09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

آموزش سئو فنی

به طور سنتی، عبارت technical SEO یا سئو فنی به بهینه سازی سایت شما برای کرالر گوگل و ایندکس شدن اشاره دارد، ولی می تواند هر فاکتور فنی که به بهتر دیده شدن و کسب جایگاه کمک می کند نیز در قسمت سئو فنی قرار بگیرد.
SEO فنی یک زمینه گسترده و مهیج است و همه چیز را از نقشه سایت، برچسب های متا، اینکدس کردن JavaScript، لینک ها، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موارد دیگر پوشش می دهد.

اگر در  SEO مبتدی هستید، توصیه می کنیم از مقاله SEO فنی در راهنمای مبتدی سئو ما شروع کنید. در زیر آخرین پست ها در مورد SEO فنی وجود دارد، و ما چند مقاله برتر در اینجا قرار داده ایم.

شما برای متخخص سئو تکنیکال شدن نیاز دارید تا برنامه نویسی و فضای تخصصی فنی را بشناسید.
مواردی که در سئو فنی بسیار مهم هستند شامل:

  1. کرال شدن توسطط موتور جستجو
  2. ایندکس شدن
  3. عملکرد سرور
  4. ساختار کد های HTML
  5. ساختار کد های CSS
  6. ساختار کدهای Java Script
  7. سرعت سایت
  8. موبایل فرندی بودن
  9. ساختار سایت
  10. اسکیما
  11. پیجینیشن (Pagination)
  12. و ….

شناخت بهترین افزونه‌های وردپرس یکی از کارهایی است که مدیران سایت‌های وردپرسی باید نسبت به آن اشراف داشته باشند. این افزونه به‌صورت متداول و در سطح جهانی برای بسیاری از فعالیت‌های سایت ضروری به‌حساب می‌آید. افزونه‌های وردپرس با این که نیاز مدیران سایت‌ها را به کدنویسی برطرف کرند اما به دلیل تنوع و گستردگی که […]

آنالیز سئو سایت Seo Analyzer و پیدا کردن و رفع مشکلات موجود سئو کل سایت آنالیز کامل سئو برای درست بودن همه مواردی که ربات های گوگل چک میکنند تا به سایت شما جایگاه مناسبی بدهند، می توایند از خدمات سئو ما در بخش آنالیز سئو یاسئومی استفاده کنید. در این مسیر تمامی ابزارهای ارزشمند […]

هاست و دامنه از جمله مواردی است که در سئو سایت تأثیرگذار هستند و نقش مهمی در سئو و حتی تجربه کاربری یا برندینگ ایفا می‌کنند به همین خاطر در تدوین استراتژی سئو و اجرای فعالیت‌های سئو هر سایتی توجه به نوع دامنه و هاست از اهمیت بالایی برخوردار است. هاست و دامنه بر سئو سایت تأثیرگذار است و در صورت عدم توجه به انتخاب درست این دو، نه‌تنها سئو سایت ضربه می‌بینید؛ بلکه تجربه کاربری، سرعت سایت و حتی فرایند برندینگ با آسیب جدی همراه می‌شود.
افزونه‌های افزایش سرعت وردپرس یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر در فرایند طراحی سایت و سئو موفق است. امروزه کاربران زمان زیادی را در به وب‌سایت‌های کند صرف نمی‌کنند و طبق گزارش‌ها در کمتر از 4 ثانیه اقدام انتظار لود شدن وب‌سایت را دارند.طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته، سرعت سایت علاوه بر اینکه بر روی تجربه کاربری تأثیر می‌گذارد و برای کاربران اهمیت دارد، الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل هم به مسئله سرعت سایت اهمیت می‌دهند و به عنوان یک پارامتر مهم در ارزیابی سایت‌ها در نظر می‌گیرند.
الگوریتم مرغ مگس خوار Google Hummingbird که گوگل  هیچ موقع به صورت کامل نگفته است دقیقا چه بوده است، یک تغییر اساسی برای بهتر کردن نتایج سرچ ها (جستجوی کاربران در سرپ) در دستگاه موبایل بوده است. سرعت و دقت بالای درک الگوریتم هوش مصنوعی هامینگ برد (Hummingbird) به همراه معنایی (Semantic) بودن درک این الگوریتم از عبارات سرچ شده در گوگل، تغییر شگرفی در نتایج گوگل داشته است. به طور خلاصه و مختصر برای کسانی که در یک جمله می خواهند در مورد مرغ مگس خوار بدانند می شود گفت: مرغ مگس خوار گوگل قدرت بیشتری به کلمات دم بلند یا لانگ تیل داد و به بهینه سازی معنایی در مقایسه با صرف استفاده از کلمه کلیدی در محتوا رتبه بهتری داد. در ادامه با مثال مفهوم را بهتر توضیح می دهیم.
یکی از چالش‌های متخصصین سئو، نقش جاوا اسکریپت در سئو است. در واقع می‌خواهند بدانند گوگل و ربات‌هایش چه درکی از زبان‌های برنامه‌نویسی دارند. این مسئله هنگامی که از سایت‌های وردپرسی فاصله گرفته می‌شود و کسب‌وکار برای تقویت زیرساخت و مقیاس‌پذیری به سمت کدنویسی سایت می‌روند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این شرایط درک زبان برنامه‌نویسی و ارتباط آن با سئو یکی از چالش‌هایی است که باید به آن توجه کرد. چرا که در مسیر سئو وب‌سایت، موارد تکنیکال و فنی بخش مهمی از فعالیت‌های سئو را تشکیل می‌دهد.
شناخت بهترین افزونه‌های وردپرس یکی از کارهایی است که مدیران سایت‌های وردپرسی باید نسبت به آن اشراف داشته باشند. این افزونه به‌صورت متداول و در سطح جهانی برای بسیاری از فعالیت‌های سایت ضروری به‌حساب می‌آید. افزونه‌های وردپرس با این که نیاز مدیران سایت‌ها را به کدنویسی برطرف کرند اما به دلیل تنوع و گستردگی که دارند مدیران سایت و متخصصین سئو را با سردرگمی مواجه کرده‌اند. 
اسکیما یا همان Schema markup یکی از مباحث نوین و کاربردی در طراحی سایت و سئو است که در جدیدترین مستندات گوگل و نظرات متخصصین سئو به اهمیت آن اشاره شده و به عنوان یک فعالیت مهم و کاربردی مورد در استراتژی سئو به آن اشاره می‌شود. به کمک اسکیماها گوگل می‌تواند شناخت بهتری از سایت‌ها به دست بیاورد و برای تمامی صفحات نشانه‌های درست قرار دهد. در واقع به کمک اسکیما گذاری، گوگل می‌توان ماهیت صفحات را تشخیص دهد و به کاربر صفحه درستی را در نتایج گوگل نشان دهد.
سئو انگولار

برای بهتر شدن و بهینه شدن منابع و اینکه در توسعه فنی وبسایت بتونیم راحت تر و کارآمد تر باشیم تصمیم گرفتیم از تکنولوژی انگولار استفاده کنیم. توی گوگل سرچ کردم، به فارسی و انگلیسی و کلی سایت بود که در مورد مشکلات سئو کردن این نوع وبسایت ها تجربیاتی را شیر کرده بودند. دمشون […]

Landing design.seo

یکی از مهم‌ترین موارد در سئو و افزایش رتبه سایت، ساخت یک لندینگ پیج با رعایت استانداردهای مشخص است. ولی لندینگ پیج چیست و چه کارایی دارد؟ در این مقاله به معرفی لندینگ پیج و اصول طراحی لندینگ پیج برای افزایش رتبه سایت پرداخته‌ایم. لندینگ پیج که به صفحه فرود نیز معروف است، صفحه‌ای است […]

چگونه از استراکچر دیتا (Structured Data) در بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟

چرا استفاده از استراکچر ديتا (Structure Data) به سئو سايت شما کمک مي کند؟ استراکچر دیتا به یک سری داده های سازمان یافته گفته می شود که با هدف بررسی درست محتوا سایت توسط موتور های جستجو، تولید می گردد. داده های سازمان یافته معمولا به دانش برنامه نویسی احتیاج داده و به کد های […]

تگ کنونیکال و کاربرد آن

URL کنونیکال چیست؟ یک عنصر پیوند کنونیکال، یا برچسب کنونیکال، در هدر HTML یک صفحه وب یافت می شود و اگر نسخه مهمتری از صفحه وجود دارد، به موتورهای جستجو می گوید. برچسب canonical به صورت زیر ظاهر می شود: rel = ”canonical”. به عنوان مثال، این خط کد HTML به موتورهای جستجو می گوید […]

مدیریت استراتژیک بودجه خزش (crawl)

مشکل کلی در جهت دهی های ایندکسر گوگل (ربات های گوگل) این است که آنها بسیار متفاوت از یکدیگر کار می کنند و معمولاً نتایج متفاوتی به وجود می آورند. اگر از فایل robots.txt استفاده می کنید و لینک یا پرنتی را بلاک (مسدود) می کنند، آن URL ها توسط ربات بررسی نمی شوند، اما […]

سایت مپ چیست و چه کاربردی دارد؟ یکی از راه هایی که خزنده گوگل در وب سایت شما سر در گم نشود وجود سایت مپ است ، نقشه سایت در واقع یک فایل است با پسوند xml که لیستی از مهم ترین محتوای سایت شما را در بر دارد تا راهنمای خرنده گوگل باشد برای […]

کل زمان انسداد (TBT) یک معیار عملکرد لایت هاوس است که در سال 2020 معرفی شد و میزان پاسخگویی بار صفحه شما به ورودی کاربر را تعیین می کند. به عبارت ساده تر، TBT کل مدت زمان مسدود شدن صفحه وب شما را اندازه گیری کرده و از تعامل کاربر با صفحه شما جلوگیری می […]

تغییر چیدمان تجمعی(CLS) یک معیار عملکرد است که در سال 2020 توسط لایت هاوس برای اندازه­گیری ثبات بصری درک شده در بارگذاری صفحه معرفی شد. به بیانی ساده، CLS تغییر غیرمنتظره عناصر وب را در حین رندر شدن صفحه اندازه گیری می­کند. این اندازه‌گیری سپس به‌عنوان یک امتیاز تجمعی از تمام تغییرات طرح‌بندی فردی در […]

اولین رنگ محتوا یک معیار عملکرد است که نشان میدهد بازدیدکنندگان با چه سرعتی می‌توانند محتوای واقعی (متن، تصاویر، ویدیو و غیره) را در صفحه شما مشاهده کنند. FCP، که به سرعت بارگذاری صفحه شما مرتبط است، یکی از معیارهایی است که قبلاً در Legacy Reports خود دنبال می کردیم. FCp پایین در ایجاد تجربه مثبت […]

Time to Interactive –TTI-  زمان تعاملی یکی از معیارهای عملکرد است که میزان پاسخگویی بار صفحه را اندازه می‌گیرد و به ما کمک میکند موقعیت‌هایی که به نظر می‌رسد صفحه تعاملی است اما در واقع اینطور نیست را شناسایی کنیم. TTI اولین زمان را بعد از اولین رنگ محتوا (FCP) اندازه گیری می کند. این مربوط […]

(LCP) Largest Contentful Paint بزرگترین رنگ محتوا یک معیار عملکرد است که در سال 2020 توسط لایت هاوس برای اندازه‌گیری بهتر تجربه بارگیری درک‌شده برای کاربران معرفی شد. به عبارت ساده‌تر، LCP اندازه‌گیری می‌کند که چقدر طول می‌کشد تا بزرگترین «عنصر محتوا» (به عنوان مثال، تصویر قهرمان، متن عنوان، و غیره) در صفحه شما در […]

در سال 2020 گوگل مفهوم جدیدی به نام  “Web Vitals” را معرفی کرد که بر مجموعه کوچکی از معیارهای کلیدی برای ارزیابی تجربه صفحه شما تمرکز دارد. این مجموعه کوچک با زمان‌بندی‌ها و ممیزی‌های بسیار برای ارزیابی عملکرد صفحه، نشان‌دهنده تاثیرگذارترین معیارهایی است که می‌توان در راستای ساده‌سازی عملکرد دنیای وب بر آن تمرکز کرد. […]

شاخص سرعت (SI) یک معیار عملکرد است که سرعت تکمیل بصری صفحه شما را اندازه گیری می کند. SI به اندازه درگاه مشاهده مرورگر بستگی دارد و با معیارهای دیگر مانند اولین رنگ محتوا (FCP) یا بزرگترین محتوا  (LCP) متفاوت است زیرا جزو معیارهای جدول زمانی بارگیری صفحه شما نیست. SI  نتیجه یک محاسبه است […]

یکی از راه هایی که خزنده گوگل در وب سایت شما سر در گم نشود وجود سایت مپ است، نقشه سایت در واقع یک فایل است با پسوند xml که لیستی از مهم ترین محتوای سایت شما را در بر دارد تا راهنمای خرنده گوگل باشد برای دیدن و ایندکس کردن محتواهای سایت شما سایت […]

گوگل در هر صفحه فضاهایی را مهم تر می داند. این نکته با توجه به اهمیت سئو در یک صفحه حاصل شده است. در ادامه لیستی از فضاهای مهم صفحه را با توضیحات کامل برای هر کدام با یک مسیر یادگیری سئو داخلی ارائه می دهیم. برای بهبود سئو داخلی یک صفحه بدون در نظر […]

کرال شده است ولی هنوز ایندکس نشده یکی از غیر شفاف ترین ارور های کاوریج سرچ کنسول است. سرچ کنسول یکی از ابزارهای گوگل است که دیتای آن را در هیچ جایی نمی توانید بدست بیاورید. در کاوریج سرچ کنسول 4 قسمت اصلی وجود دارد که لینک ها را دسته بندی می کند. در این […]

نحوه حل کردن مشکل لینک های 301 در ابزار اسکریمینگ فراگ و نموادرهای ویژوال چگونه است؟ مشکل اصلی این لینک های 301 که قرمز رنگ هستند، ریدایرکت خوردن لینک های داخلی در سایت است. در ابزار اسکریمینگ فراگ ارور 301 یعنی لینک باید با نسخه نهایی در آن صفحه جایگزین شود.

سوالات متدوال یکی از مهم ترین قسمت های هر صفحه برای سئو شده است و همه سایت ها در تلاش هستند که سوالات متداول خوبی را تولید کنند. نکته مهم ساختار کد سوالات متدوال هست که گوگل هم به خوبی آنها را درک کند. استراتژی ساختار هدینگ سوالات متدوال در سوالات متدوال می شود عنوان […]

برای هر دامنه که تمامی موارد چک شده است قبلا که لیست آن را در پایین آورده ایم یک تسک مهم داریم. اعمال تمامی مواردی که با کمک ابزارها و تیم سئو فنی پیدا شده است و باید حل شوند. هر ادیتی باید آموزش مرتبط به آن را کاملا مسلط باشد و مقالات مربوطه را […]

استفاده از اسکیما برای ویدیوها در جهت درک بهتر گوگل از همه دیتای ویدیو شامل زمان، تاریخ و … انجام می شود. در این مقاله از سایت خدمات سئو یاسئومی تمامی نکات در مورد استفاده از اسکیما ویدیو را آموزش خواهیم داد. در سایت تکینکال سئو (https://technicalseo.com/) تمامی موارد کدهای اسکیما در قسمت ابزارها وجود […]

ارورهای 404 اصلا برای سئو سایت از نظر یاسئومی مناسب نیستند و ما همیشه سعی میکنیم هیچ لینک مشکل داری در کل سایت وجود نداشته باشد. روش رفع ارورها مختلف لینک ها در سئو فنی به صورت کامل آموزش داده خواهد شد. در این آموزش می خواییم راه های پیدا کردن همه لینک ها را […]

  • آموزش سئو فنی

    آموزش سئو فنی

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070