هر سئو مورد علاقه است لینک سازی ابزار همکاری، HARO، هفته گذشته رسما توسط Cision برای همیشه از بین رفت. اکنون در یک محصول جدید بسته بندی شده است: به صورت اتصالی.
من چیزی در مورد ابزار جدید نمی دانم. من آن را امتحان نکرده ام اما پس از تلاش برای استفاده از HARO اخیرا، نمی توانم بگویم که از مرگ آن متعجب یا ناراحت هستم. مدتی است که جسد در حال راه رفتن است.
تجربه من با HARO: “عالی” بیشتر هرزنامه هوش مصنوعی!”
من در گذشته از HARO برای ایجاد لینک استفاده می کردم. کار کرد. اما چند ماه پیش، زمانی که تصمیم گرفتم برخی از بینشهای “کارشناسانه” را برای پستهایمان منبع یابی کنم، پلتفرم را از طرف دیگر تجربه کردم.
تنها پس از چند دقیقه کار، صدها زمین به دست آوردم:
بنابراین، یک فنجان قهوه برداشتم و شروع به کار با آنها کردم. خیلی طول نکشید که اراده زندگی را از دست دادم. به نظر میرسد هر مسابقه دیگری چیزی جز مزخرفات تنبلی که توسط هوش مصنوعی تولید میشود، نیست قطعا متخصص نبود
در اینجا یکی از آنها است:
جدی کی اینطوری مینویسه من به خود اعتراف می کنم کسل کننده (هر همکار باشگاه مردان کسل کننده اعضای اینجا هستند؟)، و حتی من نیستم که کسل کننده
فکر نمی کنم بیش از 30-40 پاسخ را بررسی کرده باشم. من فقط نمی توانستم خودم را مجبور به انجام آن کنم. احساس میکردم که با ChatGPT صحبت میکنم و خیلی خوب نیست!
بازاریابان همه چیز را خراب می کنند. HARO نیز از این قاعده مستثنی نیست
علیرغم اینکه فقط چند ده مورد از تعداد بسیار زیادی که دریافت کردم مرور کردم، یکی برایم متمایز بود:
باور کنید یا نه، این پاسخ از سوی یکی از مشتریان قبلی من که یک آژانس سئو در بریتانیا را اداره می کند، آمد. با توجه به اینکه او چقدر آگاه و با تجربه است (در واقع در روزگاری که با سؤالات در اسکایپ او را اذیت می کردم، چیزهای زیادی در مورد سئو به من یاد داد)، این مسابقه به دو دلیل زنگ خطر را به صدا در آورد:
- من واقعاً شک دارم که او وقت خود را صرف پاسخ دادن به سؤالات HARO کند
- من در واقع می دانم که او طرفدار نیل پاتل نیست (متاسفم نیل، اما مطمئنم که در این مرحله از شهرت خود آگاه هستید!)
بنابراین تصمیم گرفتم با او روبرو شوم
این چیزی است که او گفت:
شوکر.
برای جزئیات بیشتر او را فشار دادم:
من یک معامله واقعا خوب دریافت می کنم و به ازای هر پیوند به جای xxxx معمولی در ماه برای X تعداد زمین پرداخت می کنم. پاسخهایی که دیدهاید ایدهآل نیستند، اما این ریسکی است که من آمادهام بهطور واقعبینانه قبول کنم که زمان انجام آن را خودم ندارم. او انگلیسی بومی نیست، اما من مجبور شدم چند بار با او در مورد استفاده واضح از هوش مصنوعی صحبت کنم. در مورد کم هزینه ها اهمیتی نمی دهم، اما در سایت های معتبر باید بیشتر اصلاح شود.
من فکر می کنم این تقریباً وضعیت هارو قبل از مرگش را خلاصه می کند. بیشتر “پیچ ها” فقط پاسخ های هوش مصنوعی از سئوکارانی بودند که سعی می کردند برای مشتریان خود پیوند ایجاد کنند.
من را اشتباه نگیرید من اینجا سایه نمی اندازم من می دانم که یافتن پیوندهای خوب سخت است، بنابراین باید کاری را انجام دهید که جواب می دهد. و واقعیت این است که HARO انجام داد کار کردن فقط به مثال زیر نگاه کنید. می توانید از لنگر و متن اطراف در Ahrefs متوجه شوید که این پیوندها تقریباً با HARO ساخته شده اند:
اما مشکل این بود. HARO در آن روز به قدری خوب کار می کرد که فقط مسئله زمان بود که هرزنامه ها و خدمه #scale آن را برای همه خراب کنند. همین اتفاق افتاد و حالا HARO دیگر نیست. بنابراین
حالا چی؟
اگر شما یک سازنده لینک هستید، من فکر می کنم زمان آن رسیده است که بپذیریم که لینک سازی HARO مرده است و ادامه دهیم.
هیچ تاکتیکی برای همیشه خوب کار نمی کند. این است قانون ش**تی کلیک ها. به همین دلیل است که نمیبینید سئوکاران با تاکتیکهایی مانند موفقیت بزرگی دست پیدا میکنند لینک ساختمان شکسته دیگر آنها به سمت تاکتیک های نوآورانه تر یا، به جرأت میتوانم بگویم، فقط هستند خرید لینک.
در مورد خرید پیوندها، در اینجا چیزی برای تأمل وجود دارد: اگر به صورت ارتباطی هزینههایی برای زمینها پرداخت میشود، آیا لینکها از طریق آن زمینها از نظر فنی پرداخت میشوند؟ اگر چنین است، آیا تخلف می کنند سیاست های هرزنامه گوگل? این یک دنیای قدیمی تیره و تار است، این سئوی سئو، درست است؟
اگر روزنامه نگار هستید، ممکن است ارزش یک عکس را داشته باشد. اما با توجه به اینکه کارشناسان برای زمینها هزینه دریافت میکنند، احتمالاً پاسخهای زیادی دریافت نخواهید کرد. این ممکن است چیز خوبی باشد. ممکن است هرزنامه کمتری دریافت کنید. یا ممکن است فقط توسط سئوکاران با جیب های عمیق اسپم دریافت کنید. هیئت منصفه در حال حاضر خارج است.
توصیه من؟ به دنبال روش های جایگزین مانند یافتن و تماس مستقیم با کارشناسان باشید. شما به راحتی می توانید از ابزارهایی مانند کاوشگر محتوا برای یافتن افرادی که مطالب زیادی در مورد موضوع نوشته اند و احتمالاً متخصص هستند.
به عنوان مثال، اگر به دنبال محتوایی با «پیوندهای برگشتی» در عنوان بگردید و به برگه نویسندگان بروید، ممکن است یک نام آشنا ببینید.
من نمی دانم که آیا خودم را یک متخصص می نامم یا نه، اما خوشحال می شوم اگر در رسانه های اجتماعی تماس گرفتید یا به من ایمیل زدید، یک پیشنهاد به شما بدهم (اینجا چگونه آدرس ایمیل خود را پیدا کنم).
از طرف دیگر، می توانید مخاطبان خود را طعمه قرار دهید تا بینش خود را در رسانه های اجتماعی به شما ارائه دهند. من اخیراً این کار را با یک نظرسنجی در X انجام دادم و بسیاری از پاسخ ها را در آن گنجاندم راهنمای من برای بک لینک های سمی.
هر یک از این گزینه ها سریعتر از استفاده از HARO است، زیرا مجبور نیستید صدها پاسخ را به دنبال سوزنی در انبار کاه بگردید. اگر با من مخالفید و همچنان هارو را دوست دارید، راحت باشید به من بگو چرا در X