تگ Canonical چیست؟ و کاربرد آن در کجاست؟

تگ کنونیکال چیست و کاربردی دارد؟

URL کنونیکال چیست؟ یک عنصر پیوند کنونیکال، یا برچسب کنونیکال، در هدر HTML یک صفحه وب یافت می شود و اگر نسخه مهمتری از صفحه وجود دارد ، به موتورهای جستجو می گوید. برچسب canonical به صورت زیر ظاهر می شود: rel = ”canonical”.

به عنوان مثال ، این خط کد HTML به موتورهای جستجو می گوید که URL “https://shoestore.org” نسخه اصلی صفحه ای است که این برچسب در آن وجود دارد:

<link rel = “canonical” href = “https://shoestore.org” />

این برچسب از آنجا مهم است که موتورهای جستجو به طور منظم وب سایت ها را جستجو می کنند تا به دنبال اطلاعاتی برای کمک به آنها در تصمیم گیری در مورد نحوه رتبه بندی صفحات و پست ها باشند. اگر خزنده جستجو دو صفحه با محتوای یکسان پیدا کند ، نمی داند چگونه آنها را رتبه بندی کند. نمی تواند تصمیم بگیرد که کدام صفحه باید رتبه بندی شود ، بنابراین دو صفحه توانایی رتبه بندی صفحه دیگر را آدم خوار می کنند. در نتیجه ، ممکن است هیچ یک از محتوای SEO رتبه بندی نکند.

اگر دو صفحه محتوای مشابه در وب سایت خود دارید یا محتوایی در سایت خود دارید که در سایت دیگری نیز استفاده می شود ، باید یک URL کنونیکال تنظیم شود. می توانید با استفاده از یک برچسب کنونیکال Google را به سمت محتوای اصلی هدایت کنید و مطمئن شوید که اولین قطعه تمام امتیازات اعتباری و سئو را دارد.

این برچسب در سال 2009 هنگامی که گوگل با مایکروسافت (بینگ) و یاهو برای ایجاد اجماع در مورد پذیرش اصطلاحات کنونیکال همکاری کرد ، معرفی شد. اگرچه این مقاله احتمالاً استفاده از کتابهای کنونیکال برای کمک به خزنده های Google خواهد بود ، اما بدانید که اکثر قریب به اتفاق موتورهای جستجو این برچسب ها را می پذیرند.

تگ کنونیکال چیست و کاربردی دارد؟

دلایل وجود مطالب تکراری

قبل از اینکه به دلایل استفاده از URL های متعارف و چگونگی تعیین این موارد در محبوب ترین CMS نگاهی بیندازیم ، باید بدانید که چرا محتوای تکراری در درجه اول وجود دارد. هیچ کس قصد ایجاد محتوای تکراری در یک سایت را ندارد.

معمولاً این اتفاق زمانی می افتد که سیستم های مدیریت محتوا هنگام راه اندازی یک صفحه URL های مختلفی ایجاد می کنند ، هنگامی که نسخه های مختلفی از سایت خود را دارید که قابل فهرست شدن هستند ، نسخه دیگری برای انواع مختلف دستگاه دارند یا از URL های پویا استفاده می کنند.

به URL های زیر نگاهی بیندازید و فرض کنید که ، برای یک کاربر ، همه آنها دقیقاً همان محتوا را نمایش می دهند:

https://www.website.com/category/product-a/
https://www.website.com/product-a/
https://website.com/product-a/
http://www.website.com/product-a/
http://website.com/product-a/
https://m.website.com/product-a/
https://www.website.com/product-a
https://www.website.com/product-A/
برای یک موتور جستجو ، این یک صفحه از محتوا نیست ، بلکه هشت صفحه تکراری است:

