Bounce rate چیست؟ از نرخ پرش چه می‌دانید؟

نرخ پرش چیست؟

فاکتورهای مهمی در سئو وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌‌ها را می‌توان نرخ پرش یا بانس ریت در نظر گرفت. در ادامه این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت جواد یاسمی می‌خواهیم اطلاعات کافی در رابطه با نرخ پرش یا همان Bounce rate به شما ارائه دهیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

آیا نرخ پرش بالایی را تجربه می کنید؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید.

بسیاری از بازاریابان دیجیتال با همین مشکل روبرو هستند که معمولاً این مشکل به این دلیل رخ می دهد که وب سایت محتوای مناسب و مورد پسند کاربر را نمی‌تواند تامین کنید به همین دلیل کاربر پس از ورود به صفحه مورد نظر در سایت بدون رفتن به صفحه دیگری آن صفحه را ترک می‌کند و به اصطلاح بانس اتفاق می‌افتد.

نرخ پرش بالا این زنگ هشدار را به صدا در می آورد که افراد در سایت شما آنچه را که می خواهند پیدا نمی کنند. یک رویکرد سالم این است که این موضوع را فرصتی برای پیشرفت بدانیم.

هر چه میزان عدد بانس ریت بیشتر باشد به انی معنا است که مخاطبان در وب سایت شما به هدف خود نرسیده‌اند.

نرخ پرش چیست؟

نرخ بانس ریت چیست؟

تعریف: هنگام تجزیه و تحلیل داده های وب سایت خود، ممکن است با نرخ پرش بالایی روبرو شوید. این عدد نمایش دهنده تعداد افرادی است که پس از ورود به وب سایت شما بدون آن که صفحه دیگری را مشاهده کنند سایت شما را ترک کرده‌اند. و بلافاصله از صفحه شما خارج شده‌اند. در واقع نرخ پرش یکی از نکات مهم سئو است که احتمالا در کتگوری اصول سئو قرار می گیرد.

آیا این مورد چیز خوبی است یا بد؟
نرخ بالای پرش همیشه به این معنی نیست که مشکلی  در وب سایت یا محتوای شما وجود دارد.

اگر شخصی در سایت شما قرار بگیرد و به دنبال آدرس یا ساعات کاری باشد، یا شاید تنها به دنبال قیمت دلار باشد. بنابرین برای این گونه از سایت‌ها که اصولا به سایت‌های غیر محتوایی معروف هستید میزان بانس ریت بالا لزوما بد نخواهد بود.

مشکل اصلی زمانی ایجاد می‌شود که مردم و مخاطبان به وب سایت شما مراجعه می‌کنند و تنها به دلیل عدم دریافت اطلاعات لازم از جانب وب سایت شما صفحه سایت شما را ترک می‌کنند.

نرخ بانس ریت چگونه محاسبه می شود؟

روش محاسبه نرخ بانس ریت به این صورت است که افرادی که به وب سایت شما مراجعه می کنند و پس از مراجعه به وب سایت بدون هیچ اکشنی با وب سایت شما صفحه شما را به مقصد وب سایت دیگری ترک می‌کنند. معنا این جمله آن است که مخاطبان تنها پس از مراجعه به سایت شما به دنبال خواست خود می‌گردند اگر آن را در وب سایت شما ببیند که عالی می‌شود ولی نرخ بانس ریت بالا معمولا زمانی ایجاد می‌شود که کاربر پس از مراجعه به صفحه شما بدون دریافت جواب صفحه شما را ترک می‌کند. همان طور که گفته شد هر چه مقدار عدد بانس ریت بالاتر باشد نشان دهنده آن است که وب سایت شما کاربرد لازم برای کاربر را نداشته است.

در یک توضیح خلاصه می‌توان گفت تعداد افراد وارد شده به سایت  که سریعا سایت را ترک می‌کنند (بدون دیدن صفحات دیگر سایت)  تقسیم بر تعداد کل بازدید کنندگان می‌شود میزان بانس ریت سایت شما.

برای یافتن این شماره، می‌توانید به  Google Analytics مراجعه کنید.

Google Analytics نرخ بانس ریت هر صفحه را به شما ارائه می دهد، که نمایانگر همه بازدیدهای تک صفحه است.

گوگل آنالتیکس همچنین نرخ پرش متوسط ​​کل سایت شما را به شما ارائه می دهد. این محاسبه با برداشتن تعداد کلی پرش ها در تمام صفحات سایت شما (در مدت زمانی که مشخص کرده اید) تقسیم بر تعداد ورودی ها در همه صفحات در همان مدت مشابه به دست می‌آید.

برای مطالعه بیشتر در مورد سئو و موضوعات دیگر دراین زمینه به مجله سئو مراجعه کنید.

گوگل آنالتیکس چه مواردی را به ما نشان می‌دهد؟

گوگل آنالتیکس فقط نرخ بانس ریت سایت را به شما نمی گوید. GA همچنین معیارهایی مانند:

  1. سایت شما چه تعداد بازدید کننده داشته است
  2. متوسط ​​صفحات در هر بازدید
  3. زمان حضور در سایت

مهم است که این معیارها را با هم بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر متوجه شوید که میانگین زمان حضور در سایت زیاد است و میزان پرش کاربران نیز زیاد است، این بدان معناست که افراد احتمالاً بدون نیاز به پیمایش بیشتر، با سایت شما در رسیدن به اهداف خود موفق شده اند.

به عنوان مثال می توان به یک صفحه آموزنده اشاره کرد که حاوی شماره تلفن نیز است. وقتی کاربر قرار است در کلاس آموزش سئو در مشهد شرکت کند تنها با دیدن شماره تماس اقدام به برقراری تماس خواهد کرد و صفحه شما را ترک خواهد کرد. پس می‌توان در این گونه موارد این گونه نتیجه گرفت که کاربران پس از رسیدن به هدف خود بدون نیاز به مورد دیگری صفحه شما را ترک خواهند کرد و اتفاقا به نتیجه دلخواه خود هم رسیده‌اند.

باز هم مشکل این است که تعامل کمی از طرف بازدید کنندگان  با سایت شما وجود داشته باشد و شما نرخ پرش بالایی را تجربه کنید. در آن زمان است که باید اقداماتی برای کاهش نرخ پرش شما انجام شود.

نرخ پرش خوب چیست؟ میانگین نرخ پرش؟

اکثر نرخ های پرش وب سایت بین 26 تا 70 درصد است. یعنی میزان میانگین نرخ پرش در وب سایت‌ها وابسته به نوع وب سایت عددی بین 26 تا 70 درصد است.

نیل پاتل یکی از مشهورترین سئوکاران هندی اینفوگرافیکی را تنظیم کرده است که میانگین نرخ پرش را با توجه به صنعت نشان می دهد. در صنعت شما نرخ پرش چقدر است؟

تا آنجا که به تجزیه و تحلیل مربوط می شود ، نرخ بانس ریت بسیار ذهنی است. هدف شما این است که نرخ بانس ریت  خود را در کمترین زمان ممکن حفظ کنید و همزمان نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید.

نرخ پرش بر اساس انفوگرافیک نیل پتل

نرخ پرش بالا چیست؟

مظور از نرخ پرش بالا آن است که میزان خروج کاربران از صفحه شما زیاد باشد. به صورت معمول نرخ پرش بالاتر از 70 درصد می‌تواند به وب سایت شما ضربه بزند. این سردرگمی زمانی ایجاد می شود که نرخ پرش بالایی داشته باشید که کاملاً طبیعی است، مانند صفحات وبلاگ. حتی گوگل اعتراف می کند که پست های وبلاگ معمولاً جهش های بیشتری را به اشتراک می گذارند.

بنابراین بهتر است قبل از شروع هر عملی در وب سایت خود از میزان نرخ خروج وب سایت و تک به تک صفحات خود آگاهی پیدا کنید. ناگفته نماند که نرخ خروج بالا در هر صنعت طبق گفته نیل پتل می‌تواند متفاوت باشد.

در اینجا چند نکته مهم برای بررسی وجود دارد.

نرخ پرش بالاتر یا پایین تر؟ یک بار برای همیشه با این مفهموم آشنا شوید

اگر نرخ پرش کل سایت شما  در Google Analytics زیاد است، نباید ناامید شوید. درعوض، به هر صفحه به صورت جداگانه نگاه کنید و نرخ بانس ریت آن صفحات را ارزیابی کنید. آیا مواردی وجود دارد که بتوان آن را بهبود بخشید؟

اگر صفحه‌ای دارای نرخ بانس ریت بالاتر از متوسط ​​است، به این چند سوال پاسخ دهید و سپس اقدام لازم را انجام دهید.

  1. آیا افراد مدت زمان طولانی را در صفحه می گذرانند؟
  2. آیا آن‌ها روی یک هدف تبدیل می شوند؟ (کاربران به هدف نهایی خود می‌رسند؟)
  3. آیا آن‌ها پس از بازدید اولیه خود به سایت باز می گردند؟

اگر به صفحه ای برخوردید که کاربران میزان زمان کمی در آن صرف می‌کنند و همچنین نرخ بانس ریت بالایی دارد و کاربران با فراخوانی به عمل (Call to Action) تبدیل نمی شود ، این یک پرچم قرمز است و باید بلافاصله به آن صفحه رسیدگی شود.

با کار کردن در این گونه صفحات می‌توانید میانگین میزان بانس ریت کل سایت خود را کاهش دهید. توجه داشته باشید که بانس ریت کل سایت شما میانگین بانس ریت هر صفحه تقسیم بر تعداد صفحات یا همان url سایت شما است. فقط زمان و آزمایش مناسب سایت نشان خواهد داد که تغییرات شما در طولانی مدت آیا باعث کم شدن این مقدار بانس ریت شده است یا خیر. بیاید کمی در رابطه با بانس ریت اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم.

چرا نرخ بانس ریت من بسیار بالا است؟ 4 دلیل احتمالی که بد نیست بدانید

1. محتوای بد (Bad content)

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود نرخ بانس ریت صفحه شما افزایش پیدا کند محتوای بند است محتوای بند یعنی محتوای که از هیچگونه استراتژی محتوایی برخوردار نباشد و صرفا نوشته‌هایی باشد برای پر کردن صفحات سایت! محتوای ترجمه‌ای نیز از این دست محتواها است. محتوایی که شما صرفا با ابزارهایی مانند گوگل ترنسیلت تولید کرده باشید.
افراد معمولاً برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع خاص در وب سایت ها جستجو می‌کنند اگر وب سایت شما مطلب مورد نظر را در بر نگیرد حتا با وجود رتبه خوب در گوگل می‌توان گفت استراتژی شما با شکست مواجه خواهد شد. برای تولید یک محتوای استاندارد و خوب می‌توانید از یک استراتژیست محتوا  کمک بگیرید.

اگر محتوای شما نیازهای آنها را برطرف نکند ، آنها مجبور نخواهند بود در همان صفحه وب سایت شما بمانند و تا انتها مطلب شما را بخوانند. بدون هیچ گونه درنگی سایت شما را ترک خواهند کرد و به وب سایت دیگری خواهند رفت.  برای ماندگاری کاربر نیاز است که  اطمینان حاصل کنید که مخاطب خود را کاملاً درک کرده اید. از همه مهمتر، تمام تلاش خود را بکنید تا بفهمید چرا افراد سایت شما را نسبت به وب سایت دیگری که در همان حوزه فعالیت شما فعالیت می‌کنند انتخاب می‌کنند.

هنگامی که “چرا” را در ذهن خود دارید ، محتوای جذاب تولید خواهید کرد و بدون هیچگونه دغدغه‌ای خواهید توانست کاربران خود را در وب سایت خود نگه دارید و میزان بانس ریت خود را به میزان قابل توجه‌ای کاهش دهید.

برای تولید محتوای خوب مهم ترین بخش تحقیقاتی برخورداری از دید خوب نسبت به تحقیق کلمات کلیدی است.

محتوای شما باید به طور موثری به ویزیتور شما پاسخ بدهد و بدون هیچ گونه درگیری خاصی بتواند مخاطب را به آنچه که می‌خواهد برساند.

اگر سایت شما دارای محتوایی خسته کننده، نادرست، نامرتب یا بی ربط باشد، بازدید کنندگان شما بانس ریت زیادی از خود درون صفحات شما به جای خواهند گذاشت وشما نخواهید توانست آن‌ها را تبدیل به مشتری کنید!

درعوض،  اگر کاربران با محتوای شما همدل شوند، ضمن اینکه اطلاعات لازم برای تبدیل شدن به مشتریانی خوشحال و وفادار را در اختیار مخاطبان خود قرار داده اید، دوستانی پیدا کرده‌اید که تا ابد و دهر وب سایت شما را به دیگران معرفی خواهند کرد.

2. تجربه کاربری ضعیف (Poor user experience)

بازدید کنندگان  تنها 3 ثانیه پس از ورود به وب سای تشما تصمیم می‌گرند که در سایت شما بمانند یا از سایت شما خارج شوند. و آنچه که در این 3 ثانیه از میزان ارزش بالایی برخوردار است یوایکس سایت است.

اگر رنگها دلپذیر نباشند، چیدمان مرتب نباشد و پیمایش شما آسان و در دسترس کاربر نباشد، بازدیدکنندگان شما برای کلیک بر روی دکمه برگشت بشتر تمایل نشان خواهند داد تا اسکرول کردن صفحه شما!

وقتی نوبت به تجربه کاربری یا UX می رسد، ساده ماندن مهم است. این بدان معنی است که یک طرح و طراحی ساده اما چشم نواز، یک منوی ناوبری سریع و آسان دارد، و محتوایی که فقط به اندازه کافی است تا بازدیدکنندگان را برای تبدیل مجاب کند.

اگر سایت شما درهم و برهم باشد، حاوی تصاویر بی ربط بیش از حد باشد یا حاوی عناصر محتوای دیگری باشد که بیش از مقدار ارزش نامناسب اضافه می کنند، نرخ بانس ریت شما احتمالاً افزایش می یابد زیرا افراد مطمئن نیستند که شما می خواهید در مرحله بعدی چه کاری انجام دهند.

3. خطای فنی (Technical error)

اگر نرخ پرش شما به طور غیرمعمولی زیاد باشد، ممکن است بازدیدکنندگان به سد معبر مرتبط با خطای فنی برخورد کرده باشند. ممکن است جاوا اسکریپت سایت شما عملکرد نامناسبی داشته باشد یا افزونه ای خراب شده و منجر به عدم بارگزاری کامل وب سایت شده باشد. این خطاها ممکن است در سایت شما باقی بمانند بدون اینکه شما از آنها مطلع شوید. یکی از مهم ترین قسمت های سئو برای رسیدن به صفحه اول گوگل سئو فنی است.

به همین دلیل، اگر متوجه شدید که نرخ پرش یک صفحه زیاد است، مانند یک بازدید کننده عادی از صفحه عبور نکنید. سعی کنید صفحه را با چشمان تازه ببینید:

  1. آیا طراحی بر روی چشم آسان است؟
  2. آیا محتوای ناب برای فریب جذب کافی است؟
  3. آیا خطاهایی وجود دارد که شما را وادار به ترک سریع صفحه کند؟

در صورت بروز خطاهایی از هر نوع ، باید سریعاً آن‌ها را رفع و رجوع کنید. فقط در این صورت است که می توانید به کاهش نرخ پرش صفحه امیدوار باشید.

4. مسائل مربوط به سرعت (Speed issues)

وب سایت شما باید تقریباً فوری بارگیری شود. یعنی در کمترین زمان ممکن صفحه برای کاربر نمایش داده شود. هر چیزی که بیش از چند ثانیه باشد، تا زمانی که به اینترنت مربوط شود بسیار طولانی است.

از پلتفرمی مانند GTMetrics استفاده کنید که به شما گزارشی از سرعت وب سایت شما می دهد. اگر سایت شما خیلی کند بارگیری می شود، سیستم عامل نکاتی را در مورد نحوه رفع آن به شما ارائه می دهد. کنسول جستجوی Google همچنین می تواند اطلاعات سریع و مشاوره ای در مورد سریع لود کردن سایت به شما ارائه دهد.

شاید برای بررسی بهتر در زمینه سرعت سایت بتوانید در کتگوری سئو داخلی اطلاعات مفیدی پیدا کنید.

حتی یک ثانیه بهبود در سایت شما می تواند بازدید و تبدیل بیشتری برای شما ایجاد کند و این به این معنی است که مشتریان بیشتری خواهید داشت! البته اگر خودتان بخواهید. و واقعیت این است که سایت با بارگذاری سریعتر ممکن است همان چیزی باشد که شما برای نرخ پرش پایین در سایت نیاز داشته باشید.

تاثیر نرخ پرش در وب سایت

چگونه نرخ پرش بالا را کاهش دهیم

ارزیابی نرخ پرش سایت ، به شما کمک می کند تا با فرآیندهای سیستماتیک سایت خود آشنا باشید، به طوری که موردی را در طراحی و تولید محتوای سایت خود از قلم نیندازید. در اینجا هفت مرحله وجود دارد که اگر  از نرخ پرش رنج می‌برید و می خواهید آن‌ را تا حد ممکن پایین ببینید باید انجام دهید.

1. برای شروع صفحه ای با بدترین نرخ پرش انتخاب کنید

اگر نرخ جستجوی کلی سایت شما زیاد است، احتمالاً حداقل یک صفحه بیشترین میزان را دارد. آن صفحه را پیدا کنید و آن را جدا کنید. سپس، در حالی که یادداشت های زیادی می گیرید ، مانند یک بازدید کننده عادی در آن صفحه حرکت کنید. یعنی مانند یک کاربر عادی با آن صفحه برخورد کنید تا بتوانید علل ایجاد پرش زیاد در آن صفحه را بفهمید!

به سایر معیارهای صفحه نگاه کنید. چه مدت مردم در آن وقت صرف می کنند؟ آیا آنها با وجود نرخ پرش بالا به اهداف خود می رسند؟

در مرحله بعدی، به طراحی، پیمایش و محتوای صفحه نگاه کنید. تعیین کنید که این صفحه بهترین صفحه ممکن است یا خیر و آیا اهداف شما به عنوان بازدید کننده برآورده شده است یا خیر.

2. برای مشاهده نحوه پیمایش افراد، یک ابزار ضبط نصب کنید

ضبط وب سایت یک روش مفید است که به شما امکان می دهد نحوه بازدید بازدید کنندگان از طریق وب سایت خود را ببینید. وقتی به سمت تبدیل یا پرش حرکت می کنند، می توانید مکان های نشانگر خود را بپیمایند ، کلیک کنند و کدام راهی را انتخاب می کنند.

نرخ پرس چیست و چگونه می توان آن را کاهش داد؟

اگر نسبتاً با Google Analytics تازه کار هستید، ممکن است متوجه معیار “نرخ پرش” مرتبط با صفحات محتوای سایت خود شده باشید، و احتمالاً از خود می پرسید که نرخ پرش به چه معناست؟ یا اگر قبلاً تا حدودی با این معیار آشنایی دارید، ممکن است به دنبال روش هایی برای کاهش نرخ پرش خود و نگه داشتن بازدید کنندگان برای مدت طولانی تری در وب سایت خود باشید.

نرخ پرش در مقابل نرخ خروج

اگر هنوز به Google Analytics عادت نکرده اید، ممکن است این سوال را بپرسید که “تفاوت نرخ پرش و نرخ خروج چیست؟” نرخ پرش درصد افرادی است که دکمه برگشت را می‌زنند و سایت شما را ترک می کنند. در مقابل نرخ خروج را داریم که به این معنا است که کاربران پس از مشاهده کردن چندین صفحه از سایت شما از سایت خارج می‌شوند.

در واقع، تفاوت زیادی بین این دو معیار وجود دارد. از آنجا که هرکسی که در یک صفحه خاص قرار دارد فوراً از آن رد نمی شود، Google Analytics از معیار “نرخ خروج” برای گزارش افرادی که کل سایت شما را از آن صفحه خارج می کنند استفاده می کند. این کمی گیج کننده است ، بنابراین ما آن را اینگونه تجزیه خواهیم کرد:

