سئو، سایت، محتوا، مدیا، گوگل و ... 6070-699-0937

آموزش افزایش بازدید سایت وردپرس

آموزش افزایش بازدید سایت وردپرس، اولین قدم در ارتقا و رشد تعداد کاربران وب‌سایت است. مدیران و وبمسترها باید بدانند از چه روش‌هایی می‌توانند تعداد کاربران وب‌سایت خود را افزایش دهند. این مسئله به صورت بنیادی و کلیدی بر روی فروش و رشد کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد و در فرایند رقابت با رقبا از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید در ظاهر مسئله، افزایش بازدید سایت وردپرسی راحت باشد؛ اما رقابت شدید رقبا، منابع مالی و دانش تخصصی به صورت پیچیده و تخصصی اهمیت دارند.
آنچه در این مقاله می خوانید:

آموزش افزایش بازدید سایت وردپرس، اولین قدم در ارتقا و رشد تعداد کاربران وب‌سایت است. مدیران و وبمسترها باید بدانند از چه روش‌هایی می‌توانند تعداد کاربران وب‌سایت خود را افزایش دهند. این مسئله به صورت بنیادی و کلیدی بر روی فروش و رشد کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد و در فرایند رقابت با رقبا از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید در ظاهر مسئله، افزایش بازدید سایت وردپرسی راحت باشد؛ اما رقابت شدید رقبا، منابع مالی و دانش تخصصی به صورت پیچیده و تخصصی اهمیت دارند.

پایین بودن ترافیک وب‌سایت باعث مشکلات فراوانی می‌شود و دلایل عمده‌ای مانند پایین بودن فروش، کاهش قدرت برند، عدم تعامل با کاربران و نرسیدن به سایر شاخص‌های سنجش عملکرد، ناشی از این مسئله است. بنا بر بررسی‌های صورت گرفته، بازدید یک سایت به دلایل و راهکاری‌های مختلفی وابسته است و باید طبق یک استراتژی منظم نسبت به افزایش بازدید سایت وردپرسی اقدام کرد.

در این مطلب به صورت جامع آموزش افزایش بازدید سایت وردپرس را بیان می‌کنیم و به صورت کامل از پیش‌نیازها تا ابزارهای سنجش و روش‌های افزایش ترافیک را توضیح می‌دهیم.

پیش نیازهای افزایش بازدید سایت وردپرس

برای افزایش بازدید سایت باید پیش نیازها و بسترهای لازم فراهم شود. این موارد نقش مهمی در اجرای درست این مسئله ایفا می‌کنند که به شرح زیر است:

  • قبل از شروع اجرای برنامه افزایش ترافیک سایت، باید از نصب بودن سرچ کنسول و گوگل آنالتیکس اطمینان حاصل کنید. این ابزارها شمارش و سنجش میزان بازدید سایت را انجام می‌دهند.
  • اطمینان حاصل کنید که سایت به لحاظ کارکردی مشکلی ندارد و تمامی بخش‌های آن به صورت کامل کار می‌کند.
  • درک مسائل مربوط به وب‌مستری و سئو از اهمیت بالایی برخوردار است. این مورد در اجرای روش‌ها و راهکارها از ضرورت بالایی برخوردار است.
  • داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ و تدوین استراتژی درست سئو اهمیت زیادی دارند. ما نمی‌توانیم بدون استراتژی به بازدید بالای سایت فکر کنیم.
  • در آموزش افزایش بازدید سایت وردپرس، نصب افزونه‌های سئو قدرتمند از اهمیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر افزونه سئو یواست و رنک مث جزء بهترین افزونه‌های سئو به شمار می‌روند.
مشاهده این مطلب  بهینه سازی (سئو) سایت با گیمیفیکیشن

این موارد، پیش فرض شروع برنامه آموزش افزایش بازدید سایت وردپرس است و باید این شرایط فراهم شود.