نشانی های اینترنتی شماره 1 و # 2 در نتیجه CMS صرفه جویی در URL محصولات با و بدون نام دسته ایجاد می شوند.
URL شماره 3 ، شماره 4 و شماره 5 در نتیجه دسترسی سایت به دو نسخه HTTP و HTTPS و همچنین نسخه www و غیر www است.
URL # 6 نسخه سازگار با موبایل است که در یک زیر دامنه قرار دارد.
URL شماره 7 نسخه اسلش غیر دنباله ای URL شماره 2 است.
URL شماره 8 به جای حروف کوچک که در جای دیگر سایت به کار رفته از “A” بزرگ استفاده می کند.
همچنین ممکن است محتوای تکراری در URL ها پیدا کنید مانند:

https://www.website.com/
https://www.website.com/index.php
حالا ببینید چطور اتفاق افتادن محتوای تکراری آسان است؟

در حقیقت ، بسیاری از سایت ها بدون اینکه حتی خودتان متوجه آن باشید این مشکلات را دارند ، اما URL های متعارف به موتورهای جستجو کمک می کنند تا تغییرات مختلف یک صفحه را به عنوان یک URL واحد شناسایی کنند.

استفاده از 301 Redirects برای تعیین URL های متعارف

گوگل اظهار داشت که می توانید از 301 تغییر مسیر برای تعیین URL های متعارف استفاده کنید.

بیایید روشن باشیم که اگر از 301 تغییر مسیر استفاده کنید ، فقط URL متعارف وجود خواهد داشت. نسخه های تکراری دیگر به این موضوع هدایت می شوند.

گفته شد ، این به طور معمول بهترین راه برای حل مسائل محتوای تکراری است:

HTTP و HTTPS
غیر WWW و WWW
URL های Slash و غیرمترقبه Slash
بر اساس یک صفحه ، باید دقت بیشتری داشته باشید و معمولاً برچسب های متعارف بهترین راه حل شما هستند ، مگر اینکه بتوانید با اطمینان یک صفحه را حذف و هدایت کنید.

تک کنونیکال و کاربردهای آن

چرا Rel = Canonical برای سئو خوب است؟

به زبان ساده ، محتوای تکراری موتورهای جستجو را گیج می کند. وقتی موتورهای جستجو به چندین صفحه با محتوای یکسان نگاه می کنند و هیچ علامت بهینه سازی کلمه کلیدی مشخصی ندارند:

نمی دانید به کدام قطعه اعتبار اختصاص دهید
نمی دانید چه چیزی باید فهرست شود
نمی دانید کدام صفحات باید رتبه بندی شوند
یک برچسب rel = canonical این موضوع را روشن می کند ، به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوا را درک کنند ، از نادیده گرفتن صفحه از آنها جلوگیری می کند و احتمال رتبه بندی محتوا را بهبود می بخشد.

وقتی A / B صفحات مختلف را تست می کنید

تست A / B استراتژی ای است که بازاریاب ها برای دیدن بهترین عناصر موجود در صفحه به کار می گیرند. ممکن است جزئیات کوچک مانند رنگ دکمه های مختلف یا تغییرات بزرگ مانند طرح صفحه یا محتوای آن را آزمایش کنید. در برخی موارد ، گوگل در نهایت می تواند هر دو صفحه را خزنده کند و در مورد اینکه یکی از آنها را به عنوان اصلی فهرست کند ، گیج شود. URL های متعارف به عنوان نقشه راهی برای محتوای اصلی عمل می کنند.

هنگامی که از چندین تغییر URL استفاده می کنید (اغلب در سایت های تجارت الکترونیکی)
URL های متعارف اغلب برای وب سایت های تجارت الکترونیکی استفاده می شوند که با تغییر سایت های خود سلسله مراتب و URL های مختلفی را تنظیم می کنند. یک وب سایت تجارت الکترونیکی ممکن است دسته ای به کفش ها با لیست محصولات اختصاص داشته باشد و سپس سلسله مراتب را تغییر دهد تا دسته بندی را به کفش زنانه و مردانه یا صندل در مقابل کفش مخصوص دویدن تغییر دهد. این بدان معنی است که URL ها برای این صفحات محصول تغییر می کنند حتی اگر صفحات خودشان ثابت بمانند. در نتیجه ، دو URL با محتوای یکسان وجود دارد. URL های متعارف بخشی از بهترین شیوه های تجارت الکترونیکی SEO است که موتورهای جستجو را به صفحات برتر هدایت می کند.

