سئو، سایت، محتوا، سوشال، مدیا و گوگل (6070-699-0937)

آنالیز وبسایت های حوزه معماری چگونه انجام می شود؟

آنالیز سایت معماری
آنچه در این مقاله می خوانید:

سایت‌ها تنها ویژگی که دارند تولید محتوا نیست. می‌توانند به شما نشان دهند که چه میزان توانسته‌اید مخاطبان خود را ثابت نگه داشته یا مخاطبان جدید اضافه کنید. اگر شما هم طراح و معمار هستید و تمایل دارید میزان موفقیت خود را بررسی کنید، آنالیز سایت معماری می‌تواند یک از راه‌هایی باشد که این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد‌.

برای این‌که بتوانید به این خواسته برسید، لازم است از افراد متخصصی کمک بگیرید که در این راه سال‌ها تجربه دارند. مجموعه یاسئومی بهترین گزینه برای شما در این راه خواهد بود‌.

ویژگی توضیح
ساختار وب‌سایت بررسی و ارزیابی ساختار کلی وب‌سایت شامل منوها، صفحات، بخش‌ها و ارتباطات بین آن‌ها.
کیفیت محتوا ارزیابی کیفیت و انواع محتوای موجود در وب‌سایت از جمله مقالات، نمونه کارها، ویدئوها و تصاویر به منظور ارتقاء جذابیت و ارزش اطلاعاتی برای بازدیدکنندگان.
بهینه‌سازی کلمات کلیدی استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با حوزه معماری و طراحی در محتوا و عناصر مختلف وب‌سایت به منظور بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو.
سرعت بارگذاری وب‌سایت بهینه‌سازی عواملی مانند اندازه تصاویر، کاهش تعداد فایل‌های بارگذاری شده و بهینه‌سازی کدها برای بهبود سرعت بارگذاری وب‌سایت.
سازگاری با دستگاه‌های موبایل بهینه‌سازی طراحی وب‌سایت برای نمایش بهتر و بهینه بر روی دستگاه‌های همراه از جمله تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها به منظور افزایش رضایت کاربران موبایل و بهبود رتبه در نتایج جستجو.
ارتباطات داخلی و خارجی وب‌سایت بررسی و ارزیابی ارتباطات داخلی و خارجی وب‌سایت از جمله لینک‌ها، تگ‌ها، و پیوندهای ارجاعی به منظور بهبود جایگاه سایت در موتورهای جستجو.
خدمات آنالیز سایت
خدمات آنالیز سایت معماری: تحلیل ساختار کلی، سئوی سایت، طراحی ریسپانسیو

خدماتی که در زمینه آنالیز در اختیارتان قرار می‌گیرد!

آنالیز سایت معماری شامل خدمات مختلفی می‌شود که هر کدام از آن‌ها می‌توانند به شما نشان دهند مسیری که رفته‌اید تا چه حد درست بوده است و یا باید چه مسیر دیگری را طی کنید تا به هدفتان برسید. در واقع با کمک این خدمات می‌توانید نگاهی به گذشته داشته باشید و با یک برآورد ساده بتوانید به درستی دورنمای خود را بررسی کنید. این خدمات در قالب موارد متعددی در اختیار شما قرار می‌گیرد که به صورت کلی عبارت هستند از:

مشاهده این مطلب  آنالیز سئو سایت آریان وگال

تحلیل ساختار کلی

اولین گامی که باید در این مسیر برداشته شود، تحلیل ساختار کلی سایت است. مهم‌ترین عامل در این زمینه نیز دسترسی درست به سایت و کاربر پسند بودن آن است. برای این کار باید منو، صفحات فرعی و اصلی، بخش درباره ما و ساختار آن به درستی طراحی شده باشد. سلسله مراتب درست سایت شما می‌تواند تجربه کاربری خوبی برای شما به ارمغان آورد و به این ترتیب ترافیک سایت را بالا ببرد.

سئوی سایت

فراموش نکنید که همه سایت شما بر پایه محتوا می‌چرخد به همین دلیل است که باید بتوانید آن را در راستای نیاز مشتری و البته الگوریتم گوگل بهینه‌سازی کنید. محتوا باید ترکیبی از ویدئو، تصویر، مقاله و نمونه کار باشد تا بتواند توجه بسیاری به خود جلب کند. همه این محتواها را نیز باید بر اساس کلمات کلیدی طراحی کنید که حول محور حوزه معماری تولید شده باشد. این کار می‌تواند رتبه بندی گوگل شما را بالا ببرد.

بررسی سرعت سایت

تحقیقات نشان داده است که مخاطبان شما بیش از ۳ ثانیه منتظر نمی‌مانند تا صفحه بارگذاری شود. هرچند سرعت شما کندتر باشد بیشتر می‌‌تواند مخاطبان را فراری داده و رتبه بندی گوگل شما را کاهش دهد. پس سعی کنید از افراد خبره بخواهید تا به شما در بالا رفتن سرعت کمک کنند. کاهش حجم تصاویر و ویدیوها و اقدامات دیگر در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد.

طراحی ریسپانسیو

اگر تصور می‌کنید کاربران شما فقط از طریق رایانه و صفحه نمایشگر آن از سایت شما بازدید می‌کنند، سخت در اشتباه هستید. امروزه با وجود گوشی‌های هوشمند بسیاری از مخاطبان شما، از پشت صفحه گوشی شما را زیر نظر دارند. پس حتما سعی کنید تا سایت خود را به نحوی طراحی کنید که هم برای موبایل و هم رایانه مناسب بوده و با ان‌ها سازگار باشد. این به روش طراحی ریسپانسیو گفته می‌شود و به موجب آن سایر تصاویر و متن را با گوشی سازگار می‌کند.

مشاهده این مطلب  مهم‌ترین فاکتورهای سئو از نظر گوگل کدامند؟

از چه ابزاری استفاده می‌کنند؟

برای اینکه بتوان چنین اطلاعات دقیقی را به دست آورید، لازم است به خوبی به برخی از ابزارها تسلط کافی داشته باشید. به عبارت ساده‌تر آنالیز سایت نیاز به این دارد که بدانید کدام ابزارها، سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند و اطلاعاتی را که نیاز دارید در اختیارتان قرار دهند. البته نیاز نیست تا خودتان به تنهایی به همه این موارد تسلط داشته باشید. کافی است از افرادی که در این بخش تسلط دارند کمک بگیرید. با این حال بهتر است نگاهی اجمالی به این ابزارها بیندازیم:

گوگل آنالیتیکس

یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که حرف اول در زمینه آنالیز سایت معماری یا سایر سایت‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد سایت گوگل و بخش آنالیتیکس آن است. این ابزار می‌تواند به بهترین شکل شما را در جریان بازدیدکنندگان، مسیری که انتخاب می‌کنند و رفتاری که در قبال سایت شما داشته‌اند، ترافیک سایت و حتی عملکردهای صفحه در اختیارتان قرار دهد. می‌توانید با کمک این سایت بررسی کنید که بازدیدکنندگان بر چه اساسی رفتار کرده‌اند و کدام عامل بیشتر آنان را جذب کرده است تا بتوانید به خوبی برای اقدامات بعدی تصمیم‌گیری کنید.

کنسول سرچ گوگل

برای اینکه بتوانید دریابید که عملکرد سایت شما در نتایج جستجوی گوگل چیست یا به عبارت ساده‌تر به بررسی وضعیت سایت در گوگل دست پیدا کنید باید از این ابزار کمک بگیرید. در واقع می‌توانید به این وسیله سایت خود را بهینه سازی کنید، متوجه شوید کدام اشکالات فنی اختلال در مسیر شما ایجاد کرده‌اند و چه عواملی باعث شده‌اند که رتبه کمی دریافت کنید. به همین ترتیب می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکلات را رفع کرده و خود را ارتقا دهید.

مشاهده این مطلب  آنالیز سئو سایت پولاد پرداز کاوه

ابزار Moz Pro

ابزاری جامع که امکانات بسیاری را در اختیارتان قرار می‌دهد، Moz Pro است که یکی از برترین‌ ابزار تحقیق کلمات کلیدی دانست. علاوه بر آن رتبه بندی کلمات اصلی و تحلیل پیوندها را نیز انجام می‌دهد و کمک می‌کند بتوانید خود را با سایت رقبایتان مقایسه کنید. به همین ترتیب می‌توانید برترین استراتژی‌ها را داشته باشید و بهینه سازی سایت را به درستی پیش ببرید.

اسکریمینگ فراگ

در میان بهترین ابزارها برای آنالیز سایت معماری می‌توان از این ابزار نیز یاد کرد. اگر آموزش اسکریمینگ فراگ را دیده باشید می‌توانید از امکانات این سایت بهره ببرید. بررسی لینک‌های سالم، تگ‌ها و بسیاری از عوامل مهم که نقش کلیدی در ساختار سایت ایفا می‌کنند با کمک این سایت امکان‌پذیر است. می‌توانید به کمک این سایت برای رفع مشکلات فنی اقدام کرده و نیازهای مهم برای بهینه‌سازی را شناسایی کنید.

سمراش

از SEMrush هم می‌توان نام برد. این ابزار وظیفه آنالیز سایت معماری دارد که رقبا را تحلیل کند، کلمات کلیدی را بررسی کند، استراتژی بازاریابی شما را محک بزند و کمک کند بدانید رقبایتان چقدر بازدید داشته‌اند. در واقع موثرترین ابزار برای کمک به بهینه‌سازی سایت شما همین سمراش است که نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید.

ابزار آنالیز سایت معماری
ابزار آنالیز سایت معماری: سمراش، اسکریمینگ فراگ، کنسول سرچ گوگل، گوگل آنالیتیکس

سخن پایانی

نمی‌توانید نیاز به داشتن یک وبسایت را برای پیشبرد کسب و کار خود در دنیای امروز نادیده بگیرید. از طرف دیگر اگر نتوانید متوجه تاثیر سایت در شغلتان شوید، نتوانید مشکلات سایت را بررسی کرده و آن را حل کنید، رقبایتان را زیر نظر نداشته باشید و از بهینه سازی سایت غافل شوید داشتن سایت هیچ ارزشی ندارد. اگر شما یک طراح یا مهندس معمار هستید لازم است تا آنالیز سایت معماری خود را مدام پایش کنید تا از نقاط قوت خود مطلع شوید.

مشاهده این مطلب  تسک های بین دسته ای پلتفرم

برای این کار شاید بهتر باشد خودتان اقدام نکنید و آن را به دست افراد حرفه‌ای بسپارید. تیم تخصصی مجموعه یاسئومی با سال‌ها تجربه و تخصص در همه حوزه‌هایی که ذکر شد می‌تواند بهترین تحلیل را در اختیارتان قرار دهد تا بتوانید دیدی جامع داشته باشید. همین الان برای پیشرفت با ما تماس بگیرید.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

آموزش صفر تا صد سئو رایگان
آموزش صفر تا صد سئو رایگان
در دنیای امروزی داشتن یک وب‌ سایت رسمی برای هر کسب و کار ضروری است، اما مهمترین مسئله پس از ایجاد یک...
بررسی بک لینک سایت
بررسی بک لینک سایت
بررسی بک لینک سایت به دلایل متعددی انجام می‌شود. از جمله آنها می‌توان به سنجش کیفیت و کمیت بک لینک‌ها،...
پاك كردن سابقه جستجو گوشی
پاك كردن سابقه جستجو گوشی
پاك كردن سابقه جستجو گوشی می‌تواند به دلایل مختلف شامل حفظ حریم خصوصی، بهبود عملکرد، امنیت، افزایش فضای...
بررسی سرعت سرور
بررسی سرعت سرور
بررسی سرعت سرور سایت می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف انجام شود. از جمله این ابزار می‌توان به ابزار...
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به شما کمک می‌کند تا مشکلات سایت خود را...
افزایش بازدید وبلاگ
آموزش راه های افزایش بازدید وبلاگ
وبلاگ‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سایت محسوب می‌شوند که وظایف بسیار مهمی بر عهده دارند. در واقع این...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070