ابزارهای سنجش ترافیک سایت و تفاوت آن‌ها

برای سنجش میزان بازدید سایت، دو ابزار اصلی متعلق به گوگل وجود دارد که هر کدام با رویکردی مشخص، اقدام به سنجش میزان ترافیک سایت می‌کند.

1- سرچ کنسول گوگل

این ابزار به‌مثابه داشبورد گوگل است و وضعیت کلی سایت را نشان می‌دهد. همچنین در بخش پرفورمنس، میزان بازدید مستقیم سایت از طریق موتور جست‌وجو را نمایش می‌دهد. در سرچ کنسول، تعداد کلیک‌ها، میزان امپرشن، نرخ تبدیل، لینک‌های پربازدید و کلماتی که از آن‌ها ورودی گرفته شده، نمایش داده می‌شود.

2- گوگل آنالتیکس

این ابزار به صورت کلی وضعیت رفتار کاربران در سایت را به نمایش می‌گذارد و به مدیر سایت نشان می‌دهد که چه تعداد کاربر و از طریق چه کانال‌هایی وارد سایت شده‌اند و چند دقیقه در هر بخش مانده‌اند؟ علاوه بر این، وضعیت دموگرافیک، مسیر حرکتی کاربر و… را نیز نمایش می‌دهد.

انواع روش‌های افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید سایت از دو روش ارگانیک و غیر ارگانیک استفاده می‌شود؛ هر کدام از این روش‌ها از اهمیت و اعتبار خاصی برخوردار هستند و باید توسط وبمسترها پیاده‌سازی شود.

1- روش‌های غیر ارگانیک

روش‌های غیر ارگانیک به روش‌هایی اطلاق می‌شود که با پرداخت هزینه مستقیم صورت می‌گیرد و این ترافیک از طریق کانال‌های مختلف جذب می‌شود.

رصد و سنجش این ترافیک به کمک گوگل آنالیتیکس صورت می‌گیرد و روش‌های زیر جزء مهم‌ترین روش‌های این مبحث به شمار می‌روند.

  • گوگل ادز
  • موتور جست‌وجوی قیمت ترب و ایمالز
  • تبلیغات آنلاین همسان، بنری و ریتارگتینگ
  • ایمیل مارکتینگ
مشاهده این مطلب  آنالیز وبسایت های حوزه معماری چگونه انجام می شود؟

2- روش ارگانیک افزایش بازدید سایت

این روش جزء یکی از قوی‌ترین و قدرتمندترین روش‌های افزایش بازدید سایت به شمار می‌رود و پایدارترین روشی است که کیفیت بالایی هم دارد. موتورهای جست‌وجو به ویژه گوگل یک روش ارگانیک و قدرتمندی است که برای افزایش بازدید سایت کاربرد دارد که در ادامه‌ی این مطلب به صورت تخصصی و عمیق، روش‌های افزایش بازدید گوگل را توضیح می‌دهیم و نشان می‌دهیم که چگونه می‌توان بازدید سایت وردپرسی را افزایش داد.

سئو چیست؟

بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یا همان سئو یک روش مطمئن و کاربردی برای گرفتن بازدید ارگانیک از طریق گوگل است. به زبان ساده سئو مجموعه اقدامات و برنامه‌هایی است که متخصص سئو بر روی سایت انجام می‌دهد تا وب‌سایت بتواند در کلمات هدف خود در نتایج جست‌وجو ظاهر شود. سئو به سه بخش اصلی سئوی تکنیکال، سئوی داخلی و سئو خارجی تقسیم‌بندی می‌شود که در هر بخش باید مجموعه اقداماتی برای اجرای آن صورت گیرد. سئو تکنیکال شامل اقدامات فنی و تخصصی بر روی سایت می‌شود تا به لحاظ ساختاری، مناسب انجام فعالیت‌های سئو داخلی و خارجی باشد.

سئو داخلی شامل اقداماتی است که در داخل سایت و به صورت منظم صورت می‌گیرد و از تولید و درج محتوا تا ساختار دسته‌بندی‌ها و نحوه لینک سازی داخلی را شامل می‌شود. سئو خارجی شامل اقدامات خارج از وب‌سایت است تا اعتبار و قدرت بیشتری به صفحات داده شود. در واقع به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، درج رپورتاژ و خرید بک لینک، سئو خارجی می‌گویند. این موارد در سئو سایت تأثیرگذار هستند و برای نتیجه گرفتن بهتر، استفاده از استراتژی سئو از اهمیت بالایی برخوردار است.

وردپرس چیست؟

وردپرس یکی از قوی‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که در این مطلب، آموزش افزایش بازدید سایت وردپرس را با تکیه بر همین مفهوم بیان می‌کنیم. وردپرس به دلیل قدرت بالا و نفوذی که در جامعه دیجیتال دارد، به لحاظ سئو و موارد مربوط به سئو تکنیکال از کیفیت بالایی برخوردار است و امکانات و راحتی کار با آن باعث شده تا کسب‌وکارها و فروشگاه‌های اینترنتی از آن استفاده کنند.

مشاهده این مطلب  بهترین شرکت های سئو چه ویژگی هایی دارند؟

راه‌های افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید گوگل به کمک سئو سایت به وسیله‌ی اقدامات مختلف و متنوعی انجام می‌شود. درک درست سئو و استفاده از آموزش‌های حرفه‌ای سئو می‌تواند به افزایش بازدید سایت وردپرسی کمک کند. برای کسب نتیجه مناسب و رشد ترافیک سایت وردپرس، اقدامات زیر توصیه می‌شود. هرچند در اجرای درست این مسیر راهنمای گرفتن از افراد خبره بسیار کمک کننده است.

1- افزایش بازدید سایت وردپرس با بهینه‌سازی تگ عنوان

تگ عنوان و تایتل صفحات محصول و مقالات یکی از بهترین ابزارهای متخصصین سئو برای گرفتن نتایج مناسب در گوگل به شمار می‌روند. استفاده از کلمه کلیدی در تایتل و تگ‌ها، همراه با کلمات هم‌معنی می‌تواند مفید باشد. به صورت کلی استفاده از کلمه کلیدی به همراه کلمات LSI در کنار نام سایت و برند، در بهینه کردن تگ‌ها و تایتل‌ها مفید است و به افزایش بازدید سایت کمک می‌کند.

2- بهینه کردن متادیسکرپشن برای افزایش نرخ کلیک

متادیسکرپشن شاید به صورت مستقیم از فاکتورهای افزایش ترافیک سایت وردپرس نباشد؛ اما نوشتن محتوای جذاب و هیجان‌انگیز آن و توجه به CTA های هدفمند در آن، می‌تواند نرخ کلیک را افزایش دهد که در نتیجه باعث افزایش بازدید سایت می‌شود. بهترین متادیسکریپشن بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ کاراکتر است و باید به خاطر خواننده، جذاب و تحریک برانگیز نوشته شود.

3- چگالی کلمه کلیدی در صفحات سایت

تکرار کلمه کلیدی در هر صفحه سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. باید بدانید که در هر صفحه سایت یک کلمه کلیدی اصلی وجود دارد و باید بر اساس پارامترهایی مانند تعداد کلمات، نوع و ماهیت صفحه و کلمات هم مفهوم، به نسبت مشخصی در سایت تکرار شود. برای افزایش بازدید سایت وردپرس توصیه می‌شود تا از کلمات دنباله دراز و دنباله کوتاه هم مفهوم استفاده کنید. به عنوان مثال، افزایش بازدید سایت وردپرسی کلمه کلیدی این مقاله است؛ اما افزایش ترافیک سایت و آموزش افزایش بازدید سایت وردپرس هم در کنار آن‌ها می‌تواند مفید باشد.

مشاهده این مطلب  آنالیز سئو سایت تکانش

فقط باید مراقب باشد در دام کیورد استافینگ و تکرار زیاد کلمه کلیدی در متن نیافتید و به صورت طبیعی از کلمه مورد نظر استفاده کنید. به صورت تقریبی در هر 1000 کلمه تکرار 6 الی 8 بار کلمه کلیدی، می‌تواند مفهومی و ارگانیک باشد.

