سئو جواد یاسمی

جواد یاسمی؛ مشاور سئو

شماره تماس

0915-325-8941​

ایمیل

support@javadyasemi.ir​

بهینه سازی محتوای وب سایت خود را از کجا شروع کنم؟

سئو دنیای پر رمز و رازی دارد، برای این که یک وب سایت در مدار سئو شدن قرار بگیرد نیاز است که بخش‌های مختلفی از سایت را بهینه سازی کنید، از بهینه سازی تصاویر سایت گرفته تا بهینه سازی محتوا، همه و همه به وب سایت کمک می‌کند تا در کسب رتبه بالاتر موفق ظاهر شود. در این مقاله از سری مقالات  آموزشی تولید متحوا از وب سایت خدمات سئو وب قصد داریم به صورت دقیق و کامل به مبحث سئو تولید محتوا بپردازیم. اگر شما هم در پوزیشن‌های کارشناس محتوا و یا استراتژیست محتوا مشغول به کار هستید، سئو کردن محتوا یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که باید به آن مسلط باشید؛ در این مقاله همراه ما باشید.

در این مقاله قصد نداریم در رابطه با فرآیند تولید محتوا صحبت کنیم، اگر دوست دارید در این رابطه اطلاعاتی کسب کنید پیشنهاد می‌کنم سری به دسته مقالات آموزش تولید محتوای سایت بزنید. در این محتوا شما یاد خواهید گرفت که چگونه محتوای خود را علاوه بر آن که برای کاربران می‌نویسید، برای گوگل هم بهینه سازی کنید!

بهینه سازی محتوا به چه معنا است؟

کلمه بهینه وابسته به محلی که آن را به کار می‌بریم می‌تواند بار معنایی متفاوتی داشته باشد، بهینه سازی در محتوا به آن معنا است که محتوای خود را با رعایت کردن موارد و قوانین، طوری بنویسیم که علاوه بر آن که کاربر از خواندن آن لذت می‌برد موتورهای جستجو به آن رتبه و اعتبار بیشتری بدهند. به نوعی می‌توان گفت در هنگام سئو کردن محتوا ما به دنبال این هستیم که خواننده بیشتری توسط موتورهای جستجو برای وب سایت خود فراهم آوریم.

اصول سئو در نویسندگی شامل موارد مختلفی می‌شود که در ادامه به بررسی تک به تک این موارد خواهیم پرداخت.

اصول سئو در نویسندگی برای کسب جایگاه مناسب!

همان طور که گفته شد هر مشاور سئو سایتی موارد و قوانینی را برای نویسندگان تعیین می‌کند تا به وسیله این موارد نوشته در جایگاه بالاتری قرار بگیرد. این موارد از نظر من برای سئو یک محتوا در موارد زیر خلاصه می‌شود.

محتوا را متفاوت از دیگران تولید کنید

یکی از اولین اصولی که باید در هنگام تولید محتوای سئو شده با آن توجه داشته باشید، تولید محتوای متفاوت از دیگران است. گوگل دوست دارد در هنگام به نمایش گذاشتن یک موضوع یا نتایج، متفاوت‌ترین نتایج را در معرض دید کاربر قرار دهد. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود اگر به دنبال تولید محتوای مناسب و رتبه گیرنده‌ هستید حتما محتوای خود را متفاوت از دیگران بنویسید.

فرض کنید قرار است محتوایی در رابطه با مشاوره سئو بنویسید، همه افراد در رابطه با چگونگی دریافت مشاوره و مبلغ صحبت می‌کنند، شما در رابطه با تخصص و همچنین کارهایی که یک متخصص سئو باید انجام دهد صحبت کنید، به این صورت شما محتوای متفاوتی از دیگران تولید کرده‌اید.

چگالی کلمات کلیدی را زیاد نکنید

همه می‌دانیم که گوگل به سمت مفهوم کلیدی کوچ کرده است و در حال حاضر آن چیزی که بیش از همه در محتوا اهمیت دارد، مفهوم کلیدی است، اما نباید از خاطر ببرید که به کار بردن تعداد بار زیاد کلمه کلیدی در محتوا باعث خواهد شد که محتوای شما در دسته محتواهای اسپم جای بگیرد.

به جای آن که تعداد بار زیادی کلمه کلیدی خود را در مقاله به کار ببرید، بهتر است از کلمات هم خانواده و هم معنی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که گوگل ارزش و اعتبار بیشتری به محتوای شما بدهد.

تیترهای مناسب استفاده کنید

فرض کنید کنید قرار است محتوایی در رابطه با آموزش تولید محتوا بنویسید، سخت شد نه! شما باید در قدم اول کلمه کلیدی و عبارات هم خانواده این محتوا را پیدا کنید و قبل از شروع نوشتن به تیترهای خود فکر کنید.

روش بهتری برای انتخاب تیترهای مناسب‌تر وجود دارد و آن هم انتخاب تیترها پس از نوشتن شدن محتوا خواهد بود، در این حالت شما می‌دانید که آن پاراگرافی که قصد انتخاب تیتر برای آن را دارید، در رابطه با چه موضوعی است و می‌دانید بهترین تیتر چه خواهد بود.

نکاتی در انتخاب تیتر وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  • تیتر خود را واضح و مشخص بنویسید
  • تا حد امکان در یکی از تیترها کلمه کلیدی را بگنجانید
  • تیتر را علاوه بر آن که برای کاربر می‌نویسید، برای گوگل هم بهینه کنید.
  • تیتر باید کوتاه و جذاب باشد
  • تیتر غیر واقعی باعث ترک کردن صفحه شما توسط کاربر می‌شود

محتوای خود را بروز رسانی کنید

گوگل عاشق محتواهایی است که بروز رسانی می‌شوند. محتوایی که قابلیت بروز شدن را داشته باشد به عنوان محتوای همیشه سبز شناخته می‌شود. این گونه از محتواها در طول مدت زمان از بین نخواهند رفت. به عنوان مثال مقاله ویژگی‌های یک متخصص سئو یک مقاله همیشه سبز است.

محتوای خود را ویرایش کنید

ویرایش کردن محتوا باعث می‌شود از اشتباهات املایی و همچنین نگارشی در محتوا جلوگیری شود. به همین منظور حتما قبل از انتشار محتوا، آن را به خوبی و برای یک بار دیگر بخوانید تا از هر گونه اشتباهی تایپی و نگارشی عاری شود.

در چه مکانهایی از کلمه کلیدی استفاده کنیم؟

می‌دانیم که برای بهینه سازی محتوا نیاز داریم که کلمه یا کلمات کلیدی خود را در بخش‌هایی از محتوا به کار ببریم، اطلاع داشتن از این محل‌ها باعث خواهد شد که ارزش و اعتبار محتوای صفحه شما در نزد گوگل بیشتر شود و شانس کسب جایگاه اول نتایج گوگل برای مقاله بیشتر شود.

کلمه کلیدی را در موارد زیر به کار ببرید:

  • در عنوان صفحه
  • در توضیحات متا یا همان متا دیسکریپشن محتوا
  • در محتوای اصلی و با میزان چگالی مناسب
  • در آلت تصاویر
  • در تایتل صفحه
  • در یک یا چند تیتر h2 از مقاله
آنچه در این مقاله در پی آن بودیم

ما در این مقاله از وب سایت سئو سایت با جواد یاسمی سعی کردیم در رابطه با بهینه سازی محتوا اطلاعاتی را به شما همراهان گرامی ارائه دهیم. گفتیم که سئو محتوا از جمله کارهایی است که باید قبل از منتشر کردن یک محتوا به فکر آن باشید. عدم توجه به سئو در تولید محتوا باعث خواهد شد که محتوای شما هیچ خواننده برای خواندن نداشته باشد، به نظر شما دیگر چه مواردی را می‌توان برای سئو محتوا به کار برد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *