به خاطر کاربران خود این الگوریتم را ساخت زیرا هر کسی به دنبال بروز ترین و آخرین اخبار هستند. در خلاصه کلام میشه گفت که این الگوریتم و گوگل عاشق بروزترین محتوا هستند تا رضایت کاربران را به دست آورد. یکی دیگه از دلایل اصلی عرضه این الگوریتم این بود که مدیران سایت سایت خود را بروز قرار دهند.

برای افزایش رتبه در الگوریتمFreshness در محتوای خود چه فاکتور هایی را در نظر بگیریم؟

وقتی که گوگل به سایت شما سر میزند قطعا کل قسمت های سایت شما را چک میکند که بتواند سیگنال های مثبت را دریافت و آنها را در رتبه بندی سایت استفاده کند. با بکار گرفتن این الگوریتم معیار های بیشتری را در سایت شما میگیرد و اهمیت بیشتری دارند. اما این معیار ها چیست؟

1- بهتر است محتوای بهتر و طولانی تری (اما با کیفیت) در سایت خود قرار دهید که مدت زمان حضور کاربر بیشتر شود.

البته گوگل برای اولین بار حضور کاربر امتیازی برای شما قائل نیست و همه چیز به بازدید بعدی همان کاربر بستگی دارد. یعنی اگر فردی(کاربر) در این ماه 3 دقیقه در سایت شما بازدید داشت در هفته های آینده به4 دقیقه افزایش پیدا کند. یکی دیگر از روش های اینکه کاربر بیشتر در سایت شما حضور یابد این است که شما همیشه محتوای خود را بروز نگه دارید و در بازه زمانی کوتاه به هر مقاله خود کمی اضافه کنید.

2- از سایتی که محتوای بروز میگذارد اینک بگیرید.

شاید شما این رو زیادی شنیده باشید ولی گوگل به این کار امتیاز خاصی میدهد. وقتی که گوگل به سایت شما مراجعه میکند لینک هایی که قرار دادید را برسی میکند و این هم یک امتیاز مثبت است.

البته باید سعی داشت که از سایت های بروز لینک گرفت چون اگر از سایتی لینک بگیرید که بروز نباشد الگوریتم تازگی محتوا رتبه شما هم پایین می آورد. در واقع شما میتوانی با قرار دادن لینک سایت های بروز در مقاله های قدیمی به آنها رتبه دهید که آن مقالاتی که رتبه پایین تری دردارند به رتبه بالاتری ارتقا پیدا کنند . یعنی اگر لینک ها از صفحاتی باشند که تازه و کاربردی باشند ارزش آن به مراتب بیستر است.

3-لینک سازی مستمر.

بهترین کار ساخت بک لینک آن است که به طور مداوم از انواع سایت ها لینک بگیرید. مثلا اگر شما یک هفته لینک های مختلفی دریافت کنید ولی در یک ماه اینده هیچ لینکی دریافت نکنید راه بدی را در پیش برده اید. در این مواقع گوگل میتواند لینک شما را اسپم شناسایی کند. یکی از بهترین روش ها این است که شما محتوای قبلی خود را هم زنده کنید.برای اینکار لازم است که محتوای قبلی خود را در انواع شبکه ها به اشتراک بگذارید و به آن محتوا لینک دهی جدید بدهید تا تازه شوند.
چگونه الکوریتم تازگی محتوا را به نفع سئو کاران استفاده کنیم؟

1- محتوای سایت را بروز نگه دارید.

مقالاتی که در رتبه بالاتری در سایت شما هستند را در الویت قرار دهید و سعی کنید این مقالات را با تصاویر و… تغییراتی مفید در آن اینجاد کنید.

2- در تولید محتوا سریع تر از رقیب عمل کنیم.

سایت هایی که کار آنها تولید اخبار- موسیقی – سینما و… هستند باید سعی کنند که محتوای روز خود را در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت نزد کاربر فرار دهند. اگر سایت شما اولین خبر را منتشر کند کاربران زیادی به آن مراجعه میکنند.

4-سیگنال ها مثبت دریافت کنید.

شما باید با قرار دادن محتوای خود در شبکه های اجتماعی مرتبط با کسب و کار خود قرار دهید و آن ها را به سایت خود لینک دهید. اگر این محتوا در شبکه اجتماعی همه گیر شد منتظر زیر و رو شدن سایت خود باشید.

5-تاریخ انتشار را پاک نکنید.

یکی از فاکتورهایی که این الگوریتم روی آن حساس است تاریخ پخش محتوا است.اگر شما تاریخ محتوا را پاک کنید قطعا از سوی این الگوریتم ضربه بدی میخورید. که انجام این کار ریسک بالایی دارد. پس بهتر است به جای حذف تاریخ محتوای خود را به روز نگه دارید.

شاید اولین چیزی که در ابتدای نتیجه گیری باید به شما بگویم این است که: همیشه سعی کنید سایت و محتوای خود را بروز نگه دارید اما با اینکه گوگل به محتوای تازه روی می آورد شاید در برخی موارد که کم پیش میاید این کار به درد شما نخورد. برای بهتر شدن سایت باید این فاکتور ها را از نظر الگوریتمFreshness رعایت کنید.

1- کاربر خود را به خوبی بشناسید

2- اگر کاربر خود به دنبال آخرین خبر باشد سعی کنید محتوای خود را به روز نگه دارید.

اگر شما این فاکتور ها را رعایت کنید میشود

رعایت فاکتورها = سایت بهتر برای گرفتن جایگاه در گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *