09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

جریمه گوگل – تعریف، توضیح و بهترین روش‌های سئو

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

تعریف

جریمه گوگل به معنای کاهش چشمگیر در دید و کلیک‌های ارگانیک یک وبسایت است که به دلیل نقض خط مشی‌های موتور جستجو توسط صاحب وبسایت اعمال می‌شود. این جریمه ممکن است توسط یکی از اعضای تیم گوگل به طور خاص اعمال شود یا به طور خودکار زمانی که وبسایت برخی از …نشانه‌های اسپم الگوریتم

وقتی گوگل به وبسایت شما جریمه اعمال می‌کند، چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر وبسایت شما به طور خودکار جریمه شود، به شما اطلاع داده نخواهد شد. با این حال، شما کاهش قابل توجهی در کلیک و نمایش موتور جستجو و همچنین افت رتبه گوگل را مشاهده خواهید کرد.

اگر جریمه دستی باشد، در حساب Google Search Console خود، اعلانی مبنی بر جریمه دریافت خواهید کرد. در همان زمان، وب‌سایت شما در نتایج جستجو رتبه پایین‌تری خواهد داشت یا حتی به طور کامل از نتایج جستجو حذف خواهد شد.

علت جریمه گوگل چیست؟

برای اینکه گوگل یک وبسایت را جریمه کند، باید آن وبسایت اسپم محسوب شود و به نوعی قوانین اصلی جستجوی گوگل (قبلا راهنماهای وبمستر) را نقض کرده باشد.

به عنوان مثال، دو مورد از شایع‌ترین دلایل جریمه شدن، بک لینک‌های اسپمی و محتوای نازک و بی‌کیفیت هستند.

چه جریمه‌هایی از طرف گوگل ممکن است دریافت کنید؟

برای اجتناب از جریمه شدن توسط گوگل، باید چند نکته را در نظر داشته باشید. رایج‌ترین جریمه‌هایی که ممکن است با آنها مواجه شوید به شرح زیر هستند.

اسپم تولید شده توسط کاربر

در بسیاری از موارد، خالق محتوای اسپم و لینک‌های موجود در وب‌سایت، مدیر وب‌سایت نیست، بلکه بازدیدکنندگان هستند. بنابراین اگر وب‌سایت اجازه ایجاد محتوا توسط کاربر را می‌دهد، مانند کامنت‌های وبلاگ، انجمن‌ها و…، باید به نظارت بر محتوا توجه ویژه‌ای شود.

مشاهده این مطلب  بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

هاستینگ اسپمی

یکی دیگر از عوامل خارجی که می‌تواند منجر به جریمه گوگل شود، میزبانی وب اسپم است. اگر ارائه دهنده میزبانی به دلیل میزبانی از تعداد زیادی وب سایت اسپم جریمه شود، همه وب سایت‌هایی که میزبانی می‌کند، صرف نظر از کیفیت آنها، جریمه SEO گوگل را دریافت خواهند کرد. بنابراین، بهترین روش برای جلوگیری از جریمه‌ها، استفاده از یک ارائه دهنده میزبانی معتبر و قابل اعتماد است.

مشکل داده‌های ساختار یافته

ممکن است این جریمه برای صاحب سایتی که تلاش می‌کند با تغییر محتوای سایت و وانمود به چیزی غیر از واقعیت، موتور جستجو را فریب دهد، اعمال شود. به عبارت دیگر، اگر نوع محتوای واقعی صفحه با نوع کدهای اسکیما که استفاده می‌کنید متفاوت باشد، ممکن است جریمه در پی داشته باشد. بهترین روش در اینجا این است که از دستورالعمل‌های داده‌های ساختاریافته گوگل پیروی کنید.شماره دو و از داده‌های ساختاری فقط در جایی استفاده کن که مناسب باشه.

پیوندهای غیرطبیعی

این جریمه معمولاً به دنبال فعالیت‌های غیرقانونی در ساخت لینک رخ می‌دهد، مثلاً خرید لینک، استفاده از شبکه‌های خصوصی وبلاگ (PBN)، اسپم در کامنت‌ها، و سایر ترفندهای سئو کلاه سیاه. تنها راه حل پس از دریافت این جریمه، حذف لینک‌های ساخته شده به صورت غیرطبیعی یا رد کردن آنها از طریق فایل رد گوگل است تا اطمینان حاصل شود که موتور جستجو آنها را در محاسبات اعتبار سایت لحاظ نمی‌کند.

پیوندهای خروجی غیرطبیعی

وبسایت شما نباید در هیچ برنامه ساخت لینک شرکت کند، چه به عنوان دریافت‌کننده لینک و چه به عنوان اهداکننده آن. به طور مثال، لینک کردن بیش از حد به منابع غیرمرتبط یا انجام این کار صرفا برای دریافت پول، می‌تواند منجر به جریمه سئو گوگل برای وبسایت شما شود.

مشاهده این مطلب  تاثیر CDN در سئو سایت چقدر است؟

جریمه محتوای کم

در نهایت، جریمه کمبود محتوا را داریم. محتوای کم‌ارزش که نشانه‌ای از سایت‌های تولیدکننده محتوا به حساب می‌آید، باید در کل وبسایت اجتناب شود. این موضوع برای سایت‌های تجارت الکترونیک که هزاران صفحه محصول تقریباً مشابه دارند، می‌تواند اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.

چگونه جریمه گوگل را رفع کنم؟

اول باید تشخیص داده شود که آیا وب‌سایت واقعا تحت تاثیر جریمه گوگل قرار گرفته است یا دلایل دیگری برای کاهش رتبه‌بندی آن وجود داشته است.

بعد از آن، باید علت جریمه را شناسایی و تخلف را رفع کرد.

سرانجام، هنگامی که وب‌سایت دیگر نقض کننده قوانین شناخته نمی‌شود، درخواست تجدید نظر به گوگل ارسال می‌شود.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

افزایش رتبه سایت در گوگل

بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

درس آموخته‌ها: بررسی بزرگ‌ترین حملات سایبری در تاریخ ورزش

درس عبرت: بررسی بزرگترین حملات سایبری در تاریخ ورزش بر اساس گزارش‌های دولتی، 7 از هر 10 سازمان ورزشی...

ده روش ساده برای افزایش سرعت وب‌سایت شما

آیا از ترفندهای ساده‌ای که می‌توانند نتایج آنلاین شما را به طور چشمگیری افزایش دهند، غافل هستید؟ ریچل...

راهنمای بهینه‌سازی صفحات محصولات آمازون

در دنیای وسیع و رقابتی تجارت الکترونیک، آمازون غول بی‌رقیب است. با میلیون‌ها فروشنده که برای جلب توجه...

8 پادکست فوق‌العاده سئو برای ارتقای دانش شما

(نام پادکست مناسب برای) نتایج جستجوی گوگل در حال صعود است. بهینه‌سازان مبتدی سئو، آژانس‌ها و بازاریابان...

ساخت نقشه راه سئو برای افزایش عملکرد

نقشه راه سئو مکانی برای برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و اولویت‌بندی کارهای استراتژی سئو این فقط یک لیست ساده...

چک لیست سئو 2024 - لیست کامل سئوی ۲۰۲۴

ما با استفاده از همین چک لیست، ترافیک ارگانیک خود را در 30 روز 189.12 درصد افزایش دادیم. همچنین به ما...

گوگل E-E-A-T: چگونه محتوایی با اولویت انسان ایجاد کنیم (+ ارزیابی رایگان)

این کدها، سبک‌بندی صفحات وب را با استفاده از زبان CSS تعریف می‌کنند. این سبک‌ها شامل تنظیمات حاشیه‌ها،...

راهنمای سئو برای وبسایت جدید شما (در 10 مرحله) - راهنمای ۱۰ مرحله‌ای برای سئو کردن وبسایت جدیدتان

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) اگر به درستی انجام شود می‌تواند هر ماه هزاران بازدیدکننده هدفمند به وب‌سایت...

چرا کسب و کارهای مدرن نمی توانند سئو را نادیده بگیرند؟

سئو یک استراتژی حیاتی برای رشد حضور آنلاین کسب و کار شما است. با بهینه سازی محتوای خود برای عملکرد بهتر...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070