Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

آموزش سئو فنی

به طور سنتی، عبارت technical SEO یا سئو فنی به بهینه سازی سایت شما برای کرالر گوگل و ایندکس شدن اشاره دارد، ولی می تواند هر فاکتور فنی که به بهتر دیده شدن و کسب جایگاه کمک می کند نیز در قسمت سئو فنی قرار بگیرد.
SEO فنی یک زمینه گسترده و مهیج است و همه چیز را از نقشه سایت، برچسب های متا، اینکدس کردن JavaScript، لینک ها، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موارد دیگر پوشش می دهد.

اگر در  SEO مبتدی هستید، توصیه می کنیم از مقاله SEO فنی در راهنمای مبتدی سئو ما شروع کنید. در زیر آخرین پست ها در مورد SEO فنی وجود دارد، و ما چند مقاله برتر در اینجا قرار داده ایم.

شما برای متخخص سئو تکنیکال شدن نیاز دارید تا برنامه نویسی و فضای تخصصی فنی را بشناسید.
مواردی که در سئو فنی بسیار مهم هستند شامل:

  1. کرال شدن توسطط موتور جستجو
  2. ایندکس شدن
  3. عملکرد سرور
  4. ساختار کد های HTML
  5. ساختار کد های CSS
  6. ساختار کدهای Java Script
  7. سرعت سایت
  8. موبایل فرندی بودن
  9. ساختار سایت
  10. اسکیما
  11. پیجینیشن (Pagination)
  12. و ….
چالش Core Web Vitals سال ۱۴۰۴

رقابت وردپرس با دیگر CMSها + توصیه‌های عملی جواد یاسمی برای سئوکاری وب فارسی ۱) Core Web Vitals چیست و چرا هنوز در ۱۴۰۴ مهم است؟ گوگل از سال ۱۴۰۰ سه معیار LCP، CLS و INP را به‌عنوان سیگنال رسمی تجربهٔ کاربری در رتبه‌بندی جست‌وجو لحاظ می‌کند (INP از فروردین ۱۴۰۳ جایگزین FID شد). هر […]

بهینه‌سازی سیگنال تجربه (Experience Signal Optimization – ESO)

نسل بعدی سئو که طراحان، توسعه‌دهندگان و استراتژیست‌ها را متحد می‌کند چرا Core Web Vitals دیگر کافی نیست؟ وقتی گوگل در سال ۲۰۲۰ Core Web Vitals (CWV) را معرفی کرد، همهٔ نگاه‌ها به سه متریک LCP، CLS و FID دوخته شد. در ۲۰۲۳ با اضافه‌شدن INP، طراحان و برنامه‌نویسان مجبور شدند کد را لاغرتر و واکنش‌پذیری را سریع‌تر […]

چرا کیفیت عکس در دستور پخت‌ ها برای گوگل مهم است؟

مقدمه‌ای برای آینده‌نگرها: این فقط یک تغییر فنی نیست! گوگل به‌تازگی تغییر کوچکی اما بسیار مهم در راهنمای رسمی خود برای استفاده از داده‌های ساختاریافته (structured data) مربوط به دستور پخت‌ها ایجاد کرده است. شاید در نگاه اول فقط دو جمله به یک سند اضافه شده باشد، اما این دو جمله، حرف‌های زیادی درباره روندهای […]

بودجه خزش گوگل چرا سرعت پایگاه‌ داده مهم‌تر از تعداد صفحات است؟

واقعیت کمتر شنیده‌شده درباره بودجه خزش در حالی‌ که سال‌ها تصور می‌شد «تعداد صفحات» یک عامل تعیین‌کننده در خزش سایت توسط گوگل است، حالا گوگل رسماً تأیید کرده که سرعت پایگاه داده اهمیت بیشتری دارد.در قسمت اخیر پادکست «Search Off the Record»، گری ایلیس از تیم سرچ گوگل اعلام کرد که حتی سایت‌هایی با تعداد […]

