09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

الگوریتم سندباکس گوگل sandbax

Google_sandbax_algorithm
آنچه در این مقاله می خوانید:

شما هم مثل بقیه افراد حتما از موتور جست و جوی گوگل استفاده کرده اید. شاید شما متوجه نشده باشید ولی در هر دقیقه استفاده شما از وب چیزی حدود380 سایت جدید در گوگل ایجاد میشود.

این عدد نشان میدهد که در زمان خیلی کوتاه رقابت بین سایت ها خیلی بیشتر میشود. این رقابت مثل رقابت های دیگر یک داور بسیار سخت گیر به نام (گوگل) دارد که حدف این داور این است که تحت هر شرایطی بهترین شرکت کننده را به شما معرفی کند.

حالا شما فکر کنید که این داور باید بین این همه سایت که به صورت جهش زایی در حال افزایش است داوری کند و آنها را رتبه بندی کند. به نظر شما این داور چگونه میتواند که تمرکز خود را روی سایت های کاربلد و حرفه ای بگذارد در صورتی که به این تعداد سایت در حال افزایش با سرعت زیاد هستند.

در ابتدا باید سایت های تازه وارد از سایت های قدیمی که دامنه ی حرفه ای دارند جدا شوند تا میدان رقابت عادلانه تر باشد. در ابتدا باید بگوییم که گوگل وجود الگوریتم سندباکس را به صورت عمومی تکذیب یا تایید نکرده است.به همین دلیل صحبت در مورد این الگوریتم میتواند در میان متخصصین حوضه آموزش سئو بحث برانگیز باشد.

بررسی دوره آموزش سئو مبتدی

مفهوم دقیق الگوریتم sandbax دقیقا چیست؟

آیا سایت جدیدی دارید که میخواهید سریع به دست مخاطب برسد؟ همه ی کارشناسان فضای آنلاین در یک چیز اتفاق نظر دارند: سایت خود را سئو کنید!

اما امکان دارد که بعد از گذشت مدتی سایت شما پیشرفی حاصل نشود و جایگاهی هم در میان بقیه سایت ها نگیرد. اما دلیل این چیست؟ دلیل آن این است که گوگل هنوز به شما به صورت کامل اعتماد نکرده است برای همین یک مدت شما را در SANDBAX تست میکند که اگر توانستید نظر گوگل را جلب کنید میتوانی به جمع سایت ها رتبه دار اضافه شوید.

مشاهده این مطلب  الگوریتم freshness گوگل

گوگل سندباکس میتوانید تمام مشکل های سایت شما را به شما بگویید( بعد از 1 تا 4 ماه) اما در این مدت شما هیچ جایگاه مهمی دریافت نمیکنید زیرا در گوگل سند باکس هستید.البته بساری از کارشناسان این اشتباه را دارند که گوگل سندباکس الگوریتمی است که تلاش های شما برای سئو را به دلیل جریمه شدن نادیده میگیرد.

اما اینگونه نیست در حقیقت گوگل نه تنها این الگوریتم را ساخت که شما را مجازات نکند این الگوریتم نیز نجات بخش هم هست.

چرا این الگوریتم سندباکس sandbax نامگذاری شده؟

فرض کنید پدر یا مادر یک پچه کم سن هستید و آن را به نزدیکی یک ساحل میبرید. آیا درست است که شما آن را در کنار شن های دریا تنها بگذارید که با آنها بازی کند؟ قطعا این تصمیم تصمیم بدی است پس ما باید چه کار کنیم؟ باید برای او یک جعبه شنی تدارک ببینید و به او بدهید تا حس و حال بازی در دریا را برای خود ایجاد کند در عین حال او امنیت دارد.

گوگل هم شما را در دنیای پر فراز و نشیب اینترنت.شما را تنها رها نمیکند بلکه باید مدتی در آن جعبه قرار بگیرید.

چرا در سند باکس قرار میگیریم؟

زمانی که گوگل هنوز الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن را معرفی نکرد بعضی از سایت ها فقط برای تولید محتوای اسپم ساخته میشدند. این سایت ها با طی کردن مراحل کلاه سیاه سریع رتبه خود را در گوگل بالا میبردند و پیش از آنکه گوگل متوجه شود حجم زیادی از بازدید کنندگان را به خود جلب میکردند.

مشاهده این مطلب  آنالیز سئو سایت تبلیغ

در آن زمان گوگل باید راهی برای سایت های اسپم پیدا میکرد که راه گوگل همین الگوریتمی است که ما به اسم سند باکس میبینیم. اما این کار گوگل باعث شد که وبسایت های بهتری در خدمت کاربران قرار گیرد و سایت های اسپم به دست کاربران خود نرسد.

آیا سند باکس برای همه سایت ها وجود دارد؟

همانطور که خواندید الگوریتم سندباکس یک تئوری است که خیلی ها از وجود آن بی خبرند و دلیل این ناآگاهی هم این است که خیلی از مدیران سایت از آن بی خبرند و از وجود آن اطلاعی ندارند. در واقع این الگوریتم همان جعبه شنی است.

سند باکس برای سایت ها به 3 روش متفاوت فعال میشود:

  1. سندباکس گوگل اصلا برای سایت شما فعال نمیشود.
  2. روند قرار گرفتن شما در سند باکس جوری آهسته باشد که شما متوجه نشوید.
  3. به طور ناگهانی و سریع وارد سند باکس میشوید و از آن باخبر میشوید.

از کجا بفهمیم در سند باکس هستیم یا نه؟

برای اینکه بفهمید در سند باکس هستید یا نه باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. به ابزار سرچ کنسول خود بروید
  2. ترافیک ورود کلمات کلیدی خود را چک کنید.

اگر کلمات ورودی خود جز کلمات اصلی سایت باشد میتوان سیگنالی باشد که گوگل شما را در سند باکس قرار داده است.معمولا هر چقدر سایت شما از زمان راه ندازی بگذرد قطعا شما در کسب جایگاه یک مسیر صعودی با شیب کم را به پیش میبرید.

تحقیق کلمه کلیدی

چگونه در سند باکس گوگل قرار نگیریم؟

حالا اگر گوگل ما را در سند باکس قرار داد باید چگونه بتوانیم خود را از شر این الگوریتم خلاص کنیم.

  1.  از سایت های معتبر بک لینک بگیرین
  2. محتوای مفید و جدید ایجاد کنید
  3. لینک سازی سایت خود را به صورت عالی انجام دهید
  4. سایت خود را با کلمات کلیدی خفه نکنیم
  5. استفاده از روش های کلاه سیاه را فراموش کنید.
  6. از شبکه های اجتماعی سیگنال مثبت دریافت کنید
مشاهده این مطلب  6 روند سئو در سال 2024 که باید بدانید

البته شاید با استفاده این کارها نتوانید از سند باکس در بیاید. البته بعد از ی مدت با فعالیت سایت خود میتوان از سند باکس در بیاید.

نتیجه گیری و سخن پایانی

دنیای سئو پر از بحث های متفاوت است که هر کس به صورت متفاوت به آن نگاه میکند. دنیای سئو چندین داور سختگیر دارد که یکی از آنها داور سند باکس است. پس باید شما در نوشتن محتوا بسیار حرفه ای باشید که بتوانید وارد دریای بزرگ اینترنت شوید.

به عبارتی دیگر میتوان گفت که گوگل برای اینکه شما را در دریای خطرناک اینترنت رها نکند برای شما داوران سختگیری تدارک دیده است

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

در دنیای پرتنش رقابت میان غول‌های فناوری، گاهی سکوت، از هر فریادی بلندتر شنیده می‌شود. این‌بار، توجه‌ها...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
نسخه جدید سئو برای سال ۱۴۰۴

سئو در سال ۱۴۰۴: اگر از صفر شروع می‌کردم، چطور یادش می‌گرفتم؟

از سال ۲۰۰۹ تا امروز، میلیون‌ها نفر تونستن با استفاده از سئو، از گوگل ترافیک رایگان جذب کنن. من هم یکی...
چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم

چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم که نظر مدیر ارشد بازاریابی (CMO) را جلب کند؟

اگر سئو را تنها با افزایش ترافیک ارزیابی می‌کنید، زمان آن رسیده که نگاه‌تان را عوض کنید. در دنیای بازاریابی...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
راهنمای کامل پیاده‌سازی اصول E-E-A-T برای تقویت سئوی داخلی سایت

چگونه E-E-A-T را در سایت خود پیاده‌سازی کنیم و سئوی داخلی را تقویت کنیم؟

در پاسخ به انتشار اطلاعات نادرست در اینترنت و با هدف ارتقای کیفیت نتایج جستجو، گوگل مفهومی کلیدی را توسعه...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...
چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از سایت‌ها همیشه در رتبه‌های اول گوگل دیده می‌شوند و بیشترین...

چگونه نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهیم - 12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب

سبدهای خرید رها شده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که همه فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم...

12 راه برای تقویت سئو با کنسول جستجوی گوگل

به دنبال ارتقای رتبه و افزایش ترافیک هستید؟ در این صورت، کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری ضروری برای سئو...

دیدگاه ها

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070