سئو، سایت، محتوا، مدیا، گوگل و ... 6070-699-0937

الگوریتم پنگوئن (Penguin algorithm google)

پنگوئن گوگل یک آپدیت الگوریتم است که در سال 2012 معرفی شد. الگوریتم پنگوئن آمد تا اسپم را در وب کنترل و کاهش دهد. سایت هایی که با قوانین وبمستر گوگل همراه نبودند و از تکنیک ها کلاه سیاه یا همان black hat techniques استفاده می کردند را الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه یا پنالتی می کند. سایت شما تا به حال جریمه شده است؟ تا به حال بکلینک انبوه خریده اید؟ بکلینک های زیادی که در سایت های مختلف به اسم افزایش قدرت و افزایش ترافیک فروخته می شود، آیا اثری مثل سال های قبل از پنگوئن دارند؟
آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا الگوریتم پنگوئن گوگل دوره ای آپدیت می شود یا در لحظه بکلینک ها را بررسی می کند؟ رابطه سئو منفی و ابزار حذف بکلینک ها (Disavow) چیست؟ ارتباط الگوریتم پاندا و پنگوئن چگونه است و آیا باید از هر2 آنها ترسید؟

مقاله آموزش الگوریتم گوگل پنگوئن می خواهد به صورت کامل در مورد پاسخ های سوالات بالا و تجربه هایی که در زمینه خرید و ساخت بکلینک های زیاد داشتیم، صحبت کند. با یاسئومی همراه باشید و تا انتهای مقاله را مطالعه کنید تا به صورت کامل با این الگوریتم و موارد لازم برای کارهای سئو خارجی و نحوه استفاده از قدرت سئو خارجی آشنا شوید.

لینک اسپمی چیست؟

بکلینک های انبوه که فقط برای گرفتن رتبه ایجاد شده اند و کاملا دستی و مصنوعی هستند. سئوکار برای رسیدن به اهداف تجاری شرکت ها این گونه لینک سازی خارجی یا همان سئو خارجی کلاه سیاه را انجام می دهند.

ذات گوگل و پنگوئن

بک راب اسم اول گوگل است که هدف آن شمارش تعداد لینک های ارجاعی به یک صفحه یا وب پیج بوده است. اگر درسال 1401 این مقاله را می خوانید که سئو خیلی با 22 سال پیش متفاوت شده است احتمالا با بکلینک و تاثیر آن آشنا هستید. حال فکر کنین که گوگل از روز اول و دقیقا مزیت رقابتی گوگل نسبت به سایر موتورهای جستجو مثل یاهو شمارش همین تعداد لینک ها ارجاعی به صفحات سایت ها بود که در رنکینگ به شدت موثر بود و نتایج نیز بهتر و با کیفیت تر از یاهو بود. پس ذات گوگل بکلینک بوده است ولی از یک جایی به بعد اینقدر شرکت ها و افراد بکلینک های دستی، کلاه سیاه و انبوه می ساختند برای  گرفتن رتبه ، افزایش بازدید گوگل و کسب درآمد که گوگل در مقابل این رفتار اسپم گونه یک الگوریتم برای مقابله و یک جنگ به راه انداخت.

مشاهده این مطلب  الگوریتم کبوتر (pigeon) گوگل

پنالتی پنگوئن و رفع جریمه (Recovery)

سئو منفی یا تلاش برای  اینکه رتبه رقبا را کاهش دهیم یکی از راه های شرکت های سئو و متخصصان سئو بود برای اینکه علاوه بر اینکه بر روی سایت خود کار میکنند، بر روی دامنه و سئو شما نیز تاثیر بگذارند. ساختن بکلینک های بی ارزش و منفی با اسپم اسکور بالا (اسپم اسکور سایت ماز که الان خیلی مورد توجه سئوکاران نیست) با انکر دقیق روی لینک های مختلف تا زمانی که گوگل همه آنها را کرال کند و رتبه شما  را کاهش دهد، راهی برای رقابت در سئو منفی است. به هیچ عنوان در ایران و کلا در سئو از روش های منفی استفاده نکنید و فقط بر روی سایت خودتان ارزش خلق کنید و اگر زمان یا منابعی برای بهبود رتبه ها دارید ولی نمی دانید با توجه به شرایط سئو سایت خودتان چگونه از آنها استفاده کنید حتما از مشاوره سئو با تیم متخصص سئو یاسئومی بهره بگیرید.

ساختن بکلینک های اسپمی برای رقیب باعت کاهش رتبه رقیب می شود و تنها راه حل حذف بکلینک ها هست که باید از ابزار دیس او تولز (disavow Search Console) استفاده کنید. در واقعیت شما  با دیس کردن بکلینک هایی که الگوریتم پنگوئن آنها را اسپمی می شناسد و شما را جریمه میکند، خودتان را از بند جریمه و پنالتی رها می کنید.

مشکل اصلی  الگوریتم پنگوئن گوگل درسال های گذشته برای  سایت هایی با بکلینک های اسپمی این بود که الگوریتم در دوره های مختلف آپدیت می شود و بر روی نتایج اجرا می شد. حال اگر شما در یک دوره بکلینک اسپم داشتید و گوگل آنها را دیده بود، حتی اگر همه آنها را حذف کرده بودید باز هم ممکن بود گوگل شما را در یک دوره در گروه سایت های اسپمی بیاورد و رتبه ها و سئو شما را تحت تاثیر قرار دهد.

مشاهده این مطلب  افزایش بازدید سایت وردپرس

خبر خوب این روزهای الگوریتم پنگوئن این است که الان یک الگوریتم در لحظه هست و بیشتر ارزش لینک های اسپمی (صفحات سایت) که تشخیص دهد را کم می کند (بکلینک را بی اثر می کند) تا اینکه دامنه و سایت را جریمه کند.

چرا گوگل به پنگوئن نیاز پیدا کرد؟

جنگ گوگل با کیفیت پایین که به کاربران و اعتبار برند گوگل ضربه میزد با الگوریتم پاندا شروع شد و در ادامه برای توسعه و نیروی کمکی برای برد در این چنگ پنگوئن هم توسعه داده شد و روی نتایج اعمال شد. در واقع الگوریتم پاندا با محتوای بی کیفیت می جنگید و الگوریتم پنگوئن گوگل با لینک سازی کلاه سیاه و بکلینک های انبوه دستی که تلاش می کردند یک صفحه را در نتایج گوگل به رتبه های بالا برسانند، می جنگید. خیلی از خدمات سئو ارائه شده برای رسیدن به صفحه اول اگر تعداد کمی کلمه کلیدی را در قرارداد سئو بیاورید و بودجه کمی داشته باشد احتمالا به همین شیوه بی کیفیت پروژه سئو را جلو خواهند برد. در شرکت خدمات سئو تخصصی یاسئومی ما بر روی کیوردها و تعداد کلمه کلیدی قرارداد نمی بندیم.

زمان معرفی الگوریتم پنگوئن چه زمانی بوده است؟

در آوریل سال 2012 گوگل رسما الگوریتم پنگوئن را معرفی کرد و هدف اصلی آن مبارزه بابکلینک های دستی، اسپمی و تعداد بالا است. در ابتدا اسم این الگوریتم webspam algorithm update بود که بعدا در توییتر توسط Matt Cutts به صورت رسمی به الگوریتم پنگوئن (Penguin algorithm update) تغییر نام داد.

در زمان اعمال الگوریتم پنگوئن نتایج تغییر کرد؟

بله. با اعمال شدن کدهای الگوریتم در نتایج سرپ، حدود 3 درصد تغییرات در نتایج حاصل شد که البته کم بودن این عدد نشانه این نیست که این الگوریتم کارآمد نیست. کم بودن عدد 3 درصد به این معنا است که نسب کسانی که در تلاش بودند که با بکلینک های اسپمی و بی ارزش رتبه بگیرند به نسبت کل نتایجی که گوگل ایندکس کرده بوده است خیلی عدد قابل ملاحظه ای نبوده است.

مشاهده این مطلب  آنالیز سئو سایت پولاد پرداز کاوه

 اگر فکر کنید میبیند که اکثرا متخصص های سئو در استراتژی سئو سایت که برای شرکت ها می نویسند فقط برای تعداد کمی از صفحات مثل دامنه و چندین لندینگ مهم کارهای کلاه سیاه و خرید بکلیک دستی را اعمال می کنند. حال فکر کنید در همان سایت تعداد ایندکس ها احتمالا چند هزار باشد ولی فقط برای چند لینک بکلینک های انبوه و سایدواید خریداری شده است و کوچک بودن عدد تغییرات الگوریتم پنگوئن بر روی سرپ گوگل به صورت کاملا روشن مشخص است.

نتیجه گیری در مورد پنگوئن گوگل

در لحظه فعال بودن الگوریتم پنگوئن، آپدیت های مختلف از سمت گوگل، پنالتی کردن فوری با دیدن بکلینک های اسپم، دقیق تر شدن پنالتی کردن صفحه اسپم تا جریمه کردن کل دامنه و … ویژگی هایی بود که از روز اول تا  به امروز در سال 2022 با آپدیت سدن کدهای الگوریتم پنگوئن گوگل شرایط برای همکاری سئو بهتر و بهتر شد.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

آنالیز سایت معماری
آنالیز وبسایت های حوزه معماری چگونه انجام می شود؟
سایت‌ها تنها ویژگی که دارند تولید محتوا نیست. می‌توانند به شما نشان دهند که چه میزان توانسته‌اید مخاطبان...
آموزش صفر تا صد سئو رایگان
آموزش صفر تا صد سئو رایگان
در دنیای امروزی داشتن یک وب‌ سایت رسمی برای هر کسب و کار ضروری است، اما مهمترین مسئله پس از ایجاد یک...
بررسی بک لینک سایت
بررسی بک لینک سایت
بررسی بک لینک سایت به دلایل متعددی انجام می‌شود. از جمله آنها می‌توان به سنجش کیفیت و کمیت بک لینک‌ها،...
پاك كردن سابقه جستجو گوشی
پاك كردن سابقه جستجو گوشی
پاك كردن سابقه جستجو گوشی می‌تواند به دلایل مختلف شامل حفظ حریم خصوصی، بهبود عملکرد، امنیت، افزایش فضای...
بررسی سرعت سرور
بررسی سرعت سرور
بررسی سرعت سرور سایت می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف انجام شود. از جمله این ابزار می‌توان به ابزار...
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به شما کمک می‌کند تا مشکلات سایت خود را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070