4- صفحات مادر و قدرتمند را دریابید

در هر وب‌سایت، صفحات و بخش‌هایی هستند که گوگل اعتبار و اهمیت زیادی به آن‌ها می‌دهد. اعتبار و قدرت این صفحات به سایر صفحات انتقال پیدا می‌کنند. صفحه اصلی سایت، صفحه تماس با ما و درباره ما از مهم‌ترین صفحه‌های هر وب‌سایت هستند که باید به صورت تخصصی و عمیق نسبت به مدیریت و بهینه کردن آن‌ها اقدام کرد. در صفحه اصلی، معرفی محصولات، دسته‌بندی‌های اصلی، راه‌های ارتباطی، نظرات مشتریان، آخرین نوشته‌ها و شبکه‌های اجتماعی اهمیت زیادی دارند. در صفحه تماس با ما، راه‌های ارتباطی و آدرس محل کار به صورت متن و در نقشه گوگل بهتر است، درج شود. توصیه می‌شود که در بخش درباره ما نیز علاوه بر معرفی مجموعه، معرفی اعضای تیم و هیئت مدیره، دستاوردهای مجموعه به صورت متن و ویدئو نمایش داده شود.

 

5- تولید محتوای همیشه سبز

محتوای تمامی صفحات سایت باید به وسیله محتوای کاملاً یونیک و با کیفیت پوشش داده شود. محتوا باید همیشه سبز باشد و با گذر زمان هم به کمک آپدیت، باز هم کاربردی باشد. برای افزایش بازدید سایت وردپرسی، بهتر است که در متن محتوا، کلمه کلیدی، LSIها، تیترهای جذاب و لینک سازی داخلی به صورت درست استفاده شوند.

6- افزایش بازدید سایت وردپرس به کمک شبکه‌های اجتماعی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، لینکدین، یوتیوب و… می‌تواند به افزایش قدرت صفحات و دامنه سایت کمک کند. توصیه می‌شود که در شبکه‌های اجتماعی یاد شده، لینک مقالات، محصولات و صفحات مهم خود را منتشر کنید و از کاربران بخواهید تا تعامل و ارتباط برقرار کنند. این کار به قدرت برند سایت، ارتقای دامین اتوریتی و پیچ اتوریتی کمک می‌کند.

مشاهده این مطلب  الگوریتم کافئین

7- لینک سازی و تولید محتوا در شبکه‌های وبلاگ

شبکه‌های وبلاگی یکی از گزینه‌های مهم برای لینک سازی، جذب ترافیک هدفمند و ارتقای صفحات سایت است. توصیه می‌شود تا در وبلاگ‌هایی مانند ویرگول، مداد، بلاگفا، اومیگو … محتواهای با کلمات لانگ تیل منتشر کنید و به صفحات هدف خود لینک دهید.

8- استفاده از اسکیما برای صفحات سایت

تفاوتی نمی‌کند فروشگاه اینترنتی هستید یا مجله خبری و حتی سایت شرکتی، در هر حال اسکیماها می‌توانند به افزایش بازدید سایت وردپرس کمک کنند و نرخ کلیک را افزایش دهند. شما می‌توانید به کمک افزونه‌ی سئو رنک مث یا یوهاست برای مقالات، صفحات محصول، رویدادها و ویدئوهای آموزشی خود اسکیما بسازید و به درک بهتر گوگل از صفحات خود کمک کنید. به یاد داشته باشید آموزش اسکیما در وردپرس را باید درست و دقیق یاد بگیرید و سپس آن را اجرا کنید.

9- بهینه کردن سرعت وب‌سایت

سرعت وب‌سایت یکی از بهترین اقدامات برای افزایش بازدید سایت وردپرسی است که باید به آن دقت کنید. توصیه می‌شود تا از افزونه‌های بهینه کردن سرعت سایت، هاست مناسب، فشرده کردن تصاویر و… برای بهبود سایت خود استفاده کنید. سرعت سایت به صورت مستقیم بر روی نتایج سئو سایت تأثیر می‌گذارد و تجربه کاربری را دستخوش تغییرات می‌کند.

