09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

الگوریتم پاندا گوگل

Google Panda Algorithm.seo
اولین به روزرسانی الگوریتم Google Panda در فوریه 2011 انجام شد و تقریبا 12٪ از نتایج جستجوی جهانی را تحت تأثیر قرار داد. این تأثیر بسیار بزرگ و بی سابقه بود، پاندا اولین الگوریتمی بود که یک مدت طولانی از به روزرسانی های مهم گوگل را به وجود آورد که آینده جستجو و سئو را برای همیشه تغییر می دهد.
آنچه در این مقاله می خوانید:

اولین به روزرسانی الگوریتم Google Panda در فوریه 2011 انجام شد. و تقریبا 12٪ از نتایج جستجوی جهانی را تحت تأثیر قرار داد. این تأثیر بسیار بزرگ و بی سابقه بود، پاندا اولین الگوریتمی بود، که یک مدت طولانی از به روزرسانی های مهم گوگل را به وجود آورد که آینده جستجو و سئو را برای همیشه تغییر می دهد.

پاندا آغاز جنگ Google علیه اسپم وب مستران و سایت ها بود و SEO “کلاه سیاه” را نشانه رفت و همچنان یکی از بدنام ترین بروزرسانی ها در تاریخ گوگل است.

با این حال، نقشی که پاندا در الگوریتم گوگل بازی می کند در سالهای اخیر تغییر کرده است و وضعیت کلی محتوای وب نیز تحول یافته است. بنابراین اکنون زمان خوبی برای ارزیابی مجدد گوگل پاندا و در نظر گرفتن معنای SEO در سال 2020 است.

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

الگوریتم پاندا گوگل
تصویری از الگوریتم پاندای گوگل در صفحه گوگل ایمیج

پاسخ ساده این است که پاندا قصد دارد تا محتوای با کیفیت را پیدا کند، ارزش دهد و نشان دهد. تا جای ممکن از نمایش محتوای کم کیفیت یا فریبنده در SERP ها جلوگیری می کند.

البته، اندازه گیری الگوریتمی “کیفیت” محتوا دشوار است، اما، حتی در سال 2011، Google موفق شد تعدادی از موضوعاتی که نشان می دهد. محتوا نباید در جایگاه های بالا قرار بگیرد را کشف کند. و در میلیون ها خط کدهای خود اعمال کند.

محتوای کم ارزش و کوتاه: صفحاتی با محتوای بسیار کمی یا موارد فنی که مانع از مشاهده ربات های Google می شوند.

استفاده زیاد از کلمات کلیدی: کیورد استافینگ کردن کلمات کلیدی یا مخفی کردن کلمات کلیدی درون محتوا به منظور افزایش رتبه در گوگل.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

محتوای نامربوط: محتوایی که با کلمات کلیدی، عناوین و عناصر  که برای آنها بهینه سازی شده است، مطابقت ندارد. یعنی صفحه را برای یک کیورد خاص سئو کردین ولی محتوای صفحه نامرتبط است.

مزارع محتوا: وب سایتهایی که حجم بالایی از محتوای کم کیفیت را منتشر می کنند، غالباً محتوا را از جای دیگری در وب می گیرند و آن را در دامنه ای گردآوری می کنند که ارزش کمی دارد.

مزارع محتوا

نسبت بالای تبلیغات به محتوا: صفحاتی که حجم خیلی زیادی تبلیغ دارند و خیلی کم محتوا دارند. نسبت اصلا منطقی نیست.

محتوای کم کیفیت یا تعداد بالا از نوع UGC: در حالی که محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به خودی خود مشکلی ندارد، باید ضمن افزودن ارزش به تجربه کلی، به موضوعات پوشیده شده در دامنه / صفحات شما مرتبط باشد. مثلا روی صفحه الگوریتم گوگل در مورد موضوعات بی ربط صحبت نکنیم.

پیوندهای بیش از حد وابسته: محتوای سایت و صفحه شما هیچ ارتباطی با پیوندهای خروجی به وب سایتهای دیگر وجود ندارد و فقط به فکر همکاری در فروش بودن، اما محتوای شما باید علاوه بر لینکهای تبلیغاتی، چیزی برای ارائه داشته باشد.

نداشتن قدرت و اعتبار: پاندا شیوه نگاه گوگل به وب سایت و صفحه صفحه را تغییر داد – موضوعی که تا به امروز خیلی جدی تر شده است.

فریب محتوا: محتوا که برای فریب کاربران طراحی شده است. برای مثال، تبلیغات را به شکلی نمایش دهید که برای ایجاد کلیک بیشتر به عنوان محتوای معمولی به نظر برسند.

لینک های فریبنده: پیوندهایی که کاربران را به مکانیی که گفته شده، نمی برد.

اینها موادری است که الگوریتم پاندا در سال 2011 هدف قرار داده بود، وقتی که کیورد استافینگ، صفحات دروازه و محتوای فریبنده بسیار رایج بود. به روزرسانی های الگوریتمی مانند پاندا باعث شد که این موضوعات امروزه کمتر رواج داشته باشند و اکنون می توانیم درباره چیزهایی مانند محتوای مرتبط که یک استراتژی SEO اساسی است، صحبت کنیم.

