الگوریتم کبوتر (pigeon) گوگل

حتماً تا به حال تجربه جستجوی کسب و کار  در محلی که نمی شناختیم و یا حتی در نزدیک محل زندگیت رو داشتید.

در طول روز ما سعی داشتیم  که به دنبال یک تعمیرگاه – رستوران و فروشگاه یا دفاتر خدمات ارتباطی در اطراف بودیم. حالا جستجو در گوگل اولین اقدام افراد برای گذر از این شرایط بحرانی است که میتوان به راحتی کسب و کاری را پیدا کنیم.

گوگل به خوبی با یک الگوریتم موفق و متفاوت توانست این مشکل را رفع کند. الگوریتم کبوتر راه ‌حلی بود  که گوگل ارائه داد.

وظیفه این الگوریتم بررسی عبارات جستجو شده کاربران در رابطه با جستجوها به نزدیک‌ترین کسب و کار های محلی بر اساس موقعیت یا همون لوکیشن شماست. برای اینکه بهتر درک کنید اول لازم است با دو مفهوم آشنا شوید.

  1. لوکال سرچ یا جستجوگر محلی
  2. لوکال سئو

 

 جستجوگر محلی دو نوع جستجو انجام میدهد.

  1. اینکه عبارات را جست وجو می کنید که شامل یک موقعیت مکانی هستند مثلاً کاربر با جستجوی عبارت رستوران در زعفرانیه وجود فاصله با این موقعیت محلی و اینکه شماره تماس و همچنین رضایت کاربران هم نشان میدهد.
  2. اینکه عبارات جستجو شده  کاربر بیانگر کسب و کاری است  که گوگل به طور خودکار فرض را بر پیدا کردن نزدیکترین پیشنهاد بر اساس خواسته کاربر میگذارد. یعنی اگر عبارت رستوران سنتی را جستجو کنید گوگل نزدیکترین رستوران سنتی در محلی که قرار دارید رو به عنوان پاسخ به شما نشون میدهد

موضوع دوم این است که برای آشنایی با الگوریتم کبوتر باید از این الگوریتم اطلاعاتی داشته باشیم.

لوکال سئو: ما لوکال سئو را به نزدیک ترین فرد به شما درباره کسب و کارتان پیشنهاد میکنیم. درست مثل تبلیغات تراکت مانندی که به همراه سبد خریدتون و یا درب منزل تحویل می گیرید. توی این تبلیغات عموماً کسب و کارهای موجود در محله شما تبلیغ شدند و از این طریق گوگل شما را با فروشگاه ها یا مراکز خدماتی اطرافتون آشنا می‌کند.

اینکه کسب و کارها درست مثل نتایج یکی از فروشگاه ها ی گوگل با استفاده از الگوریتم کبوتر به شما نشان داده میشود.

نکته که اهمیت الگوریتم کبوتر رو بیشتر میکنه اینه که هر چند شاید کسب و کار شما در کلمه‌ی کلیدی مربوط به حوزه خودش فرزن جایگاه  پنجم را داشته باشه اما با اعمال دستورات الگوریتم کبوتر این جایگاه میتونه بسیار بالاتر باشد دلیلش هم میتواند تاثیر پارامترهایی مثل فاصله مکانی- ساعت کاری و سهولت دسترسی به کسب و کار جستجو شده توسط کاربر باشه که در لوکال سئو  اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

چرا نام این الگوریتم کبوتر است؟

هرچند شاید ما کبوتر را مشهور به کار دیگری بدونیم  ولی ویژگی های مدنظر گوگل از این پرنده توجه بسیار زیاد به جزئیات و دقت بالا در حین پرواز است. این ویژگی مثبت کبوتر هم ارث رسیده و گوگل به کمک آن در تشخیص سایت های مرتبط با جستجوی شما و موقعیت مکانی طول بیش از حد انتظار موفق عمل کرده  به طوری که هم کیفیت محتوای نمایش داده شده و هم سرعت نمایش نتایج تا حد چشمگیری افزایش پیدا کردند و در آخردر آخرین آپدیت الگوریتم کبوتر گوگل میتوانید لوکیشن نتایج شخصی سازی اونها و تغییر در شکل نمایش نتایج به آن شدند که هر کدام به نحوی تونستن تجربه بسیار بهتری از سرچ در گوگل رو به کاربران القا می کنند. نمایش نزدیکترین کسب و کار جستجو شده به کاربر نمایش نتایج بر اساس محل جغرافیایی و تحقیق در پکن نمایش نتایج حاصل تلاش گوگل در آخرین آپدیت این الگوریتم بوده.

تا اینجا الگوریتم کبوتر اهمیت خودش را به شما اثبات کرده است. حالا لازمه که فاکتورهای مهم برای خوشامد این الگوریتم هم بشناسید.

1- کسب و کار خود را نقشه گوگل ثبت کنیم.

برای ثبت موقعیت سایت مکانیک کسب و کارتان می توانید با استفاده از نقشه گوگل در نسخه وب و موبایل و با انتخاب گزینه ادمیس این پلیس اطلاعاتی از فعالیت کسب و کارتان را در اختیار گوگل و الگوریتم کبوتر قرار بدهید دقت داشته باشید  که درج اطلاعات مهمی مثل شماره تماس ت و ساعت کاری رو فراموش نکنید.

2- درج نام آدرس و اطلاعات تماس در تمام صفحات وب سایت بهترین کار برای قرار دادن این اطلاعات در دسترس کبوتر گوگل اضافه کردن آنها به قسمت فوتر وبسایت که در نتیجه در تمامی صفحات شما تکرار می شود.

نکته مهم در این باره این است که  اطلاعات وارد شده در نقشه گوگل به مورد اعتماد تر در الگوریتم کبوتر کمک میکنه.

دایرکتورهای محلی دایرکتوری با فهرستی از سایت های مرتبط با یک کسب و کار را جمع‌آوری می‌کند و حضور شما در جمع این کسب و کار ها  نیز نسخه ی وب سایت به دیده شدن شما کمک زیادی میکنه یه مثال در جستجوی نام یک کافه که به خوبی در دایرکتوری های مربوطه ثبت شدن میتونید امتیاز کسب شده توسط این بیزینس را هم در دایرکتوری های مختلف مشاهده کنید که در نتیجه در دیدگاه کاربران نسبت به شما بسیار اثرگذار خواهد بود.

3- پرسش و پاسخ های کاربران به کسب و کارهای ثبت شده

الگوریتم کبوتر  در گوگل امکان پرسش و پاسخ را برای کاربران فراهم میکند  و اینکه غذا یکی از کلیدی ترین عوامل موثر بر سئوی محلی به حساب می‌آید در معرفی الگوریتم های دیگه گوگل این موضوع را تاکید کرده بودیم که در حال حاضر اصلی ترین معیار برای گرفتن پوئن مثبت از گوگل جلب رضایت و تعامل کاربران است.

 

آخرین فاکتور هم زبان نشانه گذاری است که قبلا هم به اون اشاره کرده بودیم گوگل با جمع آوری اطلاعات مهمی که به گوگل میدهید حرف شما را بهتر به گوش کبوتر میرساند و به خوبی در بهبود سعود محلی شما اثرگذار خواهد بود و در آخر فراموش نکنید که به الگوریتم کبوتر به عنوان یک فرصت برای کسب و کارتان نگاه کنید تا این الگوریتم دوستی خودش با فعالیت شما رو بهتون ثابت کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *