سئو، سایت، محتوا، مدیا، گوگل و ... 6070-699-0937

الگوریتم گوگل دنس (Google Dance)

الگوریتم گوگل دنس (Google Dance) یا رقص گوگل یکی از تأثیرگذارترین الگوریتم‌های گوگل در رتبه‌بندی نتایج گوگل است و به وب‌سایت‌ها فرصت می‌دهد در مدت زمان محدود عادلانه با رقبای برتر حوزه کاری خود رقابت کنند. گاهی پیش می‌آید با انتشار یک صفحه در مدت‌زمان محدود سایت به نتایج برتر می‌آید و از ترافیک گوگل بهره‌مند می‌شود، این کار با هدف ارزیابی جایگاه واقعی و تشخیص میزان رضایت کاربران از محتوا صورت می‌گیرد
آنچه در این مقاله می خوانید:

در مدت‌زمان محدود کیفیت محتوا، جامع بودن، تجربه کاربری را به‌صورت واقعی می‌سنجد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن از نگاه کاربران به این محتوا رتبه مناسب می‌دهد. در غیر این صورت سایت در رتبه‌ها و صفحات مناسب قرار نمی‌گیرد. قبل از این الگوریتم، الگوریتم‌هایی مانند کافئین و پاندا تغییر جایگاه‌ها و ایندکس‌شدن صفحات جدید به‌کندی پیش می‌رفت و تصمیم‌گیری برای تعیین نتایج برتر به دقتی که امروز می‌بینید صورت نمی‌گرفت.

به همین دلیل گوگل با انتشار الگوریتم دنس  مکانیزمی ایجاد کرد که همه وب‌سایت‌ها فرصت این را داشته باشند در کوتاه مدت در مقابل دیدگان کاربر قرار گیرند و در صورت جلب رضایت آن‌ها رتبه مناسب به دست بیاورند. در این مطلب به‌صورت کامل به بررسی الگوریتم گوگل دنس می‌پردازیم و از فرصت مناسب برای وب‌سایت‌ها پرده برمی‌داریم که امکان رقابت با بزرگان و سایت‌های قدیمی را فراهم می‌کند.

وقتی رتبه ها خیلی بالا پایین میشه توی سئو میگن دنس داریم به کارفرما مثلا یهو از رتبه 70 میره رتبه 9 بعدش دوباره میره رتبه 60 – توی قرارداد های سئو که تضمین رتبه میدین و براتون رتبه ها مهم هست هیچ وقت نذارین کارفرما رتبه رو در یک رو بررسی کنه و بهشون بگین که باید در بازه یک ماهه میانگین رتبه ملاک عملکرد باشه.

گوگل دنس Google Dance چیست؟

الگوریتم گوگل در بازه زمانی نامعین اقدام به تغییر رتبه وب‌سایت‌ها به‌صورت موقت می‌کند، تا محتوای سایت‌ها را به‌صورت واقعی در دسترس کاربران قرار دهد و تجربه آن‌ها را از مواجه با محتوا ارزیابی کند. وب‌ سایت‌ ها باید نمره مثبت از کاربران و رتبه مناسب خوب دریافت کنند، در غیر این صورت با کاهش رتبه امکان حضور در نتایج برتر را از دست می‌دهند. به این مکانیزم و سازوکارها الگوریتم گوگل دنس می‌گویند. سازوکاری که به سایت‌ها فرصت دیده شدن می‌دهد، سرعت ایندکس را بهینه می‌کند و خطای تشخیص محتوای باکیفیت را پایین می‌آورد.

گوگل دنس زمانش میتونه خیلی کوتاه باشه مثلا ما توی یک سایت یک کلمه کلیدی رتبه یک بودیم بعدش شدیم 5 بعدش شدیم یک بعدش یک روز نبودیم کلا و بعدش دوباره شدیم یک – این مدل بالا پایین شدن لینک ها و رتبه ها توی صفحه نتایج گوگل رو میگیم گوگل دنس – اگر خیلی دنس داری توی سایتت و زمانش طولانی هست میتونی از یک مشاور سئو کمک بگیری.

تأثیر گوگل دنس بر سئو

با انتشار این الگوریتم تغییرات مختلفی بر روی نتایج جست‌وجو ایجاد شد و پارامترهایی مانند توزیع ترافیک گوگل، نرخ تبدیل، بهینه‌سازی سایت تغییر پیدا کردند. از سوی دیگر با ارتقای اهمیت تجربه کاربر، سایت‌ها به سمت محتوا با کیفیت و کاربر پسند حرکت کردند. این موارد باعث شد سازوکار رقابت بین سایت‌ها، مدت‌زمان رسیدن به ترافیک و استراتژی‌های سئو تغییرات جدی صورت گیرد و درگیر کردن کاربران به همراه رعایت زمان‌بندی اهمیت زیادی پیدا کرد.

مشاهده این مطلب  الگوریتم رنک برین گوگل

روش تشخیص رقص گوگل چیست؟

روش تشخیص گوگل دنس راحت نیست و نیاز به تجربه و رصد مستمر و در صورت عدم تجربه مناسب امکان تشخیص اشتباه وجود دارد. گاهی نوسانات رتبه وب‌سایت‌ها به دلیل سئو منفی، عدم پایداری سمت سرور سایت و اشکال در فرایند ایندکس شدن صفحات است و نمی‌توان به گوگل دانس مرتبط دانست. اما در صورتی‌که سئو تکنیکال و داخلی منظم و کامل کار می‌کند، نوسانات رتبه‌ها و تغییر در نتایج می‌تواند به دلیل الگوریتم گوگل دنس باشد.

آیا گوگل دنس مثل قبل فعال است؟

تا قبل از الگوریتم کافئین و سایر الگوریتم‌های پیشرفته، نرخ ایندکس کردن، بررسی وب‌سایت‌ها و تحلیل تجربه کاربری مخاطبان به‌سختی انجام می‌شد. شواهد نشان می‌دهد در طی هر 36 روز تنها 1 بار کل محتوای وب‌سایت‌ها توسط گوگل کراول می‌شود و استفاده از گوگل دنس به‌شدت نیاز می‌شود. امروزه اما ماجرا متفاوت است و گوگل علاوه بر افزایش قدرت و زمان ایندکس صفحات به کمک الگوریتم‌هایی مانند پاندا تجربه کاربران عمیق‌تر بررسی می‌کند و وب‌سایت‌های متخلف را جریمه می‌کند.

گوگل دنس در گذشته به چه صورت بوده است؟

در گذشته گوگل دانس به‌صورت دوره‌ای همان‌طور که گفته شد در طول سال 10 بار تمام سایت کراول و تمامی نتایج تنظیم می‌شد، اما در حال حاضر به‌صورت real-time صفحات ایندکس و در تغییرات در نتایج نمایش داده می‌شود.

گوگل دنس به سراغ چه وب‌سایت‌هایی می‌رود؟

موارد مختلفی است که باعث می‌شود توجه الگوریتم گوگل دنس نسبت به سایت‌ها افزایش پیدا کند. در واقع وب‌سایت‌هایی که سن کمی از عمر آن‌ها می‌گذرد یا رقابت در آن حوزه زیاد باشد، در معرض google dance قرار خواهد گرفت. علاوه بر این موارد لینک‌سازی خارجی زیاد، آپدیت محتوایی هم به این مسئله ارتباط دارند. توجه داشته باشید که با شناخت عوامل مؤثر در بکارگیری الگوریتم گوگل دنس می‌توان میزان اثربخشی آن را اندازه‌گیری کرد. مهم‌ترین وب‌سایت‌هایی که در معرض این الگوریتم هستند به شرح زیر هستند.

مشاهده این مطلب  نرخ کلیک CTR چیست؟

۱- وب‌سایت‌های نوپا

یکی از وب‌سایت‌هایی که بسیار زیاد در معرض الگوریتم گوگل دنس قرار می‌گیرند، وب‌سایت‌هایی هستند که عمری کمی دارند، در نتایج گوگل حضور کمی دارند و قدرت دامنه و اعتبار سایت به دلیل سن کم فعالیت پایین است. همچنین این سایت‌ها صفحات ایندکس کمی دارند و تعداد لینک‌های داخلی و خارجی محدودی هم به دست آورده‌اند. گوگل برای تشخیص کیفیت محتوا و ارزیابی تجربه کاربری، این وب‌سایت‌ها را در معرض الگوریتم گوگل دنس قرار می‌دهند. سپس اگر محتوا کیفیت لازم را داشته باشد به وب‌سایت رتبه مناسب و در غیر این صورت به قعر نتایج هدایت می‌کند.

۲- وب‌سایت‌هایی با محتوای تکراری

بعضی از سایت‌ها به دلیل ماهیتی که دارند محتوای آن‌ها تکراری است، در نتیجه گوگل برای مخالفت با محتوای تکراری وب‌سایت‌ها آن‌ها را وارد الگوریتم گوگل دنس می‌کند تا اطمینان حاصل کند، علاوه بر کپی بودن محتوا، تجربه کاربری ضعیفی هم دارند. به همین خاطر درصورتی‌که ماهیت وب‌سایت شما به این شکل است توجه به رابط کاربری، درج منبع، تغییر بافت محتوا و… می‌تواند از این آسیب عبور کند.

۳- وب‌سایت‌هایی با لینک زیاد

بک‌لینک‌ها و فعالیت در سئو خارجی باید بر اساس برنامه و اصول باشد. وب‌سایت‌هایی که بدون استراتژی و دانش وارد سئو خارجی می‌شوند و در زمان کم تعداد زیادی بک‌لینک می‌گیرند، مشکوک می‌شوند و برای راستی‌آزمایی سایت را در گوگل دنس قرار می‌دهند تا با رصد تجربه کاربری اطمینان حاصل کنند این فرایند طبیعی بوده و لینک‌سازی خارجی غیرارگانیک نبوده است.

گوگل دنس با چه سایت‌هایی کار ندارد؟

سایت‌هایی که به تجربه کاربری اهمیت می‌دهند، برنامه‌ریزی منظمی دارند و تکنیک‌های سئو داخلی را به‌خوبی رعایت کنند کمتر مورد هدف الگوریتم رقص گوگل قرار می‌گیرند لینک‌سازی داخلی قوی و رعایت نظم در لینک‌سازی خارجی اهمیت زیادی دارد. البته نباید نسبت به تجربه کاربری و درگیر کردن کاربران غفلت کرد و باید شرایط بهینه فنی و ظاهری برای کاربران فراهم کرد.

مشاهده این مطلب  آنالیز سئو سایت تکانش

چگونه متوجه شویم که گوگل دنس به پایان رسیده است؟

با تثبیت‌شدن نتایج و کاهش فراز و نشیب در رتبه گوگل و میزان ترافیک روزانه از صفحه هدف می‌توان انتظار داشت Google Dance به پایان رسیده باشد. هرچند سایت‌های کم سن با افزایش تعداد صفحات، مدیریت بهینه بک‌لینک‌ها و استمرار در استفاده از کلمات کلیدی جدی الگوریتم گوگل دنس می‌توان قرار گرفتن در الگوریتم دنس را کاهش داد.

چرا باید به گوگل دنس اهمیت داد؟

حال که الگوریتم گوگل دنس را می‌شناسید می‌دانید که تغییرهای مثبت و منفی در نتایج گوگل نه‌تنها عجیب و غیرقابل‌پیش‌بینی نیست؛ بلکه طبیعی است و باید به چشم یک فرصت به آن نگاه کرد.

  • استفاده از تیترهای جذاب
  • نوشتن متادیسکرپشن متفاوت و چشم‌نواز
  • استفاده از محتوای چندرسانه‌ای و لینک‌سازی دقیق و تودرتو

این موارد می‌توانند به استفاده درست از گوگل دنس منجر شوند و کمک کنند بعد از قرار گرفتن در گوگل دنس نتایج درست و بهتری به دست بیاورید.

خلاصه الگوریتم گوگل دنس

گوگل به کمک الگوریتم‌های خود نتایج را مدیریت و مهندسی می‌کند تا بتواند در نهایت با ارائه بهترین نتایج به کاربران رضایت آن‌ها تأمین کند. یکی از این الگوریتم‌ها، الگوریتم گوگل دنس است که می‌تواند برای وب‌سایت‌ها به‌مثابه یک فرصت امکان قرار گرفتن در نتایج بهتر را فراهم کند به شرطی که به لحاظ کیفیت محتوا، استفاده از تیترهای درست، کیورد ریسرچ مناسب، تجربه کاربری و مسائل تکنیکال سایت در وضعیت مناسبی قرار گیرد.

در این مطلب به‌صورت کامل در مورد الگوریتم رقص گوگل صحبت کردیم و نکات مربوط به نحوه عملکرد گوگل دنس را بررسی کردیم تا بدانیم که گوگل چگونه با وب‌سایت‌های نوپا، دارای بک‌لینک زیاد، محتوای تکراری و … برخورد می‌کند. این الگوریتم با این که امروزه به‌مانند سال‌های گذشته در کانون توجه نیست، اما باز هم برای این مدل وب‌سایت‌ها که در این مطلب بررسی کردیم از جایگاه مهمی برخوردار است.

مشاهده این مطلب  چطوری مقدمه و نتیجه گیری بهتری بنویسیم؟

درصورتی‌که در مورد گوگل دنس سؤال یا ابهامی دارید می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان یاسئومی به آن پاسخ دهند یا از طریق صفحه خدمات سئو با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تکمیلی الگوریتم گوگل دنس
سال اجرا  2004 – 1383
عوامل تاثیر گذار  تیتر جذاب، متادیسکریپشن کاربردی، محتوای چند رسانه ای
علت  پیدا کردن مفید ترین مطالب برای کاربران
عوامل مورد بررسی سن سایت، رقابت، لینکسازی خارجی، آپدیت محتوایی
جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

آنالیز سایت معماری
آنالیز وبسایت های حوزه معماری چگونه انجام می شود؟
سایت‌ها تنها ویژگی که دارند تولید محتوا نیست. می‌توانند به شما نشان دهند که چه میزان توانسته‌اید مخاطبان...
آموزش صفر تا صد سئو رایگان
آموزش صفر تا صد سئو رایگان
در دنیای امروزی داشتن یک وب‌ سایت رسمی برای هر کسب و کار ضروری است، اما مهمترین مسئله پس از ایجاد یک...
بررسی بک لینک سایت
بررسی بک لینک سایت
بررسی بک لینک سایت به دلایل متعددی انجام می‌شود. از جمله آنها می‌توان به سنجش کیفیت و کمیت بک لینک‌ها،...
پاك كردن سابقه جستجو گوشی
پاك كردن سابقه جستجو گوشی
پاك كردن سابقه جستجو گوشی می‌تواند به دلایل مختلف شامل حفظ حریم خصوصی، بهبود عملکرد، امنیت، افزایش فضای...
بررسی سرعت سرور
بررسی سرعت سرور
بررسی سرعت سرور سایت می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف انجام شود. از جمله این ابزار می‌توان به ابزار...
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به شما کمک می‌کند تا مشکلات سایت خود را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070