سئوکاران از اینکه هوش مصنوعی در دست گرفته و کارهایشان تمام شده است وحشت دارند. اما من به طور غیر مشخصی خوشبین هستم که اینطور نیست.
بله، هوش مصنوعی سئو را برای همیشه تغییر داده است (و این کار را ادامه خواهد داد)، اما آن را از بین نخواهد برد. ما فقط باید خود را وفق دهیم. چگونه؟ با اولویت بندی «محتوای عمیق» در مورد موضوعاتی که نمی توان به سرعت یا آسان به آنها پاسخ داد.
در اینجا سه دلیل وجود دارد که چرا فکر می کنم این آینده سئو است.
مطالب
محتوای عمیق به سوالاتی پاسخ می دهد که هوش مصنوعی نمی تواند پاسخ دهد
اگر از ChatGPT بپرسید نحوه نصب مجدد macOS، می توانید به راحتی دستورالعمل های آن را برای انجام کار دنبال کنید. به وضوح توضیح می دهد چی شما باید انجام دهید و چگونه برای انجام آن
این همان موضوع «کم عمق» است که هوش مصنوعی برای آن آمده است.
هنگامی که گوگل SGE را برای توده ها عرضه کرد (که این کار را انجام خواهد داد احتمالا به زودی اتفاق می افتد)، جستجوگران برای پاسخ به این نوع سوالات نیازی به کلیک کردن ندارند. آنها در نتایج جستجو با حسن نیت هوش مصنوعی همانجا خواهند بود. روبات ها ترافیک را می دزدند.
حتی با نیمی از پاسخ قطع شده، مسئله روشن است: به ما می گوید چی انجام دادن اما نه چگونه برای انجام آن
- چگونه هدف مناسب را انتخاب کنیم؟
- چگونه میتوانیم دادهها را از Google Analytics، CMS خود و خزندههای وبسایت برای جمعآوری فهرست محتوا استخراج کنیم؟
- کدام “ابزارهای مناسب” به حسابرسی کمک می کند؟
از آنجا که این موضوع عمیق تری است، به پاسخ عمیق تری نیاز دارد. شما نمی توانید آن را از هوش مصنوعی دریافت کنید. برای یافتن آموزشی از شخصی که تجربه واقعی در انجام ممیزی محتوا دارد، باید روی نتیجه کلیک کنید.
اینها موضوعاتی هستند که باید در دنیای هوش مصنوعی اولویت بندی کنید.
چگونه می توانید موضوعات “عمیق” را پیدا کنید؟
هیچ علم دقیقی وجود ندارد این تا حد زیادی در مورد شناخت خوب صنعت خود و به کارگیری عقل سلیم است. با این حال، اگر شما انجام می دهید تحقیق کلمه کلیدی، می توانید با حذف کلیدواژه هایی که قطعه های ویژه را فعال می کنند موارد را محدود کنید. به هر حال، اگر گوگل فکر میکند که یک پرس و جو میتواند به خوبی با یک قطعه برجسته پاسخ داده شود، یک پاسخ هوش مصنوعی قطعا این کار را انجام خواهد داد.
شما می توانید این کار را در کاوشگر کلمات کلیدی با فیلتر ویژگی های SERP:
”
همچنین میتوانید از دکمه «شناسایی قصد» در Keywords Explorer برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه جستجوگران به دنبال آن هستند استفاده کنید. اگر به نظر می رسد چیزی که نمی توان به سرعت یا به راحتی به آن پاسخ داد، احتمالاً یک موضوع “عمیق” است.
به عنوان مثال، به ما می گوید که بسیاری از افرادی که به دنبال «ممیزی محتوا» هستند، می خواهند «فرایند مفصلی برای انجام ممیزی محتوا، از جمله الگوها» وجود داشته باشد:
برای هوش مصنوعی مولد تقریبا غیرممکن خواهد بود که به جستجوگران این امکان را بدهد، به خصوص الگوها.
اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا موضوعی به اندازه کافی عمیق است که هوش مصنوعی شکست بخورد، موضوع خود را در ChatGPT یا Gemini قرار دهید و ببینید چه چیزی ایجاد می کند. اگر چیزهای زیادی برای دلخواه باقی می گذارد و فقط به شما می گوید چی، نه چگونه، پس احتمالاً موضوعی عمیق است.