Google Panda در سال 2011 شروع به کار کرده است. تا به امروز همیشه آپدیت شده و قدرت بیشتری پیدا کرده است.

خدمات سئو سایت با جواد یاسمی

Google Panda and E-A-T

گوگل E.A.T

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

2 سال گذشته، گوگل دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو (PDF) خود را به روز کرد که دستورالعمل هایی را برای تیم انسانی ارزیابی کننده کیفیت جستجو ارائه می دهد. دستورالعملهای جدید تأکید زیادی بر E-A-T دارد، که در آن تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بوده است.

از آگوست سال 2018، ما یک سری از به روزرسانی های اصلی الگوریتم را مشاهده کردیم. که نشان می دهد تغییرات چشمگیر در نحوه برخورد و بررسی گوگل درباره کیفیت محتوا است. تأثیر این به روزرسانی ها یادآور روزهای اول پاندا و پنگوئن بود .

اهداف الگوریتم پاندا:

  • محتوای کم ارزش
  • محتوای بی ربط
  • محتوای فریبنده
  • محتوای نادرست
  • تاکتیک های تبلیغاتی فریبنده
  • عدم اعتبار
  • استفاده بیش از حد یا نامشخص از لینک خروجی

این عوامل سالهاست که توسط الگوریتم گوگل مورد هدف قرار گرفته اند. اما آخرین موج به روزرسانی به ما می گوید: که این عوامل اکنون حتی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. در عصر اخبار جعلی، Google می خواهد محتوای منتشر شده توسط کارشناسان اصلی را ببیند.  به ویژه هنگامی که ادعا می کنند، مشاوره در مورد موضوعات جدی مانند بهداشت، مالی و قانون ارائه می دهند.

نخستین به روزرسانی در ماه آگوست، وب سایت های پزشکی به سختی برخورد کردند، که در نتیجه لقب “به روزرسانی پزشکی” را گرفت. با این حال، وب سایت های وابسته، سایت های رمزنگاری و دامنه هایی که مشاوره حقوقی یا مالی دارند. نیز در به روزرسانی های بعدی قرار گرفتند.

به روزرسانی های الگوریتم هسته می تواند تغییراتی را در هر ترکیبی از عوامل در الگوریتم اصلی Google اعمال کند. اما واضح است که بسیاری از عواملی که پاندا برای اولین بار در سال 2011 هدف قرار داده است، هنوز هم مرتبط هستند. در حقیقت، به نظر می رسد بسیاری از آنها بعد از سال گذشته به روزرسانی ها، وزن بیشتری در الگوریتم اصلی Google دارند.

از نظر فنی آنها دیگر پاندا نامیده نمی شوند. اما همین عوامل رتبه بندی هنوز در سال 2019 مرتبط هستند. شاید بیش از هر زمان دیگری.

منابعی که برای مقاله فوق مورد استفاده قرار گرفته شامل موارد زیر است:

  1. searchengineland
  2. webopedia
  3. searchenginejournal
  4. moz
  5. business2community
  6. this
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

۱۲ مهارت کلیدی برای تبدیل_ شدن به متخصص سئو موفق تا سال 1405

۱۲ مهارت کلیدی برای تبدیل‌ شدن به متخصص سئو موفق تا سال 1405

مقدمه: آینده سئو انسانی‌تر، فنی‌تر و پیچیده‌تر است سئو در سال‌های آینده، نه‌تنها به‌عنوان ابزاری برای...
چگونه گوگل با کمک هوش مصنوعی جلوی کلاهبرداری‌ ها را می‌گیرد؟

چگونه گوگل با کمک هوش مصنوعی جلوی کلاهبرداری‌ ها را می‌گیرد؟

گوگل با کلاهبرداران چه می‌کند؟ بیایید واقع‌بین باشیم. اینترنت هرچقدر پیشرفت می‌کند، راه‌های فریب هم پیچیده‌تر...
آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

در دنیای پرتنش رقابت میان غول‌های فناوری، گاهی سکوت، از هر فریادی بلندتر شنیده می‌شود. این‌بار، توجه‌ها...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
نسخه جدید سئو برای سال ۱۴۰۴

سئو در سال ۱۴۰۴: اگر از صفر شروع می‌کردم، چطور یادش می‌گرفتم؟

از سال ۲۰۰۹ تا امروز، میلیون‌ها نفر تونستن با استفاده از سئو، از گوگل ترافیک رایگان جذب کنن. من هم یکی...
چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم

چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم که نظر مدیر ارشد بازاریابی (CMO) را جلب کند؟

اگر سئو را تنها با افزایش ترافیک ارزیابی می‌کنید، زمان آن رسیده که نگاه‌تان را عوض کنید. در دنیای بازاریابی...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
راهنمای کامل پیاده‌سازی اصول E-E-A-T برای تقویت سئوی داخلی سایت

چگونه E-E-A-T را در سایت خود پیاده‌سازی کنیم و سئوی داخلی را تقویت کنیم؟

در پاسخ به انتشار اطلاعات نادرست در اینترنت و با هدف ارتقای کیفیت نتایج جستجو، گوگل مفهومی کلیدی را توسعه...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...
چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از سایت‌ها همیشه در رتبه‌های اول گوگل دیده می‌شوند و بیشترین...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070