در دنیای وسیع و رقابتی تجارت الکترونیک، آمازون غول بیرقیب است. با میلیونها فروشنده که برای جلب توجه مشتریان رقابت میکنند، داشتن صفحهی محصولی بهینهشده در آمازون بسیار مهم است؛ صفحهای که نه تنها خریداران بالقوه را جذب کند، بلکه آنها را به خرید ترغیب نیز نماید.
مایلید اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ برای کشف عناصر ضروری بهینهسازی لیستهای آمازون خود و افزایش دیده شدن و فروش، ادامه مطلب را مطالعه کنید.
تحقیق کلمات کلیدی: بنیاد بهینهسازی
تحقیق کلمات کلیدی، سنگ بنای بهینهسازی لیست آمازون است. با شناسایی کلمات و عبارات کلیدی مرتبط و مناسب که مشتریان ممکن است برای جستجوی محصول شما از آنها استفاده کنند، شروع کنید. ابزارهایی مانند ابزار کلمات کلیدی خود آمازون یا گزینههای شخص ثالث میتوانند به شما در کشف کلمات کلیدی مرتبط با ترافیک بالا کمک کنند. کلمات کلیدی میتوانید آنها را بهطور هوشمندانه در عنوان، فهرست ویژگیها، شرح محصول و حتی کلمات کلیدی جستجوی خود در پنل مدیریت فروشگاه بگنجانید.
تحقیق کلمات کلیدی باید تبلیغات مورد نظرتان، از جمله تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) را نیز در نظر بگیرد. البته، تبلیغات PPC آمازون یک تاکتیک تخصصی است که بهتر است توسط متخصصان انجام شود، بنابراین شاید بخواهید با یک آژانس تبلیغات PPC آمازون تماس بگیرید. رسانههای چندلایه تا بتوانید بودجه خود را به خوبی مدیریت کرده و بیشترین ترافیک را جذب کنید.
عنوان جذاب
نام محصول شما اولین چیزی است که مشتریان میبینند. بنابراین باید توجه آنها را جلب کند و اطلاعات حیاتی را منتقل نماید. مهمترین مزیت محصول، ویژگیهای کلیدی و هرگونه مشخصات مهم را بگنجانید. اگرچه بهینهسازی برای کلمات کلیدی بسیار مهم است، اما از پر کردن بیش از حد متن با کلمات کلیدی خودداری کنید، زیرا میتواند خوانایی و جذابیت عنوان را کاهش دهد.
موارد جذاب و گیرا
گلولههای فهرست در صفحه آمازون شما، مرجعی سریع برای خریداران بالقوه هستند. از آنها برای برجسته کردن ویژگیها و مزایای اصلی محصول خود استفاده کنید. به طور خلاصه توضیح دهید که چرا محصول شما برتر است، چه مشکلاتی را حل میکند و چرا مشتریان باید آن را انتخاب کنند. رقبا در حین انجام این کار، سعی کنید با استفادهی طبیعی از کلمات کلیدی مرتبط، محتوا را جذاب و آموزنده کنید.
توضیحات دقیق محصول
شرح محصول فرصتی است برای ارائه اطلاعات دقیقتر در مورد محصولتان. از این فضا برای رفع نگرانیهای احتمالی، ارائه دستورالعمل استفاده و روایت داستانی جذاب در مورد محصولتان استفاده کنید. کلمات کلیدی را به طور طبیعی بگنجانید اما اولویت را به خوانایی و وضوح بدهید. قالببندی، مانند فهرستها و پاراگرافها، میتواند ارائه را بهبود بخشد.
تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا
تصاویر نقش مهمی در ترغیب خریداران به خرید دارند. شامل تصاویر متعدد با وضوح بالا تصاویر محصول را از زوایای مختلف نشان دهید، اما مهمتر از همه، مطمئن شوید که تصویر اصلی با دستورالعملهای آمازون مطابقت دارد. همچنین، استفاده از محتوای A+ (پیشتر محتوای برند ارتقا یافته) را برای افزودن فیلم و تصاویر بیشتر و غنیتر کردن تجربه خرید در نظر بگیرید.
استراتژی قیمتگذاری
قیمتهای رقابتی میتوانند به طور قابل توجهی روی فروش شما در آمازون تاثیر بگذارند. قیمتهای رقبا را بررسی کنید و رقابتپذیر باشید بنابراین مشتریان را از برند خود دور نکرده و آنها را به سمت رقبا در صنعت نمیرانید. به یاد داشته باشید، قیمتگذاری میتواند برای بسیاری از مشتریان آمازون عامل تعیینکننده باشد، بنابراین هرگونه تخفیف، پیشنهاد یا بستهای که ارائه میدهید را برای ترغیب خریداران برجسته کنید.
نقدها و امتیازات
نظرات مثبت و امتیازات بالا، اعتماد خریداران بالقوه را جلب میکند. مشتریان راضی را به… نظرتان را بنویسید و از خدمات مشتری عالی اطمینان حاصل کنید تا بازخوردهای منفی را به حداقل برسانید. در حالی که نمیتوانید تمام نظرات را کنترل کنید، رسیدگی سریع به نگرانیهای مشتری میتواند تأثیر بازخوردهای منفی را کاهش دهد.
گزینههای ارسال و تحویل
در صورت امکان، از سرویس «تحویل توسط آمازون» (FBA) آمازون استفاده کنید. FBA تضمینکنندهی تحویل سریع است که میتواند شانس شما برای برنده شدن در «باکس خرید» را افزایش دهد. سیاستهای ارسال و زمان تحویل خود را بهوضوح اعلام کنید تا انتظارات مشتریان بهدرستی تعیین شود.