سئو، طراحی سایت، محتوا، مدیا و مدیریت پروژه با یاسئومی

الگوریتم مرغ مگس خوار (Google Hummingbird)

الگوریتم مرغ مگس خوار Google Hummingbird که گوگل  هیچ موقع به صورت کامل نگفته است دقیقا چه بوده است، یک تغییر اساسی برای بهتر کردن نتایج سرچ ها (جستجوی کاربران در سرپ) در دستگاه موبایل بوده است. سرعت و دقت بالای درک الگوریتم هوش مصنوعی هامینگ برد (Hummingbird) به همراه معنایی (Semantic) بودن درک این الگوریتم از عبارات سرچ شده در گوگل، تغییر شگرفی در نتایج گوگل داشته است. به طور خلاصه و مختصر برای کسانی که در یک جمله می خواهند در مورد مرغ مگس خوار بدانند می شود گفت: مرغ مگس خوار گوگل قدرت بیشتری به کلمات دم بلند یا لانگ تیل داد و به بهینه سازی معنایی در مقایسه با صرف استفاده از کلمه کلیدی در محتوا رتبه بهتری داد. در ادامه با مثال مفهوم را بهتر توضیح می دهیم.
آنچه در این مقاله می خوانید:

یک مثال کاربردی برای اینکه متوجه شوید دقیقا الگوریتم مرغ مگس خوار چگونه به بهتر شدن نتایج کمک می کند. فکر کنید در گوگل سرچ کرده اید پولدارترین افراد، قبلا گوگل نتایج را به صورت لینک نشان می داد و کاربران را به سایت ها ارجاع می داد. الان گوگل در یک باکس رتبه 0 جواب سوال را برای شما نمایش می دهد. شما در زمان کمتری و بدون کلیک روی سایتی جواب سوال خود را یافته اید. نحوه نمایش نتایج را بصری تر کرده است و اسامی افراد پولدار جهان را به همراه یک عکس در یک کروزل در ابتدای صفحه گوگل (سرپ) مشاهده می کنید. به این مدل نتایج نیز نالج پنل یا گراف دانش نیز می گویند.

اگر در گوگل سرچ شود چه کسی ثروتمند  ترین فرد جهان است، باز گوگل در رتبه 0 از دیتای یک سایت برای شما لیست 5 نفر اول ثروتمند جهان را نشان می دهد. دوباره درک بالای مفهومی گوگل از عبارت نتیجه اعمال شدن الگوریتم مرغ مگس خوار است.

اعمال شدن الگوریتم مرغ مگس خوار در سال 2013 حدود 90 درصد نتایج گوگل را دگرگون کرد. قطعا عمال شدن این الگوریتم های گوگل در وب انگلیسی تاثیر بیشتر و مستقیم تری بر روی وب سایت ها دارد و در زبان های دیگر مثل زبان فارسی و وب فارسی با تاخیر و شاید با نسبت تغییر کمتری نیز اعمال می شود.

با خواندن مقاله آموزش جامع الگوریتم مرغ مگس خوار به طور کامل از زمان اعمال شدن، معرفی شدن، چگونه نام گذاری شدن، تاثیر در سئو سایت، ایجاد تفاوت در نتایج، ایجاد تغییر در مدل کاری شرکت های سئو و … مطلع خواهید شد. اگر در هر قسمت برای شما سوالی پیش آمد حتما در قسمت نطرات با تیم کارشناسان سئو یاسئومی آن را در میان بگذارید.

مشاهده این مطلب  یو ار ال صفحات سایت، فارسی یا انگلیسی باشند؟

گوگل چرا اسم الگوریتم مرغ مگس خوار گذاشته است؟

گوگل به دلیل اینکه این الگوریتم دقیق و سریع است اسم آن را هامینگ برد (مرغ مگس خوار) گذاشته است که اگر با این پرنده آشنا باشین سرعت و دقت بالای پرنده به راحتی یک تشبیه برای درک بهتر الگوریتم مرغ مگس خوار در ذهن شما ایجاد می کند.

سئو سایت و الگوریتم هامینگ برد (Hummingbird)

شفاف ترین مساله در مورد تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار این است که تمرکز را از روی کلمه کلیدی برداشته است و تا حد بسیار زیادی تمرکز را روی مفهوم گرایی در سئو و تولید محتوا برده است. وقتی این الگوریتم به صورت مفهومی همه کلمات رو تحلیل و بررسی می کند پس تمامی فضاهای مهم صفحه را نیز درک می کند، محتوای تولیدی را متوجه می شود و …. پس در سئو سایت تفاوت های جدید با خودش می آورد و این تخصص سئو را زیبا تر و عمیق تر می کند.

