چند سال پیش، من یک رهبر سئو و مدیریت کمپین های سئو مشتریان سازمانی بودم. این یک نقش ارشد است و برای رسیدن به آن کار زیادی لازم است. پس چگونه می توانید آن را نیز انجام دهید؟
در این مقاله، ده نکته را به اشتراک میگذارم که به شما کمک میکند تا از پلههای بعدی در نردبان شغلی سئو بالا بروید.
1. مربی اعضای تیم جوان
کمک به استخدام های جدید در تیم سئو اگر می خواهید به یک رهبر سئو تبدیل شوید، مهم است. این تجربه به شما می دهد تا مهارت های رهبری خود را توسعه دهید، و همچنین می توانید دانش خود را به اشتراک بگذارید و به دیگران در یادگیری و رشد کمک کنید.
این نشان می دهد که می توانید چیزها را به خوبی توضیح دهید، بازخورد مفیدی ارائه دهید و استانداردهای کاری تیم را بهبود ببخشید. این نشان می دهد که شما به موفقیت تیم اهمیت می دهید، که برای رهبران ضروری است. رؤسا به دنبال شخصی هستند که بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد و به همه کمک کند تا پیشرفت کنند.
در اینجا چند نمونه عملی از کارهایی است که در اوایل کارم برای کمک به مربیگری اعضای جوان تیم انجام دادم که می توانید آنها را نیز امتحان کنید:
- جلسات «ناهار و یادگیری» برگزار کنید در مورد موضوعات مرتبط با سئو و به اشتراک گذاری مطالعات موردی از کارهایی که انجام داده اید
- اسناد فرآیند ایجاد کنید برای اعضای جوان تیم به آنها نشان دهید که چگونه وظایف خاص مربوط به کار شما را انجام دهند
- فهرستی از ابزارها و منابع مورد علاقه خود را گردآوری کنید برای اعضای خردسال تیم
- اسناد ورود ایجاد کنید برای پیوستن کارآموزان به شرکت
نکته
ما را به اشتراک بگذارید آکادمی سئو با اعضای تیم خردسال تا آنها را به فکر بیشتر در مورد سئو وادار کنید. توصیه می کنم به اشتراک بگذارید دوره آموزشی سئو اول
2. از مسیرهای شغلی دیگر سئوکاران جاسوسی کنید
اگر بتوانید به رزومه تک تک رهبران سئو نگاه کنید عالی نیست؟ خوب، شما در حال حاضر می توانید. شما می توانید با جاسوسی در لینکدین و کانال های رسانه های اجتماعی، حدود 70 درصد از رزومه سئو را دریافت کنید.
“SEO Lead” را در لینکدین تایپ کنید و ببینید چه چیزی به دست می آورید.
نکته
به دنبال الگوهای شغلی رایج سئوکارانی باشید که در صنعت مورد تحسین شما هستند.
من از این روش استفاده کردم تا بفهمم چگونه سئوکاران و افراد مورد علاقه من در شرکت من مسیر خود را از یک نقش جوان به یک نقش ارشد طی می کنند.
به عنوان مثال، زمانی که رئیس SEO در آن زمان کرستی هالس، به تیم من ملحق شد، او را به لینکدین اضافه کردم و متوجه شدم که اگر بخواهم راه او را دنبال کنم، باید با گرفتن نقش شروع کنم. مدیر سئو برای داشتن هر شانس ممکن برای رهبری کمپین های سئو مثل اون بود
پیشرفت در شرکت من از مدیر سئو به مدیر ارشد سئو (نقش های جوان در لندن، انگلستان) بود، اما به عنوان یک فرد خارجی که وارد شرکت می شد، کرستی به من نشان داد که با توجه به شرایط مناسب می توان مستقیماً به مدیر سئو رفت.
با استفاده از Kirstys و سایر پروفایل های SEOs، به این نتیجه رسیدم که قدم بعدی در حرفه من باید این باشد. مدیر سئو و در مقطعی نیاز داشتم تا با یک آژانس رسانه ای بزرگتر تجربه کسب کنم تا بتوانم راه خود را برای رهبری یک کمپین سئو با برندهای بزرگتر پیش ببرم.
3. مارک های بزرگ را برای کار پیدا کنید
متأسفانه، نمیتوانید فقط در یک جلسه ماهانه شرکت کنید و یک کمپین سئو برند بزرگ را رهبری کنید. ابتدا باید خود را به مدیر خط خود ثابت کنید. پس چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟
این چیزی است که من به شما پیشنهاد می کنم انجام دهید:
- یک سابقه قوی با شرکت های کوچکتر ایجاد کنید.
- برنده های خود را با وسواس با شرکت خود به اشتراک بگذارید، به طوری که مدیریت ارشد از قبل بداند که می توانید ارائه دهید.
- در بررسی عملکرد شما، به مدیر خط خود بگویید که می خواهید روی کمپین های بزرگتر کار کنید و مسئولیت بیشتری بر عهده بگیرید.
اگر امیدی به کار با یک برند بزرگ در شغل فعلی خود ندارید، ممکن است لازم باشد به دنبال شغل جدیدی باشید که در آن یک نام تجاری قابل تشخیص وجود دارد. این چیزی بود که متوجه شدم اگر میخواهم تجربه بیشتری کسب کنم باید انجام دهم.
نکته
استخدام کنندگان را در لینکدین دریافت کنید تا اطلاعاتی را در اختیار شما بگذارند که برندها یا آژانس ها در حال استخدام هستند. از آنها بپرسید که آیا شکاف مهارتی در رزومه خود دارید که می تواند مانع از استخدام شما در این شرکت ها شود.
4. شکاف های مهارتی خود را شناسایی کنید
انتقاد از شکاف های مهارتی شما ممکن است سخت باشد. بهترین راه برای شناسایی آنها در اوایل کارم این بود که از افراد دیگر بپرسم مخصوصاً از استخدام کنندگان. آنها از این صنعت دانش داشتند و معمولاً در مورد آنچه که من باید بهبود ببخشم نسبتاً صادق بودند.
از این رو، متوجه شدم که تجربه کار با تیم های دیگر را ندارم روابط عمومی، تیم های اجتماعی و توسعه. به عنوان یک سئو جوان، ذهن شما 99 درصد روی انجام سئو متمرکز است، اما زمانی که ارشدتر می شوید، ادغام شما با سایر تیم ها برای موفقیت شما مهم است.
به همین دلیل، من پیشنهاد می کنم که رهبران مشتاق سئو باید دانش کاری خوبی از نحوه عملکرد سایر تیم های خارج از سئو داشته باشند. اگر برای انجام این کار وقت بگذارید، بعداً در حرفه شما سود سهام را به همراه خواهد داشت:
- اگر تیمهای دیگری در شرکت شما وجود دارد، بپرسید که آیا میتوانید با آنها آموزشهای داخلی انجام دهید.
- سایر رهبران تیم در شرکت خود را بشناسید و نحوه کار آنها را بیاموزید.
- دورههای آموزشی را برای یادگیری اصول دیگر رشتههایی که مکمل سئو هستند، مانند Python، SQL یا تولید محتوا، بگذرانید.
گاهی اوقات، کارفرمایان از شکافهای مهارتی استفاده میکنند تا به شما دستمزد کمتری بدهند، بنابراین کسب مهارتهای مورد نیاز در مراحل اولیه بسیار مهم است.
نمونه هایی از شکاف های مهارتی دیگری که من متوجه شده ام عبارتند از:
- پیش بینی سئو و ایجاد پرونده های تجاری قوی.
- ارتباط با ذینفعان ارشد با موفقیت
- مذاکره برای افزایش بودجه برای سئو.
نکته
اگر فکر میکنید شکافهای مهارتی زیادی دارید، میتوانید مهارت های خود را با ما تقویت کنید. آکادمی سئو. هنگامی که آن را کامل کردید، می توانید با گذراندن دوره ای مانند، دانش خود را به سرعت پیگیری کنید MBA SEO تام کریچلو، یا می توانید سعی کنید این مهارت ها را از طریق شغل خود توسعه دهید.
5. به اشتراک بگذارید شما با تیم پیروز می شود
به عنوان یک جوان در هر شرکتی، شنیدن صدای خود در میان جمعیت ارشد ممکن است سخت باشد. ده سال پیش، من بردهایم را در یک ایمیل گروهی هفتگی در دفتر با تیم به اشتراک گذاشتم.
این چیزی است که باید به اشتراک بگذارید:
- ستایش از طرف سومبه عنوان مثال â € œمشتری گفت که تحت تأثیر کار این ماه قرار گرفته اند.â €
- بینش عملکرد موفقبه عنوان مثال پس از تغییر سئوی ما، مشتری در این ماه X٪ تبدیل بیشتری داشته است.â €
- نمونه کارهایی که شما رهبری کردیدبه عنوان مثال، اگر رهبری و تصمیم گیری شما منجر به نتایج خوبی شده است، پس باید آن را به اشتراک بگذارید.
در Ahrefs من یک سند “wins” نگه می دارم. این فقط یک صفحه گسترده ساده است که بازخوردهای مربوط به پست های وبلاگی که من نوشته ام، پیوندهایی که به دست آورده ام و خبرنامه هایی که پست من در آنها گنجانده شده است را فهرست می کند. داشتن سندی مانند این مفید است تا بتوانید رکوردی از دستاوردهای خود داشته باشید.
سئوکاران جوان گاهی اوقات در مورد چیزهایی که «ما به عنوان یک تیم به دست آوردهایم» صحبت میکنند تا آنچه در مرحله مصاحبه به دست آوردهاند. اگر می خواهید نقش رهبری SEO را داشته باشید، به یاد داشته باشید که در مورد چه چیزی صحبت کنید شما به دست آورد. در حالی که هیچ “من” در تیم وجود ندارد، شما همچنین باید از خود دفاع کنید.
یکی از اولین بردهای بزرگ من به عنوان یک سئوکار، دریافت لینک از یک کمپین تبلیغاتی در Buzzfeed بود. وقتی رفتم به سئو برایتون اواخر همان سال و دیدم متیو هاولز-باربی با به اشتراک گذاشتن نحوه دریافت پیوند Buzzfeed، متوجه شدم که این کاری نبود که همه انجام داده باشند.
بنابراین زمانی که من موفق شدم به عنوان یک رهبر سئو تبدیل شوم و تیم من در Publicis Groupe جایزه ای را برای عملکرد سئوی ما کسب کرد، مطمئن شدم که همه از کارهایی که ما انجام دادیم مطلع هستند. من حتی یک مطالعه موردی در مورد کار برای اینترانت Publicis Groupe نوشتم.
6. قبیله خود را پیدا کنید
من با افراد فوق العاده با استعدادی کار کرده ام که بسیاری از آنها در حرفه ام به من کمک کرده اند.
من استراحت بزرگم را مدیون هستم تیم کریپس، لورا اسکات، و کوین مکلارن. بدون حمایت و تشویق آنها، من اینجای امروز نبودم. حتی قبل از آن، دیوید شولهوف، جودی ویلر، و کارل بروکس اجازه دهید مغز برخی از کمپین های محتوای دلخراشی را که به اندازه کافی خوش شانس بودند، طراحی کنم:
برخی از پوششهایی که من برای یک مشتری گوزن و مرغ انجام دادم، در آن روز دریافت کردم.
من در آن مرحله حتی یک رهبر سئو نبودم، اما آنها به من فرمان دادند و به من اعتماد کردند.
بنابراین، چگونه می توانید قبیله خود را پیدا کنید؟
- با استخدام کنندگان صحبت کنید – آنها ممکن است بلیت شغل رویایی بعدی شما را نگه دارند. من در اوایل کارم با بسیاری از استخدامکنندگان صحبت کردم، اما فقط دو استخدامکننده به من تحویل دادند. ناتاشا وودفورد، و آمالیا گوتا. ناتاشا به من کمک کرد شغلی پیدا کنم که شکاف مهارتی من را پر کرد و آمالیا به من کمک کرد اولین نقش اصلی سئو را دریافت کنم.
- به رویدادها بروید و کنفرانس های سئوو برای ایجاد ارتباط در خارج از شرکت خود با بلندگوها صحبت کنید.
- از لینکدین و سایر رسانه های اجتماعی استفاده کنید برای تعامل با سایر شرکت ها یا افرادی که با شما طنین انداز می شوند.
7. از X و LinkedIn برای ساختن برند شخصی خود استفاده کنید
بسیاری از متخصصان ارشد سئو بیشتر زندگی آنلاین خود را در X و LinkedIn می گذرانند. اگر از آنها استفاده نمی کنید، فرصت های شاداب را از دست می دهید.
نمونه ای از پیام استخدام کننده ای که درست پس از پیوستن به Ahrefs دریافت کردم.
به اشتراک گذاری تخصص خود در این پلتفرم ها یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش شانس شما برای به دست آوردن یک نقش ارشد سئو است. زیرا، باور کنید یا نه، گاهی اوقات یک پیشنهاد شغلی می تواند فقط یک DM دور باشد.
در اینجا چند ایده خاص از آنچه می توانید به اشتراک بگذارید وجود دارد:
- نظرات خود را در مورد یک موضوع پرطرفدار به اشتراک بگذارید مثل جدیدترین به روز رسانی الگوریتم گوگل.
- آنچه را که یاد گرفتید به اشتراک بگذارید در طول یک کمپین
- از جامعه بپرسید برای افکار خود در مورد یک موضوع خاص.
من اخیراً شروع به ارسال پست در لینکدین کردهام و از دسترسی هایی که میتوانید با پست کردن مکرر در این موضوعات به دست آورید تحت تأثیر قرار گرفتهام.
در اینجا نمونهای از یکی از پست های من است که در آن از جامعه برای تحقیق درباره مقاله های که داشتم مینوشتم کمک خواستم:
و در اینجا عملکرد محتوا در سال گذشته از ارسال این به روز رسانی ها است.
واضح است که من یک متخصص لینکدین نیستم – دور از آن! اما همانطور که می بینید، تنها با چند ماه ارسال پست، می توانید شروع به کار کردن این پلتفرم ها برای خود کنید.
8. رهبری آگاهانه را تمرین کنید
گدار آبل، یکی از بنیانگذاران G2، در a پادکست در مورد رهبری آگاهانه این موضوع اخیراً به من ضربه زد زیرا متوجه شدم که برخی از اصول رهبری آگاهانه را به طور ناخودآگاه به کار گرفته ام.
شما می توانید با این سوال که آیا اقدامات شما بالاتر از خط است یا پایین تر، تمرین رهبری آگاهانه را شروع کنید. در اینجا چند نمونه از تفکر بالا و پایین خط آورده شده است:
اگر می خواهید یک نقش ارشد سئو داشته باشید، پیشنهاد می کنم ذهنیت خود را به تفکر فراتر از خط تغییر دهید.
در دنیای سئو، به راحتی می توان تمام مشکلات موتور جستجوی خود را به گردن گوگل انداخت. همه ما آنجا بوده ایم اما در بسیاری از مواقع، تغییرات ساده در وب سایت شما می تواند باعث ایجاد مشکل شود تفاوت بزرگ”فقط کمی تلاش برای یافتن آنها و ایجاد تغییرات لازم است.
9. برای متقاعد کردن بیشتر، از اخلاق، ترحم و آرم استفاده کنید
سئو یک علم دقیق نیست. برخی از سهامداران به طور طبیعی عصبی می شوند اگر احساس کنند شما در مورد آنچه می گویید مطمئن نیستید. اگر اوایل حمایت آنها را دریافت نکنید، در اولین مانع سقوط می کنید.
