09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

پادکست را شروع نکنید: 10 درس از 10 هزار دانلود پادکست های Ahrefs

پادکست-را شروع-نکنید

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

ما اخیراً از 10 هزار بار دانلود پادکست های Ahrefs عبور کرده ایم و صادقانه فکر می‌کردم این 10 هزار آسان‌تر خواهد بود.

منظورم این است که Ahrefs یک برند نسبتاً بالغ در صنعت سئو است و بیشتر کانال‌های ما به میلیون‌ها اندازه‌گیری می‌شوند:

  1. میلیون ها بازدید کننده از این وبلاگ،
  2. میلیون ها بازدید در کانال یوتیوب ما،
  3. میلیون ها بازدید به ابزار رایگان ما،
  4. و غیره.

بنابراین وقتی به آن 10 هزار نقطه عطف رسیدیم، هم از این بابت خوشحال شدم و هم از این که این تعداد بسیار کم بود ناراحت شدم. یه جورایی شبیه بودمیم جشن مقام سوم موقعیتی (که فکر می‌کردم برای آن مناسبت ایجاد مجدد بسیار مناسب است لینکدین):

نکته اصلی من: گرفتن پادکست از روی زمین بسیار، بسیار سخت است.

این به روش سئو ترکیب نمی شود و قالب مصاحبه های زوم در یوتیوب خیلی خوب عمل نمی کند.

بنابراین اگر به فکر راه‌اندازی یک پادکست بودید، می‌توانم 10 دلیل قانع‌کننده برایتان بیاورم که چرا نباید آن را انجام دهید. با جواد یاسمی همراه باشید تا درباره 10 دلیل بیشتر بدانید.

1. کار بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

من متوجه شده ام که بسیاری از مردم پادکست ها را به عنوان «محتوای آسان» تلقی می کنند. انجام شده!

خوب، برای ما در Ahrefs، مصاحبه واقعی شاید 40٪ از کار باشد.

دعوت از مهمانان، زمان‌بندی با آن‌ها، انجام تحقیقات مناسب، ایجاد یک مقدمه جذاب، طراحی یک تصویر کوچک برای YouTube، رونویسی، افزودن کدهای زمانی، نوشتن عنوان و توضیحات، آپلود در دسته‌ای از پلتفرم‌های پادکست، برش قطعات برای تبلیغ، نوشتن کپی برای آن تکه ها

مشاهده این مطلب  12 افزونه برتر کروم برای بازاریابان دیجیتال در سال 2023

اجرای یک پادکست کار بسیار زیادی است (البته اگر می خواهید یک نمایش با کیفیت ایجاد کنید).

2. شما به یک تیم نیاز دارید.

من نمی توانم تصور کنم که پادکست Ahrefs را به تنهایی انجام دهم. این یک تلاش تیمی از چند نفر است:

  • میشل (مدیر جامعه ما) بیشتر کارهای سنگین را از نظر تحقیق در مورد مهمانان، ویرایش ضبط، و مدیریت کل فرآیند سرتاسر انجام می دهد.
  • جورج و نیکیتا کسانی هستند که اینتروهای جالب را تولید می کنند.
  • سرگئی در حال طراحی تصاویر کوچک برای یوتیوب است.
  • هلن در آپلود کمک می کند.

بله، شما می توانید گوشه های این جا و آنجا را برش دهید. اما شما در خطر به خطر انداختن کیفیت هستید. و یک نمایش با کیفیت پایین تمام تلاش های تبلیغاتی شما را بسیار کم اثر می کند.

3. مصاحبه کردن سخت است.

قبل از شروع پادکست Ahrefs من احتمالا بیش از صد مصاحبه در پادکست های دیگران انجام دادم. و من می توانم به شما بگویم که میزبانی است بسیار سخت تر از مهمان بودن فشار برای جذاب کردن مصاحبه کاملاً بر عهده شماست، نه مهمان.

مهمان بیشتر در حالت واکنشی است، آنها فقط باید به هر چیزی که به شما پرتاب می شود پاسخ دهند. اما مصاحبه کننده مسئول نهایی موفقیت یک مصاحبه است. شما باید در تمام مدت تیز بمانید، سؤالات جالب بپرسید، و بدانید در کجا عمیق تر شوید (و چه زمانی موضوع را تغییر دهید).

تعداد بسیار زیادی از میزبانان پادکست دوست دارند در اینجا کوتاه بیایند و فقط به طور پیش فرض از هر مهمان مجموعه ای از سوالات عمومی را بپرسند، بدون اینکه سعی کنند کمی عمیق تر در پاسخ هایی که دریافت می کنند.

من عاشق رایان هالیدی هستم آن را توصیف کرد:

«از شما سؤالی می‌پرسند، شما پاسخ می‌دهید و سپس تقریباً می‌شنوید که چشمانشان کاغذی را که در مقابلشان دارند اسکن می‌کنند، همانطور که روی سؤال بعدی در لیست حرکت می‌کنند.

این بی احترامی به مهمان است، اما مشکل واقعی من با آن این نیست. مشکل من این است که صدای بسیار خسته کننده ای را ایجاد می کند. چه کسی می‌خواهد به صحبت‌های کسی که به معنای واقعی کلمه با چیزی تلفن می‌کند گوش کند؟ چرا باید به مکالمه ای گوش دهید که میزبان حتی به آن گوش نمی دهد؟

4. یک ساعت کافی نیست.

ممکن است در این مورد با من موافق نباشید، زیرا قطعاً پادکست‌های کوتاه خوبی وجود دارد.

مشاهده این مطلب  راهنمای خرید لیست‌های پستی

اما وقتی سعی کردم یک ساعت با مهمانانم مصاحبه کنم، متوجه شدم که این کافی نیست که اطلاعات بسیار خوبی را از آنها جمع کنم. مخصوصاً زمانی که مهمان شما بسیار پرحرف است و دوست دارد منحرف شود – این می تواند به راحتی کل برنامه مصاحبه شما را از ریل خارج کند.

اما اینکه مردم متعهد شوند دو ساعت با شما صحبت کنند، یک سوال بزرگ است. بسیاری از افراد با مشخصات بالا گاز نمی خورند مگر اینکه پادکست شما واقعاً شناخته شده باشد.

و به محض اینکه کسی را وادار کردید که دو ساعت با شما سپری کند، تیزبینی و هوشیاری برای این مدت طولانی بدون وقفه می تواند گاهی اوقات بسیار چالش برانگیز باشد.

5. خلاص شدن از مهمانان شما کارساز نیست.

برخی از مردم فکر می کنند که رسیدن به یک نام بزرگ تمام چیزی است که برای از بین بردن پادکست خود نیاز دارند و این به طور خودکار بازدید را تضمین می کند. نه، نمی شود.

اگر در یوتیوب جستجو کنید، پادکست های زیادی را خواهید یافت که با همه نام های بزرگ در فضای بازاریابی دیجیتال مصاحبه کرده اند. و با این حال بازدیدها در این قسمت ها عمدتاً دو رقمی است.

اما بزرگترین ناراحتی من افرادی است که از مهمانان خود می خواهند که به آنها در تبلیغ مصاحبه کمک کنند. پس از انتشار قسمت، آنها با یک مهمان پیگیری می کنند و از آنها می خواهند لطفاً آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

متاسفم، اما نه

من در این ماه پنج مصاحبه با پادکست انجام دادم، و همه آنها تقریباً یکسان بودند. و اگر بخواهم هر یک از آنها را در کانال های اجتماعی خود به اشتراک بگذارم، فقط مخاطبانم را عصبانی می کنم. و علاوه بر این، اکثر شبکه‌های اجتماعی وقتی لینک‌ها را پست می‌کنید، واقعاً آن را دوست ندارند، بنابراین تعامل و دسترسی به این نوع پست‌ها بسیار کم است.

مشاهده این مطلب  روندهای بخش اداری

اگر تنها استراتژی تبلیغاتی شما برای پادکست است مهمانان من به ترویج آن کمک خواهند کرد خبر بدی برات دارم. آنها نمی خواهند.

6. شما به عنوان یک مصاحبه کننده به اعتبار نیاز دارید.

هر مهمان «بزرگ» را که در ذهن خود دارید، بگیرید و مصاحبه‌های پادکست موجود آنها را جستجو کنید. آنها احتمالاً چند ده مورد از آنها را همین امسال انجام دادند. پس چرا کسی به مصاحبه شما با آن شخص علاقه مند است؟

تنها دو دلیل وجود دارد:

  1. خودت آدم جالبی هستی، بنابراین مردم حتی اگر یک پادکست انفرادی باشد به شما گوش می دهند.
  2. شما در تبلیغ بسیار خوب هستید (در ادامه بیشتر در مورد آن)

با نگاهی به عادات خودم، 80 درصد از مصاحبه‌های پادکستی که به آنها گوش می‌دهم مربوط به میزبان‌هایی است که از قبل می‌شناسم و به آنها احترام می‌گذارم: ناتان بری، اریک سیو، دیو گرهارت، کیپ بودنار و کیران فلانگان، و غیره. فقط 20٪ توسط میزبان هایی هستند که قبلاً در مورد آنها نشنیده بودم، اما آنها این قسمت را به خوبی تبلیغ کردند تا در رادار من قرار بگیرند.

پادکست یک روش بسیار بی اثر برای افزایش مخاطب و محبوبیت شماست. اما، برعکس، این یک راه بسیار خوب برای استفاده از هر مخاطب و محبوبیتی است که در حال حاضر دارید.

7. این یک قالب محتوای بد برای فروش محصول شما است.

من تصور می کنم هدف نهایی شما رشد کسب و کارتان است. این بدان معناست که شما باید فروش خود را افزایش دهید. این بدان معناست که شما باید تاکتیک های بازاریابی با تبدیل بالا را دنبال کنید.