 با این مدل ساختاری جدید عدم تمرکز روی کلمه کلیدی و تعداد آن در صفحه، کارهای بهینه سازی مثل لینک داخلی، بهینه سازی عنوان،  ساختار اسلاگ ها و در کل سئو داخلی عمیق تر شد و اهمیت بیشتری پیدا کرد. حال اینکه سئو سایت چگونه توسط الگوریتم هامینگ برد (Google Hummingbird) زیر و رو شد را در ادامه به طور کامل صحبت می کنیم. اگر در زمینه سئو و آگاهی نسبت به جریمه الگوریتم های گوگل سوالی دارید می توانید با دیدن صفحه هزینه سئو مشاوره سئو مورد نیاز خود را درخواست کنید.

مشاهده این مطلب  TTI چیست و چه چیزی را اندازه گیری میکند؟

سئو محتوا و الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

با آمدن الگوریتم دیگر تمرکز از روی کلمات کلیدی و تعداد استفاده از آن در اول متن، آخر متن و … برداشته شد و الان تیم های محتوا با یک زبان ساده و در با زبان نچرال کار تولید محتوا و مقاله را انجام می دهند و شاید در یک سری از صفحات سایت ها اصلا کلمه هدف سرچ شده وجود نداشته باشد ولی گوگل به راحتی تشخیص می دهد (خیلی این مورد در وب انگلیسی دیده می شود)که سایت برای قرار گرفتن در نتیجه مناسب است.

تاثیر مرغ مگس خوار در نتایج چگونه به صفر می رسد؟

تا هر زمانی که شما محتوای یونیک، مفهومی، دقیق و با کیفیت تولید کنید مرغ مگس خوار به سئو سایت شما آسیبی نمی زند و حتی ممکن است برای شما کار افزایش کلیک را در رتبه 0 انجام دهد. پس اصلا نگران این الگوریتم نباشید و تلاش خود را برای بهتر ارائه کردن محتوای اورجینال بگذارید.

سرعت و دقت هامینگ برد

الگوریتم هامینگ برد برخی کلمات را در عبارت جستجو شده نادیده می گیرد تا بفهمد دقیقا منظور و مفهوم عبارت سرچ شده چه چیزی بوده است. در الگوریتم قدیمی گوگل تلاش می کرد تا همه کلمات عبارت را در صفحات وب پیدا کند و به آن هایی رتبه بهتری دهد که تمامی کلمات را در صفحه دارند و دقیقا تعداد کلمه کلیدی، چگالی کلمات کلیدی و نوشتار دقیق آن خیلی در خدمات سئو سایت قبل از سال 2013 مطرح بوده است. الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل را از پیدا کردن و مچ کردن عبارت و کلمات سرچ شده با صفحاتی که ایندکس کرده و در دیتابیس خود دارد، راحت کرده است چون به دنبال مفهوم گرایی در نیاز کاربر یا همان یوزر اینتنت است.

مشاهده این مطلب  آموزش ساخت جیمیل

الگوریتم مرغ مگس خوار الگو دارد؟

وقتی کدهای نوشته شده مرغ مگس خوار معنای هر کلمه را به دقت می دانند، عبارت های مختلفی که سرچ می شود و نوشتارهای مختلفی دارد را به یک مفهوم می بیند. در گذشته سئو کاران مخصوصا در سایت های فیلم و آهنگ برای هر نوشتار کلمه کلیدی یک صفحه یا لینک میساختند و از آنجا که هزینه تولید محتوا و زمان زیادی برای ساختن این همه لازم بود از تگ استفاده کردند. اگر در سال های گذشته از مشاوره سئو شرکت یاسئومی بهره گرفته باشید، حتما این نکته را که در سئو کردن نوشتارهای مختلف را در یک صفحه بکار ببرید و از زدن تگ ها و ساختن صفحات نزدیک به هم خودداری کنید، شنیده اید.

اگر در مورد نوشتارهای مختلف یک کلمه کلیدی سوالی دارید و نیاز هست تا با مثال دقیقا متوجه بشوید که الگوریتم هامینگ برد چگونه نوشتارهای مختلف و کلمات مختلف هم معنی را یک مفهوم می بیند، پیشنهاد می کنیم مقاله نوشتارهای مختلف کلمات کلیدی را مطالعه کنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار چه کاری انجام می دهد؟

مرغ مگس خوار گوگل تلاش می کند داکیومنت یا دیتای دقیق تری را  با توجه به عبارت جستجو شده توسط کاربر را نمایش دهد. فهم ارتباط مفهومی بین کلمات را برای گوگل ایجاد کرد.

هوش مصنوعی و مرغ مگس خوار

همیشه هوش مصنوعی در میلیون ها خط کد در هسته اصلی گوگل به کمک بهتر کردن نتایج و جلوگیری از هدر دادن زمان کاربران آمده است. با ایجاد تغییر بزرگی در ابعاد الگوریتم هامینگ برد دانش طراحی و تدوین استراتژی سئو بسیار بیشتر از قبل اهیمت پیدا کرد و صرفا استفاده زیاد از تگ و کلمه کلیدی منقرض شد.

مشاهده این مطلب  نیازمندی های شرکت یاسئومی قبل از قرارداد

ایندکس و الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

با کمک الگوریتم مرغ مگس خوار ایندکس کردن لینک ها حرفه ای تر شد و گوگل الان هر لینکی را ایندکس نمی کند و به راحتی به کمک این الگوریتم و دیگر الگوریتم های گوگل مثل پاندا کیفیت و ارزش صفحات را درک می کند.

مرغ مگس خوار چه زمانی اعمال شد؟

الگوریتم مرغ مگس خوار در ماه آگوست سال 2013 در هسته اصلی گوگل اعمال شد.

زمان معرفی الگوریتم مرغ  مگس خوار

یک ماه بعد از اعمال شدن الگوریتم مرغ مگس خوار در سورس کد گوگل در تاریخ 4 دسامبر سال 2013  گوگل الگوریتم هامینگ برد را بزرگ ترین تغییر الگوریتم ها از سل 2001 معرفی کرد. گوگل الگوریتم هوش مصنوعی هامینگ برد را بازنویسی کاملی در هسته اصلی خود عنوان کرد.

سورس کد الگوریتم هامینگ برد

سورس کد این الگوریتم را با سرچ کردن به انگلیسی در گوگل (Hummingbird algorithm source code) می توانید در سایت های مختلف پیدا کنید ولی احتمالا نسخه اصلی که در دستان خود گوگل است با دیتای آزاد در سطح وب متفاوت باشد.

نتیجه گیری

به سوالا مختلفی در باره الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل پاسخ دادیم و در نهایت آمدن این الگوریتم وب تمیز تر و ارزشمند تری را برای کاربران به ارمغان آورده است. دیگر صرف ساختن صفحه زیاد کارساز نیست و عمل سئو سایت عمیق تر و تخصصی تر شد. اگر سوالی در مورد مرغ مگس خوار یا هر الگوریتم دیگر باغ وحش گوگل دارید در قسمت کامنت ها آن را مطرح کنید.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

آنالیز سایت معماری
آنالیز وبسایت های حوزه معماری چگونه انجام می شود؟
سایت‌ها تنها ویژگی که دارند تولید محتوا نیست. می‌توانند به شما نشان دهند که چه میزان توانسته‌اید مخاطبان...
افزایش سرعت وردپرس در لوکال هاست
افزایش سرعت وردپرس در لوکال هاست
وردپرس (WordPress) یکی از محبوب ‌ترین سیستم‌ های مدیریت محتوا (CMS) است که برای ایجاد وب‌ سایت‌ های داینامیک...
آموزش صفر تا صد سئو رایگان
آموزش صفر تا صد سئو رایگان
در دنیای امروزی داشتن یک وب‌ سایت رسمی برای هر کسب و کار ضروری است، اما مهمترین مسئله پس از ایجاد یک...
بررسی بک لینک سایت
بررسی بک لینک سایت
بررسی بک لینک سایت به دلایل متعددی انجام می‌شود. از جمله آنها می‌توان به سنجش کیفیت و کمیت بک لینک‌ها،...
افزایش سرعت سایت های شلوغ
افزایش سرعت سایت های شلوغ
هر روز، اهمیت سرعت بارگذاری وب ‌سایت‌ها در جذب و نگه‌داری کاربران بیشتر می ‌شود. بازار رقابتی امروزی،...
پاك كردن سابقه جستجو گوشی
پاك كردن سابقه جستجو گوشی
پاك كردن سابقه جستجو گوشی می‌تواند به دلایل مختلف شامل حفظ حریم خصوصی، بهبود عملکرد، امنیت، افزایش فضای...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئو سایت با جواد یاسمی

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

مشاوره تلفنی >> 09376996070

دسترسی های بیشتر به مهم ترین صفحات سایت