خدمات سئو، طراحی سایت و … 09376996070

نحوه یافتن و استفاده از کلمات کلیدی رقیب

آنچه در این مقاله می خوانید:

کلمات کلیدی رقیب کلمات کلیدی هستند که رقبای شما در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی می کنند. آنها ممکن است به صورت ارگانیک رتبه بندی کنند یا برای رتبه بندی Google Ads در نتایج پولی هزینه کنند.

دانستن کلمات کلیدی رقبای خود ساده ترین راه است تحقیق کلمه کلیدی. اگر رقبای شما برای کلمات کلیدی خاصی رتبه بندی می کنند یا آنها را هدف قرار می دهند، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که آنها را نیز هدف قرار دهید.

چگونه کلمات کلیدی ارگانیک رقبای خود را پیدا کنید

هیچ راهی برای دیدن کلمات کلیدی رقبای خود بدون ابزاری مانند Ahrefs وجود ندارد که دارای پایگاه داده ای از کلمات کلیدی و سایت هایی است که برای آنها رتبه بندی می کنند. تا آنجا که ما می دانیم، Ahrefs این را دارد بزرگترین پایگاه داده این کلمات کلیدی.

چگونه تمام کلمات کلیدی را که رقیب شما برای آنها رتبه بندی می کند پیدا کنید

  1. برو به Ahrefs کاوشگر سایت
  2. دامنه رقیب خود را وارد کنید
  3. برو به کلمات کلیدی ارگانیک گزارش دهید

چگونه تمام کلمات کلیدی را که رقیب شما برای آنها رتبه بندی می کند پیدا کنید

این گزارش بر اساس ترافیک مرتب شده است تا کلمات کلیدی را به شما نشان دهد که بیشترین بازدید را برای رقیب شما ارسال می کند. به عنوان مثال، Mailchimp بیشتر ترافیک ارگانیک خود را از کلمه کلیدی mailchimp دریافت می کند.

از آنجایی که بعید است برای برند رقیب خود رتبه بندی کنید، ممکن است بخواهید کلمات کلیدی مارک را از گزارش حذف کنید. شما می توانید این کار را با اضافه کردن یک انجام دهید کلمه کلیدی > حاوی نیست فیلتر در این مثال، ما کلمات کلیدی حاوی mailchimp یا هرگونه غلط املایی احتمالی را فیلتر خواهیم کرد:

مشاهده این مطلب  آموزش ساخت جیمیل

اگر برند جدیدی هستید که با برندی که تاسیس شده رقابت می کند، ممکن است بخواهید به دنبال کلمات کلیدی محبوب کم مشکل باشید. می توانید این کار را با تنظیم کردن انجام دهید حجم فیلتر به حداقل 500 و KD حداکثر تا 10 فیلتر کنید.

در ادامه مطلب

چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقیب شما برای آنها رتبه بندی می کند، اما شما نمی کنید

  1. رفتن به تحلیل رقابتی
  2. دامنه خود را در این هدف رتبه بندی نمیشود بخش
  3. دامنه رقیب خود را در این قسمت وارد کنید اما این رقبا انجام می دهند بخش

چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقیب شما برای آنها رتبه بندی می کند، اما شما نمی کنید

روی «نمایش فرصت های کلمه کلیدی» کلیک کنید، و همه کلمات کلیدی را که رقیب شما برای آن رتبهبندی میکند، میبینید، اما نمیبینید.

چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقیب شما برای آنها رتبه بندی می کند، اما شما نمی کنید

شما همچنین می توانید یک را اضافه کنید حجم و KD برای یافتن کلمات کلیدی محبوب و کم مشکل در این گزارش فیلتر کنید.

یافتن کلمات کلیدی محبوب و کم مشکل

 

چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم که چندین رقیب برای آنها رتبه بندی می کنند، اما شما نمی کنید

  1. رفتن به تحلیل رقابتی
  2. دامنه خود را در این هدف رتبه بندی نمیشود بخش
  3. دامنه های چند رقیب را وارد کنید اما این رقبا انجام می دهند

چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم که چندین رقیب برای آنها رتبه بندی می کنند، اما شما نمی کنید

شما تمام کلمات کلیدی را خواهید دید که حداقل یکی از این رقبا رتبه بندی می کنند، اما نمی بینید.

کلمات کلیدی

شما همچنین می توانید لیست را به کلمات کلیدی که همه رقبا برای آنها رتبه بندی می کنند محدود کنید. بر روی کلیک کنید موقعیت های رقبا فیلتر کنید و انتخاب کنید هر 3 رقیب:

موقعیت های رقبا

  1. برو به Ahrefs کاوشگر سایت
  2. دامنه رقیب خود را وارد کنید
  3. برو به کلمات کلیدی پولی گزارش دهید
کلمات کلیدی مانند مثال انتشار مطبوعاتی

این گزارش کلمات کلیدی را که رقبای شما از طریق Google Ads هدف قرار می دهند به شما نشان می دهد.

از آنجایی که رقیب شما برای ترافیک این کلمات کلیدی هزینه می کند، ممکن است نشان دهد که آنها برای آنها سودآور هستند و می توانند برای شما نیز باشند.

چگونه از کلمات کلیدی رقبای خود استفاده کنید

شما می دانید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند یا برای آنها پیشنهاد می دهند. اما با آنها چه کار می کنید؟ اساساً سه گزینه وجود دارد.

1. صفحاتی را برای هدف قرار دادن این کلمات کلیدی ایجاد کنید

فقط در صورتی می توانید برای کلمات کلیدی رتبه بندی کنید که در مورد آنها مطالبی داشته باشید. بنابراین، ساده ترین کاری که می توانید برای کلمات کلیدی رقبا که می خواهید رتبه بندی کنید، ایجاد صفحاتی برای هدف قرار دادن آنهاست.

با این حال، قبل از انجام این کار، ارزش آن را دارد که کلمات کلیدی رقیب خود را بر اساس موضوع والدین دسته بندی کنید. این کار کلمات کلیدی را که معنی یکسان یا مشابه دارند گروه بندی می کند تا بتوانید همه آنها را با یک صفحه هدف قرار دهید.

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  1. کلمات کلیدی رقبای خود را یا از آن صادر کنید کلمات کلیدی ارگانیک یا شکاف محتوا گزارش دهید
  2. آنها را در آن بچسبانید کاوشگر کلمات کلیدی
  3. روی تب Clusters by Parent Topic کلیک کنید

کلمات کلیدی ارگانیک

به عنوان مثال، MailChimp برای کلمات کلیدی مانند «بازاریابی دیجیتال چیست» و «تعریف بازاریابی دیجیتال» رتبه بندی میشود. اینها و بسیاری دیگر تحت عنوان اصلی «بازاریابی دیجیتال» دستهبندی میشوند، زیرا افرادی که آنها را جستجو میکنند همه به دنبال این هستند. همان: تعریف بازاریابی دیجیتال. شما فقط باید یک صفحه ایجاد کنید تا به طور بالقوه برای همه این کلمات کلیدی رتبه بندی کنید.

تعریف بازاریابی دیجیتال

2. محتوای موجود را با پر کردن موضوعات فرعی بهینه کنید

شما همیشه نیازی به ایجاد محتوای جدید برای رتبه بندی کلمات کلیدی رقبا ندارید. گاهی اوقات، میتوانید محتوایی را که قبلاً باید برای آنها رتبهبندی کنید، بهینه کنید.

چگونه می دانید برای کدام کلمات کلیدی می توانید این کار را انجام دهید؟ این را امتحان کنید:

  1. کلمات کلیدی رقیب خود را صادر کنید
  2. آنها را در آن بچسبانید کاوشگر کلمات کلیدی
  3. روی تب Clusters by Parent Topic کلیک کنید
  4. به دنبال موضوعات والدینی باشید که قبلاً در مورد آنها مطالبی دارید

برای مثال، اگر رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنیم، میتوانیم ببینیم که هفت کلمه کلیدی که برای آنها رتبهبندی میشوند، تحت عنوان اصلی «الگوی انتشار مطبوعاتی» قرار میگیرند.

 

Our competitor ranks for seven keywords that fall under the "press release template" cluster

اگر در سایت خود جستجو کنیم، می بینیم که در حال حاضر صفحه ای در مورد این موضوع داریم.

جستجو

اگر روی caret کلیک کنیم و کلمات کلیدی را در خوشه بررسی کنیم، کلمات کلیدی مانند “مثال انتشار مطبوعاتی” و “فرمت انتشار مطبوعاتی” را مشاهده می کنیم.

لمات کلیدی مانند مثال انتشار مطبوعاتی

برای رتبه بندی کلمات کلیدی در خوشه، احتمالاً میتوانیم صفحهای را که قبلاً داریم با افزودن بخشهایی در مورد موضوعات فرعی «نمونههای انتشار مطبوعاتی» و «قالب انتشار مطبوعاتی» بهینه کنیم.

3. این کلمات کلیدی را با تبلیغات گوگل هدف قرار دهید

کلمات کلیدی پولی ساده ترین هستند – به گزارش نگاه کنید و ببینید آیا کلمات کلیدی مرتبطی وجود دارد که ممکن است بخواهید نیز هدف قرار دهید.

به عنوان مثال، Mailchimp برای کلمه کلیدی “چگونه یک خبرنامه ایجاد کنیم” پیشنهاد می دهد.

کلمات کلیدی پولی

اگر ConvertKit هستید، ممکن است بخواهید این کلمه کلیدی را نیز هدف قرار دهید زیرا مرتبط است.

اگر تصمیم دارید کلمه کلیدی مشابهی را از طریق Google Ads هدف قرار دهید، میتوانید روی ذره بین قرار بگیرید تا تبلیغاتی را که رقیب شما استفاده میکند ببینید.

کلمه کلیدی را نیز هدف قرار دهید

همچنین میتوانید صفحه فرود را که رقیب شما ترافیک تبلیغاتی را به آن هدایت میکند، در زیر ستون URL ببینید.

ستون URL
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

با بهینه سازی جستجوی صوتی، سئوی خود را متحول کنید
وقتی نوبت به رشد کسب و کار شما به صورت آنلاین می رسد، پیشرو ماندن فقط یک موضوع نوآوری نیست. این در مورد...
متون اصلی سئو: سایت خود را با محتوای بهینه شده تقویت کنید
متن سئو بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی محتوای موفق است، زیرا به برند شما کمک می کند تا به...
کلاسترهای اصلی برای موفقیت نهایی در سئو
به طور خلاصه خوشه های موضوعی (همچنین به عنوان خوشه های محتوا شناخته می شوند) یک روند اصلی در بازاریابی...
پتانسیل سئوی موبایل را باز کنید: راهنمای متخصص
به طور خلاصه به راهنمای ضروری خود برای موفقیت در سئوی موبایل، گام بعدی برای باز کردن پتانسیل کامل وب...
هشت روش منحصر به فرد برای استفاده از هوش مصنوعی برای محتوا - جواد یاسمی
تصور کنید یک بافنده در قرن نوزدهم انگلستان هستید و سالانه چند پیچ پارچه برای صاحب زمین تولید می کنید....
مزایا و موانع بازاریابی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی
مقدمه تصور کنید که دیگر مجبور نشوید بلوک نویسنده را تجربه کنید. این قدرت هوش مصنوعی Generative است، یک...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070