حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

الگوریتم سندباکس گوگل sandbax

Google_sandbax_algorithm
آنچه در این مقاله می خوانید:

شما هم مثل بقیه افراد حتما از موتور جست و جوی گوگل استفاده کرده اید. شاید شما متوجه نشده باشید ولی در هر دقیقه استفاده شما از وب چیزی حدود380 سایت جدید در گوگل ایجاد میشود.

این عدد نشان میدهد که در زمان خیلی کوتاه رقابت بین سایت ها خیلی بیشتر میشود. این رقابت مثل رقابت های دیگر یک داور بسیار سخت گیر به نام (گوگل) دارد که حدف این داور این است که تحت هر شرایطی بهترین شرکت کننده را به شما معرفی کند.

حالا شما فکر کنید که این داور باید بین این همه سایت که به صورت جهش زایی در حال افزایش است داوری کند و آنها را رتبه بندی کند. به نظر شما این داور چگونه میتواند که تمرکز خود را روی سایت های کاربلد و حرفه ای بگذارد در صورتی که به این تعداد سایت در حال افزایش با سرعت زیاد هستند.

در ابتدا باید سایت های تازه وارد از سایت های قدیمی که دامنه ی حرفه ای دارند جدا شوند تا میدان رقابت عادلانه تر باشد. در ابتدا باید بگوییم که گوگل وجود الگوریتم سندباکس را به صورت عمومی تکذیب یا تایید نکرده است.به همین دلیل صحبت در مورد این الگوریتم میتواند در میان متخصصین حوضه آموزش سئو بحث برانگیز باشد.

بررسی دوره آموزش سئو مبتدی

مفهوم دقیق الگوریتم sandbax دقیقا چیست؟

آیا سایت جدیدی دارید که میخواهید سریع به دست مخاطب برسد؟ همه ی کارشناسان فضای آنلاین در یک چیز اتفاق نظر دارند: سایت خود را سئو کنید!

اما امکان دارد که بعد از گذشت مدتی سایت شما پیشرفی حاصل نشود و جایگاهی هم در میان بقیه سایت ها نگیرد. اما دلیل این چیست؟ دلیل آن این است که گوگل هنوز به شما به صورت کامل اعتماد نکرده است برای همین یک مدت شما را در SANDBAX تست میکند که اگر توانستید نظر گوگل را جلب کنید میتوانی به جمع سایت ها رتبه دار اضافه شوید.

مشاهده این مطلب  مدیر ارشد سئو

گوگل سندباکس میتوانید تمام مشکل های سایت شما را به شما بگویید( بعد از 1 تا 4 ماه) اما در این مدت شما هیچ جایگاه مهمی دریافت نمیکنید زیرا در گوگل سند باکس هستید.البته بساری از کارشناسان این اشتباه را دارند که گوگل سندباکس الگوریتمی است که تلاش های شما برای سئو را به دلیل جریمه شدن نادیده میگیرد.

اما اینگونه نیست در حقیقت گوگل نه تنها این الگوریتم را ساخت که شما را مجازات نکند این الگوریتم نیز نجات بخش هم هست.

چرا این الگوریتم سندباکس sandbax نامگذاری شده؟

فرض کنید پدر یا مادر یک پچه کم سن هستید و آن را به نزدیکی یک ساحل میبرید. آیا درست است که شما آن را در کنار شن های دریا تنها بگذارید که با آنها بازی کند؟ قطعا این تصمیم تصمیم بدی است پس ما باید چه کار کنیم؟ باید برای او یک جعبه شنی تدارک ببینید و به او بدهید تا حس و حال بازی در دریا را برای خود ایجاد کند در عین حال او امنیت دارد.

گوگل هم شما را در دنیای پر فراز و نشیب اینترنت.شما را تنها رها نمیکند بلکه باید مدتی در آن جعبه قرار بگیرید.

چرا در سند باکس قرار میگیریم؟

زمانی که گوگل هنوز الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن را معرفی نکرد بعضی از سایت ها فقط برای تولید محتوای اسپم ساخته میشدند. این سایت ها با طی کردن مراحل کلاه سیاه سریع رتبه خود را در گوگل بالا میبردند و پیش از آنکه گوگل متوجه شود حجم زیادی از بازدید کنندگان را به خود جلب میکردند.

مشاهده این مطلب  مزایا و موانع بازاریابی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی

در آن زمان گوگل باید راهی برای سایت های اسپم پیدا میکرد که راه گوگل همین الگوریتمی است که ما به اسم سند باکس میبینیم. اما این کار گوگل باعث شد که وبسایت های بهتری در خدمت کاربران قرار گیرد و سایت های اسپم به دست کاربران خود نرسد.

آیا سند باکس برای همه سایت ها وجود دارد؟

همانطور که خواندید الگوریتم سندباکس یک تئوری است که خیلی ها از وجود آن بی خبرند و دلیل این ناآگاهی هم این است که خیلی از مدیران سایت از آن بی خبرند و از وجود آن اطلاعی ندارند. در واقع این الگوریتم همان جعبه شنی است.

سند باکس برای سایت ها به 3 روش متفاوت فعال میشود:

  1. سندباکس گوگل اصلا برای سایت شما فعال نمیشود.
  2. روند قرار گرفتن شما در سند باکس جوری آهسته باشد که شما متوجه نشوید.
  3. به طور ناگهانی و سریع وارد سند باکس میشوید و از آن باخبر میشوید.

از کجا بفهمیم در سند باکس هستیم یا نه؟

برای اینکه بفهمید در سند باکس هستید یا نه باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. به ابزار سرچ کنسول خود بروید
  2. ترافیک ورود کلمات کلیدی خود را چک کنید.

اگر کلمات ورودی خود جز کلمات اصلی سایت باشد میتوان سیگنالی باشد که گوگل شما را در سند باکس قرار داده است.معمولا هر چقدر سایت شما از زمان راه ندازی بگذرد قطعا شما در کسب جایگاه یک مسیر صعودی با شیب کم را به پیش میبرید.

تحقیق کلمه کلیدی

چگونه در سند باکس گوگل قرار نگیریم؟

حالا اگر گوگل ما را در سند باکس قرار داد باید چگونه بتوانیم خود را از شر این الگوریتم خلاص کنیم.

  1.  از سایت های معتبر بک لینک بگیرین
  2. محتوای مفید و جدید ایجاد کنید
  3. لینک سازی سایت خود را به صورت عالی انجام دهید
  4. سایت خود را با کلمات کلیدی خفه نکنیم
  5. استفاده از روش های کلاه سیاه را فراموش کنید.
  6. از شبکه های اجتماعی سیگنال مثبت دریافت کنید
مشاهده این مطلب  نرخ کلیک چیست؟ (راز موفقیت در افزایش CTR)

البته شاید با استفاده این کارها نتوانید از سند باکس در بیاید. البته بعد از ی مدت با فعالیت سایت خود میتوان از سند باکس در بیاید.

نتیجه گیری و سخن پایانی

دنیای سئو پر از بحث های متفاوت است که هر کس به صورت متفاوت به آن نگاه میکند. دنیای سئو چندین داور سختگیر دارد که یکی از آنها داور سند باکس است. پس باید شما در نوشتن محتوا بسیار حرفه ای باشید که بتوانید وارد دریای بزرگ اینترنت شوید.

به عبارتی دیگر میتوان گفت که گوگل برای اینکه شما را در دریای خطرناک اینترنت رها نکند برای شما داوران سختگیری تدارک دیده است

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چگونه از استراکچر دیتا (Structured Data) در بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟
باز کردن رشد از طریق سئوی سازمانی SaaS
مزایای SEO برای شرکت های SaaS دلایل زیادی وجود دارد که شرکت های SaaS باید روی سئو تمرکز کنند. این شامل: اعتبار....
چرا کسب و کارهای مدرن نمی توانند سئو را نادیده بگیرند؟
سئو یک استراتژی حیاتی برای رشد حضور آنلاین کسب و کار شما است. با بهینه سازی محتوای خود برای عملکرد بهتر...
B2B SEO در مقابل B2C SEO: تفاوت های کلیدی را کشف کنید
سئوی B2B در مقابل سئو B2C، ممکن است فکر کنید که آنها تفاوت چندانی با هم ندارند، اما بازاریابان B2B و...
SGE و تاثیر بر سئو: آنچه باید بدانید!
Google Search Generative Experience را برای کاربران پلت فرم آزمایشی Search Labs خود در ایالات متحده راه...
ایجاد مولدهای تصویر هوش مصنوعی برای شما: برنامه‌ها و رویکردها
تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی کمی متفاوت از تولیدکننده‌های محتوای هوش مصنوعی هستند، اما بر اساس همان...
پیمایش ایمنی برند در عصر هوش مصنوعی مولد
هوش مصنوعی مولد یک تغییر دهنده بازی برای بازاریابی محتوا است که نویدبخش فرصت‌های بی‌سابقه‌ای برای رشد...

دیدگاه ها

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070