سئو با جواد یاسمی
سئو با جواد یاسمی
سئو با جواد یاسمی
سئو با جواد یاسمی

معرفی ابزار ماز moz

امروزه در دنیای سئو ابزارهای مختلفی معرفی شده‌اند که هر کدام به نوبه خود می‌توانند سئوکار را در مسیر سئو یاری کنند. در بین این ابزارها، ابزار MOZ از معروف‌ترین آن‌هاست به طوری که هر کس اگر کمی در زمینه سئو فعالیت کرده باشد با این ابزار آشنایی دارد. در این مقاله به معرفی ابزار MOZ.com پرداخته‌ایم پس در ادامه با ما همراه باشید.

صفحات مهم

دسته

امروزه در دنیای سئو ابزارهای مختلفی معرفی شده‌اند، که هر کدام به نوبه خود می‌توانند سئوکار را در مسیر سئو یاری کنند. در بین این ابزارها، ابزار MOZ از معروف‌ترین آن‌هاست. به طوری که هر کس اگر کمی در زمینه سئو فعالیت کرده باشد، با ابزار ماز آشنایی دارد. در این مقاله به معرفی ابزار MOZ.com پرداخته‌ایم پس در ادامه با ما همراه باشید.

ابزار سئو MOZ در ابتدا به عنوان یک انجمن آنلاین در سال 2004 شروع به کار کرد. این انجمن که در ابتدا SEOmoz نام داشت، محلی بود که در آن سئوکاران ایده‌های خود را به اشتراک می‌گذاشتند. گفتنی است بنیان‌گذاران این انجمن رند فیکسین و جیلیان موسیگ بودند. پس از گذشت مدتی بنیان‌گذاران این انجمن آنلاین آن را به سمت طراحی ابزارهای سئو بردند. امروزه وب‌سایت MOZ.com به یکی از بهترین ابزارهای بررسی وب‌سایت‌ها در جهت بهبود سئو سایت تبدیل شده است. ابزار ماز خود شامل ابزارهای مختلفی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات سئوکاران را در زمینه‌های مختلف برطرف کند. کارکرد این ابزار به قدری عالی است که بسیاری از آن در کنار گوگل آنالیتیکس بهره می‌بردند.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که ابزار MOZ.com دارای دو نسخه رایگان و پولی بوده که در نسخه اول تنها اطلاعات محدودی در رابطه با سایت خود را می‌توانید به دست آورید و نسخه پولی این ابزار است که اطلاعاتی کامل از وب‌سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد. پس از ثبت نام تا 30 روز اجازه کار با نسخه پولی این ابزار را دارید و پس از آن لازم است در جهت خرید اکانت نسخه پیشرفت ماز بربیاید

کشور ایران توسط ابزار MOZ.com تحریم شده است از این رو برای استفاده از این ابزار باید با آی پی کشور دیگری وارد شوید. همچنین در بخش جستجوی کلمات کلیدی این ابزار نیز کشور ایران وجود ندارد و باید کشور دیگری را در این بخش انتخاب کنید.

خدمات ابزار MOZ.com

در این ابزار خدمات متفاوتی وجود دارد که در ادامه به معرفی ابزار MOZ.com به صورت جداگانه پرداخته‌ایم.

جستجوی کلمات کلیدی (Keyword Explorer)

کلمه کلیدی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در رابطه با سئو باید به آن توجه داشت. انتخاب کلمات کلیدی متناسب با موضوع وب‌سایت می‌تواند در بهینه‌سازی سایت تاثیر به سزایی داشته باشد. با استفاده از این ابزار در MOZ سئوکار می‌تواند با کلمات کلیدی در زمینه کاری وب‌سایت خود آشنا شود که کاربران به سرچ آن‌ها می‌پردازند. پس از آن فرد می‌تواند بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کند و بر اساس آن کلمه محتوایی را نوشته تا بتواند ترافیک وب‌سایت خود را به کمک آن محتوا افزایش دهد.

بررسی جایگاه (Rank Tracking)

در این بخش می‌توان فهمید که وب‌سایت مذکور در هر کلمه کلیدی چه جایگاهی را در گوگل به دست آورده است. پس از نوشتن محتوا با کلمه کلیدی انتخاب شده استفاده از این بخش توصیه می‌شود. همچنین با استفاده از این بخش می‌توان وب‌سایت رقبا را نیز بررسی کرد. و از جایگاه آن‌ها در گوگل مطلع شد. در صورتی که وب‌سایت رقیب جایگاه بالاتری نسبت به وب‌سایت شما داشته باشد، با بررسی سایت رقیب می‌توانید نقطه ضعف‌های وب‌سایت خود را متوجه شوید و درصدد رفع آن‌ها بربیاید.

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سئو استفاده از بک‌لینک‌های مناسب است. به کمک این ابزار می‌توان با فرصت‌های جدیدی که برای بک‌لینک کردن در سایت وجود دارند، آشنا شد. در این بخش می‌توانید با بک‌لینک‌هایی که رقبایتان استفاده می‌کنند. نیز آشنا شوید و با اطلاع یافتن آن‌ها در جهت بهبود وضعیت سایت خود بربیاید.

بررسی سایت (Site Crawl)

یکی از بهترین بخش‌های ابزار MOZ.com، بخش Site Crawl است. در این بخش می‌توانید نگاهی کلی به مشکلات سایت خود داشته باشید. پس از یک بررسی کلی ابزار ماز به شما اطلاع می‌دهد. که سایت شما دارای چه مشکلاتی است و چگونه می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید. یکی از بهترین ویژگی‌های بخش Site Crawl، هشدار خودکار است. به طوری که می‌تواند، هر زمان که خطایی به وجود آمد آن را به کاربر اخطار دهد تا وی به رفع این مشکل بپردازد.

ابزار ماز بار (Moz Bar)

افزونه‌ای به نام Moz Bar برای گوگل کروم وجود دارد که اطلاعات مختلف هر سایت را به شما می‌دهد. این افزونه قادر به تحلیل صفحات هر سایت و شبکه‌های اجتماعی مختلف است.

افزونه ماز بار در سه زمینه تحلیل لینک‌ها، تحلیل موتور جستجو و بررسی سایت رقبا عالی عمل کرده. و به یکی از بهترین‌ها در این سه زمینه تبدیل شده است.

بهینه‌سازی on‌page (On‌page Optimization)

ابزار On‌page Optimization محتوای صفحه را مورد بررسی قرار می‌دهد. با توجه به نکاتی که این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید محتوای صفحه را تغییر دهید تا به بهترین کیفیت مرتبط به محتوا برسد.

گزارش‌ها (Custom Reports)

در این بخش گزارش‌های زمان‌بندی شده‌ای به شما داده می‌شود که به کمک آن‌ها می‌توانید عملکرد خود را بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید این گزارش‌ها را به صورت مستقیم برای مشتری بفرستید تا او از شرایط سایت مطلع شده و وقتی از شما برای نوشتن گزارش گرفته نشود. به جز این مورد، در بخش گزارش‌ها گزینه‌ای به نام Custom PDF Reports وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید گزارش دلخواهی را بنویسید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی ابزار MOZ.com و بخش‌های مختلف آن پرداختیم. ابزار MOZ.com می‌تواند تمامی نیازهای شما را به عنوان یک سئوکار برطرف کند. این ابزار در زمینه آنالیز سریع از بهترین ابزارهای موجود سئو است پس استفاده از آن را برای بهبود بخشیدن و بهینه‌سازی وب‌سایت خود از دست ندهید. گفتنی است در کنار گزارش‌های این ابزار نیاز است از دیگر ابزارها نیز بهره‌مند شوید تا بهترین نتیجه را در پایان کار به دست آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر شمامی توانید از مشاوره آنلاین سئو کمک بگیرید.

منابع:

moz

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

سرفصل های مقاله

0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x