سئو یک استراتژی حیاتی برای رشد حضور آنلاین کسب و کار شما است. با بهینه سازی محتوای خود برای عملکرد بهتر در نتایج جستجوی آنلاین، دید، اعتبار و آگاهی از برند خود را افزایش می دهید و در عین حال سرنخ های واجد شرایط را ایجاد می کنید و مزیت رقابتی به دست می آورید.
پذیرش تکنیک های مختلف سئو، از جمله سئو داخلی، خارج از صفحه و سئو فنی، برای موفقیت طولانی مدت ضروری است. با حق این ابزارها و تجزیه و تحلیل ها، شما می توانید به طور موثر عملکرد محتوای خود را بهبود بخشید و به بازده بالاتری در سرمایه گذاری بازاریابی محتوای خود دست یابید.
هنگامی که OpenAI ChatGPT را در نوامبر 2022 راه اندازی کرد، ناظران روند بازاریابی در سراسر اینترنت به سرعت اعلام کردند که هوش مصنوعی پایان گوگل و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) خواهد بود، همانطور که ما می شناسیم.
اکنون که هیجان پیرامون ChatGPT اندکی آرام شده است، کسب و کارها با این واقعیت بیدار می شوند که سئو همچنان اهمیت دارد – در واقع، اکنون که متن تولید شده توسط هوش مصنوعی بیشتر و بیشتر شده است، مهمتر از همیشه است. در فضای آنلاین رایجتر است و کسبوکارها باید سختتر تلاش کنند تا از دیگران متمایز شوند.
سئو هنوز هم موثرترین ابزاری است که در اختیار یک بازاریاب دیجیتال برای ایجاد اعتبار و دیده شدن برند شما به میان می آید. در این وبلاگ جامع، همه جنبههای سئوی مدرن را بررسی میکنیم، از اصول اولیه تا استراتژیهای پیشرفته برای سریعتر کردن استراتژی جستجوی شرکت شما.
مقدمه ای بر سئو: در دسترس قرار دادن محتوای خود برای مخاطبان مناسب
سئو مجموعه ای از روش ها برای ایجاد محتوا به گونه ای است که یافتن آنلاین آن را تا حد امکان آسان می کند. شما می توانید سئو را برای هر محتوایی در وب سایت خود که برای عموم آزاد است اعمال کنید. استفاده از شیوه های سئو در موارد زیر بسیار مهم است:
- صفحات محصول شما
- صفحات فرود و دسته بندی
- مطالب وبلاگ
تکنیک های زیادی وجود دارد که به سئو کمک می کند، همانطور که در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد. برای شروع، فقط به یاد داشته باشید که سئو یک هدف ساده دارد: یافتن محتوای شما برای افرادی که می خواهند آن را پیدا کنند.
سئو عبارت است از همراستایی محتوای شما با اهداف، علایق و خواسته های مخاطبان هدف. این بدان معنی است که مطمئن شوید محتوای شما به گونه ای ساخته شده است که برای مخاطبان آنلاین شما در دسترس و مفید باشد.
سئو به معنای فریب دادن افراد، پر کردن کلمات کلیدی یا استفاده از تاکتیک های کلیک کردن نیست. زیرا فریب خوانندگان شما فقط نتیجه معکوس خواهد داشت: یا مخاطبان اشتباهی را جذب خواهید کرد یا به سادگی در جذب مخاطبان با کیفیت بالا شکست خواهید خورد.
چرا سئو بخش مهمی از یک تجارت مدرن است؟
به آخرین باری فکر کنید که برای یک محصول جدید خرید کرده اید – محصولی که قبلاً هرگز آن را نخریده اید – چه برای تجارت یا در خانه. اگر شما مانند 68 درصد مردم به طور متوسط، جستجوی شما به صورت آنلاین آغاز شد. اکثر خریداران اکنون به گوگل و حتی سایت های خرده فروشی بزرگ مانند آمازون به عنوان منبع اصلی خود برای جستجوی محصولات جدید متکی هستند. جستجوی آنلاین حتی نقش بالاتری را در بین خریداران B2B ایفا می کند، زیرا آنها اغلب به دنبال محصولات و خدمات پیچیده ای هستند که فقط به صورت آنلاین یافت می شوند.
به همین دلیل است که قابلیت یافتن و سئو نقش مهمی در شرکت شما دارد موفقیت امروز این که آیا شما یک را هدف قرار می دهید B2C یا B2B مخاطبان، شما می توانید فرض کنید که جستجوی آنلاین نقطه شروع بسیاری از سفرهای خریداران مشتریان شما خواهد بود.
آیا باید از سئو استفاده کنم؟
حتی اگر در سئو کاملاً تازه کار هستید، احتمالاً قبلاً از تاکتیک های سئو دوستانه استفاده کرده اید بدون اینکه حتی به آن فکر کنید. این به این دلیل است که همپوشانی بزرگی بین نوشتههای ساده و قدیمی خوب و سئوی مدرن و پیشرفته وجود دارد. هر دو هدف اصلی یکسانی دارند: برقراری ارتباط واضح و اطمینان از دسترسی آسان به اطلاعات.
بنابراین، هر زمان که محتوای خود را به چند بخش با سرصفحههای واضح و آموزنده تقسیم میکنید یا یک فهرست گلوله مفید اضافه میکنید تا اطلاعات قابل بررسیتر شود یا به دقت تصحیح میکنید تا مطمئن شوید که متن شما واقعاً درست است و اشتباهات دستوری ندارد. در واقع قابلیت یافتن موتور جستجوی محتوای شما را نیز بهبود می بخشد.
اگر مطمئن نیستید که آیا سئو ارزش تلاش را دارد یا خیر، فقط این آمار شگفت انگیز را در نظر بگیرید: آزمایش نشان می دهد که صفحه وب که برای یافتن موتور جستجو بهینه شده است، دریافت می کند 10 برابر ترافیک بیشتر از محتوای غیر سئو. به عبارت دیگر، اگر می خواهید محتوای شما به صورت آنلاین پیدا شود، سئو ضروری است.
مزایای سئو برای مشاغل مدرن
با صرف زمان برای بهینه سازی محتوای خود برای یافتن موتورهای جستجو، کسب و کار خود را در معرض مزایای بسیاری قرار می دهید:
افزایش دید و آگاهی از برند
سئو به این معنی است که محتوای شما را راحت تر پیدا کنید. هر بازاریاب دیجیتالی میخواهد هر کاری که میتواند انجام دهد تا مطمئن شود که پست وبلاگ، صفحه محصول یا صفحه فرود آنها در بالای نتایج جستجوی Google قرار دارد، وقتی یک مشتری بالقوه موضوعی مرتبط را آنلاین جستجو میکند.
با رتبهبندی بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP)، برند خود را در معرض مخاطبان گسترده قرار میدهید، که آگاهی از برند را افزایش میدهد، به خصوص در مراحل اولیه سفر مشتری، جایی که مشتری به دنبال راهحلی است، اما واقعاً مطمئن نیست که کجاست. برای شروع به علاوه، صفحه رتبه برتر در هر جستجوی Google دارای رتبه بندی بالا است میانگین نرخ کلیک 26% این بدان معناست که رتبه بالا بهترین راه برای اطمینان از بازدید مردم از وب سایت شما است.
ایجاد اعتماد و اعتبار
صفحاتی که در موتورهای جستجو رتبه بالاتری دارند معتبرتر هستند. این عمدتاً به دلیل تلاشهایی است که Google انجام میدهد تا اطمینان حاصل شود که هنگام تصمیمگیری اینکه کدام صفحات رتبه بالاتری دارند، کیفیت محتوا و مفید بودن در نظر گرفته میشود. امروزه به ندرت با نتایج جستجوی نامربوط مواجه می شوید یا محتوای وب با کیفیت پایین در رتبه بالایی در گوگل قرار می گیرد.
بنابراین، با رتبه بالاتر در موتورهای جستجو، به دنیا نشان می دهید که محتوای شما ارزشمند و قابل اعتماد است. این کمک می کند تا مشتریان بالقوه را متقاعد کنید تا روی محتوای شما کلیک کنند و بدانند که برند شما چیست.
بهبود تجربه کاربری
همانطور که در بالا ذکر شد، بسیاری از تکنیکهای سئو در وهله اول فقط در مورد ارائه محتوای با کیفیت بالا، به راحتی قابل هضم و ساختار مناسب هستند. این بدان معناست که با بهینهسازی محتوای خود برای جستجو، از کاربرپسند و مفید بودن آن نیز مطمئن میشوید.
محتوای باکیفیت و ارزش افزوده ابزاری موفق برای دستیابی به بسیاری از اهداف بازاریابی است. اینها شامل ایجاد رهبری فکری، تقویت اعتبار دامنه شما، به دست آوردن بک لینک های ارزشمند، اما همچنین تقویت ارتباط با مشتری، ایجاد وفاداری مشتری و ایجاد تجارت تکراری است.
تولید سرنخ های واجد شرایط
برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که سئو به معنای فریب دادن افراد برای کلیک کردن بر روی یک لینک است تا بتوانید ترافیک بیشتری را به سایت خود بیاورید. اگرچه حقیقت بسیار متفاوت است. در پایان روز، شما واقعاً می خواهید که افراد فقط در صورتی از سایت شما بازدید کنند که این احتمال وجود داشته باشد که مشتری برند شما شوند. اگر صرفاً با استفاده از عناوین گمراه کننده یا استعدادهای کلیک طعمه، «شبکه بزرگی ایجاد کنید»، ممکن است ترافیک زیادی ایجاد کنید، اما چه مقدار از آن در واقع برای ایجاد کسب و کار جدید مرتبط خواهد بود؟
فعالیتهای مناسب سئو بر روی همسویی محتوای شما با علایق واقعی، عبارات جستجو، سؤالات و اهداف افرادی که احتمالاً مطابقت خوبی با محصول یا راهحل شما هستند، تمرکز دارد. هنگام بهینه سازی محتوای خود، حتماً آن سرنخ های بسیار واجد شرایط را در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که سئو بیشتر به کیفیت مربوط می شود تا کمیت – به این معنی که 10 سرنخ بسیار واجد شرایط بسیار ارزشمندتر از 1000 بازدید از صفحه توسط افرادی هستند که هرگز قصد خرید چیزی از شرکت شما را نداشته اند.
متمایز شدن از جمعیت
به خصوص اکنون که بسیاری از برندها محتوای تولید شده با هوش مصنوعی با کیفیت پایین و ویرایش نشده تولید میکنند، یافتن محتوای مفید و دقیق در وبلاگهای شرکت سختتر و سختتر میشود. برخی از کارشناسان این را پیش بینی می کنند 90 درصد محتوای آنلاین تا سال 2026 توسط هوش مصنوعی تولید خواهد شد. بنابراین، چرا از این قاعده مستثنی نباشید و چیزی بدیع، ارزشمند و به یاد ماندنی را به خوانندگان خود ارائه نکنید؟
با وجود این همه محتوای کم ارزش که امواج رادیویی را پر می کند، برخی از برندها مزیت رقابتی قدرتمند تولید محتوای عالی را که توسط سازندگان محتوای با استعداد مشترک ایجاد می شود، تشخیص داده اند. نکته کلیدی این است که از مزایای هوش مصنوعی استفاده کنید، اما همیشه لمس انسان را به خاطر بسپارید. این بدان معناست که هر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را به دقت پس از ویرایش و بهبود ببخشید تا از ایمنی برند، تعامل مخاطبان اطمینان حاصل کنید و حدس زدید. سئو.
به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه بازاریابی
تولید محتوا یک فعالیت وقت گیر است. این نیز یک هزینه عمده است، حسابداری برای حدود 26 درصد از بودجه متوسط بخش بازاریابی. به همین دلیل مهم است که سعی کنید بیشترین بهره را از محتوای خود ببرید. سئو به حداکثر رساندن بازده سرمایه گذاری در بودجه بازاریابی شما کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که محتوای شما تا حد امکان به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا می کند.
اگرچه ممکن است سرمایه گذاری های اولیه برای استخدام وجود داشته باشد کارشناسان سئو یا استفاده از ابزارها، منافع دراز مدت بسیار بیشتر از هزینه هاست. هنگامی که وب سایت شما به یک حضور ارگانیک قوی دست پیدا می کند، هزینه های مداوم در مقایسه با تبلیغات مستمر پرداختی نسبتاً کم است.
انواع تکنیک های سئو
مطمئن نیستید که با بهینه سازی محتوای خود برای یافتن موتورهای جستجو از کجا شروع کنید؟ تکنیک های سئو زیادی وجود دارد. به طور کلی می توان آنها را به 3 دسته تقسیم کرد: سئو داخلی، سئوی خارج از صفحه و سئو فنی.
سئو روی صفحه
سئو داخلی شامل بهینه سازی عناصری است که در صفحات وب شما نمایش داده می شوند تا عملکرد موتور جستجو و کاربرپسندی آنها را افزایش دهند. این شامل بهترین شیوه هایی مانند موارد زیر است:
- تضمین کیفیت محتوای بالا: محتوای شما باید توسط نویسندگان باتجربه و تولیدکنندگان محتوا ایجاد شود. همیشه اطمینان حاصل کنید که محتوای شما از نظر واقعیات درست است، در صورت لزوم به منابع مرتبط و فعلی ارجاع داده می شود، و بدون اشتباهات املایی یا دستوری.
- ساختار برای خوانایی: از یک ساختار عنوان استاندارد استفاده کنید تا محتوای خود را به بخش هایی که به راحتی قابل هضم هستند تقسیم کنید.
- متراکم کلمه کلیدی: اطمینان حاصل کنید که محتوای شما حاوی کلمات کلیدی مهم است (در مورد کلمات کلیدی زیر بیشتر ببینید). حتما از کلمات کلیدی به صورت طبیعی استفاده کنید و از پر کردن بیش از حد آنها خودداری کنید.
- تراز با هدف جستجو: محتوای خود (از جمله سرفصل ها) را به گونه ای ساختار دهید که به سؤالات کلیدی که مشتریان بالقوه شما احتمالاً در Google جستجو می کنند پاسخ دهد.
سئوی خارج از صفحه
سئوی خارج از صفحه به فعالیتهایی اشاره دارد که میتوانید خارج از وبسایت خود انجام دهید که همچنان ترافیک ارگانیک را به سایت شما جذب میکند، جستجوی برند را افزایش میدهد و وبسایت شما را به عنوان منبع اطلاعاتی ارزشمند در صنعت خود معرفی میکند. این فعالیتها میتوانند شامل انواع مختلفی از تعامل با مخاطب، چه آنلاین و چه آفلاین باشند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
- رسانه های کسب شده: قرار دادن مدیر عامل شرکت یا سایر رهبران فکری در مطبوعات تجاری، پستهای وبلاگ مهمان یا مقالات جدید، راهی عالی برای تشویق مردم به جستجوی آنلاین شرکت و وبسایت شما است.
- بک لینک ها: مانند رسانه های کسب شده، اگر وب سایت شما توسط سایت های معتبر دیگر به عنوان مرجع پیوند داده شود، این امر اعتبار دامنه شما را ایجاد می کند که به رتبه بالاتر محتوای شما در گوگل کمک می کند.
- بازاریابی رسانه های اجتماعی: اگرچه کانالهای رسانههای اجتماعی شما عموماً رسانهای «مالک» در نظر گرفته میشوند، اما میتوانید با تعامل با مخاطبان در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، ترافیک زیادی را به سایت خود ایجاد کنید.
سئو فنی
سئوی فنی بر جنبه های پشت صحنه تمرکز دارد که می تواند وب سایت شما را راحت تر پیدا کند. این تاکتیکها کمک میکنند تا اطمینان حاصل شود که محتوای شما به راحتی توسط موتورهای جستجو قابل خزیدن است یا به سادگی عملکرد کلی سایت شما را بهبود میبخشد، که منجر به ترافیک بالاتر، بازدید طولانیتر از صفحه و کاهش نرخ پرش میشود – همه اینها تأثیر مثبتی بر رتبهبندی SERP شما دارند. .
- برچسب های عنوان و توضیحات متا: با وارد کردن برچسبهای عنوان قانعکننده و غنی از کلمات کلیدی و توضیحات متا در ابزار مدیریت محتوای خود هنگام انتشار یک قطعه جدید از محتوا، کاربران را تشویق میکنید تا وقتی لینک را در موتور جستجوی خود مشاهده کردند، روی آن کلیک کنند.
- ساختار URL: URL های کوتاه، توصیفی و بهینه شده با کلمات کلیدی، درک محتوای یک صفحه را برای کاربران و موتورهای جستجو آسان تر می کند. از URL های طولانی و پیچیده خودداری کنید.
- بهینه سازی تصویر: افزودن تصاویر بصری به جذابتر کردن محتوای شما کمک میکند. فقط مطمئن شوید که تصاویر را به اندازه حدود 70 کیلوبایت فشرده کنید تا تاثیر منفی بر سرعت بارگذاری صفحه شما نداشته باشد. یک صفحه با بارگذاری آهسته نرخ پرش شما را افزایش می دهد – اگر بارگذاری صفحه بیش از حد طول بکشد، بسیاری از افراد فوراً از آنجا خارج می شوند.
- بهینه سازی برای موبایل: از آنجایی که افراد بیشتری با استفاده از دستگاه تلفن همراه به جستجوی اطلاعات آنلاین می پردازند، داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل ضروری است. وب سایت هایی که یکپارچه ارائه می دهند تجربه کاربری در دستگاههای مختلف، از جمله تلفنهای هوشمند و تبلتها، از موتورهای جستوجو رفتار ترجیحی دریافت میکنند و مخاطبان بیشتری را تامین میکنند.
اهمیت کلمات کلیدی در سئو
کلمات کلیدی یکی از مهم ترین عواملی هستند که بر قابلیت یافتن صفحه شما تأثیر می گذارند. مطمئن شوید که به دقت تحقیق کنید که کدام کلمات کلیدی برای موضوعاتی که در مورد آن می نویسید مرتبط هستند. استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush، کنسول جستجوی گوگل، Ahrefs یا AnswerThePublic ضروری است تا مشخص کنید کدام کلمات کلیدی محبوب ترین هستند.
مطمئن شوید که کلمات کلیدی را به روشی طبیعی و معتبر وارد کنید. گوگل صفحاتی را ترجیح می دهد که به وضوح توسط یک خالق انسانی نوشته شده باشند. صرفاً «پر کردن» کلمات کلیدی یا کپی کردن رشته هایی از کلمات کلیدی نامنسجم در محتوا، راه مؤثری برای بهبود رتبه بندی SERP شما نیست.
استراتژی های سئوی محلی
اگر شرکت شما محصولات خود را بهصورت آفلاین از طریق فروشگاههای خردهفروشی محلی نیز به فروش میرساند، مهم است که یک استراتژی سئوی محلی داشته باشید. این امر باعث می شود تا افراد در منطقه شما هنگام جستجوی راه حل های آنلاین، کسب و کار شما را راحت تر پیدا کنند. در اینجا چند تکنیک مفید SEO محلی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:
- Google برای کسب و کار من: برای اطمینان از قابلیت یافتن، مهم است که یک نمایه «Google برای کسبوکار من» راهاندازی کنید و مطمئن شوید که تمام اطلاعات شما به درستی فهرست شده است، از جمله نام، آدرس، شماره تلفن، وبسایت و ساعات کاری مکانهایتان.
- تبلیغات با هدف جغرافیایی: اجرای کمپین های تبلیغاتی آنلاین خاص موقعیت مکانی، مانند تبلیغات گوگل با مکان یابی، می تواند برند شما را بیشتر دیده شود و ترافیک را به وب سایت یا مکان فیزیکی شما هدایت کند. این تبلیغات بر اساس موقعیت مکانی افراد به صورت انتخابی نمایش داده می شود
ابزارهای سئو و تجزیه و تحلیل
برای نظارت بر میزان موفقیت فعالیت های سئوی خود، می توانید از تعدادی ابزار تحلیلی استفاده کنید. بسیاری از بازاریابان دیجیتال هر روز با ابزارهای تحلیلی محبوب مانند Google Analytics، Semrush و HubSpot کار می کنند تا روندها را شناسایی کنند، مناطقی را برای بهینه سازی بیشتر پیدا کنند و عملکرد محتوای خود را پیگیری کنند.
برخی از مهم ترین تجزیه و تحلیل ها برای ردیابی عملکرد فعالیت های SEO شما عبارتند از:
- ترافیک ارگانیک: چه تعداد بازدید کننده روی لیست های SERP شما کلیک می کنند و محتوای شما را مشاهده می کنند؟
- قابلیت مشاهده جستجو: رتبه صفحات شما در نتایج جستجو چقدر است؟
- ارزش ترافیک: اگر بهجای محتوای سئو، بهطور کامل از طریق تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) ایجاد شود، چقدر باید برای تمام ترافیک خود بپردازید؟ این یک معیار جالب برای درک سود مالی فعالیت های سئوی شما است.
سئو یک فرآیند است نه یک رویداد
بهترین شیوه ها و استراتژی هایی که در بالا توضیح داده شد به شما کمک می کند حداکثر سود را از فعالیت های SEO خود ببرید.
فقط به یاد داشته باشید: سئو یک بازی طولانی مدت است. ممکن است ماه ها طول بکشد تا شاهد پیشرفت عمده در عملکرد محتوای خود باشید.
کلید موفقیت این است که به طور مداوم پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید و به بهینه سازی ادامه دهید. با مرور و به روز رسانی منظم محتوای خود – تنظیم با کلمات کلیدی جدید برای همسویی با علایق در حال تغییر مخاطبان – برند خود را برای دیده شدن بیشتر و رشد ارگانیک قرار می دهید.
کنجکاو هستید که چگونه فریلنسرهای متخصص javadyasemi می توانند استراتژی سئوی شما را افزایش دهند؟ منتظر نباشامروز یک نسخه ی نمایشی رزرو کنید برای تجربه تفاوتی که نویسندگان ما می توانند برای حضور آنلاین برند شما ایجاد کنند.