سئو، طراحی سایت، محتوا، مدیا و مدیریت پروژه با یاسئومی
به طور سنتی، عبارت technical SEO یا سئو فنی به بهینه سازی سایت شما برای کرالر گوگل و ایندکس شدن اشاره دارد، ولی می تواند هر فاکتور فنی که به بهتر دیده شدن و کسب جایگاه کمک می کند نیز در قسمت سئو فنی قرار بگیرد.
SEO فنی یک زمینه گسترده و مهیج است و همه چیز را از نقشه سایت، برچسب های متا، اینکدس کردن JavaScript، لینک ها، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موارد دیگر پوشش می دهد.
اگر در SEO مبتدی هستید، توصیه می کنیم از مقاله SEO فنی در راهنمای مبتدی سئو ما شروع کنید. در زیر آخرین پست ها در مورد SEO فنی وجود دارد، و ما چند مقاله برتر در اینجا قرار داده ایم.
شما برای متخخص سئو تکنیکال شدن نیاز دارید تا برنامه نویسی و فضای تخصصی فنی را بشناسید.
مواردی که در سئو فنی بسیار مهم هستند شامل:
تگ Canonical چیست؟ و کاربرد آن در کجاست؟
URL کنونیکال چیست؟ یک عنصر پیوند کنونیکال، یا برچسب کنونیکال، در هدر HTML یک صفحه وب یافت می شود و اگر نسخه مهمتری از صفحه وجود دارد، به موتورهای جستجو می گوید. برچسب canonical به صورت زیر ظاهر می شود: rel = ”canonical”. به عنوان مثال، این خط کد HTML به موتورهای جستجو می گوید […]
مدیریت استراتژیک بودجه خزش (crawl)
مشکل کلی در جهت دهی های ایندکسر گوگل (ربات های گوگل) این است که آنها بسیار متفاوت از یکدیگر کار می کنند و معمولاً نتایج متفاوتی به وجود می آورند. اگر از فایل robots.txt استفاده می کنید و لینک یا پرنتی را بلاک (مسدود) می کنند، آن URL ها توسط ربات بررسی نمی شوند، اما […]
چک کردن نقشه سایت (sitemap)
سایت مپ چیست و چه کاربردی دارد؟ یکی از راه هایی که خزنده گوگل در وب سایت شما سر در گم نشود وجود سایت مپ است ، نقشه سایت در واقع یک فایل است با پسوند xml که لیستی از مهم ترین محتوای سایت شما را در بر دارد تا راهنمای خرنده گوگل باشد برای […]
(TBT) Total Blocking Time – کل زمان انسداد
کل زمان انسداد (TBT) یک معیار عملکرد لایت هاوس است که در سال 2020 معرفی شد و میزان پاسخگویی بار صفحه شما به ورودی کاربر را تعیین می کند. به عبارت ساده تر، TBT کل مدت زمان مسدود شدن صفحه وب شما را اندازه گیری کرده و از تعامل کاربر با صفحه شما جلوگیری می […]
تغییر چیدمان تجمعی (CLS) چیست؟
تغییر چیدمان تجمعی(CLS) یک معیار عملکرد است که در سال 2020 توسط لایت هاوس برای اندازهگیری ثبات بصری درک شده در بارگذاری صفحه معرفی شد. به بیانی ساده، CLS تغییر غیرمنتظره عناصر وب را در حین رندر شدن صفحه اندازه گیری میکند. این اندازهگیری سپس بهعنوان یک امتیاز تجمعی از تمام تغییرات طرحبندی فردی در […]
(FCP) First Contentful Paint – اولین رنگ محتوا
اولین رنگ محتوا یک معیار عملکرد است که نشان میدهد بازدیدکنندگان با چه سرعتی میتوانند محتوای واقعی (متن، تصاویر، ویدیو و غیره) را در صفحه شما مشاهده کنند. FCP، که به سرعت بارگذاری صفحه شما مرتبط است، یکی از معیارهایی است که قبلاً در Legacy Reports خود دنبال می کردیم. FCp پایین در ایجاد تجربه مثبت […]
TTI چیست و چه چیزی را اندازه گیری میکند؟
Time to Interactive –TTI- زمان تعاملی یکی از معیارهای عملکرد است که میزان پاسخگویی بار صفحه را اندازه میگیرد و به ما کمک میکند موقعیتهایی که به نظر میرسد صفحه تعاملی است اما در واقع اینطور نیست را شناسایی کنیم. TTI اولین زمان را بعد از اولین رنگ محتوا (FCP) اندازه گیری می کند. این مربوط […]
(LCP) Largest Contentful Paint چیست؟
(LCP) Largest Contentful Paint بزرگترین رنگ محتوا یک معیار عملکرد است که در سال 2020 توسط لایت هاوس برای اندازهگیری بهتر تجربه بارگیری درکشده برای کاربران معرفی شد. به عبارت سادهتر، LCP اندازهگیری میکند که چقدر طول میکشد تا بزرگترین «عنصر محتوا» (به عنوان مثال، تصویر قهرمان، متن عنوان، و غیره) در صفحه شما در […]
