فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

چک لیست سئو 2024 – لیست کامل سئوی ۲۰۲۴

آنچه در این مقاله می خوانید:

ما با استفاده از همین چک لیست، ترافیک ارگانیک خود را در 30 روز 189.12 درصد افزایش دادیم.

همچنین به ما کمک کرده تا در کلمات کلیدی فوق رقابتی مانند «بهینه سازی موتور جستجو در صفحه» رتبه بالاتری کسب کنیم.

با این حال…

نیازی نیست همه چیز را در این لیست انجام دهید.

فقط آن مواردی را که برای سایت شما مهم‌تر و مرتبط‌تر هستند بررسی کنید.

چطور می‌دانی کدام‌ها مهم‌ترند؟

چند نکته سریع برای بررسی:

  • اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید با بهینه سازی سایت شما، مبانی سئو لطفا متن مورد نظر را در داخل پرانتز بنویسید تا آن را به فارسی روان ترجمه کنم. تحقیق کلمات کلیدی و سئو درون صفحه فهرست‌های چک بهترین گزینه هستند.
  • اگر داریدمحتوای زیادی دارم، اما بازدید کننده زیادی ندارم.نگاه کن به لیست‌های محتوا اولین
  • اگر وبسایت شما دچار مشکل شده باشدکند بودن سرعت بارگذاری و سایر مشکلات پیچیدهروی این تمرکز کن بهینه‌سازی فنی سایت لیست تیک
  • اگر شما مقدار قابل توجهیتجربه دارم، اما می‌خواهم ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشم.( از آن عبور کن ) لیست بررسی ساخت لینک و ترفندها و تاکتیک‌های پیشرفته

چک لیست اصول سئو

از این ابزارها و تکنیک‌ها برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای موتورهای جستجو استفاده کنید.

تنظیم گوگل سِرچ کنسول

  • ببینید کدام کلمات کلیدی بیشترین بازدید را برای شما به همراه دارند.
  • ارسال کنید نقشه سایت
  • رفع خطاهای سایت
  • امتیازهای اصلی وب شما را ببینید (بعداً در مورد آن‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد)

خلاصه اینکه، اگر سئو برایتان جدی است، راه‌اندازی کنسول جستجوی گوگل (GSC) اولین گام کلیدی است. راهنمای کنسول جستجوی گوگل .

ابزار وب مستر بینگ را نصب کنید

سپس، ابزار وب مستر بینگ (BWT) را راه‌اندازی کنید.

آیا بینگ به اندازه گوگل محبوب است؟ خیر.

اما بینگ بیشتر از صد میلیون کاربر فعال روزانه پس ارزش بهینه سازی دارد.

و در سئو، داده‌ها بسیار مهم هستند.

اگر BWT می‌تواند داده‌های مفیدتری در اختیارتان قرار دهد، استفاده از آن منطقی است.

گوگل آنالیتیکس را راه‌اندازی کنید

گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین راه‌ها برای فهمیدن نحوه‌ی پیدا کردن (و استفاده از) سایت شما توسط افراد است.

گوگل آنالیتیکس به شما امکان می‌دهد:

  • ببین ترافیک سایت شما چقدر است؟ از گوگل
  • صفحات وبسایت خود را که بیشترین ترافیک را به خود اختصاص می‌دهند، پیدا کنید.
  • بررسی کنید که ترافیک شما در حال افزایش است یا کاهش (و به چه میزان).
  • سایت‌های دیگر را شناسایی کنید موتورهای جستجو
  • میزان تعامل متوسط، بازدید صفحه و زمان سپری شده در سایت را درک کنید

نکته:گوگل آنالیتیکس را با کنسول جستجوی گوگل ادغام کنید. با این کار، اطلاعات مفید سئو را مستقیماً در حساب گوگل آنالیتیکس خود مشاهده خواهید کرد.

نصب افزونه Yoast SEO (برای وردپرس و شاپفای)

یوست محبوب‌ترین افزونه سئو در جهان است.

یوست به شما کمک می‌کند به سادگی وب‌سایت وردپرس خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید. همچنین می‌توانید از آن در شاپفای نیز استفاده کنید.

همچنین به شما در زمینه سئو فنی مانند فایل ربات و نقشه سایت آن را بسیار همه کاره ساختن.

و برای مبتدیانی که به دنبال یک راه حل جامع سئو هستند، ایده‌آل است.

شاخص‌های کلیدی عملکرد پروژه خود را مشخص کنید.

علاوه بر تهیه ابزارهای مناسب، باید بدانید که با تلاش‌های سئو خودتان چه هدفی را دنبال می‌کنید.

در اینجا برخی از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • ترافیک ارگانیکافزایش ترافیک وب‌سایت شما از نتایج جستجو می‌تواند به تعامل بیشتر با برند شما و در نتیجه افزایش فروش برای کسب و کارتان منجر شود.
  • آگاهی از برنددیده‌ شدن بیشتر در نتایج جستجو می‌تواند آگاهی از برند شما را افزایش دهد و اعتماد مشتریان بالقوه را جلب کند.
  • رشد بک لینکافزایش بک‌لینک‌های باکیفیت می‌تواند اعتبار سایت شما را بالا ببرد و در نتیجه رتبه‌ی شما در نتایج جستجو را بهبود بخشد و ترافیک بیشتری به وب‌سایتتان هدایت کند.
  • رتبه‌بندی کلیدواژهنظارت بر رتبه صفحات شما برای کلمات کلیدی هدف، به شما کمک می‌کند تا سریعاً با افت رتبه‌ها کنار بیایید و از افزایش رتبه‌ها نهایت استفاده را ببرید.

اما می‌توانید با نظارت بر عناصری مانند نرخ پرش و زمان بارگیری صفحه، اطلاعات دقیق‌تری کسب کنید.

طبیعی است که ردیابی فروش یک شاخص کلیدی عملکرد حیاتی برای کسب و کارها نیز محسوب می‌شود. این امر به شما در تطبیق تلاش‌های سئو با نتایج مستقیم برای کسب و کارتان کمک می‌کند.

درک هدف‌تان از سئو، پیگیری نتایج را بسیار آسان‌تر می‌کند.

رده‌بندی را تنظیم کنید

اگر یکی از شاخص‌های کلیدی عملکرد شما برای سنجش موفقیت سئو، رتبه‌بندی کلمات کلیدی است (که احتمالاً باید باشد)، باید یک ردیاب رتبه‌بندی راه‌اندازی کنید.

مشاهده این مطلب  ابزارهای تست موبایل فرندلی

خیلی زیادند ابزارهای ردیابی رتبه انتخاب کنید. حتی گزینه‌هایی برای مشاغل محلی هم وجود دارد.

مانند سِم‌رش ردیاب رتبه نقشه که به شما امکان می‌دهد رتبه کسب‌وکار محلی خود را تا سطح خیابان پیگیری کنید.

دنبال کردن رتبه‌هایتان در نتایج جستجو می‌تواند به شما در فهمیدن اینکه آیا تلاش‌های سئو شما نتیجه داده است یا نه، کمک کند.

یک حساب سِمروش رایگان دریافت کنید.

یکی از اولین ابزارهایی که در زرادخانه سئو شما باید وجود داشته باشد، Semrush است. حتی نسخه رایگان آن می‌تواند مزایای زیادی به شما بدهد.

می‌توانید روی رقبای خود جاسوسی کنید

ابتدا، حساب رایگان Semrush به شما امکان می‌دهد تا به استراتژی‌های سئو رقبای خود نگاهی بیندازید.

کلمات کلیدی، بک لینک ها و عملکرد ارگانیک ببینید چه چیزهایی برای آن‌ها جواب می‌دهد و از آن اطلاعات برای بهبود استراتژی خودتان استفاده کنید.

به شما کمک می‌کند مشکلات سایت خود را برطرف کنید.

دوم، شما می‌توانید اجرا کنید بررسی سایت رفع مشکلات فنی سئو مانند پیوندهای شکسته و کندی سرعت بارگذاری صفحه

حساب کاربری رایگان به شما امکان می‌دهد تا ۱۰۰ صفحه را خزیده و از بهینه‌سازی سایت خود برای موتورهای جستجو و کاربران اطمینان حاصل کنید.

ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک

در نهایت، ابزار تحلیل بک لینک انقلابی در دنیای … است.

با استفاده از حساب رایگان Semrush، می‌توانید بک لینک‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید تا از اعتبار سایت خود آگاه شوید و لینک‌های مخربی که ممکن است به رتبه‌بندی شما آسیب بزنند را شناسایی کنید.

حتی در سطح رایگان، Semrush شما را با ابزارهای ضروری برای شروع سئو تجهیز می‌کند. هنگامی که ارزش آن را مشاهده کردید، همیشه می‌توانید برای باز کردن قفل ویژگی‌های بیشتر، به سطح بالاتر ارتقا دهید.

نکته‌ی کلیدی: از این لینک برای دسترسی به 14 روز استفاده کنید. اشتراک رایگان Semrush Pro برای دسترسی به تمام امکانات این ابزارهای قدرتمند.

فهرست بررسی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی اساس سئو است و در این چک لیست، به شما نشان می دهیم که چگونه به سرعت کلمات کلیدی مرتبطی را که مشتریان بالقوه شما به دنبال آن ها هستند، پیدا کنید.

بازار هدف خود را مشخص کنید

قبل از اینکه بتوانید کلمات کلیدی مناسب برای هدف قرار دادن پیدا کنید، باید درک کنید که چه کسی به دنبال آنهاست. و اینکه آنها چه چیزی را از محتوایی که پیدا می‌کنند می‌خواهند یاد بگیرند یا به دست بیاورند. نیت جستجو لبخند

در نظر بگیرید

  • (مشتری ایده‌آل شما کیست؟)مشخصات مشتریانی که محصول یا خدمات شما را خریداری می‌کنند چگونه است؟ چه زبانی استفاده می‌کنند و چه نوع محتوایی را مصرف می‌کنند؟
  • دردسرهایشان چیست؟آنها با چه مشکلاتی مواجه هستند؟ شما چگونه می توانید در حل این مسائل کمک کنید؟
  • (آنها در چه پلتفرم‌هایی حضور دارند:)آیا آن‌ها به دنبال چیزهایی مرتبط با چیزی که شما می‌فروشید می‌گردند؟ یا اینکه احتمالاً در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند؟
  • آنها به دنبال چه چیزی هستند؟اگر به دنبال محصول/خدمت/محتوای شما هستند، از چه عباراتی استفاده می‌کنند؟

مراحل بعدی به شما نشان می‌دهد که چطور این اصطلاحات را پیدا کنید.

کلمات کلیدی دنباله بلند را با «پیشنهاد گوگل» کشف کنید.

اینطور عمل می‌کند:

ابتدا یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید.

اما اینتر را نزنید، یا دکمه “جستجوی گوگل” را فشار ندهید. به جای آن، به کلمات کلیدی که گوگل به شما نشان می دهد نگاه کنید.

این کلمات کلیدی به عنوان “پیشنهادات گوگل” شناخته می شوند.

چون این کلمات کلیدی مستقیماً از گوگل آمده‌اند، می‌دانید که افرادی، که برخی از آن‌ها ممکن است مخاطبان هدف شما باشند، به دنبال آن‌ها می‌گردند.

یعنی این کلمات کلیدی ارزشمندی هستند که برای بهینه سازی وبسایت شما به کار می‌روند.

نکته:نگاه کن جستجوی پاسخ. آی او این ابزار جستجوی گوگل را برای یافتن جستجوهای دیگر کاربران می کاود که باعث می شود این فرایند به طور قابل توجهی آسان‌تر شود.