اگر کاربر A از صفحه اصلی شما بازدید کند و بلافاصله ترک کند ، این در درصد “نرخ پرش” برای / (صفحه اصلی شما) لحاظ می شود
اگر کاربر B از صفحه دیگری در سایت شما بازدید کند، سپس صفحه اصلی خود را ترک می کند، و سپس سایت شما را ترک می کند، به جای آن در معیار “نرخ خروج” قرار می گیرد. در یک توضیح کلی یعنی آکه کاربری که تنها یک صفحه از سایت شما را مشاهده می‌کند و سپس آن را ترک می‌کند یک میزان نرخ پرش برای سایت شما درج خواهد شد. در مقابل کاربری است که پس از مشاهده چندین صفحه از سایت شما اقدام به ترک صفحه می‌کند در این صورت است که نرخ خروج برای آن کاربر درج خواهد شد.
اساساً ، نرخ خروج تعداد افرادی را گزارش می کند که پس از مرور صفحات دیگر در سایت، سایت شما را از یک صفحه خاص ترک می کنند. این معیار ممکن است در بعضی از صفحات بسیار زیاد باشد و در برخی دیگر از این معیارها وجود نداشته باشد و تفاوت زیادی بین نرخ پرش و خروج در یک صفحه وجود داشته باشد. به مثال زیر مراجعه کنید:

برای طراحی یک وبسایت عالی که نگرانی سئو و درآمد را نداشته باشید می توانید روی خدمات سئو سایت که توسط مشاور و مجری سئو آقای جواد یاسمی ارائه می شود حساب کنید.

برای مطالعه بیشتر در مورد این موضوع، Google یک صفحه مقایسه عالی در مورد Exit Rate vs Bounce Rate دارد که به نظر شما مفید است.

وقتی صفحات من دارای نرخ پرش بالا هستند، به چه معناست؟

نرخ پرش برای شما وقتی زیاد است به چه معناست؟ وقتی یک صفحه نرخ پرش بالایی دارد (یا چندین صفحه دارد)، این بدان معنی است که بازدید کنندگان بدون بازدید از صفحات دیگر سایت خارج می شوند.

با این حال، این توضیح سطح نحوه تعریف نرخ پرش واقعاً همه ماجرا را بیان نمی کند. به طور معمول، اگر یک صفحه نرخ پرش بالایی داشته باشد، به این معنی است که کسانی که از آن بازدید می کنند به نوعی درگیر وب سایت نیستند – یا به این دلیل که آنچه را که می خواستند پیدا کردند و جستجوی آنها انجام شد (که لزوماً چیز بدی نیست)، یا به این دلیل که آنها آنچه را که می خواستند پیدا نکردند و به جای آن سایت دیگری را امتحان می کنند.

در نهایت، شما می خواهید نرخ پرش شما پایین باشد تا بیشتر، زیرا هرچه مدت طولانی‌تری بتوانید یک کاربر را در سایت خود نگه دارید، احتمال تبدیل و مشتری شدن وی، خرید چیزی یا پر کردن فرم بیشتر است. به همین دلیل است که باید از نرخ های پرش خود آگاه باشید و تلاش خود را بر روی بهبود آنها متمرکز کنید نه اینکه امیدوار باشید در نهایت به خودی خود بهتر شوند.

نرخ پرش خوب چقدر است و چگونه به دست می‌آید؟

این سوالی است که ما اغلب اوقات می شنویم. “نرخ پرش من باید چقدر باشد؟” حقیقت این است که نرخ پرش “خوب” برای همه متفاوت است و این به نوع سایت شما، انواع کاربران از آن و نوع محتوای شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، سایت‌هایی مانند Wikipedia  Dictionary.com و WebMD ممکن است نرخ پرش نزدیک به 90٪ داشته باشند. این ممکن است وحشتناک به نظر برسد! اما روشی که اکثر مردم از این نوع وب سایت های واقعی و اطلاعات محور استفاده می کنند به شرح زیر است:

چگونه می توانم نرخ پرش خود را کاهش دهم؟

در واسط مقاله در رابطه با کاهش بانس ریت اطلاعاتی را برای شما شرح دادیم.  اما در اینجا چند روش دیگر وجود دارد که می توانید نرخ پرش خود را در صفحات خاص سایت خود کاهش دهید، بازدید کنندگان را درگیر کنید و آنها را به بازدید از صفحات اضافی ترغیب کنید.

محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که صفحات خود را با بالاترین نرخ پرش از نقطه نظر بازدید کننده مرور کنید. آیا این صفحات به سوالات پاسخ می دهند و به وعده های خود عمل می کنند؟

به عنوان مثال، بگذارید بگوییم که شما دارای یک صفحه دارای رتبه بالایی برای یک سوال مانند “از کجا می توانم گلهای تازه را در شهر خود پیدا کنم؟” اما شما به جای لیست گل فروشی های محلی یا حتی مکان های گل های وحشی، برخی از نسخه هایی را در مورد اهمیت تزئینات با گل و تبلیغاتی برای یک فروشگاه مواد غذایی که دارای یک قسمت گل کوچک است ، ارائه می دهید. جای تعجب نیست که کاربران ناامید شده و بلافاصله صفحه شما را ترک می‌کنند: شما واقعاً به سوال آن‌ها پاسخ نداده اید.

ویرایش یا حتی بازنویسی محتوایی را در نظر بگیرید که با تأمین نکردن نیاز جستجوگران، ممکن است باعث افزایش نرخ پرش شود. از آنجا که نرخ پرش می تواند در SEO سایت شما تأثیر بگذارد ، این یک تصمیم عاقلانه برای شما در طولانی مدت است.

محتوای اضافی یا تماس های اقدام را ارائه دهید. بخش آموزش تولید محتوا نیز می تواند یکی از مهم ترین قسمت ها برای پیروی و مطالعه در جهت گرفتن رتبه در کلمات کلیدی انبوه باشد.

آیا بازدیدکنندگان مدت زیادی را صرف خواندن مطالب شما می کنند، اما همچنان از صفحات شما باز می گردند؟ در این حالت، ممکن است شما یک دعوت به عمل قوی برای نگه داشتن آنها در سایت خود برای مدت طولانی بیش از یک صفحه نداشته باشید. محتوای خود را مرور کرده و به دنبال روشهایی برای افزودن پیوند به بخشهای محتوای مرتبط، مانند ارائه دیگر مطالب وب سایت به مخاطب باشید.

علاوه بر این، اگر کاری وجود دارد که می خواهید بازدید کنندگان پس از بازدید از یک صفحه در سایت شما انجام دهند – به عنوان مثال ، یک فرم را پر کنید یا به صفحه دیگری بروید – اطمینان حاصل کنید که یک فراخوان واضح برای عمل وجود دارد. ممکن است لازم باشد CTA های خود را بزرگتر یا جسورانه‌تر در معرض دیدی مخاطب قرار دهید. یا فقط آنها را در چند مکان اضافه کنید تا اطمینان حاصل کنید که با یک گزاف دیگر مواجه نخواهید شد.

زمان بارگیری خود را کاهش دهید

گاهی اوقات میزان ترک کاربران از وب سایت شما هیچ ارتباطی با محتوای شما ندارد. اگر بارگیری سایت یا صفحات خاص شما طولانی شود، ممکن است بازدیدکنندگان از انتظار خسته شده و قبل از اینکه حتی یک کلمه را بخوانند، روی دکمه برگشت کلیک کنند. در Google Analytics می‌توانید این موارد را به راحتی پیدا کنید و ببیند چرا کاربران صفحات شما را ترک می‌کنند. بدون آن که صفحه دیگری از وب سایت شما را مشاهده کنند. به عنوان مثال ، اگر صفحه برجسته شده در زیر 95٪ نرخ پرش دارد ، احتمالاً می توانیم دلیل آن را حدس بزنیم: بارگیری آن 47 ثانیه طول می کشد! که این میزان برای کاربران بسیار زیاد و خسته کننده است.

آنچه در این مقاله گفتیم

ما در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت مشاور سئو سعی کردیم اطلاعات کاملی در رابطه با نرخ پرش و همچنین نرخ خروج برایتان شرح دهیم. گفتیم که عوامل مختلفی وجود دارد که باعث افزایش میزان نرخ خروج می‌شود. از عواملی مانند سرعت پایین سایت گرفته تا عواملی مانند محتوای بد. در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با موارد عنوان شده در این مقاله می‌تواند در بخش کامنت‌ها سوال خود را بپرسید. از این که در این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *