سئو، سایت، محتوا، مدیا، گوگل و ... 6070-699-0937

معرفی گوگل از ابتدا تا اکنون

گوگل یک مجموعه بسیار بزرگ و متنوعی است که کاربران بسیار زیادی دارد. با توجه به معرفی گوگل از ابتدا تا الان می‌توان گفت تقریبا تمامی مردمان جهان روزانه اطلاعات زیادی را در این برنامه جستجو می‌کنند. علاوه بر این ارائه خدمات گوناگون در گوگل باعث شده تا این رسانه طرفداران زیادی داشته باشد. در ادامه به بررسی تاریخچه گوگل از ابتدای تاسیس تا به امروز توجه کنید.
آنچه در این مقاله می خوانید:

بنیانگذاران شرکت گوگل

برین و پیج از بنیان‌گذاران شرکت گوگل بودند. آن‌ها یکدیگر را در دانشگاه استنفورد ملاقات کردند. استارت کار آن‌ها و تاسیس شرکت گوگل با ایده استخراج معنا از داده‌های فراوان در اینترنت شروع شد. آن‌ها کارشان را از اتاق خوابگاه پیج در استنفورد شروع کرده و نوع جدیدی از فناوری به نام backrub را بوجود آوردند. این فناوری به صورتی طراحی شده که از طریق رتبه‌بندی‌های خود کاربران با ردیابی لینک‌های پشتیبان وبسایت‌ها یعنی صفحاتی که به آن‌ها پیوند داده شده، قابل استفاده است. بیش‌تر موتورهای جستجو به راحتی فهرستی از وبسایت‌ها را بر اساس تعداد دفعاتی که سرچ می‌کنید، رتبه بندی می‌کنند. برین و پیج تعداد لینک‌های هر وب‌سایت را بر حسب تعداد دفعات جستجو در اولویت قرار دادند. به طور مثال یک وب سایت با هزاران پیوند مختلف با ارزش‌تر از وبسایت دیگر با تعداد لینک‌های کم‌تر است. به همین دلیل موتورهای جستجو سایت‌هایی که پیوند بالا دارند، در فهرست‌های بالایی قرار می‌گیرند.

سرمایه گذاری شرکت گوگل

در اواسط سال 1998، سرمایه گذاری روی شرکت گوگل شروع شد. بکتولشیم یکی از اولین سهامداران شرکت گوگل بود. علاوه بر آن، برین و پیج حدود یک میلیون دلار از دوستان و اطرافیان خود سرمایه دریافت کرده و با تکیه با همین سرمایه اندک توانستند فروشگاهی در منلو پارک تاسیس کنند. نام این فروشگاه را google گذاشتند که از نام اولیه پیج گرفته شده بود. در اواسط سال 1999 درست زمانی که گوگل سرمایه 25 میلیون دلاری را گرفتند، این شرکت روزانه 50000 درخواست را پردازش می‌کرد. در سال 2000 فعالیت گوگل اوج گرفت و تبدیل به یکی از پرطرفدارترین موتورهای جستجو شد. پس از آن تا سال 2004 اکثر کاربران یاهو، 200 میلیون بار در گوگل سرچ می‌کردند. در واقع نقطه عطف شرکت گوگل در سال 2004 بوده است. این جستجوها ادامه داشت تا این‌که در سال 2011 گوگل حدود سه میلیارد جستجو در روز انجام می‌داد. این جستجوها در آن زمان به قدری بالا بودن که کلمه google به عنوان سرچ کردن وارد فرهنگ لغت شد.

مشاهده این مطلب  over optimization چیست؟

اریک اشمیت به عنوان مدیریت گوگل

رشد بالای گوگل باعث مشکلاتی از جمله عدم مدیریت امور شرکت شد. به همین دلیل سهامداران فکر می‌کردند که گوگل  به یک مدیر داخلی نیاز دارد. در سال 2001 اریک اشمیت به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل گوگل استخدام شد. این شخص همان سمت را در شرکت نرم افزاری Novell ince داشت. اشمیت مدرک دکترای علوم کامپیوتر را گرفته بود. مدیریت اریک با انگیزه‌های سرمایه‌گذاران گوگل باعث رشد روز افزون این شرکت شد. در دورانی که او مدیرعامل شرکت شد، پیج به عنوان رئیس بخش محصولات و برین رئیس فناوری فعالیت می‌کردند. اداره شرکت گوگل توسط این سه نفر بود تا زمانی که در سال 2011 پیج سمت مدیرعاملی را به عهده گرفت، اشمیت رئیس اجرایی و برین به عنوان مدیر پروژه‌های خاص فعالیت داشتند.

هلدینگ گوگل

در سال 2004 عرضه اولیه، مبلغی معادل 1.66  میلیون دلار برای شرکت جمع آوری کرد. همین عامل باعث شد تا برین و پیج به میلیاردرهای معروف جهان تبدیل شوند. در نتیجه 7 میلیاردر و 900 میلیونر روی این شرکت سرمایه‌گذاری کردند که این خبر در سراسر جهان منتشر شد. در سال 200 گوگل اعلام کرد که تمامی کارمندان این شرکت به جز پیمانکاران موقتی از سهامداران هستند. سهام در یک مزایده عمومی به فروش رسید تا سرمایه‌گذاران با سطح متوسط، روی شرکت سرمایه‌گذاری کنند. گوگل توانست در سال 2006 به شاخص سهام استاندارد اند پورز 500 اضافه شود. در سال 2012 ارزش بازار گوگل آن را به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی تبدیل کرد. شرکت گوگل در سال 2015 خود را مجدد سازماندهی کرد تا بتواند یکی زیر مجموعه‌های هلدینگ آلفابت شود. در آن زمان جستجوی اینترنتی، تبلیغات، برنامه‌ها، نقشه‌ها و همچنین سیستم عامل‌های تلفن همراه، یوتیوب اندروید و سایت اشتراک گذاری ویدیو زیر نظر گوگل باقی ماندند. همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری مانند شرکت تحقیقاتی طول عمر، شرکت محصولات خانگی NEST، GOOGLE  X  و CALIO به شرکت‌های جداگانه‌ای تبدیل شدند. پس از آن پیج مدیرعامل آلفابت، برین رئیس و اشمیت رئیس اجرایی آن شرکت بودند. در سال 2017 شرکت آلفابت مجدد خودش را سازماندهی کرد تا بتواند گوگل را به یک شرکت هلدینگ تبدیل کند. در سال 2018 اشمیت از سمت اجرایی کناره گیری کرد و تغییرات بیش‌تری در سال 2019 بوجود آمد چرا که برین و پیج پستهای مدیریتی خود را ترک کردند. اما همچنان به عنوان مدیر آلفابت باقی ماندند. پیچای پس از آن‌ها مدیر عامل هلدینگ گوگل شد.

مشاهده این مطلب  الگوریتم پاندا گوگل

رشد تبلیغات در گوگل

به دلیل افزایش سرمایه گوگل، رشد تبلیغات در این شرکت زیادتر شد. تحلیل‌گران دلیل این موفقیت را تغییر تبلیغات از رسانه‌های سنتی مانند مجلات و تلویزیون به تبلیغات اینترنتی می‌دانستند. به طور مثال تبلیغات روزنامه‌های آمریکایی از 64 میلیارد دلار در سال 2000 به 20 میلیارد دلار در 2011 کاهش پیدا کرد. این در حالی بود که تبلیغات اینترنتی و آنلاین از حدود 6 میلیارد دلار در 2000 به بیش از 72 میلیارد دلار در 2011 افزایش پیدا کرد. به دلیل مزایای بالای تبلیغات آنلاین، مبالغ قابل توجهی جهت بازاریابی اینترنتی به گوگل پرداخت شده است. به طور مثال گوگل در سال 2006، 102 میلیارد دلار در طول 3 سال و نیم برای حق فروش تبلیغات در اینترنت پرداخت کرد.

سایر خدمات گوگل

پس از معرفی گوگل از ابتدا تا الان نوبت به خدمات آن می‌رسد. شرکت گوگل علاوه بر این‌که یک موتور جستجوی قوی است خدمات دیگری را به کاربران ارائه می‌دهد. گوگل ویدیو و یوتیوب از این خدمات هستند.

گوگل ویدیو

با رشد گوگل، زمینه مناسبی برای ارائه خدمات جدید فراهم شد. یکی از این خدمات بسیار جذاب گوگل ویدئو است. در سال 2005 این بخش از گوگل راه اندازی شد که به افراد این امکان را می‌داد تا متن با زیرنویس را از برنامه‌های تلویزیونی جستجو کنند. چند ماه بعد گوگل پذیرش ویدئو کاربران را شروع کرد. ارسال کنندگان ویدیو به گوگل، قیمت‌هایی را برای تماشای ویدیو به سایر کاربران تعیین کردند. در سال 2006 فیلمی به نام SONY CORPORATION از گوگل پخش شد.

یوتیوب

در سال 2005 یوتیوب پس از معرفی به یکی از پربازدیدکننده‌ترین سایت‌های گوگل تبدیل شد. در این بخش از گوگل علاقمندان می‌توانستند ویدیوهای خود را آپلود کرده و میلیون‌ها بازدیدکننده به صفحه خود جذب کنند. گوگل در سال 2006 به دلیل بازدیدکننده بالای یوتیوب، آن را به قیمت 1.65 میلیارد دلار خرید. با این وجود یوتیوب به جای این‌که با گوگل ادغام شود، به صورت جداگانه فعالیت دارد. از سال 2012، گوگل، گوگل ویدیو را تعطیل و ویدیوها را به YOUTUBE منتقل کرد.

مشاهده این مطلب  آموزش راه های افزایش بازدید وبلاگ

تاریخچه جذاب گوگل از ابتدا تا به امروز

گوگل در ابتدا فقط یک پروژه تحقیقاتی بود و رفته رفته به دلیل علاقمندی سرمایه‌گذاری در این شرکت به یک هلدینگ بسیار بزرگ تبدیل شد و امروزه که علاوه بر موتور جستجوی اطلاعات، خدمات دیگری را نیز ارائه می‌کند. در ابتدا سرگی برین و پیج این شرکت را بنیان‌گذاری کردند تا این‌که سرمایه‌گذاران دیگری به گوگل نیز اضافه شدند-. امروزه وظیفه مدیریت شرکت را آقای پیچای به عهده دارد. گسترش تبلیغات در گوگل باعث رشد روزافزون آن شد تا جایی که تقریبا تبلیغات با رسانه سنتی کنار رفت. علاوه بر این گوگل خدمات دیگری مانند گوگل ویدیو و یوتیوب را ارائه می‌دهد که باعث توجه بیش‌تر کاربران به این رسانه شده است.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

آنالیز سایت معماری
آنالیز وبسایت های حوزه معماری چگونه انجام می شود؟
سایت‌ها تنها ویژگی که دارند تولید محتوا نیست. می‌توانند به شما نشان دهند که چه میزان توانسته‌اید مخاطبان...
آموزش صفر تا صد سئو رایگان
آموزش صفر تا صد سئو رایگان
در دنیای امروزی داشتن یک وب‌ سایت رسمی برای هر کسب و کار ضروری است، اما مهمترین مسئله پس از ایجاد یک...
بررسی بک لینک سایت
بررسی بک لینک سایت
بررسی بک لینک سایت به دلایل متعددی انجام می‌شود. از جمله آنها می‌توان به سنجش کیفیت و کمیت بک لینک‌ها،...
پاك كردن سابقه جستجو گوشی
پاك كردن سابقه جستجو گوشی
پاك كردن سابقه جستجو گوشی می‌تواند به دلایل مختلف شامل حفظ حریم خصوصی، بهبود عملکرد، امنیت، افزایش فضای...
بررسی سرعت سرور
بررسی سرعت سرور
بررسی سرعت سرور سایت می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف انجام شود. از جمله این ابزار می‌توان به ابزار...
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به شما کمک می‌کند تا مشکلات سایت خود را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070