09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

الگوریتم رنک برین گوگل

Google's_ranking_algorithm
آنچه در این مقاله می خوانید:

الگوریتم‌های گوگل همه یک فاکتور را در نظر دارند که آن فاکتور هم آن است که الگوریتم‌ها بیشتر به عمق متن جست‌وجو شده بروند و بتوانند که بهترین پاسخ را به سؤال شما بدهند. الگوریتم رنک برین یا «RankBrain» بر پایه هوش مصنوعی است که سایت‌ها را براساس نظرات کاربران رتبه‌بندی می‌کند. کل الگوریتم‌های گوگل سعی بر این دارند که با استانداردهای سئو رتبه‌بندی سایت‌ها را تنظیم کنند تا بهترین و نزدیک‌ترین محتوای مربوط به متن جست‌وجو را در اختیار شما قرار دهند.

در سال‌های اخیر الگوریتم‌های زیادی به گوگل اضافه شد که هرکدام بایدی قسمتی از سایت را برسی و به آن رتبه می‌دادند و میانگین این رتبه‌ها می‌شود رتبه اصلی سایت. بعدازاینکه در سال 2013 الگوریتم مرغ مگس‌خوار معرفی شد در نسخه ابتدایی از الگوریتم‌های گوگل توجه ویژه‌ای به کلمات – نحو نگارش آنها در سایت‌ها شد.

این الگوریتم هم مانند بقبه الگوریتم ها مثل پانداپنگوئن و … سعی دارند که متن جست و جو شده را درک کنند و با دقت بیشتیر سایت ها را به کاربران بدهد. یعنی اینکه گوگل برای اینکه بتواند جایگاه خود را افزایش دهد سعی در این داشت که بتواند رضایت کاربران را به دست بیاورد و هیچ چیز برای گوگل از به دست آوردن رضایت کاربر مهم تر نبود.

الگوریتم رنک برین چیست؟

در ساده ترین تعریف در مورد این الگوریتم میتوان گفت که: این الگوریتم برای این ساخته شد که گوگل بتواند داده ها را پردازش و نتایج بهترین در رتبه بندی را به دست کاربر برساند. الگوریتم رنک برین در اکتبر سال 2015 به طور رسمی از سوی گوگل معرفی شد که میتوان گفت یک الگوریتم برای کمک به الگوریتم مرغ مگس خوار است.

مشاهده این مطلب  چرا فلش برای سئو مضر است؟ شش دلیل برای اجتناب از فلش در سئو

این الگوریتم  با فناوری جدیدی که از (AI) استفاده میکند که میتوان گفت این الگوریتم به صورت ماشینی به کار افتاده و تنظیمات دقیق تری را در خود جای داده.

یادگیری ماشینی چیست و جگونه کار خود را انجام میدهد؟

یادگیری ماشینی یعنی: الگوریتم ها به جای آموزش از انسان با کامپیوتر آموزش میبینند.

الگوریتم هایی که به صورت ماشینی آموزش میبینند اول به تحلیل داده ها میپردازند و با به کار بردن هوش خود سعی در این دارند که آموزش خود را کامل و در طول آموزش خود را محک بزنند.

به زبان ساده تر میتوان گفت: چیز های جدید و هوشمندانه = موتر های جست و جو + کامپیوتر + هوش مصنوعی الگوریتم

سئو فنی را در اینجا دنبال کنید.

بررسی الگوریتم رنک برین

قبل از اینکه این الگوریتم معرفی شود تیم مهندسی گوگل سعی کرد یک فرمول ریاضی جایگاه نتایج جست و جو را به ترتیب نشان دهند که تا حدودی موفق بودند و به دلیل اینکه این فرمول تغییری نمیکرد و بروز نمیشد همیشه روند ثابت و همیشگی داشت در صورتی که الگوریتم رنک برن هر روزه در حال هوشمند تر شدن هست.

همین باعث شد که تیم مهندسی به الگوریتم رنک برین پناه ببرند و توانستند با الگوریتم رنک برین نتیجه بهتری به دست کاربر برسد که شباهت بیشتری به متن جست و جو شده داشت. یکی از خوبی های این الگوریتم این است که همیشه سعی در یادگیری داشت و توانست بعد از مدتی از مرغ مگس خوار پیشی کند و رتبه خود را بالاتر ببرد.

بر اثر ادعایی که گوگل کرده این الگوریتم به دلیل اینکه کاملترین الگوریتم در بین الگوریتم ها است ما به او سپرده ایم که 15 درصد کل جست و جو ها را بر عهده بگیرد که تا حالا هیچ مشکلی در آن ایجاد نشده و همچنین بهترین الگوریتم برای رتبه بندی سایت ها است.

مشاهده این مطلب  56 آمار جستجوی گوگل برای نشانک گذاری برای سال 2024

در حال حاضر الگوریتم رنک برین یکی از سه عوامل اینکه بهترین نتایج را به کاربر برسانیم است.

1- شناسایی دقیق مفهوم دقیق بر اساس متن جست و جو شده

ابن الگوریتم با استفاده از هوش بالایی که دارد توانسته حجم بالایی از داده را به بردار های قابل درک برای رایانه تبدیل کند و زمانی که کلماتی را در وب جست و جو میبیند و درباره آن آشنایی ندارد سعی میکند که در مورد آن کلمه حدس بزند و با یافتن جواب آن کلمه را در محدوده هوش خود میگذارد.

این الگوریتم  کلمات موجود در وب میپردازد و سعی دارد آن کلمات را برای خود تفسیر کند و بعد از آن سعی دارد بفهمد که آن کلمه در جه منطقه ای بیشتر جست و جو میشود و با استفاده از عوانل مختلف (به گفته گوگل 200 عوامل) به رتبه بندی کلمات و بر اساس آنها به رتبه بندی سایت ها میپردازد.

2- برسی رفتار کاربران

این الگوریتم فقط نتایج را به کاربر نشان نمیدهد بلکه پس از نمایش  فعالیت کاربر را دنبال میکند تا بفهمد از هر سایت چه رضایتی دارد و با در نظر گرفتن این فاکتور هم  سایت ها را رتبه بندی میکند.

رنک برین چه اطلاعاتی را ذخیره میکند.

این الگوریتم سعی در این دارد که با موضوع مرتبط ما ارتباط برقرار کند و بهترین نتایج را به ما نشان داده باشد.

این الگوریتم یک نقطه قوت دارد که بقیه الگوریتم های گوگل آن را ندارند و آن هم این است که  این الگوریتم تمام فعالیت شما را در نظر میگیرد و سعی میکند به شما بهترین خدمات را در جست و جوی بعدی بدهد.

مشاهده این مطلب  آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

خلاصه میتوان گفت که الگوریتم رنک برین تمام تلاش خود را بر این نکته گذاشته بشترین تمرکز را به رفتار کاربران در هنگام جست و جو بدهد. این الگوریتم نرخ بازگشت سما از سایت یا حضور شما در سایت را مصاحبه میکند. در نظر داشته باشید با اینکه این الگوریتم 5 ساله رونمایی شده الا خم در حال پیشرفت است.

طراحی سایت مشهد می‌تواند کسب و کار شما را از نقطه شکست به موفقیت برساند.

منبع:

moz

neilpatel

backlinko

searchenginejournal

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

در دنیای پرتنش رقابت میان غول‌های فناوری، گاهی سکوت، از هر فریادی بلندتر شنیده می‌شود. این‌بار، توجه‌ها...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
نسخه جدید سئو برای سال ۱۴۰۴

سئو در سال ۱۴۰۴: اگر از صفر شروع می‌کردم، چطور یادش می‌گرفتم؟

از سال ۲۰۰۹ تا امروز، میلیون‌ها نفر تونستن با استفاده از سئو، از گوگل ترافیک رایگان جذب کنن. من هم یکی...
چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم

چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم که نظر مدیر ارشد بازاریابی (CMO) را جلب کند؟

اگر سئو را تنها با افزایش ترافیک ارزیابی می‌کنید، زمان آن رسیده که نگاه‌تان را عوض کنید. در دنیای بازاریابی...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
راهنمای کامل پیاده‌سازی اصول E-E-A-T برای تقویت سئوی داخلی سایت

چگونه E-E-A-T را در سایت خود پیاده‌سازی کنیم و سئوی داخلی را تقویت کنیم؟

در پاسخ به انتشار اطلاعات نادرست در اینترنت و با هدف ارتقای کیفیت نتایج جستجو، گوگل مفهومی کلیدی را توسعه...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...
چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از سایت‌ها همیشه در رتبه‌های اول گوگل دیده می‌شوند و بیشترین...

چگونه نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهیم - 12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب

سبدهای خرید رها شده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که همه فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم...

12 راه برای تقویت سئو با کنسول جستجوی گوگل

به دنبال ارتقای رتبه و افزایش ترافیک هستید؟ در این صورت، کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری ضروری برای سئو...

دیدگاه ها

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070