سئو کار کیست؟

امروز قصد داریم در رابطه با یکی از مشاغل پر درآمد در دنیای وب صحبت کنیم و بفهمیم یک سئو کار کیست و چه وظایفی دارد؟ در حال حاضر سئو و بهینه سازی وب سایت، یکی از مسائل و معضلات روز دنیا می باشد که در سرتاسر جهان، مدیران مشاغل با وب سایت های مشابه بر سر آن رقابت می کنند.

برای پیروزی در این نوع رقابت ها، اصولا وب سایت هایی موفق تر هستند که تمامی اصول سئو را به درستی رعایت کنند. همین مسئله سبب شده تا افراد مختلفی با عنوان سئو کار وارد این عرصه رقابت شوند و با استفاده از دانش و تخصص خود در زمینه سئو به کسب درآمد بپردازند.

اگر شما نیز در زمینه سئو دچار کنجکاوی شده اید و یا قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره این شغل کسب کنید، باید گفت پاسخ بسیاری از سوالاتتان اینجاست! پس تا انتها با ما همراه باشید.

تعریف سئو کار

همانطور که می دانید، سئو باعث افزایش نرخ کلیک پذیری سایت شما می شود. همچنین از آن در جهت افزایش آمار بازدید وب سایت نیز استفاده می کنند.

بنابراین یک سئو کار وظیفه دارد، تمامی قوانین و اصولی که تعریف شده تا با استفاده از آن یک سایت بیشتر دیده شود را به درستی پیاده سازی کند. اما چگونه می تواند این کار را انجام دهد؟ برای پاسخ به این سوال باید به بیان وظایف دقیق تر یک سئو کار بپردازیم تا بدانید این مسئله دقیقا به چه صورت امکان پذیر می باشد.

همچنین با بررسی وظایف دقیق یک مشاور سئو، می توانید بفهمید که برای شروع کار باید چه چیز هایی را آموزش ببینید و در چه زمینه هایی تجربه کسب کنید.

وظایف یک سئو کار:

به مقاله متخصص سئو کیست بروید و اطلاعت خود را کامل کنید.

وظایف دوستان که متخصص سئو هستند و تجربه سئو دارند بسیار متفاوت است. پس شما هم در کامنت ها برای کامل شدن این قسمت مارا کامل کند.

آشنایی با الگوریتم های موتور جستجو:

برای ارائه خدمات سئو، یک سئوکار باید با موتور جستجوگر هدف آشنایی کامل داشته باشد. سپس تمام الگوریتم های آن را به صورت آپدیت و مستمر بشناسد و از آن ها آگاهی داشته باشد. در نهایت از اصول و قوانین مرتبط با آن الگوریتم ها برای دیده شدن بیشتر وب سایت استفاده نماید.

شناخت انواع سئو:

تمامی اصول و قوانین سئو را می توان به دو دسته تقسم کرد: سئو بیرونی و داخلی.

سئو داخلی به تمامی موارد و اصولی گفته می شود که سئو کار از آن ها در داخل وب سایت شما استفاده می نماید. مثل استفاده از کلمات کلیدی مناسب، متا تگ ها، توجه به واکنشگرا بودن وب سایت و … .

در مقابل تمام این موارد، برخی اصول در زمینه بهینه سازی وجود دارند که می توان از آن ها در بیرون وب سایت استفاده کرد؛ به این اصول، سئو بیرونی وب سایت می گویند. برخی نمونه های این نوع سئو عبارتند از بک لینک سازی، انتشار رپورتاژ آگهی، گرفتن تبلیغات و …

شناخت ابزارهای سئو:

در زمینه سئو ابزارهای آنلاین گوناگونی وجود دارد که سئو کار باید تمام آن ها را به خوبی شناخته و کاربرد و نحوه استفاده از آن ها را به خوبی بشناسد. این ابزار دارای کاربردهای گوناگونی می باشند که هر کدام از آن ها می توانند در یک جهت مجزا، سئو کار را راهنمایی کنند.

مثلا با ابزاری مثل moz می توانید از وضعیت اعتبار وب سایت خود مطلع شوید. همچنین می توانید با استفاده از این ابزار، اعتبار سایت هایی که می خواهید از آن ها بک لینک بگیرید را سنجیده و قوی ترین ها را انتخاب کنید.

داشتن برنامه و استراتژی تولید محتوا:

یکی از روش های بسیار قوی برای بهبود وضعیت سئو وب سایت، داشتن یک استراتژی مشخص برای تولید محتوا می باشد. هنگامی که سئو کار یک برنامه مشخص برای مشتری تعریف کند، باعث می شود تا صفحات وب سایت او به طور منظم، توسط ربات های موتور جستجوگر مورد بررسی قرار بگیرند و ایندکس شود. در نتیجه احتمال نمایش وب سایت در رتبه های برتر صفحه نتایج جستجو افزایش پیدا می کند.

شناخت بازار کار شما و ارائه راهکار های مناسب:

این مورد که جزء اولین وظایف یک سئو کار می باشد، سبب می شود تا وی بتواند راهکارهای بهتری را برای بیشتر دیده شدن وب سایت ارائه کند. یکی از روش هایی که معمولا در این مرحله سئوکار از آن استفاده می کند، شناخت و تحلیل رقبا می باشد.

مثلا با استفاده از ابزار مناسب در این زمینه مثل گوگل آنالیتیکس، بیشتر رفتار های وب سایت رقیب شما را بررسی می کند سپس از موارد مثبتی که آنها جواب گرفته اند، برای شما نیز صحبت می کند. برای مثال می تواند سایت های معتبری که رقبای قوی شما از آن ها بک لینک گرفته اند را به شما معرفی نماید.

شناخت تکنیک های سئو:

شناخت تمامی تکنیک های سئو، از جمله موارد واجبی می باشد که یک سئو کار باید با آن آشنایی کامل داشته باشد. تکنیک های سئو به صورت کلی به سه قسمت سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری تقسیم بندی می شود.
سئو کلاه سیاه شامل تمامی موارد و اصولی می باشد که سئو کار باید آن ها را بشناسد اما هرگز از آن ها استفاده نکند. زیرا استفاده از این اصول ممنوعیت دارد.

سئو کلاه سفید نیز شامل تمام اصول و تکنیک های مثبتی می باشد که استفاده از آن ها هیچ ممنوعیتی نداشته و باعث بهتر دیده شدن وب سایت شما می گردد.

در نهایت سئو کلاه خاکستری، مابین دو مورد بالا قرار دارد و شامل قوانینی می باشد که برای دور زدن ربات ها و الگورتیم های موتور جستجوگر از آن استفاده می شود. اگر سئو کار قصد استفاده از این نوع تکنیک ها را در وب سایت مشتری داشت، باید قدرت تسلط خود را بر روی تمام با مهارت کامل به خرج دهد.

آشنایی کامل با زبان انگلیسی و اصطلاحات سئو:

یک سئو کار باید تمامی اصطلاحات موجود در زمینه کاری خود را بشناسد. این موضوع بسیار مهم و غیر قابل انکار می باشد. زیرا علم سئو، از جمله مواردی می باشد که به صورت دائم به آپدیت شدن و به روز رسانی احتیاج دارد. همچنین بهترین منابع برای دریافت آموزش ها، سورس های انگلیسی می باشند.

در نتیجه آشنایی کامل وی با اصطلاحات و زبان انگلیسی سبب می شود تا آموزش سئو مقدماتی مفهومی و مهم را به خوبی درک کند.

آشنایی با اصول کد نویسی:

در برخی مواقع، برای رعایت برخی اصول سئو و به کارگیری یک سری تکنیک های خاص، لازم است تا کدهایی به قالب وب سایت و یا دیگر قسمت ها اضافه شود. پس آشنایی با برخی زبان های برنامه نویسی مثل HTML نیز از واجبات یک سئو کار می باشد.

مدیریت زمان و بودجه:

مدیریت زمان و بودجه بستگی به نوع کارکرد یک سئوکار دارد. اگر او به صورت مجزا و مستقل پروژه قبول می کند، باید به این مسئله نیز توجه کند. اما اگر در کارها و پروژه های گروهی مشارکت دارد، این کار اصولا بر عهده مدیر ارشد سئو می باشد و به بقیه اعضای گروه مرتبط نمی باشد.

پس اگر قصد انجام فعالیت در زمینه سئو را دارید و می خواهید به عنوان یک سئوکار موفق، پروژ های بزرگ و مهمی را تقبل کنید، بهتر است در تمام زمینه ها و موارد گفته شده در بالا، اطلاعات کافی را کسب نمایید.

سپس می توانید هر گونه پروژه در زمینه سئو و خدمات بهینه سازی سایت را پذیرفته و از این راه به راحتی کسب درآمد نمایید. به یاد داشته باشید، رمز موفقیت در زمینه سئو، به روز بودن اطلاعات و دانش شما می باشد.

متخصص سئو کيست؟

از آنجایی که سئو و بهینه سازی وب سایت از جمله موارد تاثیر گذار در پیشرفت سایت می باشد، مدیران وب سایت برای رونق فروشگاه و وب سایت خود، به یک متخصص سئو نیاز دارند. متخصص شخصی است که بتواند تسلط کامل بر روی تمام مسائل سئو داشته و آن ها را بر روی سایت پیدا سازی کند.

کارشناس سئو

در ادامه قصد داریم تمام وضایفی که بر عهده یک متخصص سئو می باشد، معرفی کنیم. پس اگر قصد فعالیت در زمینه سئو دارید و می خواهید اطلاعات کافی در زمینه فعالیت های یک متخصص را به دست آورید، ابتدا این مقاله را مطالعه کنید.

به مفاهیم و اصطلاحات سئو سایت مسلط باشد:

یک متخصص سئو باید اطلاعات کافی در زمینه سئو سایت را داشته باشد. تمامی اصطلاحات را شناخته و بداند در چه مواقعی از آن ها استفاده می شود. این مسئله از مهم ترین داستان ها می باشد. برای مثال، زمانی که شخص قصد به روز رسانی اطلاعات خود را داشته باشد، در مواجه با این اصطلاحات، دچار سردرگمی نشده و می تواند مطالب را کامل درک کند.

تسلط سئوکار به مفاهیم سئو
یک متخصص سئو باید به مفاهیم و اصطلاحات آن تسلط کافی داشته باشد.

همچنین استفاده از اصطلاحات تخصصی و مهم در زبان سئو، هنگامی که شما در حال ارائه توضیحات در زمینه وب سایت مشتری هستید، یک سیاست است. این کار باعث می شود تا میزان تسلط و تخصص خود را بهتر به افراد متقاضی سئو نشان دهید.

دائما به روز باشد:

به طور کلی، به روز رسانی دانش و اطلاعات در هر زمینه از دنیای وب، کلید موفقیت می باشد. قطعا سئو نیز از این قضیه مستثنا نیست. متخصص سئو باید به طور مداوم، دانش و اطلاعات خود را در زمینه آمار های جدید مرتبط با سئو، ابزارهای جدید و یا به روز شده ارتقا دهد.

به زبان انگلیسی مسلط باشد:

تسلط به زبان انگلیسی برای متخصص سئو

اصلا اگر بخواهیم در رابطه با تسلط به زبان انگلیسی در این زمینه صحبت کنیم، باید بگوییم که لازمه یادگیری و متخصص سئو شدن، زبان انگلیسی می باشد. زیرا افراد متخصص در این زمینه، اصلا به آموزش های موجود زبان فارسی اکتفا نکرده و از مقالات و آموزش های سئو زبان انگلیسی نیز بهره می برند.

قطعا این بهترین روش برای کسب موفقیت می باشد.

زیرا تمام آموزش های زبان فارسی، برگرفته از آموزش های زبان انگلیسی می باشند. هنگامی که شما تسلط کافی در در زبان انگلیسی داشته باشید، می توانید پیش از آن که اطلاعات جدید به زبان فارسی ترجمه شوند، آن ها را از منابع اصلی مشاهده کرده و کاملا به روز باشید.

الگوریتم های موتور جستجوگر را بشناسد:

الگوریتم موتورهای جستجوگر
برخی از الگوریتم های گوگل با توجه به تصاویر بالا مشخص هستند.

متخصص سئو، باید به تمامی الگوریتم هایی که موتور جستجوگر تعریف کرده، آشنایی داشته باشد.

این کار سبب می شود که بتوانند اصول درستی را در جهت بهینه سازی سایت به کار بگیرند و به رتبه های برتر دسترسی پیدا کنند.

شناخت کامل ابزار های سئو:

ابزار های سئو و بهینه سازی سایت

هر یک از ابزار های سئو برای یک کار مشخصی ایجاد شده است. برای مثال برخی با هدف بررسی وضعیت سئو وب سایت شما ایجاد شده اند و برخی دیگر به دلیل بررسی درصد کپی بودن مقالات و … تولید گردیده اند. یک متخصص سئو، باید اطلاعات کامل در زمینه ابزارها، کاربرد آن ها و نحوه استفاده از آن ها داشته باشد. همچنین بتواند آن ها بررسی کرده و همیشه از قوی ترین و معروف ترین ابزار استفاده نماید. نمونه ای از ابزار های سئو عبارتند از:

  1. گوگل ترند
  2. گوگل سرچ کنسول (گوگل وبمستر)
  3. گوگل آنالیتیکس
  4. موز
  5. و …

توانایی بررسی رقبا:

یکی از تکنیک هایی که می تواند باعث موفقیت وب سایت شما گردد، استفاده از راهکارهایی است که رقبای شما از آن جواب مثبتی دریافت کرده اند.

برای شناسایی این کارها، متخصص سئو باید توانایی بررسی کامل رقبای شما را داشته باشند. دو مورد از مسائلی که می تواند در راه به شما کمک کند عبارتند از :

پیدا کردن وب سایت های معتبری که می توانید از آن ها بل لینک بگیرید: این کار سبب می شود تا اعتبار سایت خود را از نظر سئو افزایش دهید، همچنین می توانید کاربران بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید.

استفاده از کلمات کلیدی پر بازدید رقبا در محتوا های خود: این کار باعث دیده شدن بیشتر وب سایت شما می شود.

داشتن استراتژی های عالی:

انتخاب استراتژی اصولی سئو

اگر شما قصد ماهر بودن در زمینه سئو را دارید و می خواهید یک متخصص سئو حرفه ای باشید، باید استراتژی های خوبی در تولید محتوا، لینک سازی، سئو داخلی، سئوی خارجی و دیگر مسائل مرتبط در سئو، داشته باشید. پس بهتر است مقالات و آموزش های لازم را در این زمینه ببینید تا بتوانید راهکار های درست را یاد بگیرید.

آشنایی با سیستم های مدیریت محتوا، مبانی هاستینگ و برخی از زبان های برنامه نویسی

همانطور که می دانید، تولید محتوای منحصر به فرد یکی از اصول سئو می باشد. برای تولید محتوای منحصر به فرد، باید تمامی سیستم های مدیریت محتوا را بشناسید.

همچنین برخی کدها و تگ ها هستند که باید در قالب وب سایت تزریق گردند. برای مثال، متاتگ ها را در نظر بگیرید. برای تزریق متاتگ های درست و مناسب، احتیاج به دانش در زمینه برنامه نویسی های HTML هستید. پس یک متخصص سئو، علاوه بر دانش سئو، باید مقداری نیز علم کدنویسی داشته باشد.

آشنایی با برترین رسانه ها و شبکه های اجتماعی موثر در فرایند خدمات سئو

این مورد نیز از جمله وظایف یک متخصص سئو می باشد. بنابراین باید به آن توجهات لازم را داشته باشید.

مهارت مدیریت زمان در اجرای پروژه سئو سایت

مدیریت زمان از مسائل پایه و مهم در انجام پروژه های سئو می باشد. اگر شما می خواهید یک پروژه بزرگ سئو دریافت کنید، باید توانایی لازم در جهت مدیریت زمان نیز داشته باشید.

این کار تنها با تجربه و دانش کافی در زمینه سئو اتفاق می افتد. به این صورت که شما ابتدا سایت و پروژه را بررسی کرده و سپس بر اساس میزان کاری که باید انجام دهید، زمان را برای مدیر وب سایت مشخص می کنید.

توجه کنید که سئو از جمله مواردی است که برای موفقیت در آن، زمان زیادی احتیاج دارید و نمیتوانید دقیق زمان تعیین کنید. مدت زمانی که توسط شما به مدیر اعلام میگردد، تنها برای انجام اصولی پروژه می باشد. اما این که چه مدت طول می کشد که به موفقیت برسید، اصلا قابل پیشبینی نیست و ممکن است تا 1 سال طول بکشد.

بنابراین اگر قصد دریافت مشاوره و یا خدمات لازم برای خود را دارید، حتما باید از یک متخصص سئو کمک بگیرید که شرایط بالا را داشته باشد. یا حتی اگر قصد دارید خودتان یک متخصص در این زمینه باشید، موارد گفته شده را اصلا فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open chat
ارتباط با من