چطور خوشه‌بندی کلمات کلیدی سئو بر اساس نیت جست‌وجو را با پایتون خودکار کنیم

راهنمایی عملی برای گروه‌بندی سریع‌تر و دقیق‌تر کلمات کلیدی با استفاده از مقایسه SERP و زبان پایتون نیت جست‌وجو (Search Intent) موضوعی پیچیده است. از استفاده از یادگیری عمیق برای طبقه‌بندی متون گرفته تا تجزیه‌وتحلیل عنوان‌های نتایج گوگل با NLP، و خوشه‌بندی بر اساس ارتباط معنایی — همگی روش‌هایی هستند که مزایای آن‌ها نیز روشن […]

استفاده از IndexNow برای ارتقاء سئوی هوش مصنوعی در فروشگاه_های آنلاین

آیا موتورهای جست‌وجو به‌اندازهٔ کافی سریع هستند؟ در دنیای امروز که جست‌وجوی هوش مصنوعی در حال بازتعریف تعامل کاربران با محتوای آنلاین است، سئوی سنتی دیگر پاسخ‌گوی نیازهای فروشگاه‌های اینترنتی نیست. جایی که سرعت ایندکس شدن اطلاعات محصول، مستقیماً به درآمد و رقابت‌پذیری برند شما گره خورده است. اطلاعاتی مانند قیمت، موجودی، شرایط ارسال و […]

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی حیاتی است. اما چگونه می‌توان به این جایگاه دست یافت؟ پاسخ در یک کلمه خلاصه می‌شود: سئو.​ سئو، یا به‌عبارت دقیق‌تر، بهینه‌سازی موتور جست‌وجو، مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌هاست که به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا در نتایج جست‌وجو […]

آیا داده‌ های ساختار یافته باعث بهبود رتبه سایت در گوگل می‌شوند؟

آیا افزودن داده‌های ساختاریافته (Structured Data) می‌تواند به بهبود رتبه سایت شما در گوگل کمک کند؟ برای بسیاری از فعالان سئو، این سؤال همیشگی بوده است. اما حالا جان مولر، یکی از افراد کلیدی در تیم جست‌وجوی گوگل، پاسخ شفاف و قاطعی به آن داده: «نه، داده‌های ساختاریافته رتبه سایت را بهتر نمی‌کنند.» داده‌های ساختاریافته […]

آموزش کامل نصب Google Tag

اگر در سال ۱۴۰۴ هنوز از ابزارهای دقیق برای ردیابی تبدیل‌های سایت و تبلیغات گوگل استفاده نمی‌کنید، احتمالاً بخشی از بودجه تبلیغاتی‌تان به هدر می‌رود. ابزار Google Tag یکی از مهم‌ترین ابزارهای Google Ads است که به شما کمک می‌کند دقیقاً بفهمید کاربر از کجا آمده، چه اقدامی انجام داده و چه چیزی باعث تبدیل […]

چک لیست ۱۸ مرحله‌ای سئو فنی 1404

سئو در سال ۲۰۲۵ تغییرات زیادی کرده و حالا بیشتر از همیشه نیازمند دقت، تحلیل‌های عمیق و بهینه‌سازی هوشمندانه است. در این مقاله، یک چک‌لیست ۱۸ مرحله‌ای حرفه‌ای را بررسی می‌کنیم که می‌تواند مسیر رشد ارگانیک سایت شما را هموار کند. ۱. بررسی ترافیک ارگانیک اولین قدم در هر سئو آدیت، بررسی عملکرد فعلی سایت […]

گوگل کروم ابزارهای جدیدی برای تست بهتر موبایل اضافه می‌کند

گوگل کروم DevTools حالا ویژگی جدیدی به نام کالیبراسیون محدود کردن پردازنده (CPU throttling) ارائه می‌دهد تا شبیه‌سازی دقیق‌تری از عملکرد واقعی موبایل داشته باشد. معرفی کالیبراسیون محدود کردن پردازنده در گوگل کروماین ویژگی جدید به شما این امکان را می‌دهد که تنظیمات دستگاه‌محور ایجاد کنید تا تست‌های موبایلی دقیق‌تری انجام دهید. ویژگی‌های جدید بر […]

گوگل ابزار Disavow بخشی از نگهداری معمول وب‌ سایت نیست

در رویداد Search Central NYC، جان مولر از گوگل به سوالی درباره نحوه برخورد با بک‌لینک‌های سمی پاسخ داد و توضیحاتی ارائه داد که چرا ابزار رد لینک تنها برای وب‌سایت‌هایی که مشکلی دارند و از آن مطلع‌اند، باید استفاده شود. ابزار رد لینک چیست و چرا نیاز به آن داریم؟ گوگل ابزار رد لینک […]

جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت صنعتی به یکی از مهم‌ترین ابزارهای رشد تبدیل می‌شود. در تیم جواد یاسمی، ما به کسب‌وکارهای صنعتی کمک می‌کنیم تا نه‌تنها در نتایج جست‌وجو دیده شوند، بلکه به‌عنوان یک برند معتبر در صنعت خود شناخته شوند. سئو سایت صنعتی […]

از صفر تا ۴۰۰۰ کلیک در روز: سئوی معنایی برای صنعت مالی

از صفر تا ۴۰۰۰ کلیک در روز: چگونه سئوی معنایی یک وب‌سایت مالی را متحول کرد در این مطالعه موردی، با روند رشد یک وب‌سایت SaaS در حوزه مالی آشنا می‌شوید که تنها با تکیه بر سئوی معنایی (Semantic SEO) و بدون هیچ‌گونه لینک‌سازی خارجی توانسته به بیش از ۴۰۰۰ کلیک روزانه برسد. این پروژه […]

چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از سایت‌ها همیشه در رتبه‌های اول گوگل دیده می‌شوند و بیشترین کلیک را می‌گیرند؟ پاسخ ساده است: آن‌ها فقط به تولید محتوا بسنده نمی‌کنند؛ بلکه به صورت مداوم استراتژی کلمات کلیدی خود را به‌روزرسانی می‌کنند. براساس گزارش منتشر شده از سوی Up Inc.، حدود […]

افزایش رتبه سایت در گوگل

بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای بسیاری بوده و هر روز به این افراد اضافه می شود. معمولا به اقداماتی که منجر به بالابردن رتبه سایت در گوگل و یا سایر موتورهای جستجو می شود، سئو سایت گفته می شود. سئو […]

درس عبرت: بررسی بزرگترین حملات سایبری در تاریخ ورزش بر اساس گزارش‌های دولتی، 7 از هر 10 سازمان ورزشی در دوازده ماه گذشته، دچار نقض امنیت سایبری شده‌ایم. بدترین قسمت این است که ورزشکاران آنقدر تأثیرگذارند که مجرمان سایبری می‌توانند از آن‌ها به‌عنوان بخشی از یک حمله هماهنگ‌شده استفاده کنند که میلیون‌ها هوادار را تحت […]

تعریف جریمه گوگل به معنای کاهش چشمگیر در دید و کلیک‌های ارگانیک یک وبسایت است که به دلیل نقض خط مشی‌های موتور جستجو توسط صاحب وبسایت اعمال می‌شود. این جریمه ممکن است توسط یکی از اعضای تیم گوگل به طور خاص اعمال شود یا به طور خودکار زمانی که وبسایت برخی از …نشانه‌های اسپم الگوریتم […]

آیا از ترفندهای ساده‌ای که می‌توانند نتایج آنلاین شما را به طور چشمگیری افزایش دهند، غافل هستید؟ ریچل میلر با تونی مسر، نویسنده کتاب «سندرم وب‌سایت تنبل»، گفتگو می‌کند تا دریابد صاحبان مشاغل کوچک چگونه می‌توانند وب‌سایت خود را تقویت کنند. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک در طراحی وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک خود، از برخی راهکارهای ساده […]

در دنیای وسیع و رقابتی تجارت الکترونیک، آمازون غول بی‌رقیب است. با میلیون‌ها فروشنده که برای جلب توجه مشتریان رقابت می‌کنند، داشتن صفحه‌ی محصولی بهینه‌شده در آمازون بسیار مهم است؛ صفحه‌ای که نه تنها خریداران بالقوه را جذب کند، بلکه آن‌ها را به خرید ترغیب نیز نماید. مایلید اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ برای کشف عناصر […]

(نام پادکست مناسب برای) نتایج جستجوی گوگل در حال صعود است. بهینه‌سازان مبتدی سئو، آژانس‌ها و بازاریابان دیجیتال برنامه ژورنال موتور جستجو کسانی که به دنبال یک مجموعه پادکست طولانی (بیش از 300 قسمت) هستند با صداقت جستجو کن SEO های مبتدی و متوسط ​​که از دیدگاه های منحصر به فرد یاد می گیرند دوشنبه‌های […]

نقشه راه سئو مکانی برای برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و اولویت‌بندی کارهای استراتژی سئو این فقط یک لیست ساده از کارها نیست، بلکه یک تصویر جزئی با تاکتیک ها، وظایف و زمان بندی ها است. نقشه راه سئو شما نشان می‌دهد که تیم شما چگونه فرصت‌های کلیدی سئو را متعادل کرده و روی آن‌ها کار می‌کند. این […]

ما با استفاده از همین چک لیست، ترافیک ارگانیک خود را در 30 روز 189.12 درصد افزایش دادیم. همچنین به ما کمک کرده تا در کلمات کلیدی فوق رقابتی مانند «بهینه سازی موتور جستجو در صفحه» رتبه بالاتری کسب کنیم. با این حال… نیازی نیست همه چیز را در این لیست انجام دهید. فقط آن […]

این کدها، سبک‌بندی صفحات وب را با استفاده از زبان CSS تعریف می‌کنند. این سبک‌ها شامل تنظیمات حاشیه‌ها، فاصله‌ها، اندازه‌ها، شکل تصاویر، و همچنین پاسخگویی به اندازه‌های مختلف صفحه نمایش هستند. علاوه بر این، سبک‌های مربوط به عناوین، فهرست‌ها، جدول‌ها، دکمه‌ها و سایر المان‌های صفحه‌بندی را هم شامل می‌شود. گوگل E-E-A-T مخفف تجربه، تخصص، اعتبار […]

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) اگر به درستی انجام شود می‌تواند هر ماه هزاران بازدیدکننده هدفمند به وب‌سایت شما بفرستد. این وب‌سایت شما را از یک فکر ثانویه به یک دارایی تبدیل می‌کند که منجر به جذب مشتری و فروش می‌شود. وبلاگ شخصی بک‌لینکو در سال ۲۰۱۲ با انتشار یک یا دو پست در ماه شروع […]

سئو یک استراتژی حیاتی برای رشد حضور آنلاین کسب و کار شما است. با بهینه سازی محتوای خود برای عملکرد بهتر در نتایج جستجوی آنلاین، دید، اعتبار و آگاهی از برند خود را افزایش می دهید و در عین حال سرنخ های واجد شرایط را ایجاد می کنید و مزیت رقابتی به دست می آورید. […]

SaaS یک صنعت پر جنب و جوش با بیش از حد است 30000 برند مختلف در بازار امروز تنها در سال 2022، 377 شرکت جدید SaaS وارد بازار شدند. با وجود این همه رقابت، بازاریابان SaaS باید راه های بیشتری را طی کنند تا از بین مردم متمایز شوند. به همین دلیل است که بهینه […]

ChatGPT هنگامی که در نوامبر سال 2022 راه اندازی شد، در دنیای بازاریابی محتوا حس بسیار خوبی ایجاد کرد. گوگل به دنبال آن ربات چت هوش مصنوعی خود را با نام Bard در مارس 2023 منتشر کرد. اگر با این ابزارهای هوش مصنوعی مولد تازه کار هستید، ممکن است تعجب کنید که چگونه دو تا […]

بنابراین، بیایید مستقیماً وارد آن شویم، آیا سئو ارزش آن را دارد؟ در سال 2024، سئو همچنان یکی از هوشمندانه‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها برای افزایش دید برند شما و جذب کسب‌وکار جدید آنلاین است. در حالی که برخی از منتقدان فکر می کنند سئو بسیار گران و وقت گیر است، 80 درصد از مدیران ارشد مدیریت باز […]

توضیحات متا ابزار قدرتمندی برای جذب بازدیدکنندگان به محتوای وب سایت شما است. خواه برای یک وبلاگ، کتاب الکترونیکی، مطالعه موردی یا صفحه تجاری باشد، یک متا توضیحات مختصر، سرگرم کننده و آموزنده می تواند به معنای تفاوت بین جذب یک سرنخ جدید و شکست دادن به یک رقیب باشد. اغلب، کپی‌نویسان و بازاریابان ابرداده‌های […]

  • آموزش سئو فنی

    آموزش سئو فنی