- جواد یاسمی (متخصص سئو)
- 31 اردیبهشت 1402
- بدون نظر
توجه به موبایل فرندلی بودن لینک ها و سایت ها برای اینکه نمایش درستی در گوشی داشته باشیم، ضروری است. ابزارهای تست موبایل فرندلی زیادی وجود دارد که بهترین آن خوده سرچ کنسول است.
09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)
به طور سنتی، عبارت technical SEO یا سئو فنی به بهینه سازی سایت شما برای کرالر گوگل و ایندکس شدن اشاره دارد، ولی می تواند هر فاکتور فنی که به بهتر دیده شدن و کسب جایگاه کمک می کند نیز در قسمت سئو فنی قرار بگیرد.
SEO فنی یک زمینه گسترده و مهیج است و همه چیز را از نقشه سایت، برچسب های متا، اینکدس کردن JavaScript، لینک ها، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موارد دیگر پوشش می دهد.
اگر در SEO مبتدی هستید، توصیه می کنیم از مقاله SEO فنی در راهنمای مبتدی سئو ما شروع کنید. در زیر آخرین پست ها در مورد SEO فنی وجود دارد، و ما چند مقاله برتر در اینجا قرار داده ایم.
شما برای متخخص سئو تکنیکال شدن نیاز دارید تا برنامه نویسی و فضای تخصصی فنی را بشناسید.
مواردی که در سئو فنی بسیار مهم هستند شامل:
شناخت بهترین افزونههای وردپرس یکی از کارهایی است که مدیران سایتهای وردپرسی باید نسبت به آن اشراف داشته باشند. این افزونه بهصورت متداول و در سطح جهانی برای بسیاری از فعالیتهای سایت ضروری بهحساب میآید. افزونههای وردپرس با این که نیاز مدیران سایتها را به کدنویسی برطرف کرند اما به دلیل تنوع و گستردگی که […]
آنالیز سئو سایت Seo Analyzer و پیدا کردن و رفع مشکلات موجود سئو کل سایت آنالیز کامل سئو برای درست بودن همه مواردی که ربات های گوگل چک میکنند تا به سایت شما جایگاه مناسبی بدهند، می توایند از خدمات سئو ما در بخش آنالیز سئو یاسئومی استفاده کنید. در این مسیر تمامی ابزارهای ارزشمند […]
برای بهتر شدن و بهینه شدن منابع و اینکه در توسعه فنی وبسایت بتونیم راحت تر و کارآمد تر باشیم تصمیم گرفتیم از تکنولوژی انگولار استفاده کنیم. توی گوگل سرچ کردم، به فارسی و انگلیسی و کلی سایت بود که در مورد مشکلات سئو کردن این نوع وبسایت ها تجربیاتی را شیر کرده بودند. دمشون […]
یکی از مهمترین موارد در سئو و افزایش رتبه سایت، ساخت یک لندینگ پیج با رعایت استانداردهای مشخص است. ولی لندینگ پیج چیست و چه کارایی دارد؟ در این مقاله به معرفی لندینگ پیج و اصول طراحی لندینگ پیج برای افزایش رتبه سایت پرداختهایم. لندینگ پیج که به صفحه فرود نیز معروف است، صفحهای است […]
چرا استفاده از استراکچر ديتا (Structure Data) به سئو سايت شما کمک مي کند؟ استراکچر دیتا به یک سری داده های سازمان یافته گفته می شود که با هدف بررسی درست محتوا سایت توسط موتور های جستجو، تولید می گردد. داده های سازمان یافته معمولا به دانش برنامه نویسی احتیاج داده و به کد های […]
URL کنونیکال چیست؟ یک عنصر پیوند کنونیکال، یا برچسب کنونیکال، در هدر HTML یک صفحه وب یافت می شود و اگر نسخه مهمتری از صفحه وجود دارد، به موتورهای جستجو می گوید. برچسب canonical به صورت زیر ظاهر می شود: rel = ”canonical”. به عنوان مثال، این خط کد HTML به موتورهای جستجو می گوید […]
مشکل کلی در جهت دهی های ایندکسر گوگل (ربات های گوگل) این است که آنها بسیار متفاوت از یکدیگر کار می کنند و معمولاً نتایج متفاوتی به وجود می آورند. اگر از فایل robots.txt استفاده می کنید و لینک یا پرنتی را بلاک (مسدود) می کنند، آن URL ها توسط ربات بررسی نمی شوند، اما […]
سایت مپ چیست و چه کاربردی دارد؟ یکی از راه هایی که خزنده گوگل در وب سایت شما سر در گم نشود وجود سایت مپ است ، نقشه سایت در واقع یک فایل است با پسوند xml که لیستی از مهم ترین محتوای سایت شما را در بر دارد تا راهنمای خرنده گوگل باشد برای […]
کل زمان انسداد (TBT) یک معیار عملکرد لایت هاوس است که در سال 2020 معرفی شد و میزان پاسخگویی بار صفحه شما به ورودی کاربر را تعیین می کند. به عبارت ساده تر، TBT کل مدت زمان مسدود شدن صفحه وب شما را اندازه گیری کرده و از تعامل کاربر با صفحه شما جلوگیری می […]
تغییر چیدمان تجمعی(CLS) یک معیار عملکرد است که در سال 2020 توسط لایت هاوس برای اندازهگیری ثبات بصری درک شده در بارگذاری صفحه معرفی شد. به بیانی ساده، CLS تغییر غیرمنتظره عناصر وب را در حین رندر شدن صفحه اندازه گیری میکند. این اندازهگیری سپس بهعنوان یک امتیاز تجمعی از تمام تغییرات طرحبندی فردی در […]
اولین رنگ محتوا یک معیار عملکرد است که نشان میدهد بازدیدکنندگان با چه سرعتی میتوانند محتوای واقعی (متن، تصاویر، ویدیو و غیره) را در صفحه شما مشاهده کنند. FCP، که به سرعت بارگذاری صفحه شما مرتبط است، یکی از معیارهایی است که قبلاً در Legacy Reports خود دنبال می کردیم. FCp پایین در ایجاد تجربه مثبت […]
Time to Interactive –TTI- زمان تعاملی یکی از معیارهای عملکرد است که میزان پاسخگویی بار صفحه را اندازه میگیرد و به ما کمک میکند موقعیتهایی که به نظر میرسد صفحه تعاملی است اما در واقع اینطور نیست را شناسایی کنیم. TTI اولین زمان را بعد از اولین رنگ محتوا (FCP) اندازه گیری می کند. این مربوط […]
(LCP) Largest Contentful Paint بزرگترین رنگ محتوا یک معیار عملکرد است که در سال 2020 توسط لایت هاوس برای اندازهگیری بهتر تجربه بارگیری درکشده برای کاربران معرفی شد. به عبارت سادهتر، LCP اندازهگیری میکند که چقدر طول میکشد تا بزرگترین «عنصر محتوا» (به عنوان مثال، تصویر قهرمان، متن عنوان، و غیره) در صفحه شما در […]
در سال 2020 گوگل مفهوم جدیدی به نام “Web Vitals” را معرفی کرد که بر مجموعه کوچکی از معیارهای کلیدی برای ارزیابی تجربه صفحه شما تمرکز دارد. این مجموعه کوچک با زمانبندیها و ممیزیهای بسیار برای ارزیابی عملکرد صفحه، نشاندهنده تاثیرگذارترین معیارهایی است که میتوان در راستای سادهسازی عملکرد دنیای وب بر آن تمرکز کرد. […]
شاخص سرعت (SI) یک معیار عملکرد است که سرعت تکمیل بصری صفحه شما را اندازه گیری می کند. SI به اندازه درگاه مشاهده مرورگر بستگی دارد و با معیارهای دیگر مانند اولین رنگ محتوا (FCP) یا بزرگترین محتوا (LCP) متفاوت است زیرا جزو معیارهای جدول زمانی بارگیری صفحه شما نیست. SI نتیجه یک محاسبه است […]
یکی از راه هایی که خزنده گوگل در وب سایت شما سر در گم نشود وجود سایت مپ است، نقشه سایت در واقع یک فایل است با پسوند xml که لیستی از مهم ترین محتوای سایت شما را در بر دارد تا راهنمای خرنده گوگل باشد برای دیدن و ایندکس کردن محتواهای سایت شما سایت […]
گوگل در هر صفحه فضاهایی را مهم تر می داند. این نکته با توجه به اهمیت سئو در یک صفحه حاصل شده است. در ادامه لیستی از فضاهای مهم صفحه را با توضیحات کامل برای هر کدام با یک مسیر یادگیری سئو داخلی ارائه می دهیم. برای بهبود سئو داخلی یک صفحه بدون در نظر […]
کرال شده است ولی هنوز ایندکس نشده یکی از غیر شفاف ترین ارور های کاوریج سرچ کنسول است. سرچ کنسول یکی از ابزارهای گوگل است که دیتای آن را در هیچ جایی نمی توانید بدست بیاورید. در کاوریج سرچ کنسول 4 قسمت اصلی وجود دارد که لینک ها را دسته بندی می کند. در این […]
نحوه حل کردن مشکل لینک های 301 در ابزار اسکریمینگ فراگ و نموادرهای ویژوال چگونه است؟ مشکل اصلی این لینک های 301 که قرمز رنگ هستند، ریدایرکت خوردن لینک های داخلی در سایت است. در ابزار اسکریمینگ فراگ ارور 301 یعنی لینک باید با نسخه نهایی در آن صفحه جایگزین شود.
سوالات متدوال یکی از مهم ترین قسمت های هر صفحه برای سئو شده است و همه سایت ها در تلاش هستند که سوالات متداول خوبی را تولید کنند. نکته مهم ساختار کد سوالات متدوال هست که گوگل هم به خوبی آنها را درک کند. استراتژی ساختار هدینگ سوالات متدوال در سوالات متدوال می شود عنوان […]
برای هر دامنه که تمامی موارد چک شده است قبلا که لیست آن را در پایین آورده ایم یک تسک مهم داریم. اعمال تمامی مواردی که با کمک ابزارها و تیم سئو فنی پیدا شده است و باید حل شوند. هر ادیتی باید آموزش مرتبط به آن را کاملا مسلط باشد و مقالات مربوطه را […]
استفاده از اسکیما برای ویدیوها در جهت درک بهتر گوگل از همه دیتای ویدیو شامل زمان، تاریخ و … انجام می شود. در این مقاله از سایت خدمات سئو یاسئومی تمامی نکات در مورد استفاده از اسکیما ویدیو را آموزش خواهیم داد. در سایت تکینکال سئو (https://technicalseo.com/) تمامی موارد کدهای اسکیما در قسمت ابزارها وجود […]
ارورهای 404 اصلا برای سئو سایت از نظر یاسئومی مناسب نیستند و ما همیشه سعی میکنیم هیچ لینک مشکل داری در کل سایت وجود نداشته باشد. روش رفع ارورها مختلف لینک ها در سئو فنی به صورت کامل آموزش داده خواهد شد. در این آموزش می خواییم راه های پیدا کردن همه لینک ها را […]
آموزش سئو فنی
آموزش سئو فنی
سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432
سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070