اگر کمی در اینستاگرام وب سایتهایی که در رابطه با کسب و کار و سئو کار میکنند وقت گذاشته باشید احتمالا این جمله را چندین و چند بار شنیده خواهید بود. اما به راستی چرا محتوا پادشاه است؟ در این مقاله از سری مقالات آموزش تولید محتوا وب سایت مشاور سئو در رابطه با تولید پادشاه اطلاعاتی را ارائه دهیم.
در این مقاله قرار است به این موضوع بپردازیم که آینده محتوا چه خواهد شد و چه بر سر محتوا خواهد آمد.
شاید بدانید که این گفته محتوا پادشاه است از چه کسی است، بیل گیتس در سال 1998 اولین بار این جمله گفته است. اما این جمله در زمانی بیان شد که اکثر مردم مصرف کننده محتوا بودند و وسیله و ابزارهایی مانند شبکههای اجتماعی در حال حاضر وجود نداشتند که به وسیله آن عموم مردم به انتشار و تولید محتوا بپردازند.
چرا از محتوا استفاده میکنیم؟
روشهای مختلفی برای افزایش فروش و بازاریابی محتوا وجود دارد که برای معرفی خدمت، کسب و کار و غیره از آن میتوان استفاده کرد. در ادامه به دو روش کلی آن خواهیم پرداخت
بازاریابی برون گرا
منظور از بازاریابی به شیوه برون گرا آن است که شما با انواع روشهای تبلیغاتی اعم از تبلیغات اینترنتی و دیگر روشهای تبلیغاتی به برند سازی و آگاهی از برند مشغول شوید.
در این روش ما با انواع روشها کاری میکنیم تا تبلیغات و آن موضوعی که ما در پی اثبات و دیده شدن آن در نظر مخاطب هستیم، به اصطلاح در چشم مخاطب قرار میدهیم.
در این شیوه بازاریابی نیاز به هزینه زیادی داریم، همچنین این ما هستیم که در این شیوه سعی میکنیم مخاطبان را به سمت کسب و کار خود بکشانیم. روش دیگر شیوه بازاریابی درون گرا است که در ادامه به بررسی آن میپردازیم.
بازاریابی دورن گرا
نوع دیگری از بازاریابی که با عنوان بازاریابی درون گرا شناخته میشود این روزها کارکرد زیادی دارد. در این شیوه از بازاریابی ما به وسیله تولید محتوای مناسب و آموزشی سعی میکنیم مخاطبان را به سمت خود جذب کنیم.
این روش را نمیتوان در زمره روشهای بازاریابی درون گرا دانست. این اصطلاح را اولین بار ست گادین به کار برد.
از خصوصیات این روش میتوان به عدم نیاز به دنبال کردن مخاطب اشاره کرد. در این روش شما تنها محتوای مورد نیاز کاربر را تولید میکنید و این کاربران هستند که به دنبال شما و کسب و کار شما خواهند آمد.
اگر شما هم قصد داشته باشید با روشی کم هزینه و ماندگار خدمات خود را به افراد مختلف ارائه دهیم، تولید محتوای مناسب و حرفهای بهترین راهکار خواهد بود.
محتوا پادشاه است، اما چه محتوایی؟
درست است که همچنان محتوا از جمله روشهایی است که بازخورد بسیار بالایی دارد اما نباید از خاطر ببرید که این محتوا باید دارای ویژگی باشد، در ادامه به این ویژگیها خواهیم پرداخت.
پیشنهاد میکنیم برای انتخاب استراتژی محتوایی مناسب حتما با یک مشاوره سئو مشورت کنید.
محتوا مناسب و به جا باشد
محتوایی قادر خواهد بود که به کسب و کار در زمینه فروش و بازاریابی کمک کند که در جای مناسب حضور داشته باشد، به عنوان مثال استفاده از محتوای رسمی در محیطی که لحن و بیان آن دوستانه و رسمی نیست نمیتواند نیاز کاربر را پاسخ گو باشد.
به چگونگی و چرایی پاسخ بدهد
جالب است بدانید که بیش از 80 درصد محتواهای تولید شده در دنیای اینترنت هیچگونه خوانندهای ندارند. یکی از این دلایل را میتوان عدم پاسخ گویی این محتوا برای چگونگی و چرایی در نظر گرفت.
محتوا باید داستان گو باشد
محتوا را میتوان به دو دسته محتوای منطقی و محتوای داستان گو تقسیم بندی کرد، یکی از چالشهای بزرگ بر سر راه تولید کنندگان محتوا آن است که به صورت درست نمیدانند در چه جایی از چه محتوایی استفاده کنند.
برند پرآوازه اپل را در نظر بگیرد. این برند توانسته است با همین تکنیک داستان سرایی مخاطبان زیادی را از سراسر دنیا برای محصولات خود فراهم آورد. به نوعی میتوان گفت محتوایی پادشاه است که بتواند احساسات مخاطب را در گیر کند.
در وب چه محتوایی خریدار دارد؟
اگر قرار است محتوای شما خریدار داشته باشد و صرفا محتوا برای محتوا نباشد به نظر لازم است موارد زیر را در تولید محتوای خود لحاظ کنید. استفاده از موارد نام برده شده در ادامه باعث خواهد شد که محتوای شما ارزش و مقام یک پادشاه را داشته باشد.
محتوای شما پاسخ دهنده یک سوال باشد
اگر قرار است محتوای شما جزو دسته محتواهای ارزشمند دنیای وب قرار بگیرد لازم است که پاسخگو باشد، محتوا باید با سوال آغاز شود و گرهای از مشکلات کاربران حل کند. به نوعی میتوان گفت اولویت اولیه شما باید طرح سوال و در ادامه پاسخ مناسب دادن به آن سوال باشد.
مخاطب را در نظر بگیرید!
محتوایی از لحاظ کاربر مناسب خواهد بود که مخاطب در آن در نظر گرفته شود. باید خود را به جای مخاطب قرار دهید.
این روش حتی یکی از بهترین روشهای بهینه سازی محتوا خواهد بود. در این روش شما آنچه که خواست کاربران بوده است را باید جواب دهید.
سوالات فرعی کاربران را پاسخ دهید
همان طور که گفته شد در نظر گرفتن سوالات کاربران و پاسخ دادن به آن میتواند بهترین روش برای تولید محتوا باشد. سعی کنید در محتوای تولیدی خود به سوالات فرعی کاربران بپردازید و در سراسر محتوای خود به روشهای مختلفی نظیر، ویدیو، عکس، متن و غیره پاسخگوی سوالات کاربران باشید.
آنچه در این مقاله عنوان کردیم
ما در این مقاله از سری سلسله مقالات آموزشی وب سایت جواد یاسمی ارائه دهنده خدمات تضمینی سئو سعی کردیم در رابطه با تولید محتوا و همچنین ویژگیهای محتوای صحبت کردیم که در صورت رعایت کردن آن محتوای شما به یک محتوای عالی و درجه یک تبدیل خواهد شد.
همچنین گفتیم در گذشته رسانه داشتن تنها در اختیار عده کمی از افراد بوده است اما در حال حاضر با وجود شبکههای اجتماعی و سیستمهای مدیریت محتوا شما به راحتی میتوانید رسانه خود را راه اندازی کنید.
به نظر شما یک محتوای عالی و درجه یک که لایق جایگاه پادشاهی باشد باید دیگر چه ویژگیهایی داشته باشد؟
آموزش سئو مقدماتی روی لینک کلیک کنید.