علاوه بر این موارد، اقدامات و موارد متعدد دیگری وجود دارد که در ادامه به صورت موردی به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • استفاده از سئو محلی و نکات مربوط به آن
  • پیاده‌سازی سایت مپ، ربوتکست در سایت
  • استفاده از رپورتاژ آگهی و پست مهمان به صورت برنامه ریزی شده
  • رسپانسیو کردن سایت برای انواع دستگاه‌های دیجیتال مانند موبایل و تب لت
  • حذف صفحات 404 و از بین بردن محتوای تکراری
  • درج گواهی SSL برای وب‌سایت و رعایت پروتکل‌های امنیتی
  • استفاده از انکرتست‌های درست و مرتبط
مشاهده این مطلب  Dwell time چیست و چرا باید به آن در سئو توجه داشته باشیم؟

این موارد تنها بخشی از اقداماتی است که به افزایش بازدید سایت وردپرسی کمک می‌کنند و در تقویت سئو سایت بسیار اثرگذار هستند.

خدمات سئو سایت

افزایش بازدید سایت وردپرس به راحتی امکان‌پذیر نیست و صدها فاکتور و پارامتر لازم دارد. به همین خاطر مدیران وب‌سایت‌ها برای اجرای بهتر این فرایند از متخصصین و آژانس‌های سئو استفاده می‌کنند تا طی یک استراتژی سئو مدون، تمامی این اقدامات به صورت کاربردی و حرفه‌ای در وب‌سایت پیاده‌سازی شود.

خلاصه مقاله آموزش افزایش بازدید سایت وردپرس

افزایش بازدید سایت وردپرس از اقدامات مهم و کلیدی است که اجرای آن برای رشد سایت‌ها مهم و حیاتی است. بدون ترافیک بالا، فروش و تعامل با مخاطبان و کسب درآمد از سایت سخت و پرهزینه می‌شود. به همین خاطر به مدیران وب‌سایت‌ها توصیه می‌شود تا قبل از پرداخت هرگونه هزینه برای سایت، به کمک مشاور سئو فرایند افزایش ترافیک سایت وردپرسی را بررسی کنند و تحت نظر مشاوره‌های تخصصی حرکت کنند.

در این مطلب به صورت کامل روش‌های ارگانیک و غیر ارگانیک افزایش ترافیک سایت را مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که برای افزایش بازدید سایت نیاز به مشاوره دارید از طریق صفحه مشاوره سئو با ما در ارتباط باشید تا این مسیر را برای شما هموار کنیم.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

آنالیز سایت معماری
آنالیز وبسایت های حوزه معماری چگونه انجام می شود؟
سایت‌ها تنها ویژگی که دارند تولید محتوا نیست. می‌توانند به شما نشان دهند که چه میزان توانسته‌اید مخاطبان...
آموزش صفر تا صد سئو رایگان
آموزش صفر تا صد سئو رایگان
در دنیای امروزی داشتن یک وب‌ سایت رسمی برای هر کسب و کار ضروری است، اما مهمترین مسئله پس از ایجاد یک...
بررسی بک لینک سایت
بررسی بک لینک سایت
بررسی بک لینک سایت به دلایل متعددی انجام می‌شود. از جمله آنها می‌توان به سنجش کیفیت و کمیت بک لینک‌ها،...
پاك كردن سابقه جستجو گوشی
پاك كردن سابقه جستجو گوشی
پاك كردن سابقه جستجو گوشی می‌تواند به دلایل مختلف شامل حفظ حریم خصوصی، بهبود عملکرد، امنیت، افزایش فضای...
بررسی سرعت سرور
بررسی سرعت سرور
بررسی سرعت سرور سایت می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف انجام شود. از جمله این ابزار می‌توان به ابزار...
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به شما کمک می‌کند تا مشکلات سایت خود را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070