برای متقاعد شدن بیشتر، سعی کنید سه تکنیک متقاعدکننده ارسطو را در مکالمات خود بگنجانید.
- مسیرها: از استدلال منطقی، حقایق و دادهها برای ارائه استدلالهای محکم استفاده کنید.
- اخلاق: اعتبار و اخلاق خود را از طریق نتایج ایجاد کنید
- لوگوها: کاری کنید که گزارش های خود داستانی را بیان کنند.
سپس به زبانی بپاشید که سطح بالایی از مدالیته دارد:
ی انجام دهند بدون اینکه حتی متوجه شوند، اما برای برخی دیگر، این می تواند یک مبارزه دشوار باشد. این برای من آسان نبود، و باید یاد می گرفتم که در همان ابتدا روشی را که با ذینفعان صحبت می کردم سازگار کنم.
قوی ترین راهی که پیدا کردم توسل به احساسات و حمایت از آن بود داده ها از پلتفرمی مانند Ahrefs. کارهایی که رقبا از نظر سئو انجام داده اند و نتایجی که از انجام آن به دست آورده اند را برجسته کنید.
شما مجبور نیستید این نکته را به طور کامل دنبال کنید، اما آگاهی از این مفاهیم به این معنی است که شروع به ارائه استدلال های مطمئن تر و متقاعدکننده تر برای توجیه استراتژی های سئو خود خواهید کرد.
10. تا جایی که می توانید با تصمیم گیرندگان صحبت کنید
وقتی در سئو شروع کردم، هیچ ارتباطی نداشتم. به نظر می رسد پیدا کردن شغل یک چالش غیرممکن است.
به محض اینکه من اولین شغل رهبری SEO خود را بدست آوردم، به نظر احمقانه ای آسان بود که شغل دیگری را بدست آورم – فقط از طریق ارتباطاتی که در طول مسیر در سفر سئو خود ایجاد کرده بودم.
یک بار با یکی از کارکنان ارشد در قطاری با تاخیر گیر افتادم و او به من گفت که واقعاً دوست دارد راهنماهای محلی Googleو او در سطح بالایی قرار داشت. او گفت چند سال طول کشید تا به آنجا برسد.
Local Guides بخشی از Google Maps است که به شما امکان می دهد نظرات و سایر محتوای تولید شده توسط کاربر را ارسال کنید
وقتی او برنامه را به من نشان داد، متوجه شدم که با آپلود تعداد زیادی عکس، می توانید به راحتی سطوح را بازی کنید.
در یک لحظه «آبجوی من را نگه دارید»، دستهای از عکسها را دانلود کردم، آنها را در Local Guides آپلود کردم و در مدت حدود نیم ساعت با سطح راهنمای محلی او در قطار برابر شدم. داشت می جوشید.
یکی از عکس هایی که آپلود کردم یک مترو نیمه خورده بود. هنوز هم من را شگفت زده می کند که 50974 نفر این عکس را دیده اند:
این دقیقاً SEO نبود، اما توانایی یافتن این «هک» خیلی سریع او را تحت تأثیر قرار داد و ما با هم دوستی پیدا کردیم.
ماه بعد آن شخص به شرکت دیگری نقل مکان کرد، و سپس چند ماه بعد، او به من پیشنهاد شغل رهبری SEO را داد.
نکته
با هرکسی که میتوانید ارتباط برقرار کنید، هرگز نمیدانید که ممکن است بعداً با چه کسی تماس بگیرید..
افکار نهایی
زمانی که شروع به کار می کنید، مسیر تبدیل شدن به یک رهبر سئو به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، اما می تواند به سرعت طولانی و پر پیچ و خم شود.
اما اکنون که با راهنماییهای من مسلح شدهاید، و بار سطلی از عزم راسخ دارید، باید بتوانید خیلی سریعتر از آنچه فکر میکنید راه خود را به سمت نقش اصلی سئو طی کنید.
در آخر، اگر راهنمایی بیشتری می خواهید، همیشه می توانید به من پینگ کنید لینکدین.