Web Vitals چیست؟
در سال 2020 گوگل مفهوم جدیدی به نام “Web Vitals” را معرفی کرد که بر مجموعه کوچکی از معیارهای کلیدی برای ارزیابی تجربه صفحه شما تمرکز دارد. این مجموعه کوچک با زمانبندیها و ممیزیهای بسیار برای ارزیابی عملکرد صفحه، نشاندهنده تاثیرگذارترین معیارهایی است که میتوان در راستای سادهسازی عملکرد دنیای وب بر آن تمرکز کرد. […]
speed index (SI) چیست؟
شاخص سرعت (SI) یک معیار عملکرد است که سرعت تکمیل بصری صفحه شما را اندازه گیری می کند. SI به اندازه درگاه مشاهده مرورگر بستگی دارد و با معیارهای دیگر مانند اولین رنگ محتوا (FCP) یا بزرگترین محتوا (LCP) متفاوت است زیرا جزو معیارهای جدول زمانی بارگیری صفحه شما نیست. SI نتیجه یک محاسبه است […]
نقشه سایت (sitmap)
یکی از راه هایی که خزنده گوگل در وب سایت شما سر در گم نشود وجود سایت مپ است، نقشه سایت در واقع یک فایل است با پسوند xml که لیستی از مهم ترین محتوای سایت شما را در بر دارد تا راهنمای خرنده گوگل باشد برای دیدن و ایندکس کردن محتواهای سایت شما سایت […]
فضاهای مهم در صفحه
گوگل در هر صفحه فضاهایی را مهم تر می داند. این نکته با توجه به اهمیت سئو در یک صفحه حاصل شده است. در ادامه لیستی از فضاهای مهم صفحه را با توضیحات کامل برای هر کدام با یک مسیر یادگیری سئو داخلی ارائه می دهیم. برای بهبود سئو داخلی یک صفحه بدون در نظر […]
کرال شد – ایندکس نشد (Crawled – currently not indexed)
کرال شده است ولی هنوز ایندکس نشده یکی از غیر شفاف ترین ارور های کاوریج سرچ کنسول است. سرچ کنسول یکی از ابزارهای گوگل است که دیتای آن را در هیچ جایی نمی توانید بدست بیاورید. در کاوریج سرچ کنسول 4 قسمت اصلی وجود دارد که لینک ها را دسته بندی می کند. در این […]
ارور 301 در اسکریمینگ فراگ
نحوه حل کردن مشکل لینک های 301 در ابزار اسکریمینگ فراگ و نموادرهای ویژوال چگونه است؟ مشکل اصلی این لینک های 301 که قرمز رنگ هستند، ریدایرکت خوردن لینک های داخلی در سایت است. در ابزار اسکریمینگ فراگ ارور 301 یعنی لینک باید با نسخه نهایی در آن صفحه جایگزین شود.
ساختار کد سوالات متدوال
سوالات متدوال یکی از مهم ترین قسمت های هر صفحه برای سئو شده است و همه سایت ها در تلاش هستند که سوالات متداول خوبی را تولید کنند. نکته مهم ساختار کد سوالات متدوال هست که گوگل هم به خوبی آنها را درک کند. استراتژی ساختار هدینگ سوالات متدوال در سوالات متدوال می شود عنوان […]
اصلاح ارورهای برگه های شیت تکنیکال
برای هر دامنه که تمامی موارد چک شده است قبلا که لیست آن را در پایین آورده ایم یک تسک مهم داریم. اعمال تمامی مواردی که با کمک ابزارها و تیم سئو فنی پیدا شده است و باید حل شوند. هر ادیتی باید آموزش مرتبط به آن را کاملا مسلط باشد و مقالات مربوطه را […]
آموزش اسکیما ویدیو
استفاده از اسکیما برای ویدیوها در جهت درک بهتر گوگل از همه دیتای ویدیو شامل زمان، تاریخ و … انجام می شود. در این مقاله از سایت خدمات سئو یاسئومی تمامی نکات در مورد استفاده از اسکیما ویدیو را آموزش خواهیم داد. در سایت تکینکال سئو (https://technicalseo.com/) تمامی موارد کدهای اسکیما در قسمت ابزارها وجود […]
نهایی شدن 404 ها
ارورهای 404 اصلا برای سئو سایت از نظر یاسئومی مناسب نیستند و ما همیشه سعی میکنیم هیچ لینک مشکل داری در کل سایت وجود نداشته باشد. روش رفع ارورها مختلف لینک ها در سئو فنی به صورت کامل آموزش داده خواهد شد. در این آموزش می خواییم راه های پیدا کردن همه لینک ها را […]
ویژوال اسکریمینگ فراگ
در شیت تکینکال یک تسک داریم به اسم SF-Visual که برای هر سایت باید بررسی ، اصلاح و نهایی شود. در این محتوا قرار است به صورت کامل همه موارد لازم برای نهایی کردن این تسک را که از مهم ترین کارهای سئو فنی است را آموزش دهیم. هدف نهایی انجام تسک ویژوال اسکریمینگ فراگ چطوری […]
نحوه کار با ستون جی تی متریکس در شیت تکنیکال
برگه مدیریت تسک های سئو فنی یک ستون داریم به اسم جی تی متریکس (Gtmetrix) و نحوه اجرای تسک های مربوط به هر سایت (هر ردیف) را توضیح می دهیم. برای هر سایت 2 مدل رفتاری با ابزار جی تی متریکس وجود دارد. جنس صفحه مختلف چک شود. تک تک صفحات چک شود. در حالت […]
افزایش خوانایی مقالات با طراحی سایت
برای افزایش خوانایی مقالات در طراحی صفحه سینگ مقالات نکات ساده ای وجود دارد که میتواند به قدرت صفحه مقاله شما کمک کند تا خواننده به راحتی محتوای صفحه را مطالعه کند. فایده افزایش خوانایی در سئو چیست؟ اگر محتوا با کیفیت باشد ولی در طراحی نکات افزایش خوانایی رعایت نشده باشد یوزر از صفحه […]
برگه ایندکس و ستون ایندکس شیت تکنیکال
آموزش نحوه کار با برگه ایندکس و ستون ایندکس مدیریت تسک های سئو فنی سایت ها در این مقاله به صورت منظم آپدیت خواهد شد. لطفا هر سوالی دارید با ما مطرح کنید. هدف برگه و ستون ایندکس چیست؟ لیست کل لینک های سایت (برای سایت هایی با چند صد هراز لینک هم راه حل […]
7 اکستنشن سئو
رتبه بندی کلمات کلیدی هدف کسب و کار شما، میتواند مرز بین موفقیت و شکست را تعیین کند. رتبه بندی بالا در رنکینگ گوگل، به معنای ترافیک بیشتر بوده و ترافیک بیشتر، به معنای فروش و موفقیت بیشتر است. این هدف، با بهبود سئو سایت شما امکانپذیر میشود. برای افرادی که در زمینه سئو نیز […]
AMP چیست؟ تاثیر AMP بر سئو
معرفی سایت Gtmetrix جی تی متریکس
سرعت بارگذاری صفحات سایت برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. و این مورد را در سالهای اخیر و در مقالات مختلف اعلام کرده است. به دلیل اهمیتی که این مورد برای گوگل دارد، سایتهایی که دارای سرعت بارگذاری پایینی هستند، رتبه پایینتری نسبت به دیگر سایتها توسط این موتور جستجو کسب میکنند. یکی از […]
معرفی ابزار ماز moz
امروزه در دنیای سئو ابزارهای مختلفی معرفی شدهاند، که هر کدام به نوبه خود میتوانند سئوکار را در مسیر سئو یاری کنند. در بین این ابزارها، ابزار MOZ از معروفترین آنهاست. به طوری که هر کس اگر کمی در زمینه سئو فعالیت کرده باشد، با ابزار ماز آشنایی دارد. در این مقاله به معرفی ابزار […]
یو ار ال صفحات سایت، فارسی یا انگلیسی باشند؟
یکی از مهمترین و شاید بیپاسخترین سوال در زمینه سئو را میتوان یو ار ال صفحات سایت در نظر گرفت. ما در این مقاله از وب سایت مشاوره سئو قصد داریم به بررسی دقیق در رابطه با یو ار ال صفحات سایت فارسی یا انگلیسی بودن آن بپردازیم. با ما در این مقاله همراه باشید. […]
ابزار Screaming Frog اسکریمینگ فراگ
تمامی سئوکاران نیاز به آگاهی از رشد صفحات خود در موتورهای جستجوی گوگل دارند. هر چه صفحات رشد بهتری داشته باشند، احتمال موفقیت وبسایت بیشتر خواهد بود. از آن جایی که برخی از موارد ممکن است توسط فرد بی اهمیت تلقی شده و بررسی نشوند، و یا فرد سئوکار برخی از موارد را برای بررسی […]
SSl اس اس ال چیست؟
حتما برای شما هم پیش آمده متوجه سایتهایی شده باشید که در کنار آدرس آنها HTTP و HTTPS قرار دارد. ولی این دو با هم چه تفاوتی دارند؟ و چه تاثیری بر روی سئو سایت میگذارند؟ به زبان ساده میتوان گفت: سایتهایی که دارای گواهینامه اس اس ال هستند، از پروتکل HTTPS بهره میبرند. […]
گوگل سرچ کنسول (وبمستر)
شاید برای شما هم سوال باشد که سرچ کنسول چیست و دقیقا چه کاربردی دارد؟ در این مقاله برای آشنایی بیشتر با یکی از بهترین ابزار های سئو رایگان با شما هستیم. تا بتوان با اطلاعات این مقاله، از سرچ کنسول گوگل کاربردی تر استفاده کرد. و سایت های با سئو بهتر و کاربردی طراحی […]
آموزش سئو فنی
آموزش سئو فنی
سئو سایت با جواد یاسمی
میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟
مشاوره تلفنی >> 09376996070
دسترسی های بیشتر به مهم ترین صفحات سایت