محتوای عمیق بک لینک بیشتری کسب می کند
بک لینک ها هنوز یک فاکتور رتبه بندی هستند. هوش مصنوعی این را تغییر نداده است. اگر می خواهید برای هر چیزی رقابتی رتبه بندی کنید، باید آنها را به دست آورید، و بهترین راه برای انجام این کار این است که تجربیات، تخصص و داده های منحصر به فرد را در محتوای خود به نمایش بگذارید.
به عنوان مثال، ما یک لینک از adobe.com (DR 96) زمانی که به آماری از مطالعه ما در مورد تعداد صفحات بدون ترافیک جستجو است:
و ما یک لینک از hubspot.com (DR 93) زمانی که به استناد کردند قالب گزارش سئو ما ساختیم:
اما مشکل اینجاست:
انجام این کار برای موضوعات کم عمق دشوار است زیرا چیزهای زیادی نمی توانید اضافه کنید.
به عنوان مثال، موضوع را در نظر بگیرید نحوه نصب مجدد macOS. دقیقاً چه چیزی می توانید در اینجا بنویسید فراتر از همان دستورالعمل های اساسی که در هر پست دیگر وجود دارد؟ هیچی. ایجاد محتوای “قابل پیوند” در مورد این موضوع تقریباً غیرممکن است. خیلی کم عمق است
رتبه بندی برای موضوعات سطحی دشوار است زیرا محتوای شما هرگز منحصر به فرد نیست. این فقط یک دسته از کلمات است که قبلاً میلیون ها بار گفته شده است. چیزی در زیر سطح وجود ندارد که افراد بتوانند به آن استناد کنند و به آن پیوند دهند.
محتوای عمیق جالب است و این چیزی است که گوگل می خواهد
جالب کردن موضوعات کم عمق دشوار است. فکر می کنم به همین دلیل است که «محتوای سئوی سئو» بسیار کسل کننده وجود دارد. شما می دانید که من در مورد چه چیزهایی صحبت می کنم: بدون شخصیت، فقط پاسخ های مبهم به سؤالات خسته کننده که در زیر H2 های غنی از کلمات کلیدی قرار دارند.
حالا، می دانم که احتمالاً به چه چیزی فکر می کنید:
“اما جاش، این چیزی است که کار می کند! ما فقط این کار را انجام می دهیم زیرا این همان چیزی است که گوگل می خواهد!».
این ممکن است در مورد موضوعات کم عمق صادق باشد، اما قبلاً در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی در آینده نه چندان دور ترافیک را از آنها میدزدد، صحبت کردیم. برای موضوعات عمیقی که نیاز به توضیح بیشتری دارند، محتوای شما باید جذاب و جالب باشد.
برای این (حداقل) دو دلیل وجود دارد.
محتوای جالب = “به دست آوردن اطلاعات”.
حتی اگر با آوردن چیزهای جدید و جالب به جدول، بک لینک بیشتری برای شما به ارمغان نیاورد می هنوز به شما کمک می کند رتبه بالاتر در گوگل.
این به این دلیل است که گوگل به اصالت محتوا اهمیت می دهد و تقریباً مطمئناً مکانیسم هایی برای شناسایی و پاداش دادن به آن دارد. آنها حتی مکانیزمی را ثبت کرد برای به ثمر رساندن «افزایش اطلاعات» در سال 2022.
محتوای جذاب = سیگنال های کاربر بهتر
اگر میخواهید جرقهای در میان سئوکاران ایجاد کنید، مکالمه را به سمت سیگنالهای کاربر هدایت کنید.
بسیاری در صنعت سالها متقاعد شدهاند که سیگنالهای کاربر مانند نرخ کلیک، سیگنالهای رتبهبندی هستند. حتی ممکن است با رند فیشکین آشنا باشید مینی آزمایش بدنام از سال 2014، جایی که او از دنبال کنندگان توییتر خود خواست تا به طور انبوه بر روی یک نتیجه جستجو کلیک کنند، که منجر به رتبه 1 در آن شب شد.
می نوشد، می نوشد. به طور مستقیم یا غیرمستقیم، داده های کاربر بر الگوریتم های گوگل تأثیر می گذارد. اگر تمام مطالبی که منتشر میکنید محتوای کسلکننده و غیر الهامبخشی است که هوش مصنوعی میتواند با ضربان قلب بنویسد، هیچکس قرار نیست آن را بخواند یا با آن درگیر شود. این ممکن است بر توانایی شما برای رتبه بندی تأثیر منفی بگذارد.