Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

آموزش اصول سئو

آموزش اصول اولیه و مقدماتی سئو برای علاقه مندان به سئو در وبسایت جواد یاسمی – خدمات سئو و سئو در مشهد را با آشنایی اولیه و مطالعه مقالات این دسته بندی مجله سئو و دیجیتال مارکینگ انجام دهید.

سئوکاران از اینکه هوش مصنوعی در دست گرفته و کارهایشان تمام شده است وحشت دارند. اما من به طور غیر مشخصی خوشبین هستم که اینطور نیست. بله، هوش مصنوعی سئو را برای همیشه تغییر داده است (و این کار را ادامه خواهد داد)، اما آن را از بین نخواهد برد. ما فقط باید خود را […]

هر سئو مورد علاقه است لینک سازی ابزار همکاری، HARO، هفته گذشته رسما توسط Cision برای همیشه از بین رفت. اکنون در یک محصول جدید بسته بندی شده است: به صورت اتصالی. من چیزی در مورد ابزار جدید نمی دانم. من آن را امتحان نکرده ام اما پس از تلاش برای استفاده از HARO اخیرا، […]

  بیشتر روزهایم را با نشستن در مقابل یک صفحه نمایش می گذرانم که در Google Doc مدفون است. (احتمالا شما هم همینطور.) و در حالی که از کار عمیق لذت می برم، چند بار در سال هوس می کنم که میز کارم را رها کنم و با انسان های دیگر معاشرت کنم – به […]

کلمات کلیدی رقیب کلمات کلیدی هستند که رقبای شما در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی می کنند. آنها ممکن است به صورت ارگانیک رتبه بندی کنند یا برای رتبه بندی Google Ads در نتایج پولی هزینه کنند. دانستن کلمات کلیدی رقبای خود ساده ترین راه است تحقیق کلمه کلیدی. اگر رقبای شما برای کلمات کلیدی […]

چند سال پیش، من یک رهبر سئو و مدیریت کمپین های سئو مشتریان سازمانی بودم. این یک نقش ارشد است و برای رسیدن به آن کار زیادی لازم است. پس چگونه می توانید آن را نیز انجام دهید؟ در این مقاله، ده نکته را به اشتراک میگذارم که به شما کمک میکند تا از پلههای […]

چگونه تفاوت بین سئوی خوب و بد را تشخیص دهید؟ به گزارش های سئو آنها نگاه کنید. گزارش های بد سئو ” کاری را که انجام داده اید به طور موثر انتقال ندهید گزارش های سئو خوب بینش مفید را به اشتراک بگذارید و یک نمای کلی منطقی از کار ارائه دهید من گزارش های […]

اگر در مورد وضعیت جستجوی Google در سال 2024 کنجکاو هستید، دیگر به دنبال آن نباشید. ما هر سال فهرستی از آمارهای بهروز را انتخاب، بررسی و دستهبندی میکنیم تا اطلاعاتی را از منابع مطمئن در مورد روندهای جستجوی Google به شما ارائه دهیم. برترین آمار جستجوی گوگل گوگل دارای فهرست وب «حدود 400 میلیارد […]

آموزش-نحوه-توسعه-استراتژی-محتوا

با یک استراتژی محتوای موفق، می توانید با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید و در عین حال خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود قرار دهید. در حالت ایده‌آل، می‌توانید از طریق محتوای باکیفیت که شما را به اهداف اصلی‌تان نزدیک‌تر می‌کند، از اعتمادی که با مخاطبان خود ایجاد می‌کنید، استفاده کنید. […]

بازاریابی-سئو-چیست-و-چگونه-شروع-کنیم؟

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است و یک بازاریابی دیجیتال فرآیندی که مستلزم بهینه سازی وب سایت و محتوای آن برای مشاهده بیشتر در موتورهای جستجو مانند گوگل است. هنگامی که شخصی یک پرس و جو جستجو می کند، مانند حقوق تحلیلگر داده یا بازاریابی محتوا چیست، یک سایت دوستدار SEO که حاوی محتوای […]

پادکست-را شروع-نکنید

ما اخیراً از 10 هزار بار دانلود پادکست های Ahrefs عبور کرده ایم و صادقانه فکر می‌کردم این 10 هزار آسان‌تر خواهد بود. منظورم این است که Ahrefs یک برند نسبتاً بالغ در صنعت سئو است و بیشتر کانال‌های ما به میلیون‌ها اندازه‌گیری می‌شوند: میلیون ها بازدید کننده از این وبلاگ، میلیون ها بازدید در […]

سئو-با-هوش-مصنوعی

هوش مصنوعی می‌تواند تلاش‌های سئوی شما را سریع‌تر، بهتر و سرگرم‌کننده‌تر کند، اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید. در اینجا 14 روش عملی برای به دست آوردن نتایج سریعتر و کارآمدتر سئو با کمک ربات آورده شده است اربابان دوستان. نحوه عملکرد هوش مصنوعی (در کمتر از 60 ثانیه) برای استفاده از هوش مصنوعی […]

آنالیز سایت معماری

سایت‌ها تنها ویژگی که دارند تولید محتوا نیست. می‌توانند به شما نشان دهند که چه میزان توانسته‌اید مخاطبان خود را ثابت نگه داشته یا مخاطبان جدید اضافه کنید. اگر شما هم طراح و معمار هستید و تمایل دارید میزان موفقیت خود را بررسی کنید، آنالیز سایت معماری می‌تواند یک از راه‌هایی باشد که این اطلاعات […]

آموزش صفر تا صد سئو رایگان

در دنیای امروزی داشتن یک وب‌ سایت رسمی برای هر کسب و کار ضروری است، اما مهمترین مسئله پس از ایجاد یک وب‌سایت، دیده شدن آن توسط مخاطبان است. اینجاست که بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا به اختصار سئو به کمک می‌آید. آموزش صفر تا صد سئو رایگان  در مجموعه یاسئومی به شما کمک می‌کند تا […]

بررسی بک لینک سایت

بررسی بک لینک سایت به دلایل متعددی انجام می‌شود. از جمله آنها می‌توان به سنجش کیفیت و کمیت بک لینک‌ها، بررسی بک لینک‌های رقبا و ایده گرفتن از آن، پایش عملکرد، بهبود سئوی سایت و جلوگیری از جریمه‌های گوگل اشاره کرد. برای بررسی بک لینک‌های سایت می‌توان از ابزارهای مختلف استفاده کرد. در واقع، بهترین […]

پاك كردن سابقه جستجو گوشی

پاك كردن سابقه جستجو گوشی می‌تواند به دلایل مختلف شامل حفظ حریم خصوصی، بهبود عملکرد، امنیت، افزایش فضای ذخیره سازی و … انجام شود. به هر دلیلی که بخواهید سابقه جستجو را روی گوشی خود پاک کنید، باید یک سری مراحل مشخص را دنبال کنید. این مراحل برای گوشی‌های اندرویدی و IOS و هم‌چنین برندهای […]

بررسی سرعت سرور

بررسی سرعت سرور سایت می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف انجام شود. از جمله این ابزار می‌توان به ابزار آنلاین متعددی مانند GTmetrix و Pingdom یا ابزار PageSpeed Insights اشاره کرد. گزارش‌های ابزار گوگل شامل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس نیز می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد سرعت بارگذاری صفحات سایت شما در مناطق مختلف جهان […]

بررسی وضعیت سایت در گوگل

بررسی وضعیت سایت در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به شما کمک می‌کند تا مشکلات سایت خود را شناسایی و برای رفع آنها اقدام کنید. در نتیجه، سئوی سایت شما ارتقا پیدا می‌کند، ترافیک سایت افزایش یافته و رتبه سایت شما در نتایج جستجو گوگل بهبود می‌یابد. بررسی وضعیت سایت در گوگل […]

افزایش بازدید وبلاگ

وبلاگ‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سایت محسوب می‌شوند که وظایف بسیار مهمی بر عهده دارند. در واقع این وبلاگ‌ها هستند که هم می‌توانند رتبه سایت شما را افزایش دهند و هم مخاطبان زیادی را برای سایت جذب کنند. به همین دلیل می‌توان گفت افزایش بازدید وبلاگ مهم‌ترین اقدامی است که برای سایت خود انجام […]

افزایش بازدید سایت وردپرس

در دنیای امروزی، وجود یک وب ‌سایت پویا و جذاب برای هر کسب و کار ضروری است. بازدید سایت وردپرس از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا این سیستم مدیریت محتوا (CMS) یکی از محبوب ‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای ساخت وب‌ سایت است. در این مقاله، به بررسی راه‌ های افزایش بازدید سایت وردپرس خواهیم پرداخت. […]

آموزش سئو محصولات در وردپرس

اگر تصمیم دارید محصولات خود را در سایت وردپرسی خود وارد کنید بهترین کار این است که بدانید چه اقداماتی باید انجام دهید و چگونه محصولات را در سایت وارد کنید. ما در این مقاله نکاتی را در زمینه آموزش سئو محصولات در وردپرس معرفی کرده‌ایم که امیدواریم بتوانید از آن بهره ببرید. با این […]

آموزش ساخت جیمیل

همه‌ی ما با جیمیل آشنا هستیم، این سرویس ایمیل پر طرفداری که توسط گوگل ارائه می ‌شود. اما برای برخی افراد، ساخت حساب جدید در جیمیل ممکن است چالشی به نظر برسد. در این آموزش ساخت جیمیل، به شما گام ‌های کامل برای ساخت یک حساب جیمیل را به زبان‌ های ساده آموزش می ‌دهیم. […]

بهینه ‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

در دنیای امروز، بازاریابی آنلاین و بهبود رتبه ‌بندی وب سایت‌ ها در موتورهای جستجو بسیار مهم شده است. برای دستیابی به بهبود رتبه سئو سایت و جذب ترافیک بالا، به یکی از مهم ترین مفاهیم مرتبط با بازاریابی دیجیتال، یعنی بهینه ‌سازی موتورهای جستجو (SEO) نیاز دارید. اما قبل از ورود به دنیای سئو، […]

SEO_optimization

امروز قصد داریم در رابطه با یکی از مشاغل پر درآمد در دنیای وب صحبت کنیم و بفهمیم یک سئو کار کیست و چه وظایفی دارد؟ در حال حاضر سئو و بهینه سازی وب سایت، یکی از مسائل و معضلات روز دنیا می باشد که در سرتاسر جهان، مدیران مشاغل با وب سایت های مشابه […]

Dwell time چیست

Dwell time چیست و چه تاثیری در کسب جایگاه در گوگل دارد؟ گوگل پارامترهای زیادی برای ارزش دادن به یک صفحه دارد، 200 مورد از این پارامترها که گوگل رسما تایید کرده است را می‌توانید در مقاله 200 پارامتر تاثیر گذار در گوگل بخوانید. اما علاوه بر این پارامترها، ما با مواردی رو به رو […]

نرخ کلیک چیست؟ نرخ کلیک یا CTR (Click-Through Rate) به میزان کلیک بر روی یک لینک یا آگهی در مقایسه با تعداد نمایش آن در نتایج موتورهای جستجو (SERP) محاسبه می شود. اگر بخواهیم این مورد را در فاز ریاضی بررسی کنیم یعنی، CTR برابر است با تعداد کلیک‌ ها تقسیم بر تعداد نمایش یا همان ایمپرشن (Impression)‌، و نتیجه آن به صورت درصدی بیان می‌ گردد. مثلاً، اگر یک محتوا در رتبه بندی گوگل به 1000 نمایش رسیده و 50 کلیک دریافت کرده باشد، CTR آن برابر با ٪5 است. از این رو اگر می خواهید تکنیک های کاربردی برای افزایش کلیک سایت خود بدانید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
گوگل یک مجموعه بسیار بزرگ و متنوعی است که کاربران بسیار زیادی دارد. با توجه به معرفی گوگل از ابتدا تا الان می‌توان گفت تقریبا تمامی مردمان جهان روزانه اطلاعات زیادی را در این برنامه جستجو می‌کنند. علاوه بر این ارائه خدمات گوناگون در گوگل باعث شده تا این رسانه طرفداران زیادی داشته باشد. در ادامه به بررسی تاریخچه گوگل از ابتدای تاسیس تا به امروز توجه کنید.
یکی از ضروری ترین بخش ها که هر سئو کاری مستلزم دانستن آن هستش، مطلع بودن از اصطلاحات تخصصی سئو است. بر حسب تجربه، یکی از بزرگترین نگرانی هایی که سئو کاران تازه کار و حتی حرفه ای با آن دست و پنجه نرم می کنند و از نگران اند، آشنا نبود با اصطلاحات رایجی است که در سئو به کار می رود و ممکن است فرد در جمع یا دورهمی آن را بشنود ولی متوجه آن یا کارکرد آن در سئو نشود.
آیا در تلاش برای بهبود رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجو و دید کلی آنلاین خود هستید؟ اچرف (به انگلیسی: Ahrefs) یک ابزار سئو قدرتمند است که می تواند به ارتقای تلاش های بازاریابی دیجیتال شما به سطح بعدی کمک کند. Ahrefs با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جامع برای تحقیق کلمات کلیدی، لینک‌سازی و تجزیه و تحلیل رقبا، به سرعت به منبعی برای کسب‌وکارهایی تبدیل می‌شود که به دنبال افزایش حضور آنلاین خود هستند. در این آموزش گام به گام، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از Ahrefs نهایت استفاده را ببرید تا بتوانید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید و در دنیای همیشه رقابتی سئو به موفقیت بیشتری دست یابید.
الگوریتم کبوتر گوگل یکی از به‌روزرسانی‌های بزرگ گوگل بود که گامی بزرگ در بهبود تجربه کاربری تلقی می‌شود. این الگوریتم در نتایج جست‌وجو تغییرات زیادی اعمال کرد و لوکیشن کاربر به همراه کسب‌وکارهای محلی مورد هدف قرار گرفتند. در الگوریتم کبوتر، موقعیت کاربر به لحاظ مکانی و جغرافیایی در شکل‌گیری نتایج گوگل تأثیرگذار است و تلاش می‌کند نزدیک‌ترین نتیجه ممکن را به کاربر نشان دهد. با این تفاسیر می‌دانید الگوریتم کبوتر گوگل بر روی سئو محلی تأثیر می‌گذارد و جست‌وجوی محلی را به سمت بهینه بودن می‌برد.
سئو و بهینه سازی جهت افزایش دیده شدن و رشد کسب و کار انجام می‌شود. با افزایش تعداد مخاطبین هدف و کاربران، کسب و کار شما نیز رونق می‌گیرد. اما افزایش بازدید یا نرخ تبدیل، انتهای ماجرا نیست. اگر با تاسیس سایت قصد ارتقا کسب و کار خود را کرده‌اید، نباید پس از رسیدن به چنین اهدافی، دست از تلاش بردارید؛ چرا که یکی از مهم‌ترین چالش‌های کسب و کارهای بزرگ، پشتیبانی و نگهداری از پلتفرم است. در صورتی که پلتفرم شما دچار صدمه و خرابی شود، احتمال از دست رفتن کاربران و حتی اعتبار، دور از انتظار نیست.