تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

تاثیر علائم نگارشی در سئو

تاثیر علائم نگارشی در سئو
آنچه در این مقاله می خوانید:

درست نویسی در زمان انتشار مقالاتمان چقدر برای بهبود رتبه وب سایت اهمیت دارد؟ سئوکاران اصولا به محتوا تنها به عنوان یک پله برای رسیدن به جایگاه در صفحه اول گوگل نگاه می‌کنند.

یعنی برای یک سئوکار اصولا از درجه اهمیت بالایی برخوردار نیست که محتوای نوشته شده نگارش درستی داشته باشد یا نه، خوشبینانه است اگر بگوییم سئوکاری وجود دارد که به علائم نگارشی و تاثیر علائم نگاریش در سئو اهمیت بدهد.

هر زبانی چه فارسی و چه انگلیسی دارای دستور خط مشخص و همچنین قوانین و قواعد مشخصی است. رعایت کردن این موارد باعث می‌شود که کاربران در هنگام مطالعه مطلب شما به درک درست‌تری از مطلب شما دست پیدا کنند.

هر چه به جلو پیش برویم محتوا ارزش و اعتبار بیشتری در نظر گوگل پیدا خواهد کرد. همچنین فرآیند سئو کردن یک سایت روز به روز آسان‌تر خواهد شد.

بله درست خواندید، گوگل با ارائه الگوریتم‌های گوناگون خود سعی دارد هر چه بیشتر به خود متکی باشد و نقش کمتری را به افراد برای درک کردن وب سایت‌ها بدهد.

اگر بخواهیم کمی آینده نگری داشته باشیم باید بگوییم که فهمیدن محتوا روز به روز برای گوگل آسان‌تر می‌شود و این آسان‌تر شدن یک معنا و مفهوم دارد و آن هم ارزش پیدا کردن محتوا در نزد گوگل است.

گوگل از کجا پی به مفهوم جستجوی ما می‌برد؟

بگذارید این مورد را با یک مثال توضیح دهیم. درک کردن معنا و مفهوم تک کلمه‌ها چه برای ما و چه برای گوگل سخت است. من اگر از کلمه شیر یاد کنم شما به یاد چه موردی می‌افتید؟ شیر جنگل، شیر آب، شیر پاکتی یا  شیر پاستور ریزه؟ معنا و مفهوم یک کلمه در جمله است که مشخص می‌شود.

مشاهده این مطلب  نحوه صرفه جویی در نصف روز کار در هر متن با فریلنسرها

اگر من همین کلمه شیر را در یک جمله بیان می‌کردم به طور حتمی معنا و مفهوم مد نظر من را به راحتی درک می‌کردید. گوگل هم در حال پیاده سازی همین موضوع در موتور جستجوی خود است. اگر سرچی در رابطه با کلمه شیر داشته باشید به همین نتایج خواهید رسید.

سرچ کلمه شیر تنها شما را با چند نتیجه مختلف رو به رو خواهد کرد. اما سرچ کردن در رابطه با شیر جنگل نتایجی کاملا دقیق در رابطه با عبارت جستجو شده شما را به دنبال دارد.

تاثیر علائم نگارشی در سئو

شاید در حال حاضر این سوال برایتان پیش  بیاید که گوگل در حال حاضر توانایی پردازش علائم نگارشی به ویژه زبان فارسی را ندارد پس استفاده کردن از علائم نگارشی در محتوا کاری عبث و بیهوده‌ای است.

جواب خیر است.

گوگل در حال حاضر می‌تواند تا حد قابل قبولی علام نگارشی را درک کند و بر اساس عمل کند. البته ناگفته نماند که هر چند اگر شما از علائم نگارشی در محتوای خود استفاده نکنید گوگل باز هم با درک عمیقی که از زبان فارسی دارد به خوبی می‌تواند جایگاه علائم نگارشی در جمله را درک کند.

اما سوال اصلی آن است که تاثیر علائم نگارشی در سئو همچنان طی سال‌های آتی ناچیز و بی تاثیر خواهد بود؟ آیا گوگل در آینده امتیازی برای وب سایت‌هایی که از علائم نگارشی به خوبی استفاده کرده‌اند نخواهد داد؟

تجربه کاربری و کاربر

آنچه در حال حاضر از درجه اهمیت بالایی برخوردار است تجربه کاربری است. با فرض این که شما توانسته‌اید که رتبه اول را به دست آورید، آیا کاربر پس از خواندن محتوای شما دچار مشکل نخواهد شد؟ آیا کاربر تجربه بدی از خواند یک مقاله در وب سایت شما را احساس نخواهد کرد؟

مشاهده این مطلب  چرا تولید محتوا برون سپاری یک روند کلیدی در سال 2024 است

آنچه برای یک کسب و کار اهمیت دارد را می‌توان کسب کردن و نگه داشتن مشتریان است. یعنی شما هر چه بهتر بتوانید تجربه کاربری مناسب‌تری برای مخاطبان خود دست و پا کنید امکان فروش شما بیشتر خواهد بود. استفاده از علائم نگارشی شاید به صورت مستقیم تاثیری در سئو وب سایت شما نداشته باشد اما نباید از خاطر ببرید که یکی از مهم‌ترین پارامترهای گوگل برای ارزش دادن به وب سایت‌ها ایجاد کردن تجربه مناسب برای کاربران است.

یعنی هرچه شما به صورت مناسب‌تری بتوانید برای کاربران خود تجربه‌ بهتری در زمان حضور در وب سایت فراهم آورید امکان موفقیت شما بیشتر خواهد شد.

سئو تنها کلمه کلیدی نیست!

اگر تنها خدمات سئو را کلمه کلیدی می‌بینید و تولید کردن محتوای زیاد باید بگویم که سخت در اشتباه هستید. شما به عنوان یک کسب و کار باید این توانایی را داشته باشید که بتوانید مخاطبان خود را به روش‌های مختلف تبدیل به مشتری کنید. این موضوع را می‌توان هدف نهایی سئو در نظر گرفت.

 

به همین خاطر می‌توان گفت که استفاده از علائم نگارشی مناسب مانند، نقطه، نقطه ویرگول، ویرگول، دو نقطه، گوتیشن و الباقی موارد می‌تواند به درک بهتر کاربر از محتوای تولید شده کمک شایانی داشته باشد.

آنچه در این مقاله بیان شد

هدف ما از انتشار این مقاله در وب سایت مشاوره سئو آن بود که به شما دیدی درستی از آینده و همچنین روندی که گوگل در حال طی کردن آن است بدهیم. گفتیم که گوگل در حال حاضر با پیشرفت‌هایی که در الگوریتم‌های خود داشته است به خوبی می‌تواند معنا و مفهوم یک کلمه را در جملات متفاوت درک کند.

مشاهده این مطلب  قیمت تولید محتوا را چگونه محاسبه کنیم؟

می‌توانید برای درک بهتر به مثال شیر که در ابتدای این مقاله زده شد مراجعه کنید. گفتیم هر چند که گوگل در حال حاضر تاثیر مستقیمی برای استفاده یا عدم استفاده از علائم نگارشی نمی‌دهد اما آیا سال‌های دیگر هم به همین صورت خواهد بود؟ آیا زمانی فرا نخواهد رسید که گوگل ارزش بیشتری به محتواهای بهتر بده؟

نظر شما در رابطه با تاثیر علائم نگارشی در سئو چیست؟ آینده چه خواهد شد؟

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

کلاس تولید محتوا مشهد
دوره آموزشی محتوا متنی در مشهد
کلاس تولید محتوا یکی از موارد مهم در حوزه آموزش و توسعه مهارت‌های نوشتاری و خلاقیت است و مشهد به عنوان...
تاکتیک های اثبات شده برای بازاریابی محتوای بین المللی موثر
در عرصه بزرگ بازاریابی دیجیتال، توانایی عبور از مرزها و ایجاد مخاطب جهانی دیگر اختیاری نیست. این یک استراتژی...
استراتژی‌های اثبات‌شده برای کپی‌نویسی SaaS با کارایی بالا
ما از سال ها کار با برخی از کپی رایترهای با استعداد جدی می دانیم که همه انواع محتوا به مهارت های خاصی...
چطور تولید محتوا را مقیاس‌بندی کنیم (راهنمای گام به گام جدید)
ایجاد محتوا در واقع از چند مرحله کوچک‌تر تشکیل شده است.. اگر بخواهید تمام این مراحل را خودتان (با کیفیت...
محتوای سئو با کیفیت: رویکرد کیو آر آی ای اس برای رتبه‌بندی بهتر
این کد CSS برای تنظیم ظاهر محتوا در یک صفحه وب به کار می‌رود. کد به چندین بخش تقسیم شده است که هر بخش...
چگونه محتوای خود را جذاب‌تر کنیم
بازاریابی محتوا به یکی از مهم‌ترین عناصر بازاریابی تبدیل شده است. در برخی موارد، محتوای جذاب برای کسب‌وکارها...

دیدگاه ها

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09020914570