تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

استفاده از استراکچر ديتا برای سئو سايت

چگونه از استراکچر دیتا (Structured Data) در بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟
آنچه در این مقاله می خوانید:

چرا استفاده از استراکچر ديتا (Structure Data) به سئو سايت شما کمک مي کند؟
استراکچر دیتا به یک سری داده های سازمان یافته گفته می شود که با هدف بررسی درست محتوا سایت توسط موتور های جستجو، تولید می گردد. داده های سازمان یافته معمولا به دانش برنامه نویسی احتیاج داده و به کد های HTML در وب سایت شما تزریق می گردد.

این داده های سازمان یافته که بیشتر با عنوان structure data شناخته شده اند، در بهینه سازی و انجام سئو سایت تاثیر چشمگیری دارند؛ در نتیجه باعث افزایش رتبه وب سایت نیز می شوند.

در این مقاله به چند مورد از تاثیرات استراکچر دیتا بر روی سئو سایت می پردازیم تا بیشتر بتوانید با مزایای استفاده از این داده های سازمان داده شده آشنا گردید.

کمک به بررسی سایت بر اساس الگوریتم Google Hummingbird:

بررسی سایت بر اساس الگوریتم و کمک Google Hummingbird
هدف این الگوریتم تایپ کلمات کلیدی منحصر به فرد و جملات مرتبط با آن ها، به جای هدف قرار دادن چند کلمه کلیدی خاص است

همانطور که می دانید، موتور جستجوگر گوگل یکی از پر مخاطب ترین موتورهای جستجو دنیا می باشد. بنابراین برای دیده شدن وب سایت خود، باید به الگوریتم های تعرف شده از طریق گوگل توجه بیشتری داشته باشید. Google Hummingbird که یکی از الگوریتم های گوگل می باشد، وظیفه بررسی و درک محتوای وب سایت ها را بر عهده دارد.

سپس هنگاکی که کاربر یک عبارت را جستجو می نماید، نزدیک ترین و مرتبط ترین وب سایت ها را در رتبه های برتر صفحه نتایج نمایش می دهد.

هنگامی که شما از استراکچر دیتا ها در وب سایت خود استفاده می نمایید، در واقع باعث می شوید که محتوای وب سایتتان بهتر درک شود. در نتیجه وب سایت شما، شانس بیشتری را برای نمایش در رتبه های برتر پیدا می کند.

مشاهده این مطلب  نقش Above the fold در سئو

نمایش وب سایت در قسمت Knowledge Graphs گوگل:

نمایش وبسایت با گراف دانش
گراف دانش گوگل یک پایگاه دانش غنی از میلیاردها اطلاعات مهم درباره تمام موضوعات جهان است که در قالب یک باکس ارائه می‌شود.

Knowledge Graphs که در اصطلاح به آن گراف دانش می گویند، بخشی است که با جستجو یک کلمه داخل موتور گوگل، در سمت راست صفحه مرورگر نمایش داده می شود.

اگر وب سایت شما یک مورد محبوب و پر بازدید باشد که کاربران به طور دائم آن را با یک کلمه مشترک جستجو کنند، سایت شما در این بخش نمایش داده می شود. در نتیجه نمایش وب سایت شما در این بخش باعث می شود تا ترافیک و آمار بازدید سایت افزایش یابد.

لازم به ذکر است که استفاده از استراکچر دیتا در این موضوع بی تاثیر نیست و باعث نمایش سایت در بخش گراف دانش می گردد.

تاثیر بر روی ریچ اسنیپت ها:

هنگامی که شما سایتی را با استفاده از یک عبارت یا کلمه مشخص جستجو می کنید، در صفحه نمایش، تعدادی وب سایت برای شما نمایش داده می شوند.

اگر به برخی وب سایت ها در صفحه نتایج دقت کنید، ستاره هایی را در زیر آن ها مشاهده می نمایید که نشان دهنده امتیاز کاربران به آن وب سایت می باشد.

اصولا بیشتر کاربران، هنگام مشاهده این امتیازات، ابتدا سایت هایی را باز می کنند که امتیاز بالاتری داشته باشد. پس نمایش این ستاره ها و بالا بودن آن ها می تواند یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی سئو سایت شما باشد.

این موضوع نیز در نهایت سبب افزایش آمار بازدید و ترافیک سایت شما می گردد. بهتر است بدانید که یکی از مزیت ها و عوامل تاثیر گذار در نمایش ریچ اسنیپت ها، استراکچر دیتا می باشد.

مشاهده این مطلب  الگوریتم پنگوئن (Penguin algorithm google)

نمایش اسکیموها:

نحوه نمایش سایت به کمک اسکیمو
یک نوع استراکچر دیتا می باشد که در سئو و افزایش رتبه سایت تاثیر زیادی دارد

اسکیموها یکی از موارد تخصصی و مهم در سئو محسوب می شود. در این قسمت اگر بخواهیم در رابطه با اسکیموها، کاربرد و انواع آن ها صحبت کنیم، قطعا از موضوع اصلی مقاله فاصله خواهیم گرفت. البته اگر در سطوح عادی قرار دارید و اطلاعات محدود دارید نیازی به دانش تخصصی در این زمینه نیست.

تنها کافیست بدانید که اسکیمو ها یا به اصطلاح، Schema یک نوع استراکچر دیتا می باشند که در سئو بسیار تاثیر گذار و کاربردی می باشند.

این اسکیموها، به صورت کد باید به قالب HTML وب سایت شما تزریق گردند. استفاده از این نوع داده های سازمان یافته حالت های مختلفی دارد. انتخاب این حالت ها بسته به نوع وب سایت شما، متفاوت خواهد بود. برای مثال، اگر شما وب سایت تجاری، خبری، فروشگاهی، شخصی، نمونه کار و … داشته باشید، نوع داده انتخاب شده برای هر کدام متفاوت خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به سایت رسمی Schema مراجعه کنید و اطلاعات کافی را به دست آورید.
بنابراین اگر قصد دارید وضعیت سئو وب سایت خود را بهبود دهید و به بهینه سازی آن بپردازید، بهتر است از مبحث استراکچر دیتا و تاثیرات آن بر روی وب سایت خود غافل نشوید.

از مشاوره سئو  کمک بگیرید.

زیرا تنها کافیست عملکرد وب سایت خود را در یک دوره چندماهه قبل و بعد از استفاده از استراکچردیتا ها بررسی کنید. در این صورت قطعا متوجه تاثیرات این نوع داده ها بر روی سئو وب سایت و افزایش آمار بازدید خواهید شد. اگر در زمینه برنامه نویسی و سئو سایت تخصص دارید، می توانید با استفاده از آموزش های موجود در رابطه با استفاده از استراکچردیتاها آن ها را به وب سایت خود اضافه کنید. در غیر این صورت، باید از یک متخصص و برنامه نویس کمک بگیرید.

مشاهده این مطلب  آیا محتوای تولید شده با هوش مصنوعی برای سئو کارآمد است؟ مزایا، معایب و کاربردها
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

شیپای: کلید موفقیت فروشگاه

Shopify: مکمّل گمشده‌ی فروشگاه آنلاین شما برای اینکه فروشگاه آنلاین شما با استفاده از Shopify به بهترین...

درس آموخته‌ها: بررسی بزرگ‌ترین حملات سایبری در تاریخ ورزش

درس عبرت: بررسی بزرگترین حملات سایبری در تاریخ ورزش بر اساس گزارش‌های دولتی، 7 از هر 10 سازمان ورزشی...

پست مهمان چیست و چگونه برای سئو استفاده می‌شود؟

پست مهمان چیست و چگونه برای سئو استفاده می‌شود؟ اگر وبلاگ‌نویس هستید و از میزان بازدید سایت خود راضی...

14 روش عملی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای سایت‌های تجارت الکترونیک

14 روش عملی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای سایت‌های تجارت الکترونیک پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانند...

می‌خواهید داده‌های قوی کسب‌وکارتان را تحلیل کنید؟ از الگوی تحلیلی ما استفاده کنید.

می‌خواهید داده‌های قوی کسب‌وکارتان را تحلیل کنید؟ از الگوی تحلیلی ما استفاده کنید. در محیط پویا و سریع...

جریمه گوگل - تعریف، توضیح و بهترین روش‌های سئو

تعریف جریمه گوگل به معنای کاهش چشمگیر در دید و کلیک‌های ارگانیک یک وبسایت است که به دلیل نقض خط مشی‌های...

بهترین نرم‌زافزار های سئو برای آژانس‌ها در سال ۲۰۲۵

داشتن وب‌سایت برای جذب مشتریان به کسب‌وکار شما ضروری است. بهینه‌سازی موتور جستجو بهینه‌سازی موتورهای...

7 مزیت برتر تبلیغات گوگل برای کسب‌وکارذها

به تبلیغات پولی فکر می‌کنید؟ گوگل ادز را در نظر بگیرید، یکی از بزرگ‌ترین و مؤثرترین پلتفرم‌های تبلیغاتی....

آیا محتوای تولید شده با هوش مصنوعی برای سئو کارآمد است؟ مزایا، معایب و کاربردها

آیا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای سئو مناسب است؟ بله، محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی برای سئو...

اولویت لینک اول چیست و آیا بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد؟

پیوندها، چه داخلی و چه خارجی، اهمیت دارند. بهینه‌سازی موتور جستجو. درباره این موضوع تحقیق کنید، خواهید...

دیدگاه ها

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570