بهینه سازی (سئو) سایت با گیمیفیکیشن

بهینه سازی (سئو) سایت با کمک گیمیفیکیشن

قدرت گیمیفیکیشن را در سئو دست کم گرفته اید؟ تبریک می گوییم شما باید هزینه های سنگین تولید محتوا و لینک سازی را بپردازید.

در این مقاله ابتدا تعریف سئو از گذشته تا الان را خواهیم داشت. سپس در مورد محتوا، لینک سازی و افزایش انگیجمنت به کمک گیمیفیکیشن صحبت خواهیم کرد. در آخر نحوه استفاده ابزارهای سئو از گیمیفیکیشن برای افزایش علاقه در سئوکاران برای گرفتن رتبه را بررسی می کنیم.

 

چطوری با توهم سئو، پولتان دود می شود؟ سایتی که 4000 بلاگ پست و 2 میلیون بک لینک دارد، نداشتن گیمیفیکشن یعنی مصرف منابع بدون بازگشت سرمایه. (مثال واقعی است)

 

بعد از مطالعه این مقاله به شما قول می دهم دید متفاوتی نسبت به ابزارهای مهم سئو پیدا کنید.

موارد مهمی در سئو وجود دارد که بسیاری به صورت مستقیم و تعدادی هم به صورت غیر مستقیم بر رتبه های صفحات شما در serp تاثیر می گذارند. همه میدانم هر چه کاربر ارگانیک بیشتر در وبسایت شما بماند و صفحات بیشتری را ببینید، الگوریتم رنک برین گوگل سیگنال های مثبتی از مفید بودن سایت شما (نسبت به پاسخوگو بودن به نیاز کاربر) دریافت می کند.

 

تعریف سئو در گذشته و الان

در گذشته کلمه  SEO به معنای بهینه سازی برای موتور های جست و جو بود (Search engine optimization) ولی الان چند سال می شود که به آن بهینه سازی برای تجربه کاربری (search experience optimization) می گوییم.

 

محتوایی که انگیجمنت ایجاد می کند.

محتوا پادشاه است. نوشتن یک محتوای عالی کاری سخت است. نوشتن یک استراتژی محتوایی کارآمد به مراتب سخت تر است. اگر بتوانیم در وبلاگ خود بین محتواهای مختلف ارتباطی با المان های گیمیفیکیشن ایجاد کنیم (ما در این مقاله روش های گیمیفای کردن را مطرح نمی کنیم.)، جریان ارگانیک ترافیک را به سمت مانی وبسایت یا صفحات فروشگاهی هدایت می کنیم و باعث فروش بیشتر، رضایت گوگل و افزایش رتبه ها خواهیم شد.

 

لینک سازی به کمک گیمیفیکیشن

ساختن بک لینک های قوی برای سئو بسیار مهم است. هر چقدر صفحاتی که از آن ها لینک میگیرد  قوی تر باشند، به شما هم قدرت بیشتری می دهد. حتی با گیمیفیکیشن می توانید در مدت کوتاهی بک لینک های زیادی بگیرید. در کنار بک لینک ها سوشیال سیگنال ها هم بسیار مفید بوده و برای داشتن سوشیال سیگنال قوی تنها یک راه باقی می ماند: گیمیفیکیشن

سوشیال سیگنال یعنی در شبکه های اجتماعی شما را ببینند، لایک کنند، کامنت بگذارند، و به اشتراک بگذارند. یک سوال مطرح می شود چرا مردم محتوایی را شیر می کنند؟

  1. 84% به خاطر حمایت از یک دلیل
  2. 78% برای اینکه در ارتباط باشند
  3. 69% برای داشتن حس خوب نسبت به خودشان
  4. 61$ نشان بدهند کی هستند
  5. 49% برای سرگرمی

حالا به کمک المان های گیمیفیکیشن می توانید هشتگ برند و هشتگ مهم خود را در فضای شبکه های اجتماعی وایرال کنید و سوشیال سیگنال های زیادی را بوجود آورید. این به برندینگ شما نیز کمک خواهد کرد.

 

بزرگان سئو و استفاده از گیمیفیکیشن

در دنیای سئو، شرکت های پیشرو عناصر گیمیفیکیشن را در برنامه ها و وب سایت های خود به کار برده اند تا توانایی های مشتریان خود را برای بهینه سازی موفق در نتایج جست و جو، بهبود بخشند. علاوه بر این سایت جواد یاسمی با دوره آموزش سئو در مشهد یادگیری سئو را راحت تر و سریع تر کرده است.

 

MOZ

به عنوان مثال Moz Pro، کرال کردن سایت را به یک بازی وظیفه محور تبدیل می کند که در هنگام انجام، رتبه های شما را با نمودارهای ساده ترسیم می کند، و شما را از تغییرات مثبت و منفی مطلع می سازد. سایت MOZ با فراهم آوردن اهداف برای رسیدن به رتبه بالاتر، عناصر گیمیفیکیشن را با موفقیت بکار گرفته است که سئو را برای کاربران ساده می کند و سطح بالایی از تعامل را ایجاد کرده است.

 

Yoast

یکی دیگر از ابزارهای مفید برای SEO که عناصر گیمیفیکیشن را در خود جای داده است، افزونه Yoast وردپرس است. برای کسانی که ناآشنا هستند: Yoast جامع ترین افزونه موجود برای ساده سازی فرایند و بهبود سئو در سایت وردپرس است.

یواست این امکان را می دهد تا شما یک الگو برای عنوان و متا دیسکریپشن ایجاد کنید. به شما دسترسی کنونیکال کردن، نوایندکس کردن و از همین داشبورد دسترسی های سریعی را برای شما ایجاد کرده است.

Yoast عناصر گیمیفیکیشن را در اختیار شما قرار می دهد که به موجب آن می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را برای بهینه سازی وارد کنید و سپس در هر صفحه به شما نمره ی کیفی بهینه سازی (به کمک رنگ ها) را اعلام می کند.

داشبورد بصری دقیقاً نشان می دهد که شما برای چه کلمه کلیدی بهینه سازی انجام داده اید و حتی می توانید نکات و ترفندهایی را برای بهبود نمره کیفی کلی خود بکار گیرید.

Woorank

Woorank شرکتی دیگر است که عناصر گیمیفیکیشن را با SEO گره می زند تا یک برنامه ساده بسازد که کاربران را به بهینه سازی وب سایت خود ترغیب کند.

WooRank، مشابه ابزار Grader Tool سایت HubSpot، سئو سایت را بر اساس 50 سنجه ارزیابی می کند که از قابل کرال بودن و سرعت سایت گرفته تا بک لینک ها و متا دیتا ها است.

بسته به اینکه کدام حالت عضویت را انتخاب کنید، می توانید طبق توصیه های Woorank، سایت خود را بهینه کنید و دوباره کرال کنید.

به عنوان مثال، برای فشرده سازی تصاویر، این لاین کردن کدهای css ، یا اینکه چه کلمات کلیدی و در کجا باید استفاده شود. با تکمیل پیشنهاد ها، خواهید دید نمره کلی سئو بودن سایت زیاد می شود.

 

سخن پایانی

با هزینه های کم برای ایجاد انگیجمنت در سوشیال مدیا هزینه های لینک سازی را کاهش دهید و با تولید محتواهایی که پادشاه باشند، گوگل و ربات هایش را بنده خود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *