تاثیر علائم نگارشی در سئو به چه صورت است؟

تاثیر علائم نگارشی در سئو

تاثیر علائم نگارشی در سئو به چه میزان است؟ درست نویسی در زمان انتشار مقالاتمان چقدر برای بهبود رتبه وب سایت اهمیت دارد؟ سئوکاران اصولا به محتوا تنها به عنوان یک پله برای رسیدن به جایگاه در صفحه اول گوگل نگاه می‌کنند. یعنی برای یک سئوکار اصولا از درجه اهمیت بالایی برخوردار نیست که محتوای نوشته شده نگارش درستی داشته باشد یا نه، خوشبینانه است اگر بگوییم سئوکاری وجود دارد که به علائم نگارشی و تاثیر علائم نگاریش در سئو اهمیت بدهد.

هر زبانی چه فارسی و چه انگلیسی دارای دستور خط مشخص و همچنین قوانین و قواعد مشخصی است. رعایت کردن این موارد باعث می‌شود که کاربران در هنگام مطالعه مطلب شما به درک درست‌تری از مطلب شما دست پیدا کنند. هر چه به جلو پیش برویم محتوا ارزش و اعتبار بیشتری در نظر گوگل پیدا خواهد کرد. همچنین فرآیند سئو کردن یک سایت روز به روز آسان‌تر خواهد شد. بله درست خواندید، گوگل با ارائه الگوریتم‌های گوناگون خود سعی دارد هر چه بیشتر به خود متکی باشد و نقش کمتری را به افراد برای درک کردن وب سایت‌ها بدهد. اگر بخواهیم کمی آینده نگری داشته باشیم باید بگوییم که فهمیدن محتوا روز به روز برای گوگل آسان‌تر می‌شود و این آسان‌تر شدن یک معنا و مفهوم دارد و آن هم ارزش پیدا کردن محتوا در نزد گوگل است.

گوگل از کجا پی به مفهوم جستجوی ما می‌برد؟

بگذارید این مورد را با یک مثال توضیح دهیم. درک کردن معنا و مفهوم تک کلمه‌ها چه برای ما و چه برای گوگل سخت است. من اگر از کلمه شیر یاد کنم شما به یاد چه موردی می‌افتید؟ شیر جنگل، شیر آب، شیر پاکتی یا  شیر پاستور ریزه؟ معنا و مفهوم یک کلمه در جمله است که مشخص می‌شود. اگر من همین کلمه شیر را در یک جمله بیان می‌کردم به طور حتمی معنا و مفهوم مد نظر من را به راحتی درک می‌کردید. گوگل هم در حال پیاده سازی همین موضوع در موتور جستجوی خود است. اگر سرچی در رابطه با کلمه شیر داشته باشید به همین نتایج خواهید رسید.

سرچ کلمه شیر تنها شما را با چند نتیجه مختلف رو به رو خواهد کرد. اما سرچ کردن در رابطه با شیر جنگل نتایجی کاملا دقیق در رابطه با عبارت جستجو شده شما را به دنبال دارد.

تاثیر علائم نگارشی در سئو

شاید در حال حاضر این سوال برایتان پیش  بیاید که گوگل در حال حاضر توانایی پردازش علائم نگارشی به ویژه زبان فارسی را ندارد پس استفاده کردن از علائم نگارشی در محتوا کاری عبث و بیهوده‌ای است.

جواب خیر است.

گوگل در حال حاضر می‌تواند تا حد قابل قبولی علام نگارشی را درک کند و بر اساس عمل کند. البته ناگفته نماند که هر چند اگر شما از علائم نگارشی در محتوای خود استفاده نکنید گوگل باز هم با درک عمیقی که از زبان فارسی دارد به خوبی می‌تواند جایگاه علائم نگارشی در جمله را درک کند.

اما سوال اصلی آن است که تاثیر علائم نگارشی در سئو همچنان طی سال‌های آتی ناچیز و بی تاثیر خواهد بود؟ آیا گوگل در آینده امتیازی برای وب سایت‌هایی که از علائم نگارشی به خوبی استفاده کرده‌اند نخواهد داد؟

تجربه کاربری و کاربر

آنچه در حال حاضر از درجه اهمیت بالایی برخوردار است تجربه کاربری است. با فرض این که شما توانسته‌اید که رتبه اول را به دست آورید، آیا کاربر پس از خواندن محتوای شما دچار مشکل نخواهد شد؟ آیا کاربر تجربه بدی از خواند یک مقاله در وب سایت شما را احساس نخواهد کرد؟

آنچه برای یک کسب و کار اهمیت دارد را می‌توان کسب کردن و نگه داشتن مشتریان است. یعنی شما هر چه بهتر بتوانید تجربه کاربری مناسب‌تری برای مخاطبان خود دست و پا کنید امکان فروش شما بیشتر خواهد بود. استفاده از علائم نگارشی شاید به صورت مستقیم تاثیری در سئو وب سایت شما نداشته باشد اما نباید از خاطر ببرید که یکی از مهم‌ترین پارامترهای گوگل برای ارزش دادن به وب سایت‌ها ایجاد کردن تجربه مناسب برای کاربران است. یعنی هرچه شما به صورت مناسب‌تری بتوانید برای کاربران خود تجربه‌ بهتری در زمان حضور در وب سایت فراهم آورید امکان موفقیت شما بیشتر خواهد شد.

سئو تنها کلمه کلیدی نیست!

اگر تنها خدمت‌ سئو را کلمه کلیدی می‌بینید و تولید کردن محتوای زیاد باید بگویم که سخت در اشتباه هستید. شما به عنوان یک کسب و کار باید این توانایی را داشته باشید که بتوانید مخاطبان خود را به روش‌های مختلف تبدیل به مشتری کنید. این موضوع را می‌توان هدف نهایی سئو در نظر گرفت.

به همین خاطر می‌توان گفت که استفاده از علائم نگارشی مناسب مانند، نقطه، نقطه ویرگول، ویرگول، دو نقطه، گوتیشن و الباقی موارد می‌تواند به درک بهتر کاربر از محتوای تولید شده کمک شایانی داشته باشد.

آنچه در این مقاله بیان شد

هدف ما از انتشار این مقاله در وب سایت مشاوره سئو آن بود که به شما دیدی درستی از آینده و همچنین روندی که گوگل در حال طی کردن آن است بدهیم. گفتیم که گوگل در حال حاضر با پیشرفت‌هایی که در الگوریتم‌های خود داشته است به خوبی می‌تواند معنا و مفهوم یک کلمه را در جملات متفاوت درک کند. می‌توانید برای درک بهتر به مثال شیر که در ابتدای این مقاله زده شد مراجعه کنید. گفتیم هر چند که گوگل در حال حاضر تاثیر مستقیمی برای استفاده یا عدم استفاده از علائم نگارشی نمی‌دهد اما آیا سال‌های دیگر هم به همین صورت خواهد بود؟ آیا زمانی فرا نخواهد رسید که گوگل ارزش بیشتری به محتواهای بهتر بده؟

نظر شما در رابطه با تاثیر علائم نگارشی در سئو چیست؟ آینده چه خواهد شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *