سئو جواد یاسمی

جواد یاسمی؛ مشاور سئو

شماره تماس

0915-325-8941​

ایمیل

support@javadyasemi.ir​

Rich snippet ریچ اسنیپت چیست؟

گوگل هر روز امکانات و شگفتی‌های بیشتری را برای نمایش در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کافی است کمی از این قافله عقب بیفتید و ببینید چگونه رقیبان شما با استفاده از امکانات تازه معرفی شده جا پای خود را در صفحه نتایج گوگل سفت می‌کنند. اگر سئو کار باشید و یا دارای یک کسب و کار باشید احتمالا می‌دانید که گوگل در حال حاضر چه امکاناتی را برای صفحه نمایش در اختیار شما قرار داده است. در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت مشاوه seo قصد داریم شما را با Rich snippet ریچ اسنیپت آشنا کنیم، ابزاری که استفاده کردن از آن می‌تواند شما را به تعداد کلیک بیشتری در روز برساند، با من همراه باشید با معرفی این ابزار عالی!

آنچه از نتایج مشخص است گوگل روز به روز فضایی بیشتری را در اختیار وب سایت‌هایی قرار می‌دهد که از Rich snippet استفاده کرده‌اند. درست است که در صفحه نمایش گوگل با تنظیمات پیش فرض ما 10 نتیجه را شاهد خواهیم بود اما شما می‌توانید با استفاده از ریچ اسنیپت فضای بیشتری از این صفحه را در اختیار داشته باشید.

متفاوت از دیگران عمل کنید!

اگر دنیای سئو را بخواهیم خلاصه کنیم، می‌توانیم به لینک سازی، تولید محتوا، بهینه سازی و چند مورد دیگر اشاره کرد. حال سوال اینجاست اگر همه افراد حاضر در صنعت شما این موارد را به درستی روی وب سایت خود پیاده سازی کرده باشند چه؟ آیا امکان دارد شما هم در این میان دیده شوید؟ اگر نگوییم رقابت ناممکن می‌شود باید بگوییم که رقابت با این افراد بسیار سخت خواهد بود.

در این حالت شما نیاز به یک برگ برنده دارید، برگ برنده‌ای که به واسطه آن بتوانید از دیگر رقیبان خود پیشی بگیرد، خبر خوب آن که شما این برگ برنده را در اختیار دارید البته اگر از آن استفاده کنید. در ادامه به بررسی این برگ برنده خواهیم پرداخت.

Rich snippet ریچ اسنیپت چیست و به چه کاری می‌آید؟

در اصطلاح به این دو کلمه به بخشی از اطلاعات گفته می‌شود که به صورت خلاصه و مفید در اختیار ما قرار داده می‌شود. در دنیای گوگل این اصطلاح زمانی به کار گرفته می‌شود که کاربران پس از جستجو کردن در صفحه نتایج در بخش‌های مختلف ریز اطلاعاتی را نمایش می‌دهد.

استفاده کردن از ریچ اسنیپت‌ها باعث می‌شود که شما با دیگر وب سایت‌ها تمایز داشته باشید و این داشتن تمایز باعث بالا رفتن میزان کلیک روی وب سایت شما خواهد شد.

در حالت عادی گوگل از هر وب سایتی تنها یک عنوان، متا توضیحات و یک لینک به نمایش می‌گذارد شما با استفاده از Rich snippet ریچ اسنیپت‌ها خواهید توانست موارد بیشتری را در هنگام جستجوی کاربر به وی نشان دهید.

متداول‌ترین Rich snippet ریچ اسنیپت‌ها در زبان فارسی

گوگل ریچ اسنیپ‌های مختلفی را برای استفاده قرار داده است که متاسفانه در حال حاضر همه آن‌‌ها در زبان فارسی پشتیبانی نمی‌شوند، در ادامه قصد داریم به معرفی چند نمونه از این موارد بپردازیم.

ریچ اسنیپت سوالات متداول

با استفاده از این ابزار شما می‌توانید به چند سوال پر تکرار در رابطه با یک موضوع پاسخ دهید و زمانی که کاربر عبارت مورد نظر را جستجو کرد، علاوه بر نمایش معمولی صفحه شما، سوالاتی در زیر وب سایت شما به نمایش گذاشته شود. خوبی استفاده از ریچ اسنیپت faq آن است که شما در زمان استفاده از آن خواهید توانست قسمت بالایی بیشتری از فضای جستجویی صفحه نمایش را در اختیار داشته باشید و به این صورت کلیک بیشتری را در اختیار خواهید داشت.

ریچ اسنیپت نمایش پادکست

یکی دیگر از ریچ اسنیپت‌های قابل اجرا در زبان فارسی ریچ اسنیپت معرفی پادکست است، در این ریچ اسنیپت شما قادر خواهید بود تا فایل‌های صوتی خود را در صفحه نمایش به کاربران نمایش دهید.

موارد بیشتری به عنوان ریچ اسنیپت وجود دارد که معرفی کردن آن‌ها از حوصله این مقاله خارج است به همین منظور پبیشنهاد می‌شود برای آشنایی کامل با تمام موارد سری به مقاله انواع ریچ اسنیپت برای سئو بزنید.

Rich snippet را چگونه در وب سایت خود فعال کنیم؟

استفاده از این قابلیت نیاز به دانش برنامه نویسی و همچنین آشنایی با ساختار استراکچر دیتاها دارد که برای جلوگیری از خطاهای احتمالی پیشنهاد می‌شود برای فعال کردن این قابلیت از یک شخصی که طراحی سایت انجام می‌دهد برای این کار کمک بگیرید. هر چند که اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید با افزونه‌هایی که برای این کار طراحی شده‌اند کار خود را پیش ببرید.

چرا از ریچ اسنیپت‌ها استفاده می‌کنیم؟

همان طور که گفته شد استفاده کردن از Rich snippet (ریچ اسنیپت‌)ها باعث خواهد شد که نتیجه شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل، فضای بیشتری را نسبت به دیگر وب سایت‌ها در اختیار داشته باشید، همین مورد باعث می‌شود تا میزان کلیک بیشتری را نسبت به رقیبان خود کسب کنید.

با استفاده کردن از این ابزارها شما متفاوت‌تر از دیگر وب سایت‌ها دیده خواهید شد همین موضوع باعث می‌شود تا به صورت ناخودآگاه کاربران کلیک بیشتری روی وب سایت شما داشته باشند.

یک نمونه عملی از ریچ اسنیپت

ما در وب سایت سئو با جواد یاسمی قصد داریم Rich snippet سوالات متداول را فعال کنیم، در زمان نگارش این مقاله هنوز این امکان در سایت پیاده سازی نشده است، اما به زودی این مورد را پیاده سازی خواهیم کرد. از شما می‌خواهیم عبارت مشاوره سئو را در نتایج گوگل جستجو کنید و ببینید چگونه ما توانسته‌ایم با استفاده از این مورد خود را از دیگر رقیبان متفاوت جلوه دهیم. در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با این موضوع می‌توانید در قسمت کامنت‌ها سوال خود را از ما بپرسید.

آنچه در این مقاله بیان شد

ما در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت ارائه دهنده خدمات سئو سایت سعی کردیم شما را با یکی از جذاب‌ترین و به روز‌ترین ابزارهای ایجاد تفاوت در نمایش صفحه نتایج آشنا کنیم. گفتیم که استفاده کردن از این ابزار باعث خواهد شد که شما به راحتی علاوه بر آن که تمایزی نسبت به رقیبان خود خواهید داشت، میزان CTR بیشتری نسبت به دیگر رقیبان خود کسب کنید. حال این انتخاب شماست که از این ابزار استفاده کنید یا خیر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *