حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

تعداد کلمه کلیدی مقاله به چه میزان باید باشد؟

تعداد کلمه کلیدی در سئو
آنچه در این مقاله می خوانید:

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که برای تولید کنندگان محتوا و گاهی سئوکاران مبتدی پیش می‌آید تعداد کلمه کلیدی مقاله است. بگذارید حرف انتهای مقاله را در ابتدا و در مقدمه مقاله بیان کنم. استفاده از تحقیق کلمه کلیدی در سئو دیگر معنا و مفهومی ندارد، تمام!

 

با گذشت زمان و روی کار آمدن الگورتیم‌های فوق هوشمند گوگل دیگر این امکان مانند چندین سال پیش وجود ندارد که تنها با تکرار یک کلمه در صفحه بتوانیم با آن نتیجه بگیریم. دیگر زمان آن گذشته است که بخواهیم تعداد زیادی کلمه کلیدی در محتوای خود بگذاریم و دلمان خوش باشد که صفحه خود را سئو کرده‌ایم.

در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم کلیدی که جایگزین کلمه کلیدی شده است آشنا کنیم. این بار من به عنوان مشاوره سئو همراه باشید تا از تجربه چندین ساله بگویم.

 انتخاب درست کلمه کلیدی یکی از بهترین استراتژی‌های برای کسب جایگاه مناسب است، دقت کنید که انتخاب، نه تکرار! این که بدانیم قرار است برای مخاطب چه محتوایی تولید کنیم خود یکی از بزرگ‌ترین کارها است.

چرا تکرار کلمه کلیدی در مقاله؟

سوال اصلی آن است که تعداد کلمه کلیدی و تکرار آن از کجا منشاء گرفت؟ در گذشته‌‌ای نه چندان دور گوگل یک راه برای شناخت معنا و مفهوم یک صفحه داشت و آن هم شمردن تعداد کلمات کلیدی آن صفحه بود.

یعنی اگر صفحه‌ای تعداد زیادی کلمه کلیدی در آن وجود داشت شانس زیادی برای کسب جایگاه در اختیار داشت. اما دیگر نه!

همان طور که خواندید دیگر این روش نه تنها کارساز نیست که در حال حاضر شامل جریمه از سمت گوگل هم می‌شود.

مشاهده این مطلب  مدیریت تیم های بازاریابی محتوای بین المللی از راه دور

یعنی اگر شما در محتوایی که منتشر می‌کنید تعداد بار زیادی کلمه کلیدی خود را منتشر کنید به احتمال قوی از سمت گوگل جریمه خواهید شد. به این نقض قانون گوگل کیورد استافینگ keyword stuffing گفته می‌شود.

چگالی کلمات کلیدی نه برای گوگل و نه برای کاربر اهمیتی ندارد

با روی کار آمدن الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، گوگل دیگر برای رتبه دهی به صفحه‌ها از قانون شمردن کلمات استفاده نمی‌کند و دیگر هیچ اهمیتی ندارد تعداد کلمه کلیدی شما در مقاله به چه میزان باشد.

 

الگوریتم‌هایی مانند الگوریتم رنک برین، الگوریتم برت و الگوریتم مرغ مگس‌ خوار سه الگوریتمی هستند که برای درک بهتر معنا و مفهوم مقالات توسط گوگل طراحی و توسعه داده شده‌اند.

اگر تعداد کلمه کلیدی را در نظر نگیریم پس به چه موردی توجه کنیم؟

گفتیم که دیگر تعداد کلمه کلیدی در مقاله اهمیتی ندارد، اما به چه صورتی می‌توان به گوگل کمک کرد که موضوع صفحه و خواست ما را بفهمد؟ آن راز بزرگ استفاده از مفهوم کلیدی است!

مفهوم کلیدی جایگزین کلمه کلیدی

بگذارید با ذکر یک مثال این موضوع را بیان کنیم. اگر من بخواهم این معنا و مفهوم را به شما برسانم که مشغول کار دیگری هستم و مزاحم من نشوید چند روش برای بیان وجود دارد.

می‌توانم بگویم در حال تایپ هستم و بعدا تماس می‌گیرم. می‌توانم بگویم دستم بند است، می‌توانم بگویم الان تایم کاری است.

با این که در این سه روش من به طور مشخص بیان نکرده‌ام که مشغول ام و مزاحم من نشوید ولی به نحوی شما درک کردید که الان زمان مناسبی برای صحبت کردن با من نیست!

مشاهده این مطلب  چرا کپی رایترها کلید موفقیت محتوا در سال 2024 هستند؟

به این می‌گویند مفهوم کلیدی، استفاده از واژه‌ها و کلماتی که همان معنا و مفهوم را دارد ولی عینا همان کلمات و جملات نیست.

در مقالات به چه صورت از مفهوم کلیدی استفاده کنیم؟

اگر قرار است در رابطه با خدمات سئو صحبت به میان آورید می‌توانید به جای تکرار کلمه خدمات سئو از عبارت‌های مشابه و هم مفهوم استفاده کنید به این صورت نه تنها گوگل امتیاز بیشتری به شما خواهد داد بلکه کاربران هم در هنگام مطالعه مقاله شما دچار سردرگمی و گیجی نخواهند شد و آن حس ماشینی بودن مقاله هم دیگر وجود ندارد.

مثلا می‌توانید بگویید بهبود رتبه سایت، یا بگویید راهکارهای سئو، یا بهتر است که تک به تک خدمات خود را شرح دهید.

در حال حاضر گوگل به خوبی معنا و مفهوم بفرما، بنشین و بتمرگ را درک می‌کند و می‌داند همه این عبارت‌ها یک معنا و مفهوم دارد که با لحن‌های گوناگون بیان شده است.

تعداد کلمه کلیدی در مقاله چه تعداد باشد؟

در گذشته همان طور که گفته شده هر چه بیشتر، نتیجه بهتر!. در طی چند سال گذشته چگالی 1 تا 3 درصد منطقی به نظر می‌رسید ولی در حال حاضر تنها تکرار کردن 3 الی 5 بار در مقاله می‌تواند کافی باشد به جای آن می‌توانید از هم خانواده‌ها و همچنین کلمات مترادف برای غنی‌تر شدن مقاله خود استفاده کنید.

به این صورت نه تنها شامل جریمه گوگل نخواهید شد بلکه به دلیل رعایت موارد سئو کلاه سفید امتیاز بیشتری از جانب گوگل دریافت خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر سئو کلاه سفید مقاله سئو کلاه سفید چیست را مطالعه کنید.

مشاهده این مطلب  چگونه هوش مصنوعی آینده سئو را تغییر خواهد داد
آنچه در این مقاله بیان کردیم

ما در این مقاله از سری مقالات اصول سئو در وب سایت جواد یاسمی سعی کردیم اطلاعات لازم و کافی در رابطه با تعداد کلمه کلیدی و همچنین مفهوم کلیدی را برایتان بیان کنیم. گفتیم که استفاده کردن از کلمه کلیدی زیاد در حال حاضر برای شما نه تنها رتبه‌ای نخواهد آورد بلکه شما را دچار مشکلات متعدد و مختلفی خواهد کرد.

گفتیم که استفاده کردن از مفهوم کلیدی به جای کلمه کلیدی می‌تواند تا حد قابل قبولی جایگاه شما را در صفحه سرچ گوگل بالا ببرد. شما به چه میزان در مقالات خود از کلمه کلیدی استفاده می‌کنید؟

طراحی سایت در مشهد، کسب و کار شما را رونق می‌دهد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چگونه محتوای خود را جذاب‌تر کنیم
بازاریابی محتوا به یکی از مهم‌ترین عناصر بازاریابی تبدیل شده است. در برخی موارد، محتوای جذاب برای کسب‌وکارها...
چرا محتوا در بازاریابی امروز پادشاه است؟
محتوا در قلب استراتژی‌های بازاریابی امروز قرار دارد، چرا که کسب‌وکارها از وبسایت‌ها و وبلاگ‌ها برای نشان...
قالبی برای توجیه کپی‌رایترها و طراحان
تهیه‌ی یک شرح مختصر و واضح به هر طراح یا کپی‌رایتری کمک می‌کند تا کاری ارائه دهد که تمام انتظارات شما...
یک متخصص سئو پیدا کنید که به او اعتماد دارید
اگر در مورد سئو سردرگم هستید، انتخاب یک متخصص سئو می‌تواند دشوار باشد. شرکت مشاوره‌ای ایندی چگونگی واقعی...
متن وب که جواب می‌دهد
داشتن وب‌سایت به‌تنهایی کافی نیست. برای بهره‌مندی حداکثری از حضور آنلاین، باید محتوای به‌روز، مرتبط و...
چک لیست سئو 2024 - لیست کامل سئوی ۲۰۲۴
ما با استفاده از همین چک لیست، ترافیک ارگانیک خود را در 30 روز 189.12 درصد افزایش دادیم. همچنین به ما...

دیدگاه ها

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070