سئو، سایت، محتوا، مدیا، گوگل و ... 6070-699-0937

الگوریتم کبوتر گوگل (Google Pigeon Algorithm)

الگوریتم کبوتر گوگل یکی از به‌روزرسانی‌های بزرگ گوگل بود که گامی بزرگ در بهبود تجربه کاربری تلقی می‌شود. این الگوریتم در نتایج جست‌وجو تغییرات زیادی اعمال کرد و لوکیشن کاربر به همراه کسب‌وکارهای محلی مورد هدف قرار گرفتند. در الگوریتم کبوتر، موقعیت کاربر به لحاظ مکانی و جغرافیایی در شکل‌گیری نتایج گوگل تأثیرگذار است و تلاش می‌کند نزدیک‌ترین نتیجه ممکن را به کاربر نشان دهد. با این تفاسیر می‌دانید الگوریتم کبوتر گوگل بر روی سئو محلی تأثیر می‌گذارد و جست‌وجوی محلی را به سمت بهینه بودن می‌برد.
آنچه در این مقاله می خوانید:

این الگوریتم در سال 2014 منتشر شد و کسب‌وکارهای محلی مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، هتل‌ها و… می‌توانند از آن استفاده کنند. در واقع با سرچ این کسب‌وکارها سه نتیجه محلی و نزدیک به جست‌وجو کننده را نمایش می‌دهد.
در این مطلب به‌تفصیل در مورد الگوریتم کبوتر گوگل صحبت می‌کنیم، به سؤالات و مباحث مهم آن می‌پردازیم. سپس نشان می‌دهیم چرا این الگوریتم برای کسب‌وکارهای کوچک، فروشگاه‌ها، هتل‌ها و … از اهمیت استراتژیک برخوردار است و برای کسب‌وکارهای بزرگ می‌تواند تهدید باشد.

الگوریتم‌های گوگل

محققین سئو معتقد هستند درک درست الگوریتم‌های گوگل بخش مهمی از فرایند یادگیری و اجرای سئو است و با شناخت از نحوه عملکرد آن‌ها می‌توان استراتژی درست‌تری تدوین کرد. برای مثال با درک نحوه عملکرد الگوریتم کبوتر گوگل که مربوط به سئو محلی است می‌دانیم با رعایت پارامترهای آن‌ها می‌توان امتیازات مثبتی به دست آورد و در نتایج گوگل در بخش سئو لوکال جایگاه مناسب به دست آورد.

در حال حاضر انواع مختلفی الگوریتم داریم که در بازه‌های زمانی مختلف توسط گوگل اجرا شده‌اند و هرکدام ساختار و وظیفه مشخصی دارند.

الگوریتم‌های پاندا، برت، گوگل دنس و الگوریتم کافئین از جمله الگوریتم‌های مهم موتور جست‌وجوی گوگل هستند که در این سری مقالات از وبسایت یاسئومی ارائه دهنده خدمات سئو به آن‌ها به‌صورت تفصیل می‌پردازیم.

سئو محلی چیست؟

سئو محلی بر مبنای موقعیت مکانی و جغرافیایی نتایج را رتبه‌بندی می‌کند، در این الگوریتم IP کاربر را ذخیره می‌کند و نتایج را براین‌اساس به کاربر نشان می‌دهد.

با این تفاسیر به مجموعه اقداماتی که برای تعیین موقعیت مکانی و جغرافیایی صورت می‌گیرد تا خزنده‌های گوگل بتوانند آن را شناسایی کنند، سئو محلی گفته می‌شود.

مشاهده این مطلب  نیازمندی های شرکت یاسئومی قبل از قرارداد

برای رسیدن به این سئو محلی استفاده از روش‌های مختلفی مانند حضور در دایرکتوری‌های محلی، ثبت‌نام در Google My Business listing، رپرتاژ در رسانه‌های خبری محلی و … استفاده می‌شود و در استراتژی سئو به‌صورت مشخص این استراتژی‌ها تعیین می‌گردد.