مشاهده این مطلب  قطعه‌بندی مشتریان را به کار بگیرید

خب پادکست یکی از آنها نیست.

در طول مکالمه دو ساعته من با مهمانانم، در واقع فرصت بسیار کمی برای فشار دادن به نوعی از فروش Ahrefs وجود دارد. من سعی می‌کنم موارد استفاده مرتبط را که مناسب مکالمه است، ذکر کنم، اما چندین قسمت وجود داشت که محصول ما اصلاً مورد توجه قرار نگرفت.

پادکست ابزاری عالی برای برندسازی و ایجاد اعتماد با مخاطبان هدف شماست. اما من انتظار ندارم از قسمت‌هایی که تاکنون منتشر کرده‌ایم فروش داشته باشد.

اگر به فروش نیاز دارید، بهتر است از برخی از پادکست های مرتبط در جایگاه خود حمایت مالی کنید (اما حتی در آن زمان، ما آن را امتحان کردیم و فروش زیادی از آن ندیدیم). این یک راه عالی برای افزایش آگاهی است، اما هیچ فروش فوری نداشته باشید.

8. تمرکز روی مهمان شماست، نه شما.

هر قسمت باید روی مهمان شما و تجارت آنها متمرکز شود. منظورم این است که شما یک شخص با سابقه را در یک تماس دعوت نکردید که فقط چند ساعت در مورد خودتان صحبت کند، درست است؟

و علاوه بر این، اگر می‌خواهید اپیزود پخش شود، باید روی زیبا جلوه دادن مهمان خود تمرکز کنید. شنوندگان شما اینجا هستند تا از مهمان شما یاد بگیرند، و شما باید مطمئن شوید که آنها چیزهای زیادی یاد خواهند گرفت.

در مصاحبه‌های خودم، سعی می‌کنم عمیقاً در کسب‌وکارها و مشاغل مهمان‌هایم کاوش کنم. من واقعاً به آنچه انجام می دهند، چرا آن را انجام می دهند و چگونه آن را انجام می دهند علاقه مند هستم. کل گفتگو است همه چیز در مورد آنها.

مشاهده این مطلب  بررسی آژانس‌ها: اهمیت نظرات آنلاین برای آژانس‌ها (همراه با معرفی پلتفرم‌ها)

در نتیجه، مهمانان من فضای زیادی برای تبلیغ خود و کسب و کارشان بدون احساس فروش دارند. این یکی از دلایل اصلی موافقت آنها با مصاحبه در وهله اول است: آنها می خواهند از مخاطبان من استفاده کنند و چیزهای خود را تبلیغ کنند.

بنابراین اگر هدف شما این است که چیزهای خود را تبلیغ کنید.»شما باید مهمان پادکست باشید، میزبان پادکست نیست.

9. ماندگاری فوق العاده کوتاهی دارد.

پادکست ها را با سئو مقایسه کنید. مقاله‌ای که 10 سال پیش منتشر کرده‌اید هنوز هم می‌تواند برای شما بازدیدکنندگان (و فروش) به ارمغان بیاورد. اما به محض اینکه انتشار قسمت های جدید پادکست خود را متوقف کنید همه آن را فراموش خواهند کرد.

10. تبلیغ پادکست بسیار سخت است.

ما فقط از 10000 دانلود عبور کردیم. 3 ماه، 10 قسمت و هزاران تبلیغ طول کشید تا به آنجا برسیم. و Ahrefs در حال حاضر مخاطبان بسیار زیادی دارد. اگر از یک لوح خالی شروع می کردم، تا کنون به ندرت به 1000 دانلود رسیده بودم.

چرا تبلیغ اینقدر سخت است؟ خب، ما اساساً بیشتر دلایل بالا را مورد بحث قرار دادیم:

  • سئو برای پادکست ها کار نمی کند.
  • مصاحبه های زوم در YouTube پخش نمی شود.
  • مهمانان شما به ندرت مشتاق هستند که به شما در ترویج آن کمک کنند.
  • پلتفرم های پادکست «موتور کشف» خوبی ندارند.

به عبارت دیگر، بدون مخاطب موجود برای استفاده از آن، رسیدن به 10 هزار بار دانلود بیش از سه ماه طول می کشد.

بنابراین وجود دارد.

اما تیم اگر پادکست بسیار مشکل است، چرا آن را انجام می دهید؟

خوب، من نگفتم که پادکست است به صورت کامل بی فایده و اصلا ارزشش را ندارد من فقط 10 دلیل را به اشتراک گذاشتم که چرا باید قبل از وارد شدن به آن دو بار فکر کنید.

مشاهده این مطلب  **صاحب رستوران: نقش کلیدی جدید در بازاریابی دیجیتال و PPC**

بدیهی است که روی دیگر سکه وجود دارد. وقتی به نقطه عطف 50 هزار نفر رسیدیم، 10 دلیلم را به اشتراک خواهم گذاشت که چرا باید پادکست را شروع کنید. با ما همراه باشید!

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
افزایش رتبه سایت در گوگل

بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070