کلمات کلیدی را با ابزار کلمات کلیدی بک‌لینکو بیابید.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی راه دیگری برای یافتن اصطلاحات مناسب برای محتوای شما هستند. و ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی بک‌لینک جای بسیار خوبی برای شروع است.

فقط یک واژه کلی مربوط به کسب و کار خود را در ابزار وارد کنید و مجموعه‌ای از کلمات کلیدی مرتبط برای تولید محتوا دریافت خواهید کرد.

با معیارهایی مانند حجم جستجو و هزینه هر کلیک

به جوامع آنلاین بپیوندید

ردیت، کوئرا، انجمن‌ها و سایر جوامع آنلاین مکان‌های بسیار خوبی برای یافتن کلمات کلیدی هستند.

آنها پر از آدم‌های واقعی با مشکلات واقعی هستند. مشکلاتی که شما می‌توانید با محصولات، خدمات یا محتوای خود حل کنید.

کلمات کلیدی را با استفاده از این جوامع چگونه پیدا می کنید؟

مشاهده این مطلب  ارزش محتوای بومی سازی شده خود را با این KPI ها کشف کنید

می‌توانستی در زیرمجموعه‌های مرتبط، ایده‌هایی جستجو کنی.

اما رویکرد هدفمند، استفاده از عملگرهای جستجو در پلتفرمی مثل ردیت است. اینها عباراتی هستند که به نوار جستجو اضافه می‌کنید تا جستجویتان را محدود کنید.

روی موضوع “مشکل” تمرکز کنید. کلمات جستجو :

  • “چگونه”
  • “ای کاش”
  • کجا می‌توانم

آنها می‌توانند ایده‌ها را مستقیماً در نتایج جستجو برجسته کنند تا به شما در ایجاد محتوایی برای رفع این مشکلات کمک کنند.

شرکت در بحث‌ها می‌تواند ایده‌های بیشتری به شما بدهد، چرا که ممکن است افراد در نظرات، مشکلات مرتبط با خودشان را نیز مطرح کنند.

کلمات کلیدی با رقابت کم را با استفاده از Semrush شناسایی کنید.

سم‌رش ابزار کلمات کلیدی جادویی ابزاری برای تحقیق کلمات کلیدی است که به صورت رایگان و پولی ارائه می‌شود. (شما می‌توانید با حساب کاربری رایگان، روزانه حداکثر ۱۰ جستجو انجام دهید.)

و با هر جستجو، حجم زیادی اطلاعات درباره هر کلمه کلیدی به‌دست می‌آورید.

همانطور که می‌بینید، وقتی یک کلمه کلیدی را در Semrush وارد می‌کنید، اطلاعات زیر را دریافت می‌کنید:

  • حجم جستجو
  • سخت بودن کلمه کلیدی
  • هزینه به ازای کلیک
  • گرایش‌ها
  • ویژگی‌های صفحه نتایج موتور جستجو

و بیشتر

به این ترتیب می‌توانید کلمات کلیدی کم‌رقابت و آسان برای رتبه‌بندی را انتخاب کنید و بفهمید کدام کلمات کلیدی احتمالاً بهترین نتیجه را برای وب‌سایت شما به‌همراه دارند.

کلمات کلیدی پرسش را بیابید

کلمات کلیدی پرسش، برای پست‌ها و مقالات وبلاگ، عالی هستند.

چگونه قهوه سرد دم می کنند؟

و می‌توانید به راحتی آنها را با … پاسخ مردم .

این ابزار رایگان به شما سوالاتی که مردم به صورت آنلاین به دنبال آنها هستند را نشان می دهد.

به این ترتیب، شما می‌توانید از محتوای خود برای پاسخ به این سوالات استفاده کنید.

می‌توانید از ( ابزار جادویی کلمات کلیدی از ابزار Semrush برای یافتن کلمات کلیدی پرسشی استفاده کردم، چون این ابزار فیلتر مخصوصی برای پرسش‌ها دارد.

تجزیه و تحلیل اقتدار موضوعی

اعتبار موضوعی، معیاری است از میزان اقتدار وب‌سایت شما در مورد یک موضوع خاص.

به عبارت دیگرمردم (و گوگل) تا چه اندازه می‌توانند به شما به‌عنوان منبعی قابل اعتماد در مورد آن موضوع اعتماد کنند؟

می‌توانید به سرعت اعتبار موضوعی سایت خود را با … تحلیل کنید این جدول کارآمد .

این ابزار به شما امکان می‌دهد که داده‌های کلمات کلیدی کنسول جستجوی گوگل را تحلیل کنید تا ببینید برای چه موضوعاتی رتبه‌بندی دارید. همچنین می‌توانید موضوعات مرتبطی که در آن‌ها پوشش کافی ندارید را شناسایی کنید (به عنوان مثال، فرصت‌هایی که می‌توانید در آن‌ها رتبه‌ی بهتری کسب کنید و ترافیک بیشتری دریافت کنید).

این به شما کمک می کند تا نقاط ضعف محتوایتان را پیدا کنید و فرصت‌هایی برای گسترش تخصص موضوعی خود پیدا کنید.

چک‌لیست سئو داخلی

حالا زمان بهینه‌سازی محتوای شما با استفاده از چند روش اثبات شده سئو داخلی صفحه روش‌ها

کلمه کلیدی خود را در آدرس اینترنتی (URL) قرار دهید.

آدرس اینترنتی شما به گوگل کمک می‌کند تا موضوع صفحه را بفهمد. همچنین، آدرسی که کلمات کلیدی زیادی دارد، می‌تواند نرخ کلیک ارگانیک خود را افزایش دهید. .

به همین دلیل است که شما باید کلمه کلیدی خود را در آدرس اینترنتی خود قرار دهید.

به عنوان مثال، عبارت کلیدی هدف برای این صفحه، “لیست بررسی سئو” است.

پس ما آدرس اینترنتی (URL) را ساختیم:چک‌لیست سئو سایت بک‌لینکو.

از لینک‌های کوتاه استفاده کنید

آدرس‌های اینترنتی خود را تا حد امکان کوتاه نگه دارید.

چرا؟

تحلیل ما از ۱۱.۸ میلیون نتیجه جستجوی گوگل نشان داد که لینک های کوتاه در گوگل بهترین رتبه را دارند. .

کلمه کلیدی خود را در ابتدای عنوان قرار دهید.

استفاده از کلمه کلیدی در عنوان صفحه شما، یک راز نیست.

اما خیلی‌ها نمی‌دانند که **کجا** کلمه کلیدی خود را قرار می‌دهید، مهم است.

به طور خاص، می‌خواهید کلمه کلیدی‌تان را در ابتدای عنوان (Title Tag) قرار دهید، هر زمان که ممکن است.

مثلاً کلمه کلیدی اصلی برای این پست کپی‌رایتینگ

همانطور که می‌بینید، برچسب عنوان با آن کلمه کلیدی شروع می‌شود:

تغییر دهندگان برچسب عنوان را تعبیه کنید

اصطلاحات اصلاح کننده عنوان، کلمات و عباراتی هستند که به عنوان شما اضافه می‌شوند تا برای جستجوگران جذاب‌تر شوند.

مانند

  • بهترین
  • بالا
  • فهرست بررسی
  • راهنمای قطعی
  • سال جاری
  • بررسی کامل

با اضافه کردن این‌ها، می‌توانید در نتایج جستجو متمایز شوید و به جستجوگران نشان دهید که محتوای شما مناسب آن‌هاست.

کلمه کلیدی خود را در 150 کلمه اول به کار ببرید.

قرار دادن کلمه کلیدی در ابتدای پستتان منطقی است. چون می‌خواهید موتورهای جستجو و کاربران به سرعت بفهمند محتوای شما درباره چیست.

این از نظر سئو مفید است، اما همچنین به کاربران اطمینان می‌دهد که در جای درست قرار دارند.

مشاهده این مطلب  راهنمای نوشتن رپورتاژ آگهی

تا به خواندن ادامه دهند.

به عنوان مثال برای ما مقاله ابزارهای سئو (همانطور که می بینید، ما از ابتدا اصطلاح “ابزارهای سئو” را به کار می بریم)

از کلمه کلیدی هدف خود در تگ‌های H1، H2 یا H3 استفاده کنید.

مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما در تگ‌های H1، H2 یا H3 قرار دارد.

مثلاً

شاید متوجه شده باشید که عبارت “چک لیست سئو” رو در زیر عنوان اول این صفحه به کار بردیم.

خوب، این عنوان فرعی با تگ H2 احاطه شده است. و قرار دادن عبارت “چک لیست سئو” در یک تگ H2 می تواند به ما کمک کند تا رتبه بالاتری برای این کلمه کلیدی کسب کنیم.

زیرا به گوگل (و کاربران) کمک می‌کند تا متوجه شوند که محتوای ما در مورد چیست و چه عبارات جستجویی ممکن است مرتبط با آن باشند.

تصاویر خود را بهینه سازی کنید

تصاویر شما، درباره محتوای شما چیزهای زیادی می‌گویند.

متاسفانه، گوگل هنوز نمی‌تواند مانند انسان تصاویر را «ببیند».

برای اینکه گوگل تصاویر شما را به درستی درک کند، باید برچسب‌های جایگزین (alt) و نام فایل‌های آنها را بهینه‌سازی کنید.

به عنوان امتیاز، تصاویر بهینه‌شده در نتایج جستجوی تصویر به شما کمک می‌کنند.

اینطوری:

ابتدا، هنگام ذخیره تصویر، از نام فایلی استفاده کنید که به طور خلاصه محتوای تصویر را شرح دهد.

به عنوان مثال، فرض کنید شما با گوشی خود عکسی از املت اسفناج گرفته اید.

خب، شما باید آن تصویر را چیزی شبیه به این نامگذاری کنید:اوملت اسفناج

سپس، هنگام اضافه کردن تصویر به صفحه، یک برچسب alt توصیفی برای آن در نظر بگیرید:

از هم‌معنی‌ها و کلمات مرتبط با موضوع استفاده کنید.

به جای تکرار مکرر یک کلمه کلیدی (که ممکن است به عنوان پر کردن کلمه کلیدی تلقی شود)، از مترادف‌ها استفاده کنید. کلمات کلیدی LSI .

مثلاً فرض کنید می‌خواهید برای عبارت “چگونه یک وبلاگ را شروع کنیم” در نتایج جستجو رتبه‌بندی شوید.

خوب، شما باید آن کلمه کلیدی خاص را چند بار در صفحه خود ذکر کنید. همراه با مترادف هایی مانند:

  • نحوه راه اندازی یک وبلاگ
  • شروع یک وبلاگ
  • چگونه وبلاگ بسازیم
  • راهنمای راه‌اندازی وبلاگ در وردپرس

فهمیدی چی میگم.

بعد، چند کلمه کلیدی LSI اضافه کنید.

کلمات کلیدی LSI اصطلاحاتی هستند که با کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط هستند. کلماتی که انتظار می‌رود هنگام صحبت در مورد کلمه کلیدی هدف خود از آنها استفاده کنید.

مثل

  • نوشتن
  • وب‌سایت
  • تولید محتوا

اینها به تنهایی احتمالاً رتبه‌بندی شما را بهبود نمی‌بخشند، اما می‌توانند به گوگل کمک کنند تا محتوای شما را راحت‌تر درک کند.

از پیوندهای خارجی استفاده کنید

در طول محتوا، لینک‌هایی به منابع معتبر و مرتبط ارائه دهید. به عنوان مثال، هنگام نقل یک آمار.

یا زمانی که از اصطلاحی استفاده می‌کنید که هنوز در مورد آن مطلبی ننوشته‌اید، اما می‌خواهید منبع مفیدی برای خوانندگان خود ارائه دهید.

مثلاً در این فهرست از تکنیک‌های سئو (ما به وب‌سایت‌های معتبر مانند ویکی‌پدیا و گوگل.کام لینک می‌دهیم.)

و این لینک‌ها به گوگل نشان می‌دهند که محتوای ما به خوبی به منابع معتبر ارجاع داده شده و قابل اعتماد است.

حتماً رتبه‌بندی شما را بهبود نمی‌بخشد، اما می‌تواند به ارایه تجربه‌ی کاربری بهتری کمک کند.

از لینک‌های داخلی استفاده کنید

این خیلی ساده است

هر وقت محتوای جدیدی منتشر می‌کنید، سعی کنید به 2 تا 5 صفحه دیگر (مرتبط) در سایت خود لینک بدید.

نکته‌ی کلیدی:از متن کلیدی غنی در لنگر متن خود استفاده کنید.

برای مثال، توجه کنید که چگونه از متن لنگر «سئو داخل صفحه» در این لینک داخلی استفاده می‌کنیم.

این نشان می‌دهد که صفحه لینک شده در مورد بهینه‌سازی موتور جستجو در صفحه است.

ارائه زمینه مفید به گوگل و اطلاع به خواننده از مقصد لینک.

فهرست محتوا

انکارش غیرممکنه: اگر می‌خواهید در گوگل رتبه خوبی بگیرید، باید محتوای باکیفیتی منتشر کنید.

به همین دلیل، محتوا امروزه بخش مهمی از هر استراتژی سئو مدرن است. در این بخش، مراحل دقیق ایجاد محتوایی را به شما نشان خواهیم داد که رتبه خوبی کسب می‌کند.

محتوای خود را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید تا خوانایی آن به حداکثر برسد.

هیچکس دوست ندارد دیوارهای عظیم متن را بخواند.

به همین دلیل، ما همیشه محتوای خود را به بخش‌های خوانا و آسان، مانند این، تقسیم می‌کنیم.

این بخش‌ها نرخ بازگشت کاربران ما را پایین نگه می‌دارند و خوانندگان را مدت زمان بیشتری در صفحات ما نگه می‌دارند.

تا از محتوای ما بیشترین بهره را ببرند.

روی فرمت‌های محتوایی که در حال حاضر جواب می‌دهند تمرکز کنید.

گرایش‌های محتوایی در هر صنعت، همواره در حال تغییر هستند.

همگام بودن با آنچه در حال حاضر جواب می دهد، بهترین راه شما برای تولید محتوایی است که مردم واقعا دوست دارند بخوانند.

مشاهده این مطلب  چرا به خدمات استراتژی محتوا نیاز دارید: 6 دلیل کلیدی

مثلاً با افزایش ابزارهای نگارش هوش مصنوعی که به تولید محتوای بی کیفیت زیادی منجر شده است، واضح است که مردم به این موارد ارزش می دهند:

  • این محتوا توسط متخصصان نوشته شده است.
  • تحقیقات اصلی (مانند نظرسنجی‌ها و مطالعات صنعتی)
  • محتوایی که صرفاً اطلاعات تکراری نیست.
  • مطالعات موردی و مثال‌های واقعی
  • محتوای همیشه سبز که برای سال‌ها ارزش ایجاد می‌کند

مثالی که با چند مورد از این نکات مطابقت دارد، … ماست فهرست کاملی از ابزارهای سئو :

ما شخصاً ۴۱ ابزار را آزمایش و بررسی کردیم. این کار حجم بسیار زیادی از فعالیت بود.

اما کاملا ارزشش را داشت.

چرا؟

تا به امروز، این پستبیش از یازده هزار بک لینک.

درباره کسب اطلاعات فکر کن

موضوع را به طور کامل پوشش دادن دیگر برای رتبه‌بندی پایدار در گوگل کافی نیست. نمی‌توانید فقط چند عنوان فرعی (H2) را از پست‌های با رتبه بالا بردارید و یک مطلب بسازید و انتظار داشته باشید که خوب عمل کند.

شما باید ارزش افزوده‌ای به جز نتایج فعلی جستجو ارائه دهید.

در غیر این صورت

چرا گوگل باید محتوای شما را رتبه‌بندی کند؟ و چرا خوانندگان باید به محتوای شما بیشتر از همه اعتماد کنند؟

این مفهوم افزایش اطلاعات .

مثلاً، چندی پیش منتشر کردیم راهنمای سئو ویدیو در سایت ما

ما می‌توانستیم یک محتوای عمومی مثل «۲۵ نکته برای سئو ویدیو» منتشر کنیم و تمام نکاتی که در صفحه نتایج جستجو وجود دارد را پوشش دهیم.

در عوض، راهنمایی ساختیم که همه چیز را درباره آن موضوع پوشش می‌داد.

و شامل بینش‌هایی از تجربه‌ی شخصی برایان دین در راه‌اندازی یک کانال موفق یوتیوب بود.

چیزی که سایر مقالات نتوانستند انجام دهند.

و این یکی از دلایل اصلی است که هنوز در نتایج جستجوی گوگل برای کلمه کلیدی اصلی ما در بین سه مورد برتر قرار دارد.

از چندرسانه‌ای استفاده کنید

شاید متوجه شده باشید که این پست پر از عکس است.

ما این کار را به دو دلیل اصلی انجام می‌دهیم:

اولاین کار باعث تولید محتوای بهتری می‌شود. تصاویر می‌توانند آنچه می‌نویسید را جذاب‌تر کنند.

دومتصاویر و سایر اشکال رسانه‌های چندرسانه‌ای می‌توانند به رتبه‌بندی بهتر محتوا کمک کنند.

بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم این اشکال از رسانه چندرسانه‌ای را در محتوای خودتان، هرجا که امکان دارد، به کار ببرید.

  • تصاویر
  • نمودارها
  • نمودارهای اطلاعاتی
  • محتوای بصری
  • ویدیوها
  • نظرسنجی‌ها و آزمون‌های تعاملی

لیست چک لیست سئو فنی

سئو تکنیکال می‌تواند رتبه‌بندی شما را بسازد یا خراب کند. خوشبختانه، رفع مشکلات سئو تکنیکال آنقدرها سخت نیست، به خصوص اگر موارد موجود در این چک لیست را دنبال کنید.

شناسایی خطاهای خزش و نمایه سازی

خطای خزش به این معنی است که گوگل و ربات‌های موتور جستجوی آن با مشکل در مشاهده یک صفحه در سایت شما مواجه هستند.

اگر نتواند صفحه‌تان را ببیند، برای هیچ چیز رتبه‌بندی نمی‌شود.

خطاهای ایندکسینگ به این معناست که گوگل می‌تواند محتوای شما را پیدا کند، اما به دلایلی آن را ایندکس نمی‌کند.

یعنی هنوز هیچ رتبه‌بندی‌ای وجود ندارد.

این خطاها را به راحتی می‌توانید در گزارش «نمایه سازی» کنسول جستجوی گوگل پیدا کنید.

اگر متوجه شدید که گوگل در دسترسی به یکی از صفحات مهم شما مشکل دارد (به عنوان مثال، robots.txt مانع از ورود خزنده‌های موتور جستجو می‌شود)، باید این مشکل را در اسرع وقت برطرف کنید.

نحوه‌ی دید گوگل از صفحات شما را کشف کنید.

گاهی اوقات کاربران می‌توانند همه چیز را در صفحه شما ببینند.

اما گوگل نمی‌تواند.

دوباره:

اگر گوگل نتواند به طور کامل به صفحه شما دسترسی داشته باشد، آن را رتبه‌بندی نمی‌کند.

به همین دلیل است که استفاده از ویژگی «بازرسی URL» در کنسول جستجوی گوگل را توصیه می‌کنیم.

فقط یک صفحه از سایتتان را در بالای کنسول جستجوی گوگل وارد کنید.

وقتی این کار را انجام دهید، صفحه‌ی خود را از دیدگاه گوگل خواهید دید.

اگر مشکلاتی مثل عدم مجاز بودن نمایه سازی یا تفاوت ها را مشاهده کردید. آدرس‌های اینترنتی استاندارد تو باید یه سری مشکل رو حل کنی.

مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است.

گوگل به طور رسمی از نمایه سازی ابتدا برای موبایل .

یعنی

اگر سایت شما بهینه شده برای موبایل (این رتبه خوبی نخواهد گرفت.)

در اینجا چند راه برای اطمینان از سازگاری وب‌سایت شما با موبایل آورده شده است:

  • از طراحی واکنش‌گرا استفاده کنید.مطمئن شو که همه چیز، از دکمه ها تا منوها، روی دستگاه های موبایل به درستی کار می کند.
  • از جملات و پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید.اینها به طور کلی خوانایی را بهبود می‌بخشند، به خصوص در گوشی‌های همراه.
  • از نمایش پنجره‌های مزاحم خودداری کنیداز آنها استفاده نکن
مشاهده این مطلب  قدرت برنامه‌نویسی را در سال 2024 به کار بگیرید

رفع لینک‌های شکسته

لینک‌های شکسته برای سئو و تجربه کاربری شما مضر هستند.

پس حتما باید هر لینک شکسته در وبسایت خود را پیدا کرده و آن ها را درست کنید.

آسان‌ترین راه برای انجام این کار چیست؟ دکتر لینک چک .

این یک ابزار رایگان است که سایت شما را برای لینک‌های شکسته اسکن می‌کند.

وب سایت خود را با HTTPS ایمن کنید.

HTTPS مدت‌هاست که تایید شده سیگنال رتبه‌بندی گوگل .

پس اگر هنوز این کار را انجام نداده‌اید، زمان آن رسیده که سایت خود را به HTTPS منتقل کنید.

یا اگر سایت جدیدی راه‌اندازی کرده‌اید، از همان روز اول از HTTPS برای آن استفاده کنید.

همین. همینقدر ساده.

سرعت بارگذاری سایت خود را بررسی کنید (مهم‌ترین معیارهای وب)

آیا سایت شما سریع بارگذاری می‌شود؟

(باید اینطور باشد، چرا که سرعت صفحه یک…) عامل رتبه‌بندی گوگل .

برای بررسی سرعت بارگذاری سایت خود، به … بروید ابزار تحلیل سرعت بارگذاری صفحات .

این ابزار رایگان به شما نشان می‌دهد وب‌سایت شما برای کاربران کامپیوتر و موبایل با چه سرعتی بارگذاری می‌شود. و اینکه آیا هر کدام از … شاخص‌های اصلی وب :

حتی به شما می‌گوید چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا سرعت کارها را افزایش دهید.

از نشانه‌گذاری اسکیما استفاده کنید.

نشانه‌گذاری طرحواره (یا داده‌های ساخت‌یافته) به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند. قطعه‌های غنی مانند ستاره‌های امتیازدهی و زمان آماده‌سازی

با این حال، پیاده‌سازی طرحواره می‌تواند دشوار باشد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم از … استفاده کنید. ابزارهای تست داده‌های ساخت‌یافته .

استفاده از اسکیمای داده را بسیار آسان‌تر از انجام دستی تمام مراحل می‌کند.

تمام موارد ما را ببینید راهنمای نشانه‌گذاری شمایی برای اطلاعات بیشتر.

در سئو، ساخت لینک بسیار مهم است. پیوندها مدت‌هاست که در سیستم رتبه‌بندی گوگل به عنوان راهی برای درک کیفیت وب‌سایت و معیاری برای سنجش اعتبار استفاده می‌شوند.

متاسفانه، ساخت لینک‌ها کار آسانی نیست. اما اگر می‌خواهید در گوگل رتبه‌بندی شوید، لینک‌ها الزامی هستند. در این بخش به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

ارسال نقل قول‌های کارشناسی به رسانه‌ها

رسانه‌ها (از روزنامه‌ها تا وبلاگ‌ها) همواره به دنبال منابعی برای داستان‌هایی هستند که منتشر می‌کنند.

اگر شما متخصص در یک موضوع هستید، می‌توانید منبع این داستان‌ها باشید. در عوض، شما یک لینک به وب‌سایت خود دریافت خواهید کرد.

پلتفرم‌های مختلفی به طور پیوسته (پیش‌تر هارُ) یک نویسنده B2B را کمک کنید (که هدفشان اتصال نویسندگان به منابع است.)

اما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی با جستجوهایی مانند «#journorequest» همراه با موضوع تخصصتان، فرصت‌های احتمالی را پیدا کنید.

ایجاد محتوای لینک‌پذیر برای روزنامه‌نگاران (روابط عمومی دیجیتال)

به مانند تبدیل شدن به منبعی برای مقاله یک روزنامه‌نگار، می‌توانید به طور مستقیم محتوایی را برای روزنامه‌نگاران تولید کنید. یا آن‌ها را به استفاده از آن در داستان‌های خود تشویق کنید.

این را اغلب روابط عمومی دیجیتال می‌نامند و یکی از روش‌های آن، تولید محتوای قابل لینک (یا …) است. محتوای جذاب برای جذب مخاطب لبخند

اینها محتواهایی هستند که به راحتی می‌توان به آن‌ها لینک داد. چه به دلیل افشاگری اطلاعات جالب، چه به دلیل ارائه دیدگاه‌ها و گزارش‌های اصلی، و چه به دلیل جذابیت محتوای آن‌ها.

و راه‌های بسیار خوبی برای جذب بک لینک هستند.

لیست عوامل رتبه‌بندی گوگل مثالی عالی از محتوای جذاب برای جذب لینک است؛ چرا که پژوهشی گسترده و اصیل در مورد موضوعی داغ است.

و بر اساس گزارش Semrush، بیش از۲۶ هزار بک لینک از ۶.۷ هزار دامنه ارجاع.

مهندسی معکوس بک‌لینک‌های رقبایتان

چرا دوباره چرخ را اختراع کنید وقتی می توانید منابع لینک رقیبتان را کپی کنید؟

برای این کار، به ابزاری برای تحلیل لینک نیاز دارید.

مانند سِمِرَش تحلیل بک لینک .

کافیست:

  1. آدرس اینترنتی رقیب خود را بگیرید.
  2. آن را به ابزار وارد کنید.
  3. تا جایی که می‌توانید، لینک‌های آن‌ها را جمع‌آوری کنید.

به عنوان مثال، گزارش پیوندهای Semrush از سایت ما:

حالا

برخی از این لینک‌ها تقریباً غیرقابل تکرار خواهند بود.

مثلاً لینک‌هایی از سایت‌هایی که با آن‌ها ارتباط داریم.

اما بسیاری از آن‌ها به راحتی قابل کپی‌برداری (یا دست‌کم الهام‌گیری) هستند.

مثل لینک‌هایی که رقبای شما در پست‌های گردآوری‌شده دارند یا از حضور در پادکست‌ها.

با این حساب…

مهمان پادکست شوید

این کمی شبیه انتشار مهمان است، اما به‌جای نوشتن مقاله، به‌عنوان مهمان در پادکستی شرکت می‌کنید.

برای مثال، برایان چند سال پیش به این پادکست آمد.

همانطور که می‌بینید، یک بک لینک (و تعدادی بازدیدکننده هدفمند) به دست آوردیم.

بنابراین، در نظر بگیرید که می‌توانید به عنوان مهمان در کدام پادکست‌های مربوط به صنعت خودتان حضور پیدا کنید. و در این مسیر، شاید چند لینک برگشتی هم به دست آورید.

مشاهده این مطلب  معرفی ابزار ماز moz

در مقالات وبلاگ خود از اینفلوئنسرها نام ببرید.

این فرآیند ساده‌تر از این نمیشه

ابتدا، به وبلاگ‌نویس‌های تأثیرگذار در محتوای خود اشاره کنید.

بعد بهشون بگو که ازشون نام بردی.

واقعاً همین است.

مثلاً وقتی لیست ابزارهای سئو خودمان را منتشر کردیم، به بنیانگذار هر ابزار اطلاع دادیم که آنها را در لیست خود قرار داده‌ایم.

و همانطور که می‌بینید، آن‌ها با خوشحالی محتوای ما را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

همیشه ارتباط مستقیم با افراد تاثیرگذار در حوزه کاری شما آسان نیست.

اما این می‌تواند راهی عالی برای ترغیب آن‌ها به به اشتراک‌گذاری محتوای شما با مخاطبان خود باشد. و امیدوارم به شما هم لینک بدهند.

نکات و تاکتیک‌های پیشرفته سئو

حالا که اصول اولیه را فهمیدید، اجازه دهید چند نمونه از … ترفندها و تکنیک‌های پیشرفته سئو .

سایت خود را برای سیگنال‌های تجربه کاربری بهینه کنید.

اینکه گوگل از نرخ کلیک، مدت زمان حضور کاربر و سایر سیگنال‌های تجربه کاربری در الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود استفاده می‌کند یا نه، مدت‌هاست که موضوع بحث و جدل است.

اما در این مورد هیچ شکی نیستبهینه‌سازی وبسایت شما برای نرخ کلیک بالاتر، می‌تواند ترافیک بیشتری به سایتتان هدایت کند و به افزایش تبدیلات منجر شود.

و بیشتر کردن زمان حضور مردم در سایت شما هم هرگز چیز بدی نیست.

اگر مردم روی لینک سایت شما کلیک نکنند، محتوای شما را نخواهند خواند و محصولات شما را نخواهند خرید.

هر چه بتوانید مردم را بیشتر نگه دارید، شانس بیشتری برای تبدیل آنها خواهید داشت.

ساده.

برای افزایش نرخ کلیک

  • استفاده از عناوین مرتبط و جذاب
  • شامل کردن یک قلاب در توضیحات متا
  • استفاده از نشانه‌گذاری طرحواره برای هدف قرار دادن اسنیپت‌های غنی
  • بهینه سازی محتوای شما برای بخش‌های برجسته

برای افزایش زمان حضور کاربر در صفحه (Time on Page / Dwell Time)

  • تولید محتوای با کیفیت بالا که با هدف جستجوی مخاطب همخوانی دارد
  • استفاده از جملات و پاراگراف‌های کوتاه برای افزایش خوانایی
  • شامل تصاویر مفید برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  • اضافه کردن دکمه‌های فراخوان به عمل، لینک‌های داخلی و منوهای ناوبری برای ساده‌تر شدن پیمایش در وب‌سایت

صفحات اضافی را حذف کنید

گوگل گفته است که یک سایت عظیم با تعداد بسیار زیادی صفحه ممکن است برای سئو (بهینه سازی موتور جستجو) مضر باشد. .

به نقل از نماینده گوگل (گری ایلیس):

موضوع را تا حد ممکن محدود کنید. صفحات کم‌کیفیت و بی‌ارزش نسازید. این کار ارزشش را ندارد، چون ممکن است آن صفحات را ایندکس نکنیم و این اتلاف منابع است. علاوه بر این، ترافیک باکیفیت جذب نمی‌کنید و اگر ترافیک باکیفیت جذب نکنید، چرا باید منابع خود را صرف آن کنید؟

به همین دلیل است که از کیفیت بسیار بالای هر صفحه در این سایت اطمینان حاصل می‌کنیم.

با وجود اینکه روش “کیفیت بالاتر از کمیت” به طور واضح جواب می دهد، شاهدیم که بسیاری از سایت ها با صفحات “بی مصرف” دست و پنجه نرم می کنند.

صفحاتی مثل

  • صفحات خالی دسته‌ها و برچسب‌های وردپرس
  • نوشته‌های قدیمی وبلاگ
  • محتوای تکراری
  • مطالب وبلاگ بی‌کیفیت
  • صفحه‌های محصولی که هیچ فروشی ندارند
  • صفحات آرشیو
  • محتوای کم/محتوای کلیشه‌ای
  • صفحات خدمات قدیمی

به روز رسانی و بازنشر محتوای قدیمی

آیا مقالات قدیمی بلاگ شما خاک می‌خورند؟

اگر چنین است، این را ببینید.

به‌روزرسانی و راه‌اندازی مجدد کردیم این پست درباره نگارش محتوا برای سئو از وبلاگ:

قالب بندی را بهبود بخشیدیم، محتوای بیشتری (بهتر) اضافه کردیم، اسکرین شات های جدید را گنجاندیم و موارد دیگر.

در واقع، ما صفحه را به طور چشمگیری بهتر کردیم.

بعد، آن را مثل یک پست جدید منتشر کردیم.

و این کار ساده، ترافیک موتور جستجو به آن صفحه را ۱۱۰۰٫۴۳ درصد افزایش داد.

این کار را با پست‌های خودتان که عملکرد خوبی ندارند انجام دهید تا سریعاً نتیجه بگیرید.

این چک لیست سئو را به کار ببرید.

آماده‌اید تا آنچه یاد گرفتید را به مرحله‌ای بالاتر ببرید؟

راهنمای این موارد مهم در هر استراتژی سئو را ببینید:

  • بهینه‌سازی فنی سایت یاد بگیرید چطور مهم‌ترین عناصر فنی وب‌سایت خود را برای رتبه‌بندی بالاتر و جذب ترافیک بیشتر، به طور کامل مسلط شوید.
  • بهینه‌سازی درون‌صفحه‌ای درک کردن آنچه برای بهینه‌سازی یک صفحه برای موتورهای جستجو و کاربران لازم است.
  • ساخت لینک بهترین روش ها برای ارتقای سئوی خود با ساخت لینک های با کیفیت بالا را کشف کنید.

این کد CSS یک پنل اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی را تعریف می‌کند که در صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر (از عرض 992 پیکسل) ظاهر می‌شود. این پنل دارای دکمه‌های اشتراک‌گذاری در توییتر و فیسبوک است و در موقعیت ثابت (sticky) در صفحه قرار می‌گیرد. ابعاد و اندازه فونت‌ها با افزایش عرض صفحه تغییر می‌کنند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات
بازاریابی تجارت الکترونیک مدرن پیچیده است؛ اما در بسیاری از موارد، به دو مرحله ساده خلاصه می‌شود: عشق...
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
آیا وب‌سایت شما به بخش پرسش و پاسخ نیاز دارد؟
صفحات سؤالات متداول در دو دهه گذشته، تاریخچه‌ای پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته‌اند. در ابتدا، صفحه سؤالات...
راهنمای استراتژی‌های سبدهای خرید رهاشده
همه مشتریان بالقوه آنلاین، خرید خود را نهایی نمی‌کنند. در واقع، بیشتر آنها این کار را نمی‌کنند. اما این...
**صاحب رستوران: نقش کلیدی جدید در بازاریابی دیجیتال و PPC**
هوش مصنوعی نه تنها به عنوان یک ابزار، بلکه به عنوان یک بازیگر اصلی در دنیای حرفه ای شناخته شده است. کتاب...
تاکتیک های اثبات شده برای بازاریابی محتوای بین المللی موثر
در عرصه بزرگ بازاریابی دیجیتال، توانایی عبور از مرزها و ایجاد مخاطب جهانی دیگر اختیاری نیست. این یک استراتژی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070