فاکتورهای مهم جستجوی محلی

چه فاکتورهایی برای کسب جایگاه در جستجوی محلی مؤثر هستند؟ برای موفقیت در سئو محلی رعایت این اقدامات از اهمیت و ضرورت زیادی برخوردار است:

  1. یکی از فاکتورهای مهم ثبت سایت در نقشه گوگل است. درج اطلاعات کامل از آدرس دقیق تا شماره تماس و ساعت فعالیت کسب‌وکار از اقدامات مهمی است که باید به آن توجه شود. برای این کار کافی است با اکانت جیمیل خود وارد نقشه گوگل شده و گزینه Add a Missing Place را انتخاب کنید. در نهایت با تکمیل اطلاعات خواسته شده مکان در نقشه ثبت می‌شود.
  2. در گام بعدی اطلاعات، آدرس محل کسب‌وکار، شماره تماس را در تمامی صفحات و مخصوصاً فوتر سایت درج کنید. بهتر است صفحه درباره ما و تماس با ما کامل و جامع باشند و در صفحه تماس با ما از نقشه گوگل برای نمایش محل کسب‌وکار استفاده شود، بهتر است اطلاعات سایت با نقشه همسان باشند تا سئو محلی درست پیاده شود.
  3. در قدم بعد به سراغ دایرکتوری‌های محلی و قدرتمند رفته و اطلاعات خود را کامل در آن ثبت کنید. برای مثال پلتفرم‌های Fidilio و Foursquare برای رستوران‌ها مناسب است.

با اجرای این موارد و خزش درست ربات‌های گوگل در سایت صفحات می‌تواند سئو محلی را در سایت خود پیاده‌سازی کند. این موارد برای سایت‌های که کسب‌وکار محلی دارند و مرتبط با لوکیشن جغرافیایی هستند، گزینه بسیار مناسبی است.

مشاهده این مطلب  الگوریتم برت (‌BERT)

نتایج گوگل لوکال چگونه لیست می‌شوند؟

مکانیزم این کار به این صورت است که کسب‌وکارهایی که سئو محلی مناسب داشته باشند، در الگوریتم کبوتر طبقه‌بندی می‌شوند. کاربرانی که اجازه دسترسی IP خود به گوگل را داده‌اند، در حین جست‌وجوی در گوگل، سه نتیجه پیشنهادی اول در نتایج سرچ، به کمک گوگل‌مپ نمایش داده می‌شوند.

هدف الگوریتم کبوتر

برخلاف الگوریتم پنگوئن یا سایر الگوریتم‌های جریمه محور و شناسایی متخلفین، این الگوریتم با هدف ارائه نتایج دقیق‌تر به افراد در مکان‌های مختلف طراحی و اجرا شده است.

در الگوریتم کبوتر تلاش می‌شود دقیق‌ترین و نزدیک‌ترین نتیجه به آنچه جست‌وجو می‌شود، ارائه شود و دقت نتایج بالا رود. از سوی دیگر فرصت رقابت کسب‌وکارهای محلی با برندهای بزرگ فراهم شود.

این الگوریتم نتایج را برای کاربران شخصی‌سازی می‌کند و دقت نتایج را بالا می‌برد، ترافیک را بین کسب‌وکارها محلی و سایت‌های بزرگ توزیع می‌کند.

تأثیر الگوریتم کبوتر در سئو سایت

در سال‌های اخیر محققین و مستندات منتشر شده که گوگل صراحتاً به سئو محلی اهمیت می‌دهد و به‌عنوان یک فاکتور مهم از آن یاد می‌کند. در نتایج جست‌وجو هم مشاهده، کسب‌وکارهای محلی در بهترین قسمت نتایج سرچ قرار گرفته‌اند و از نرخ تبدیل خوبی که دارند، به این ادعاها دامن زده و مشخص شده الگوریتم کبوتر گوگل هوشمندانه به سایت‌های دارای سئو محلی کمک می‌کند. به همین خاطر می‌توان گفت که الگوریتم گوگل به دلایل زیر بر روی سئو سایت تأثیرگذار بوده است:

۱- شخصی‌سازی نتایج جست‌وجو

با معرفی الگوریتم گوگل، نتایج جست‌وجو کاربران به‌صورت عمیق با تغییر مواجه شد. در حال حاضر نتایج سرچ برای کاربران دارای IP و لوکیشن مختلف است. کسب‌وکارهای محلی اگر بتوانند سئو محلی را در کنار سایر فعالیت سئو خوب پیاده‌سازی کنند، می‌توانند ترافیک لوکیشن محل کسب‌وکار خود را جذب کنند.

مشاهده این مطلب  over optimization چیست؟

۲- فرصت رقابت کسب‌وکارهای محلی

کسب‌وکارهای محلی می‌توانند با استفاده از این الگوریتم فرصت رقابت با سایت‌های قوی را پیدا کنند. همچنین می‌توانند بخشی از ترافیک صفحه اول را به دست بیاورند. این مسئله باعث ایجاد رقابت و تغییر در میزان اهمیت نتایج اولیه گوگل می‌شود.

کسب‌وکارها با اجرای سئو محلی و استفاده از ظرفیت سئو محلی می‌توانند فرصت دیده شدن را برای مشتریان هدف در جغرافیای محل فعالیت خود داشته باشند و ترافیک هدفمند به دست بیاورند.

۳- تغییر ساختار نتایج جست‌وجو

در صورت بررسی نتایج گوگل می‌توانید ببینید که در سمت راست گوگل تنها سه سایت را در یک پک خود به کاربر معرفی می‌کند. این نتایج بر اساس جغرافیا و لوکیشن هر فرد متفاوت است. این مسئله به نسبت گذشته تعداد سایت‌ها کاهش پیدا کرده و باعث شده نرخ تبدیل بهبود پیدا کند.

زمان اعمال الگوریتم کبوتر

سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که زمان اعمال نتایج الگوریتم کبوتر گوگل چقدر است؟ در واقع این مسئله به عوامل مختلفی بستگی دارد و طبیعتاً نمی‌توان به یک‌زمان مشخص دست پیدا کرد. کیفیت زیرساخت سایت، رعایت اصول اصلی سئو و اجرای فاکتورهای سئو محلی در زمان اعمال الگوریتم کبوتر بسیار اثرگذار است.

خلاصه مقاله الگوریتم کبوتر گوگل

درک درست از الگوریتم‌های گوگل، فهم آن‌ها در تدوین استراتژی سئو و اجرای فرایندهای بهینه‌سازی سایت‌ها اهمیت دارد. به همین خاطر مدیران کسب‌وکارها به همراه متخصصین سئو خود باید این الگوریتم‌ها را بشناسند. الگوریتم کبوتر گوگل یکی از الگوریتم‌های مهم گوگل است که برخلاف بعضی از الگوریتم‌های قبلی که روی جریمه متخلفین متمرکز است، به بهینه کردن نتایج گوگل و شخصی‌سازی کردن نتایج گوگل کمک می‌کند.

مشاهده این مطلب  پاك كردن سابقه جستجو گوشی

این الگوریتم با رویکرد کشف نزدیک‌ترین و در دسترس‌ترین پاسخ برای کاربران کار می‌کند تا باتوجه‌به جغرافیا و IP کاربر نتایج را هدفمند کند. همچنین فرصت فعالیت برای کسب‌وکارهای محلی فراهم شده تا بتوانند در نتایج جست‌وجوی کاربران شهر و منطقه خود ظاهر شوند.

در این مطلب به سؤالات مهم پیرامون الگوریتم کبوتر گوگل پاسخ دادیم و اهمیت آن را در سئو سایت‌ها متذکر شدیم، درصورتی‌که می‌خواهید بر روی سئو محلی برای سایت خودکار کنید و از این الگوریتم به‌خوبی استفاده کنید از طریق صفحه مشاوره سئو با ما تماس گرفته تا این مسیر را با هم در آژانس سئو یاسئومی پیش ببریم.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

آنالیز سایت معماری
آنالیز وبسایت های حوزه معماری چگونه انجام می شود؟
سایت‌ها تنها ویژگی که دارند تولید محتوا نیست. می‌توانند به شما نشان دهند که چه میزان توانسته‌اید مخاطبان...
آموزش صفر تا صد سئو رایگان
آموزش صفر تا صد سئو رایگان
در دنیای امروزی داشتن یک وب‌ سایت رسمی برای هر کسب و کار ضروری است، اما مهمترین مسئله پس از ایجاد یک...
بررسی بک لینک سایت
بررسی بک لینک سایت
بررسی بک لینک سایت به دلایل متعددی انجام می‌شود. از جمله آنها می‌توان به سنجش کیفیت و کمیت بک لینک‌ها،...
پاك كردن سابقه جستجو گوشی
پاك كردن سابقه جستجو گوشی
پاك كردن سابقه جستجو گوشی می‌تواند به دلایل مختلف شامل حفظ حریم خصوصی، بهبود عملکرد، امنیت، افزایش فضای...
بررسی سرعت سرور
بررسی سرعت سرور
بررسی سرعت سرور سایت می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف انجام شود. از جمله این ابزار می‌توان به ابزار...
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به شما کمک می‌کند تا مشکلات سایت خود را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070