اگر محتوای تکراری غیر عمدی در سایت شما وجود دارد

همانطور که قبلاً ذکر شد ، ممکن است شما محتوای تکراری در وب سایت خود داشته باشید و حتی از آن اطلاع نداشته باشید. ده ها موقعیت وجود دارد که می تواند منجر به محتوای تکراری ناخواسته شود. چند مورد از شایعترین موارد عبارتند از:

سایت شما دارای نسخه های جداگانه ای از صفحات HTTP و HTTPS یا WWW و غیر WWW است
سایت دیگری محتوای شما را از بین برد و منتشر کرده است
توضیحات و عنوانهای متا SEO برای چندین صفحه یکسان است
موارد فنی مانند مشکلات صفحه بندی یا چندین نسخه از صفحات قابل چاپ و فقط متن وجود دارد
از آنجا که شناسایی مسائل محتوای تکراری فنی در سایت شما دشوار است ، برای یافتن مشکلات باید از یک جستجوگر محتوای تکراری استفاده کنید. Alexa SEO SEO Audit Tool می تواند به شما در یافتن موارد مخفی محتوای تکراری که ممکن است از آنها بی اطلاع باشید کمک کند.

تک کنونیکال و ریداریکت صفحات

URL های متعارف در مقابل 301 تغییر مسیرها: تفاوت چیست؟

در بعضی موارد ، ممکن است بخواهید به جای URL متعارف ، تغییر مسیر 301 را تنظیم کنید. تغییر مسیر 301 وقتی بازدیدکنندگان سایت را روی پیوند قدیمی کلیک می کنند ، به طور خودکار به یک URL جدید ارسال می شود. در صورت تلفیق محتوا در بایگانی یا به روزرسانی URL یا صفحه وب ، اکثریت قریب به اتفاق اوقات ، از یک تغییر مسیر 301 استفاده می کنید. با این حال ، اگر هنوز می خواهید افراد به صفحه دسترسی پیدا کنند ، حتی اگر محتوا کپی شود ، در عوض به یک URL متعارف نیاز دارید.

URL های متعارف در برابر Noindex Robots Meta Tags: چه چیزی بهتر است؟

راه دیگری که ممکن است بخواهید مشکلات محتوای تکراری را حل کنید این است که در وهله اول موتورهای جستجو از خزیدن صفحه جلوگیری کنند. از طریق SEO tag meta و یک متا tag robots ، می توانید به موتورهای جستجو بگویید که صفحات شما را خزنده نکنند ، که به نظر می رسد یک راه حل سریع است. در بیشتر موارد ، هرچقدر Google بتواند صفحات بیشتری را در وب سایت شما جستجو کند ، بهتر است. بنابراین معمولاً بهتر است برای صفحاتی که قصد رتبه بندی یا دریافت ترافیک برای آنها را ندارید از noindex استفاده کنید.

نحوه تنظیم یک URL کنونیکال

اکنون که فهمیدید چرا می خواهید از یک برچسب متعارف استفاده کنید و چگونه می تواند به شما کمک کند ، وقت آن است که این برچسب را به سایت خود اضافه کنید. بسته به پلاگین هایی که استفاده می کنید و میزان راحتی شما در افزودن کد به وب سایت ، روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.

اگرچه روشهای زیادی برای انتخاب بهترین روش برای افزودن برچسب canonical وجود دارد ، اما مهم است که شما یک قالب واحد را در وب سایت خود دنبال کنید. اگر چندین نفر به صفحات دسترسی داشته باشند ، می توانند برچسب هایی را به روش های مختلف اضافه کنند که این امر حتی می تواند به مشکلات SEO بیشتری منجر شود.

با استفاده از Yoast URL های کنونیکال را اضافه کنید

Yoast SEO یکی از محبوب ترین افزونه های SEO برای وردپرس است و ابزاری ساده و آسان برای افزودن برچسب های متعارف است. اگر سایت وردپرسی دارید ، افزونه رایگان را نصب کنید و از طریق صفحه ویرایش یا بخش ارسال به راحتی یک برچسب متعارف اضافه کنید. اگر نمی خواهید کد یا عناصر فنی صفحه خود را لمس کنید ، این یک گزینه ایده آل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *