فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

گوگل E-E-A-T: چگونه محتوایی با اولویت انسان ایجاد کنیم (+ ارزیابی رایگان)

آنچه در این مقاله می خوانید:

این کدها، سبک‌بندی صفحات وب را با استفاده از زبان CSS تعریف می‌کنند. این سبک‌ها شامل تنظیمات حاشیه‌ها، فاصله‌ها، اندازه‌ها، شکل تصاویر، و همچنین پاسخگویی به اندازه‌های مختلف صفحه نمایش هستند. علاوه بر این، سبک‌های مربوط به عناوین، فهرست‌ها، جدول‌ها، دکمه‌ها و سایر المان‌های صفحه‌بندی را هم شامل می‌شود.

گوگل E-E-A-T مخفف تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد است. این چارچوبی است که گوگل برای ارزیابی کیفیت و اعتبار محتوا استفاده می‌کند.

( گوگل از طریق E-E-A-T کیفیت محتوا را ارزیابی می‌کند: تجربه، تخصص، اقتدار، و اعتماد. تجربه به میزان تجربه مستقیم یا زندگی محتواساز در موضوع اشاره می‌کند. تخصص، سطح دانش یا مهارت نویسنده در موضوع را نشان می‌دهد. اقتدار، میزان شناخته شده بودن محتواساز یا وبسایت به عنوان منبع اصلی و معتبر در زمینه مورد نظر را می‌سنجد. اعتماد، سطح دقت، صداقت، امنیت و قابلیت اطمینان وبسایت را ارزیابی می‌کند. )

قالب رایگان: راهنمای ارزیابی E-E-A-T: ممیزی ۴۶ امتیازی

درک E-E-A-T و نشان دادن آن دو چیز کاملا متفاوت هستند.

در چطور یک استراتژی سئو بسازیم بنیانگذار ما، برایان دین، مثال ها، آزمایش ها و کمپین هایی را به اشتراک می گذارد که نشان می دهد چگونه از سئو برای هدایت ترافیک به وبسایت Backlinko استفاده می کند.

این نوع محتوا به طور طبیعی معیارهای EAT را برآورده می‌کند.

نتیجه چه شد؟

بالاترین جایگاه برای کلمه کلیدی “استراتژی سئو”

(می‌بینی که چه کار کردیم؟)

بقیه‌ی این راهنما توضیح می‌دهد:

  • چیزهایی که EAT نیست
  • چرا اهمیت دارد
  • عناصر اصلی
  • سطح‌های مختلف E-E-A-T مطابق با راهنمای ارزیاب کیفیت گوگل
  • راه‌های عملی برای ساخت و نشان دادن EAT

نکته کوتاه:تشکر فراوان از جیمز بروکبانک برای به اشتراک گذاشتن تخصص خود و کمک به جامع‌تر شدن این راهنما

ای‌اِی‌اِی‌تی چه چیزی نیست

E-E-A-T اغلب اشتباه فهمیده می شود، بیش از حد پیچیده است و نادیده گرفته می شود. بیایید حقایق را روشن کنیم.

افسانه شماره یک: E-E-A-T عامل رتبه‌بندی نیست

با وجود اهمیتش، E-E-A-T عامل رتبه بندی .

برای درک بهتر موضوع، بیایید به عقب برگردیم.

E-E-A-T موضوع جدیدی نیست. گوگل این مفهوم را (و نحوه تکامل آن به E-E-A-T را در ادامه توضیح خواهیم داد) در راهنمای ارزیاب کیفیت در سال ۲۰۱۴

راهنمای ارزیابی کیفیت گوگل توسط ارزیاب‌های مستقل کیفیت که به عنوان ارزیاب‌های کیفیت شناخته می‌شوند، استفاده می‌شود.

در کلمات گوگل :

ارزیاب ها میزان تطابق محتوا با درخواست جستجو را بررسی می کنند و کیفیت نتایج را بر اساس تخصص، اعتبار و اعتماد به محتوا ارزیابی می کنند. این رتبه بندی ها به طور مستقیم بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارند، اما به ما کمک می کنند تا کیفیت نتایج خود را بررسی کنیم و مطمئن شویم که این نتایج در سراسر جهان از سطح بالایی برخوردار هستند.

E-E-A-T یک فاکتور رتبه‌بندی به معنای سنتی نیست.

به جای آن، E-E-A-T را به عنوان یک طرز فکر برای خلق محتوای مفید و انسان‌محور در نظر بگیرید. این در مورد ارائه چیزی است که افراد از وب‌سایت شما انتظار دارند. که به آن‌ها کمک می‌کند تا به شما اعتماد کنند.

افسانه شماره 2 – E-E-A-T یک لیست چک نیست.

هر چقدر که دوست داریم E-E-A-T از یک لیست تیک زدن ظریف‌تر است. تعاریف و اقدامات عملی. ساخت و نشان دادن E-E-A-T برای هر دو کسب و کار یا جایگاه متفاوت است.

کاربرانی که در زمینه‌های مختلف و با محتوای متفاوت گشت و گذار می‌کنند، انتظار متفاوتی از محتواهای مفید و قابل اعتماد دارند.

(این واضح‌تر از این نمی‌شد) دسامبر ۲۰۲۲ زمانی که گوگل یک “E” اضافی به E-A-T اضافه کرد و آن را به E-E-A-T تبدیل کرد.

حرف “E” اضافه، مخفف “تجربه” است.

یعنی گوگل اهمیت زیادی به مشارکت واقعی و شخصی یا آشنایی عملی با موضوع پوشش داده شده در یک محتوا می‌داد.

چرا؟

کاربران مشتاقانه منتظر دریافت بینش از افرادی هستند که تجربه واقعی در زمینه موضوعی که می خوانند دارند.

اما از طرفی هم، هر موضوعی برای مفید بودن محتوا به تخصص رسمی نیاز ندارد. اغلب تجربه شخصی به اندازه، و حتی گاهی بیشتر از تخصص، ارزشمند است.

مثلاً باغبانی حماسی یکی از بهترین وبسایت‌های باغبانی در جهان محسوب می‌شود. این وبسایت ماهانه حدود ۵۶۳ هزار بازدیدکننده ارگانیک از ۶۳۰ هزار رتبه‌بندی جستجو دریافت می‌کند.

با این حال، بنیانگذار، کوین اسپریتو، که هیچ مدرک رسمی در باغبانی یا محوطه‌سازی نداشت، با به اشتراک گذاشتن آنچه از آزمایش در باغ خود آموخته بود، مخاطبان خود را جذب کرد.

اکنون، باغبانی حماسه‌ای از یک تیم از متخصصان باغبانی برای تولید محتوا و توسعه EAT خود استفاده می‌کند.

گوگل هنگام معرفی E-E-A-T تأکید کرد که “T” (اعتماد، اگر فراموش کردید) پایه و اساس E-E-A-T است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این کاملا منطقی است.

به این فکر کنید: اگر کاربران به محتوای شما اعتماد نکنند، چه ارزشی خواهد داشت؟

بر خلاف تصور بسیاری، E-E-A-T فقط به نشان دادن این چهار مورد در سایت شما مربوط نمی‌شود. این موضوع همچنین شامل اطمینان از نمایش آنها در خارج از سایت نیز می‌شود.

برای نشان دادن E-E-A-T، باید مطمئن شوید که تجربه، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن خود را در سایت خود به اشتراک گذاشته و با سیگنال‌های خارج از صفحه نیز این موضوع را تأیید می‌کنید.

اعتماد و اقتدار داشتن به اندازه حرف‌هایی که خودت می‌زنی به حرف‌های دیگران در موردت هم بستگی داره.

وقتی E-E-A-T را به عوامل درون صفحه و بیرون صفحه تقسیم می کنیم، فکر کردن به راه‌های عملی برای ساخت و نمایش آن بسیار ساده‌تر می‌شود.

قالب رایگان: راهنمای ارزیابی E-E-A-T: ممیزی ۴۶ امتیازی

اهمیت EAT

با پیشرفت سریع هوش مصنوعی، تولید انبوه محتوا بدون دخالت نویسنده‌ای با تجربه یا تخصص، از همیشه ساده‌تر شده است.

در سال ۲۰۲۳، مت دیجیتی، کارشناس سئو، با استفاده از هوش مصنوعی و تنها با فشردن چند دکمه، ۵۲۶ مقاله برای یک وبسایت جدید تولید کرد. این وبسایت توانست در عرض یک ماه به ۵۰ هزار بازدیدکننده دست یابد.

به همین دلیل، E-E-A-T به روشی مهم برای اطمینان از مطابقت محتوای شما با آنچه که سیستم‌های رتبه‌بندی گوگل به آن پاداش می‌دهد، تبدیل شده است.

تقریباً مطمئن هستیم که گوگل به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از رتبه‌بندی محتوای کم‌ارزش تولیدشده توسط هوش مصنوعی در نتایج جستجو خواهد بود. نتایج جستجوی موتورهای جستجو و منطقی است که E-E-A-T در این موضوع نقش داشته باشد.

همچنین محتمل است که گوگل از بازخورد ارزیاب‌های کیفیت برای آموزش سیستم‌ها و الگوریتم‌های رتبه‌بندی مبتنی بر یادگیری ماشینی خود استفاده کند.

شهادت پاندو نایاک در دادگاه ضد انحصاری گوگل در اکتبر ۲۰۲۳ مشخص شد که چندین مدل یادگیری عمیق که در رتبه‌بندی صفحات وب استفاده می‌شوند، با استفاده از نمرات IS (رضایت از اطلاعات) آموزش داده می‌شوند یا بهبود می‌یابند. این نمرات بر اساس رتبه‌بندی ارزیاب‌های کیفیت جستجو تولید می‌شوند.

یعنی محتوای شما و وبسایتتان باید با فاکتورهایی که این سیستم‌های رتبه‌بندی به دنبال پاداش‌دهی به آن‌ها هستند، همسو باشند. و به احتمال زیاد E-E-A-T نقش مهمی در این موضوع ایفا می‌کند. بعد از همه، صفحاتی که دارای E-E-A-T بالا یا بسیار بالا هستند، امتیاز IS بالاتری دریافت می‌کنند.

همچنین، با توجه به اینکه گوگل به محتوای تولیدشده توسط متخصصان یا افرادی با تجربیات شخصی دست اول پاداش می‌دهد، باید انتظار داشته باشیم که در آینده محتوای همسو با این موارد در الگوریتم اصلی و به‌روزرسانی‌های دیگر گوگل، تأثیر مثبت بگیرد.

مشاهده این مطلب  گوگل سرچ کنسول (وبمستر)

E-E-A-T مهم است و در آینده اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

عناصر اصلی EAT

بیایید هر یک از چهار عنصر تشکیل دهنده E-E-A-T را به‌طور دقیق بررسی کنیم.

تجربه

تجربه، به معنای شرکت عملی و دست اول با موضوع محتوای مورد نظر است.

این به این معناست که:

  • نویسنده‌ی نقد هتل، در هتلی که درباره‌اش می‌نویسد، اقامت داشته است.
  • نویسنده‌ای که مجموعه‌ای از بهترین کتاب‌ها را معرفی می‌کند و واقعاً هر یک از کتاب‌هایی را که پیشنهاد می‌دهد خوانده است.
  • نویسنده این نقد محصول را شخصاً امتحان و تست کرده است.

تجربه اصیل از یک موضوع، در حال حاضر، فراتر از توانایی‌های هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی ممکن است سعی کند جنبه‌هایی از تجربه انسانی را تقلید کند، اما محتوای آن فاقد اصالت و یگانگی واقعی است.

گوگل، تجربه کاربری را عامل کلیدی در تشخیص محتوای تولیدشده توسط انسان از محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی می‌داند. اما نباید فراموش کنیم که این چیزی است که کاربران انتظار آن را دارند.

گوگل در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت خود، چند نمونه ارائه می‌دهد تا نشان دهد چه زمانی تجربه مهم است و چه زمانی بهتر است اطلاعات یا راهنمایی را به متخصصان واگذار کرد.

تجربه برای نشان دادن کیفیت محتوا ضروری است.

اما چطور این تجربه را نشان می‌دهید؟

بیا نگاهی بیندازیم.

چگونه تجربه کسب و به اثبات برسانیم

یکی از مؤثرترین روش‌ها برای نشان دادن تجربه شما، ارائه مدرکی از تجربیات دست اول شماست.

فرض کنید شما وبلاگی در مورد سفر داری.

مخاطبان شما دوستداران سفر هستند که به دنبال الهام و پیشنهادهایی برای تعطیلات بعدی خود می‌گردند.

شما در حال نوشتن نقدی درباره هتلی هستید که در آن اقامت داشتید.

برای اثبات تجربه شخصی، باید مدرکی مبنی بر اقامت در این هتل ارائه دهید.

و در حالی که این باید بدیهی باشد، بسیاری از وبلاگ نویسان سفر، نقدهایی از هتل‌هایی که در آن‌ها اقامت نداشته‌اند، نوشته‌اند. آنها از تصاویر و نوشته‌های هتل برای نوشتن نقدشان استفاده می‌کنند. یا محتوای دیگری از وبلاگ نویسان سفر که برای بازدید از هتل وقت و هزینه صرف کرده‌اند، کپی می‌کنند.

برای نشان دادن این تجربه، می‌توانید:

  • از عکس‌ها و ویدیوهای شخصی خودتان استفاده کنید، نه از تصاویر رسمی هتل که در سایت آن‌ها قرار داده شده است.
  • نظر شما درباره آنچه در هتل دوست داشتید و از آن خوشتان نیامد را در متن بنویسید.
  • اطلاعاتی که فقط کسی که در هتل اقامت داشته می‌داند، نه اطلاعاتی که به سادگی در اینترنت پیدا می‌شوند

برای مثال، نویسنده و عکاس مسافرتی، امیلی لاش، مقاله‌ای درباره تجربه اقامتش در… منتشر کرد. هتل کاروانسرای شکی یکی از منحصر به فردترین محل‌های اقامتی در آذربایجان

همانطور که مقاله را می‌خوانید، می‌بینید که امیلی تمام عکس‌های خود را واترمارک کرده و بینش‌های منحصربه‌فردی را اضافه کرده است که فقط در صورت اقامت در هتل می‌توانید به دست آورید.

امیلی اندازه سنگ‌کاری‌ها را توصیف می‌کند و می‌گوید که برخی قسمت‌ها در طول اقامت او بسته بودند.

امیلی تجربه عملی در این هتل دارد؛ کاربران می‌توانند این موضوع را از طریق عکس‌ها و نوشته‌هایش ببینند.

ارزیابی‌کنندگان کیفیت گوگل احتمالا این را به عنوان یک نمونه خوب از تجربه دست اول می‌بینند.

تقریبا غیرممکنه که درباره رفتن این وبلاگ نویس به هتلی که نقد کرده، بحث کنیم. بالاخره عکسی از شوهرش در هتل وجود داره.

تخصص

گوگل تخصص را به خالق محتوا پیوند می‌زند؛ این پیوند به آموزش رسمی یا غیررسمی او یا شیوه کسب مهارت‌هایش مرتبط است.

ارزیابان کیفیت گوگل سوالاتی مانند این می‌پرسند:

  • نیروی محرکه محتوای (یا محتوا) کیست؟
  • آیا خالق در موضوع مورد نظر خبره است؟
  • **موقعیت خالق در این زمینه چیست؟**

اهمیت تخصص مانند تجربه، به نوع محتوا و موضوع آن بستگی دارد.

در موضوعاتی مثل مالی و پزشکی، نشان دادن تخصص بسیار مهم است. در این موارد از شما انتظار می‌رود اطلاعاتی ارائه کنید که در چارچوب اجماع پزشکی یا مالی فعلی قرار داشته باشد.

صلاحیت‌ها، دستاوردهای علمی و جایگاه شما در حوزه‌ی تخصصی‌تان نیز در خلق چنین محتوایی بسیار مهم هستند.

با این حال، مهارت روزمره در موضوعات و انواع خاصی از محتوا نیز می‌تواند به عنوان تخصص طبقه‌بندی شود.

برای روشن‌تر شدن موضوع، به یک مثال نگاه کنیم.

می‌خواهید نان ترش درست کنید. پس در گوگل «دستور پخت نان ترش» را جستجو می‌کنید.

اینها نتایج هستند.

مشخصات سه مقام برتر را در اینجا ارائه می‌کنیم.

  1. موقعیت شماره یک امیلی رافا، خالق “هویج باهوش” است. او در انستیتو آموزش آشپزی کلاسیک آموزش دیده است. او همچنین صاحب یک رستوران ایتالیایی در نیویورک سیتی است.
  2. مقام دوم موریزیو لئو بنیانگذار وبسایت «نان کامل» است. او نانوایی خانگی است که بیش از ده سال تجربه در پخت نان ترش دارد و نویسنده کتاب پرفروش آشپزی نیز هست.
  3. مقام سوم لیزا بس، آشپز رستوران Farmhouse on Boone است. او مادری با هشت فرزند است که هیچ مدرک رسمی پخت و پز ندارد. او به تهیه غذای خانگی برای خانواده اش و به اشتراک گذاشتن خلاقیت‌هایش با مخاطبانش بسیار علاقه‌مند است.

همانطور که می‌بینید، در دستورهای نان ترش، سطوح متفاوتی از تخصص وجود دارد، از متخصصان واجد شرایط گرفته تا نویسندگان، صاحبان رستوران و مادران مشغول.

با توجه به رتبه‌بندی‌ها، ارزیاب‌های کیفیت گوگل احتمالا از تخصص در هر سه دستور غذا قدردانی می‌کنند و زمینه را در نظر می‌گیرند.

البته اگر موضوع مقالات مربوط به مباحث مالی، پزشکی یا حقوقی بود، قضیه متفاوت بود.

برای مثال، اگر شما به دنبال مقاله‌ای در مورد مقررات بهداشت و ایمنی می‌گشتید، به یک متخصص واجد شرایط بیشتر از یک علاقه‌مند نیاز داشتید.

چگونه تخصص را بسازیم و به اثبات برسانیم

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای نشان دادن تخصص خود به ارزیابان کیفیت گوگل، اضافه کردن اطلاعاتی درباره خودتان و سایر نویسندگانی است که برای سایت شما مطلب می‌نویسند.

در مورد هر مقاله، باید اطلاعاتی در مورد نویسنده، مانند صلاحیت، اطلاعات شغلی و جایگاه او در زمینه خاص خود را درج کنید.

مثلاً اگر کسی به دنبال مشاوره پزشکی است، نویسنده‌ای که مدرک پزشکی دارد و سال‌ها در این زمینه کار کرده است، منبعی معتبر و قابل اعتماد تلقی می‌شود.

به این مقاله از “هلث لاین” نگاهی بیندازید.

به شما نشان داده شده که یک متخصص پزشکی این مقاله را بررسی کرده است.

با ذکر صلاحیت این شخص، شما نشان می دهید که او در این زمینه تخصص دارد.

علاوه بر این، در پایین صفحه، اطلاعات زیادی درباره نویسنده می‌بینید که اعتبار و اعتماد را بیشتر می‌کند.

همچنین می‌توانید برای تأیید دیدگاه‌های خود از منابعی استفاده کنید که نشان‌دهنده‌ی اجماع متخصصان باشند.

پیش‌تر اشاره کردیم که مهارت روزمره هم می‌تواند نوعی تخصص تلقی شود.

پس چطور میشه به گوگل تخصص من رو نشون داد؟

شاید ساده به نظر برسد، اما درباره موضوعاتی بنویسید که به خوبی می‌دانید.

مثلاً اگر شما زمان زیادی را صرف کار روی موتور خودرو می‌کنید، باید در این زمینه تخصص داشته باشید. شما باید بتوانید وبلاگی پر از محتواهای مفید در مورد مشکلات رایج موتور و غیره ایجاد کنید.

از طرف دیگر، اگر تا به حال در زندگی‌تان کیک نپخته باشید و وبلاگی درباره کیک راه‌اندازی کنید، خیلی زود برای خوانندگان و گوگل مشخص خواهد شد که در این زمینه تخصص (یا تجربه) ندارید.

مشاهده این مطلب  لینک شکسته یا 404 چیست؟

اعتماد به نفس و اقتدار

اعتبار و نفوذ، به میزان اقتدار یک تولیدکننده محتوا یا سایت اشاره دارد؛ یعنی تا چه حد منبعی قابل اعتماد و مرجع در موضوع خاصی هستید.

به عنوان مثال، روزنامه فایننشال تایمز یکی از معتبرترین منابع در زمینه مالی محسوب می‌شود.

به همین ترتیب، ESPN در دنیای ورزش نفوذ و اقتدار زیادی دارد.

چرا اینطور است؟

(همانطور که حدس زده‌اید، اولین چیزی که در این سایت‌ها توجهتان را جلب می‌کند، حجم عظیم تجربه و تخصص به نمایش گذاشته شده است.)

همچنین متوجه خواهید شد که این سایت‌ها دارای:

  • پیوندهای برگشتی از منابع معتبر دیگر
  • شهرت مثبت
  • نویسندگانی که برند شخصی قوی یا پروفایل دیجیتال متخصص در موضوعات خاص دارند
  • ساختار محتوایی قوی که تمام جوانب یک موضوع خاص را پوشش می‌دهد.

هنگام بررسی اعتبار، به یاد داشته باشید که این ویژگی همیشه با تخصص و تجربه همراه است.

اگر در مورد موضوعی تخصص یا تجربه ندارید، نمی‌توانید در آن زمینه نظر قطعی بدهید.

چگونه اعتبار و نفوذ خود را بسازیم و نشان دهیم

همانطور که گفته شد، یکی از راه‌های افزایش اعتبار سایت شما، کسب بک لینک از سایت‌های معتبر دیگر است.

یک روش عالی برای انجام این کار استفاده از Semrush است. فاصله بک لینک ابزاری برای مشاهده سایت‌های با اعتبار بالا که به صفحات رقبای شما لینک شده‌اند اما به صفحات شما لینک نشده‌اند.

ابتدا نام دامنه خودتان و سپس نام دامنه رقیبتان را وارد کنید. سپس روی “یافتن مشتریان بالقوه(آن)

سپس لیستی از دامنه های ارجاع دهنده که به صفحات رقیب شما لینک شده اند نمایش داده می شود. از منوی کشویی «امتیاز اعتبار» برای فیلتر کردن وبسایت هایی با اعتبار بالا استفاده کنید. امتیاز اعتبار معیار اختصاصی سِم‌روش که کیفیت یک وب‌سایت را اندازه‌گیری می‌کند.

روی «…» کلیک کنیدامتیاز اعتبارجعبه‌ی کشویی را باز کنید، بازه‌ی دلخواهتان را از ۵۰ تا ۱۰۰ وارد کنید و سپس کلیک کنید.(اعمال کردن) 

در اینجا، فقط دامنه‌هایی با امتیاز اعتبار در این بازه را خواهید دید. سپس می‌توانید فهرست را مرور کنید و روی عددی که در ستون زیر دامنه رقیب شما قرار دارد، کلیک کنید.

وقتی این کار را انجام دهید، می‌بینید که کدام صفحه تحت عنوان «لینک و آدرس هدف» پیوند داده شده است.

اکنون، اگر در وب‌سایت خود صفحه‌ای درباره همین موضوع دارید، آن را با صفحه رقیب خود مقایسه کنید.

باید نقاط ضعف محتواهای رقبایتان را شناسایی کنید و راه‌هایی برای ارتقای محتوای خودتان پیدا کنید تا از آنها بهتر باشد.

اگر صفحه‌ای در مورد این موضوع ندارید، باید فورا محتوا در مورد آن ایجاد کنید.

در مرحله بعد، باید با سایتی که به صفحه رقیب شما لینک شده، تماس بگیرید و تلاش کنید تا لینک آن سایت را برای صفحه خودتان به دست آورید.

وقتی دامنه‌های ارجاعی مورد نظر خود را انتخاب کردید، کادرهای کنار آنها را علامت بزنید و روی «ارتباطات اولیه را آغاز کنید(†)

لیست دامنه های ارجاع شده ای که برای هدف گذاری انتخاب کرده اید را مشاهده خواهید کرد. سپس پروژه ای را که می خواهید آنها را در آن ذخیره کنید انتخاب کنید و روی “ارسال سرنخ( .†)

این دامنه‌های ارجاعی سپس در سمروش ذخیره خواهند شد. ابزار ساخت لینک که در هر زمان می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید

ایجاد ارتباط پیوند دادن به سایت‌های مرتبط با حوزه کاری شما، راهی عالی برای ایجاد اعتبار برای وب‌سایتتان است.

مثلاً اگر یک پست وبلاگ درباره بسکتبال از سایتی مثل ESPN لینک دریافت کند، به ساختن اعتبار و جایگاه سایت کمک می‌کند.

کاربران به ESPN به عنوان یک مرجع معتبر در زمینه ورزش اعتماد می‌کنند. وقتی آنها لینک شما را دنبال می‌کنند، شما به عنوان یک منبع قابل اعتماد شناخته می‌شوید که اعتبار شما را افزایش می‌دهد.

باید تلاش کنید که در وب‌سایت خودتان در زمینه‌های خاص، مرجع شناخته شوید.

یعنی تولید محتوای باکیفیت که تمام جوانب یک موضوع را پوشش دهد.

به این شکل فکر کنید:

شما در پی استخدام یک مربی شخصی برای رسیدن به اهداف تناسب اندام خود هستید. اولین مربی که ملاقات می کنید، با تمرینات بدنسازی اولیه آشناست. مربی دوم به تکنیک های پیشرفته تمرینی، روش های پیشگیری از آسیب و برنامه ریزی وعده های غذایی مسلط است.

سومین مربی همان دانش دو مربی قبلی را دارد، اما علاوه بر آن می‌تواند مهارت خود را از طریق داستان‌های واقعی موفقیت مشتریانی که به آنها کمک کرده است، به نمایش بگذارد.

شما مربی سوم را به عنوان گزینه با بیشترین اعتبار خواهید دید.

همین موضوع در مورد وبسایت شما هم صدق می‌کند.

شما باید یک استراتژی محتوایی داشته باشید که به شما کمک کند تخصص خود را در یک موضوع مرتبط با کسب و کارتان به اثبات برسانید.

اما چطور این کار رو انجام بدیم؟

باید تا جای ممکن محتوای مفید و جامعی تولید کنید که تمام جنبه‌های موضوع را پوشش دهد.

به عنوان مثال، اگر فقط یک مقاله در مورد دوچرخه‌سواری در سایت خود منتشر کنید، گوگل شما را به عنوان مرجعی در زمینه دوچرخه‌سواری نخواهد شناخت.

اگر شما مقالات متعددی در مورد تمام جنبه های دوچرخه سواری، از جمله تجهیزات ایمنی، برنامه های تمرینی و آموزش تعمیر دوچرخه، منتشر کنید، گوگل شما را به عنوان یک منبع متخصص و معتبر خواهد شناخت.

محتوای شما باید مفید باشد و هدف آن پاسخ به تمام سوالات کاربر در مورد موضوع باشد.

پس چطور این کار را انجام می‌دهید؟ اول، باید… تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن ایده‌های جدید در زمینه تولید محتوا. ابزار جادویی کلمات کلیدی .

نحوه استفاده از آن:

کلمه کلیدی خود را تایپ کنید (مثلاً «دوچرخه سواری») و دکمه «جستجو(آه)

سپس فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی خود، همراه با حجم جستجوی ماهانه آنها، دریافت خواهید کرد. دشواری کلمه کلیدی امتیازات

در سمت چپ، گروه‌های مختلفی از کلمات کلیدی وجود دارد. این‌ها موضوعات فرعی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی شما هستند.

اگر روی یکی از این زیرموضوعات مثل کفش کلیک کنید، لیستی از کلمات کلیدی مربوط به کلمه کلیدی اصلی و زیرموضوع را مشاهده خواهید کرد. برای مثال، “کفش دوچرخه‌سواری سرپوشیده”.

حالا شما تعداد بسیار بیشتری از کلمات کلیدی را برای انتخاب و تولید محتوا در اختیار دارید.

برای ذخیره کردن کلمات کلیدی، فقط کادرهای کنار آنها را علامت بزنید و روی “به فهرست کلیدواژه‌ها اضافه کن

(سپس می‌توانید آن‌ها را از) مدیریت کلمات کلیدی هر زمان که بخواهی از آن استفاده کن.

یکی دیگر از راه‌های عالی برای یافتن ایده برای محتوای شما، استفاده از Semrush است. پژوهش موضوعی ابزار. برای انجام این کار، موضوعی را در نوار جستجو تایپ کنید و روی “ایده‌های محتوا

در اینجا، ما باغبانی را انتخاب کردیم.

این ابزار کارت‌هایی با زیرموضوعات مرتبط و سایر ایده‌های مرتبط با موضوع اصلی شما تولید می‌کند.

با کلیک روی هر کارت، حجم جستجو و میزان سختی آن را مشاهده خواهید کرد. این ابزار همچنین راندمان موضوعی هر موضوع را نشان می‌دهد. این معیار اختصاصی به شما کمک می‌کند تا موضوعاتی با حجم جستجوی بالا و سختی کلمه کلیدی پایین را شناسایی کنید.

علاوه بر این، عنوان‌هایی برای زیرموضوعات و سوالاتی که مردم درباره آن می‌پرسند وجود دارد.

مشاهده این مطلب  طراحی لندینگ پیج

این به شما ایده های زیادی می دهد که می توانید از آنها برای ایجاد محتوای خودتان استفاده کنید و شروع به ساخت اعتبار سایت خود کنید.

اعتمادپذیری

اعتمادپذیری مهم‌ترین عامل در EAT است و گوگل این را در دستورالعمل‌های ارزیاب کیفیت به وضوح بیان کرده است.

گوگل سایت شما را قابل اعتماد می‌داند اگر اطلاعات دقیق، صادقانه، امن و قابل اتکا ارائه دهد.

اما باید بدانید که یک صفحه ممکن است تجربه، تخصص و اعتبار را به نمایش بگذارد، اما هنوز هم توسط ارزیاب‌های کیفیت گوگل غیرقابل اعتماد تلقی شود.

با این حال، اهمیت اعتماد به یک صفحه یا سایت به نوع محتوا بستگی دارد. گوگل اعتماد را بر اساس هدف مورد نظر محتوا ارزیابی می‌کند.

مثلاً، صفحه‌ای که اطلاعات مالی ارائه می‌دهد، باید از یک پست وبلاگی که نظر درباره بهترین مکان‌های تاکو در لس‌آنجلس می‌دهد، قابل اعتمادتر باشد.

در نهایت، اطلاعات مالی معمولاً بر اساس حقایق است و توصیه نادرست می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر خوانندگان داشته باشد. جمع‌آوری بهترین مکان‌های تاکو در لس‌آنجلس بیشتر بر اساس نظرات شخصی و تجربه است تا حقایق. در اینجا ریسک کمتری وجود دارد، بنابراین آنچه اطلاعات قابل اعتماد را تشکیل می‌دهد، بسیار متفاوت است.

از طرفی، تصور کنید به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنید که برای سفر به ژاپن به ویزا نیاز ندارند. در نهایت متوجه می‌شوید که اشتباه کرده‌اید و آن‌ها به ویزا نیاز دارند.

اگر این توصیه در سایت شما قرار داده شود، حدس بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟ هم کاربران و هم ارزیاب‌های کیفیت گوگل، سایت شما را غیرقابل اعتماد می‌دانند.

این اطلاعات می‌تواند پیامدهای منفی به همراه داشته باشد.

بیایید به یک مثال دیگر نگاهی بیندازیم.

اگر صاحب یک وب‌سایت تجارت الکترونیک هستید، خریداران باید مطمئن باشند که هرگونه تراکنش مالی آنلاین به طور امن انجام می‌شود و اطلاعات پرداخت آن‌ها محفوظ خواهد ماند.

اگر وبسایت شما از رمزنگاری SSL یا پروتکل HTTPS استفاده نکند، کاربران به احتمال زیاد به آن اعتماد نخواهند کرد.

سم‌رش بررسی سایت ابزاری سریع و آسان برای بررسی امنیت سایت شما

در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است:

دامنه خود را در نوار جستجو وارد کنید و روی «آغاز حسابرسی

سپس به منوی «تنظیمات حسابرسی سایت» منتقل می‌شوید. اگر از تنظیمات پیش‌فرض راضی هستید، روی «شروع بررسی سایت(آه)

پس از پایان حسابرسی، برای بررسی گزارش روی نام پروژه خود کلیک کنید.

در صفحه بعد، در قسمت “گزارشات موضوعی”، “ابزارک HTTPS” را مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید.جزئیات را ببینید.(آه)

ابزار سپس به شما می‌گوید:

  • امتیاز پیاده‌سازی HTTPS شما
  • اگر گواهی‌های امنیتی و امنیت سرور شما به روز باشد
  • امنیت معماری سایت شما

اگر در بررسی امنیتی سایت شما مشکلی پیدا شد، می‌توانید با کلیک روی آن، اطلاعاتی درباره نحوه رفع آن مشکل به دست آورید.

چگونه اعتماد را ایجاد و نشان دهیم

تا زمانی که سایت شما نیت صادقانه‌ای داشته باشد، ایجاد اعتماد کار دشواری نیست.

در اینجا چند ایده برای ایجاد و نشان دادن اعتماد آمده است:

  • ارتباط با شما را برای بازدیدکنندگان وب سایت آسان کنید.بسته به نوع وب‌سایت شما، ارائه اطلاعات تماس دقیق راهی ساده برای ایجاد اعتماد است. باید یک صفحه تماس به راحتی قابل پیدا شدن داشته باشید که شامل آدرس واقعی (در صورت امکان، نه دفتر مجازی یا صندوق پستی)، شماره تلفن و آدرس ایمیل باشد.
  • مطمئن شوید که سیاست‌های اصلی کسب‌وکار شما در جای خود قرار دارند.شما به یک صفحه حریم خصوصی و کوکی و همچنین صفحه شرایط و ضوابط نیاز دارید. اگر وب‌سایت تجارت الکترونیکی دارید، به یک صفحه سیاست بازگشت کالا هم نیاز خواهید داشت.
  • محتوای خود را به روز نگه داریدمحتوای شما باید به‌طور مرتب به‌روزرسانی شود و تاریخ آخرین به‌روزرسانی در صفحه نمایش داده شود. اگر سایت شما پر از محتوای قدیمی باشد، مردم کمتر به آن اعتماد می‌کنند.
  • نظرات و بازخوردها را جمع آوری و نمایش دهید.به بازدیدکنندگان اجازه دهید تا نظرات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. بازخورد مثبت اعتماد ایجاد می کند و برخورد مناسب با بازخورد منفی نشان دهنده مسئولیت پذیری است.
  • معاملات مالی ایمناگر وب‌سایت شما پرداخت یا اطلاعات حساس دیگری را پردازش می‌کند، باید از مشتریان خود محافظت کنید. شما باید از اتصال HTTPS استفاده کنید و گواهی SSL معتبر داشته باشید. همچنین مطمئن شوید که طیف وسیعی از درگاه‌های پرداخت قابل اعتماد را به عنوان گزینه پرداخت ارائه می‌دهید.
  • نشانه‌های اعتماد را نشان دهید.اگر عضو یک سازمان صنفی هستید یا نشان‌های اعتماد دیگری مانند مهرهای امنیتی تأیید شده از ارائه دهندگان شناخته شده را کسب کرده‌اید، مطمئن شوید که آن‌ها را به وضوح به بازدیدکنندگان نشان می‌دهید.
  • لوگوهای نشریات مطبوعاتی که در آن ها معرفی شده اید را نمایش دهیداگر رسانه‌ها در مورد برند شما صحبت می‌کنند، لوگوی نشریاتی که در آنها حضور داشته‌اید را به وضوح نمایش دهید. مردم به رسانه‌های بزرگ و معتبر اعتماد می‌کنند، و اگر توسط یکی یا چند مورد از آنها معرفی شده‌اید، از به اشتراک گذاشتن آن نترسید.

سطح‌های EAT و راهنمای ارزیاب کیفیت جستجوی گوگل

راهنمای ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل نشان می‌دهد که E-E-A-T در سطوح مختلفی وجود دارد: “پایین‌ترین سطح”، “نداشتن”، “سطح بالا” و “سطح بسیار بالا”.

هدف شما باید همواره این باشد که صفحات سایتتان را با بالاترین سطح ممکن از E-E-A-T هم‌راستا کنید.

کمترین EAT

صفحات این دسته اغلب حاوی مطالب اسپم و فاقد اعتبار هستند. آن‌ها تجربه کاربری مثبتی ارائه نمی‌دهند و ممکن است از نظر جسمی، ذهنی، عاطفی یا مالی به کاربران آسیب برسانند.

به عنوان مثال، این می تواند به صفحاتی اشاره کند که رفتارهای کلاهبرداری یا مجرمانه را ترویج می دهند یا در آنها شرکت می کنند. این صفحات از نظر کیفیت در پایین ترین سطح قرار دارند و کمترین اعتبار را دارند و باید به آسانی قابل شناسایی باشند.

این صفحاتی هستند که هیچ کاربری به آن‌ها اعتماد نمی‌کند.

فاقد اعتبار، تجربه، اقتدار و اعتماد

راهنمای ارزیاب کیفیت گوگل مشخص می‌کند که یک صفحه خاص می‌تواند فاقد کیفیت (E-E-A-T) باشد حتی اگر بقیه سایت معتبر باشد.

مثلاً، شما یک وبلاگ سلامتی و تناسب اندام دارید.

بیشتر مطالب وبلاگ شما درباره موضوعاتی مثل مکمل‌ها و تمرینات ورزشی است.

این مطالب شامل دانش مرتبط و تخصصی نوشته شده توسط مربیان مجرب شخصی است و وبسایت شما به طور کلی یک منبع قابل اعتماد در زمینه تخصصی خودتان است. با این حال، یکی از پست‌های وبلاگ شما فهرستی درباره گیتارهای گران قیمت است.

گوگل برایش مهم نیست که دیگر نوشته‌های وبلاگ شما از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

احتمالاً در زمینه گیتار به اندازه دانش و مهارتتان در سلامت و تناسب اندام، متخصص نیستید.

حتی این را در نظر نمی‌گیریم که این سایت منبع معتبری نیست.

همانطور که گوگل در راهنمایی‌هایش می‌گوید:

اگر صفحه‌ای فاقد EAT مناسب برای هدف خود باشد، باید رتبه‌ی پایین به آن اختصاص داده شود. هیچ ملاحظه‌ی دیگری مانند شهرت مثبت یا نوع وب‌سایت نمی‌تواند کمبود EAT مربوط به موضوع یا هدف صفحه را جبران کند.

گوگل همچنین مثال‌های دیگری از انواع صفحاتی را که به نظر او فاقد E-E-A-T هستند، ارائه می‌دهد.

برخلاف صفحاتی که کمترین سطح E-E-A-T را دارند، صفحاتی که فاقد E-E-A-T هستند، مضر تلقی نمی‌شوند. اما معمولا توسط نویسندگانی که تجربه یا تخصص مرتبط ندارند، ایجاد می‌شوند.

مشاهده این مطلب  راهنمای بهینه‌سازی صفحات محصولات آمازون

گوگل از ارزیاب‌های کیفیت خود می‌خواهد که به دنبال این موارد باشند:

  • محتوای بی کیفیت که با اصالت، استعداد، تلاش یا مهارت کافی برای رسیدن به هدف صفحه ایجاد نشده است.
  • عناوین اغراق‌آمیز، تکان‌دهنده یا گمراه‌کننده
  • سایت ها یا تولیدکنندگان محتوایی که کمی شهرت منفی دارند
  • اطلاعات ناکافی درباره سازنده محتوا یا سایت که برای این صفحه ضروری است
  • تبلیغات یا محتواهای اضافی که حواس را از محتوای اصلی صفحه پرت می‌کنند.

بیایید به مثالی از صفحه‌ای که حداقل یکی از این معیارها را برآورده می‌کند، نگاه کنیم.

این مقاله عنوان “ایده های غذای جشن تولد چهلم” دارد.

در بالای صفحه، بخشی از محتوا دیده می‌شود.

این نوشته ضعیف و پر از خطا است و به وضوح نشان‌دهنده‌ی کم‌کاری و بی‌مهارتی نویسنده است. اما قضیه بدتر هم می‌شود.

وقتی به پایین صفحه اسکرول می‌کنی، با چندین آگهی مواجه می‌شوی.

می‌توان گفت که ارزیاب‌های گوگل این آگهی‌ها را حواس‌پرتی از محتوای اصلی صفحه می‌دانند.

بنابراین، حتی اگر بقیه سایت قابل اعتماد باشد، این صفحه تقریباً به طور قطع امتیاز E-E-A-T پایینی دریافت خواهد کرد.

(خیلی بالا – E – E – A – T)

صفحه‌هایی با سطح بالایی از EAT (تجربه، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن) تجربه دست اول، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن قابل توجهی ارائه می‌کنند. این سطح ممکن است برای اینکه یک صفحه باکیفیت شناخته شود، ضروری باشد.

اما در همین سطح است که هدف صفحه و موضوع آن، به طور واقعی شروع به تعریف E-E-A-T می‌کنند.

در اینجا مثالی از یک صفحه با E-E-A-T بالا از دستورالعمل‌های ارزیاب کیفیت آمده است:

گوگل این محتوا را مطابق با هدف صفحه می‌داند و می‌گوید “این شرکت خط تولید مبلمان و لوازم جانبی باکیفیت و شیک برای نوزادان و کودکان را به فروش می‌رساند. این شرکت از شهرت مثبت و تخصص در این نوع محصولات برخوردار است. بسیاری از محصولات فروخته شده در این سایت، مختص این شرکت هستند.”

برای بسیاری از کسب‌وکارها، این مدرکی است بر اینکه ساختن شهرت مثبت و شناخت کامل طیف محصولات، بیشترین هم‌راستایی را با سطح بالای E-E-A-T دارند.

بسیار عالی (کیفیت محتوا، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن)

صفحه‌هایی که دارای سطح بسیار بالایی از EAT هستند، توسط متخصصان ساخته شده یا در وب‌سایت‌هایی منتشر می‌شوند که به عنوان منبع اصلی برای آن موضوع شناخته می‌شوند. این سطح بسیار بالا از EAT همچنین عامل کلیدی برای ارزیاب‌های کیفیت است که به صفحه‌هایی با “بالاترین کیفیت” امتیاز می‌دهند.

این صفحات با معیارهای لازم برای اینکه یک صفحه به عنوان یکی از منابع معتبر در وب برای یک موضوع شناخته شود، مطابقت دارند.

به قول گوگل:

یک تولیدکننده محتوا با تجربه بسیار زیاد، ممکن است در موضوعاتی که تجربه عامل اصلی اعتماد است، از E-E-A-T بسیار بالایی برخوردار باشد. سطح بسیار بالای تخصص می‌تواند توجیه کننده ارزیابی E-E-A-T بسیار بالا باشد.

مثلاً تصور کنید که یک خبر درباره یک موضوع مالی جدی می خوانید. در این حالت، انتظار دارید نویسنده متخصص امور مالی باشد و تجربه مرتبط در این زمینه داشته باشد.

برای اینکه محتوایی با سطح E-E-A-T بسیار بالا تولید کنید، باید از خودتان چند سوال بپرسید:

  • تجربه مستقیم چقدر در این موضوع اهمیت دارد؟
  • اهمیت تخصص رسمی و تحصیلات در این موضوع چقدر است؟
  • چه چیزهایی باعث اعتماد به یک وبسایت یا تولیدکننده محتوا در این موضوع می‌شود؟

شاخص E-E-A-T بالا برای موضوعات مختلف می‌تواند بسیار متفاوت به نظر برسد، اما اصول اساسی آن یکسان هستند.

به عنوان مثال، به صفحه‌ای نگاه می‌کنیم که می‌توانیم آن را دارای «ای-ای-ای-تی» بسیار بالایی در نظر بگیریم.

این مقاله‌ای است که در وب‌سایت CNBC درباره اقتصاد چین منتشر شده است. به‌ویژه درباره رشد سریع هواوی. نویسنده این مقاله مشخص شده است، اما فقط نام بردن از او کافی نیست.

با کلیک روی نام آنها، به صفحه‌ی نویسنده منتقل می‌شوید که اطلاعاتی درباره او در آن آمده است. بلافاصله می‌بینیم که این نویسنده، خبرنگار ارشدی است که روی پوشش اقتصادی چین تمرکز دارد.

نویسنده یکی از معتبرترین نشریات جهان که تخصص او در گزارشگری اقتصاد چین است، بدون شک تجربه کافی و تخصص لازم برای گزارش در این زمینه را دارد.

این اطلاعات به وضوح نشان می‌دهد که نویسنده تجربه، تخصص و اقتدار دارد که اعتماد به محتوای مقاله را افزایش می‌دهد.

این چیزی است که انتظار می‌رود از کاربران هنگام مصرف محتوای مربوط به مسائل مالی داشته باشیم.

یازده راه عملی برای ساخت و نشان دادن E-E-A-T

ساختن و نشان دادن E-E-A-T کار سختی نیست و راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. ما قبلا چند نمونه را به اشتراک گذاشته‌ایم.

در اینجا 11 راه عملی برای کمک به ساختن اعتبار سایت شما و هماهنگی با دیدگاه گوگل درباره E-E-A-T وب سایتتان آورده شده است.

از متخصصان و افرادی که تجربه مستقیم دارند استفاده کنید.

به دقت در مورد نویسنده محتوای سایت خود فکر کنید.

ایده‌آل این است که این مطلب توسط کارشناسی از داخل مجموعه شما نوشته شود که به موضوع آشنایی کامل دارد و تجربه یا تخصص کافی در این زمینه را داراست.

از خودتان این سوالات را بپرسید:

  • در این زمینه، چه کسی با تجربه ترین فرد برای نوشتن در مورد این موضوع است؟
  • برای این موضوع چه کسی را به عنوان سخنگو می‌خواهیم؟
  • چه کسی می‌تواند متعهد به به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌ها، نظرات و افکار خود در این زمینه باشد؟

گاهی اوقات، چندین نفر در کسب و کار شما این معیارها را برآورده می‌کنند. عالی!

حتی اگر نتوانید این افراد را متقاعد کنید که محتوای نوشته شده را به شما بدهند، سعی کنید هر ماه زمانی را با آنها رزرو کنید تا با ارائه نقل قول، بازبینی محتوا و بررسی آثار رقبای شما، به شما در ایجاد ارزش افزوده کمک کنند و خلاها را شناسایی کنند.

به دام انتشار محتوای بدون نویسنده نیفتید.

خوانندگان می‌خواهند بدانند که چه کسی پشت محتوای منتشر شده قرار دارد. به همین دلیل نباید محتوای خود را با نام کاربری “مدیر” یا حتی شخص بازاریابی خود منتشر کنید.

این مثالی از محتوایی است که به نویسنده مرتبط اختصاص داده شده است.

نویسنده، ویل شولفیلد، صلاحیت لازم برای صحبت درباره آماده سازی خانه برای تعویض دیگ بخار را دارد. این موضوع از عنوان شغلی او به عنوان مهندس مشخص است.

هر چه شما خوانندگان را راحت‌تر با سازندگان محتوای خود آشنا کنید، بهتر است.

اما فراموش نکنید که تجربه و تخصص دو چیز متفاوت هستند. برخی موضوعات به تخصص رسمی نیاز دارند. اما اغلب اوقات شما می‌توانید با تجربه خود، سطح بالایی از E-E-A-T را نشان دهید.

ارائه ارزش افزوده فراتر از آنچه در نتایج جستجو وجود دارد

بیشتر محتوای آنلاین، فقط تکرار مکررات مطالب قبلی است و اغلب این نوع محتوا در بالای نتایج جستجو قرار می‌گیرد.

ما این را محتوای کپی شده می‌نامیم.

یک راه عالی برای نشان دادن E-E-A-T به گوگل، پر کردن شکاف اطلاعاتی با ارائه چیزی جدید است.

بهترین راه برای ایجاد ارزش اطلاعاتی و ارائه محتوایی متفاوت از آنچه در حال حاضر رتبه بالایی دارد چیست؟

از طریق متخصصان شما (چه با افزودن نظرات و نقل قول به صفحات شما یا کمک به شما برای شناسایی شکاف در محتوای رقابتی).

مشاهده این مطلب  راهنمای استراتژی‌های سبدهای خرید رهاشده

از متخصصان خود بخواهید محتوایی را که در نتایج جستجو رتبه بالایی دارد بررسی کنند و بازخوردهایی در مورد نقاط ضعف آن ارائه دهند.

اما فراتر از افزودن بینش‌های منحصر به فرد به محتوای خود، باید مطمئن شوید که دامنه‌ی کافی از موضوع را پوشش می‌دهید تا در آن زمینه صاحب‌نظر شوید.

ایجاد شهرت مثبت برای برند

شهرت مثبت برند، نقش مهمی در جلب اعتماد مردم به شما دارد.

از طرف دیگر، اگر برند شما شهرت منفی داشته باشد، این می‌تواند شما را غیرقابل اعتماد نشان دهد.

یکی از بهترین راه ها برای ساختن شهرت مثبت، جمع آوری نظرات و توصیه ها است.

برای دریافت نظرات و گواهی‌های مثبت، باید مطمئن شوید که خدمات، محصولات و تجربه کلی مشتری شما عالی است.

بسته به نوع کسب‌وکار خود، مشتریان را به نوشتن نظر در سایت‌هایی مثل تَراست‌پایلت و یَلپ و همچنین در [نام سایت یا پلتفرم دیگر] تشویق کنید. پروفایل تجاری گوگل سپس، آنها را به وضوح در سایت خود نمایش دهید.

اما فقط این نظرات را جمع آوری نکنید. مطمئن شوید که به آنها نیز پاسخ می دهید. و نه فقط به نظرات مثبت.

اگر نقد منفی درباره برندتان دریافت کردید، با روشی مفید و شفاف پاسخ دهید. بابت آنچه رخ داده عذرخواهی کنید و راهنمایی یا اطلاعاتی ارائه دهید که به حل مشکل کمک کند یا نشان دهد چگونه با آن برخورد کرده‌اید.

اگر دیدید که یک نقد مثبت وجود دارد، از کاربر برای نوشتن نقد و خرید از شما تشکر کنید.

پیگیری نظراتتان می‌تواند کمی دردسر داشته باشد.

(می‌توانید از Semrush استفاده کنید) مدیریت بازخورد ابزاری برای آسان‌تر کردن فرآیند

ابتدا نام کسب و کار خود را تایپ کنید.

سپس باید اطلاعات کسب‌وکار خود را اضافه کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید رتبه‌بندی ستاره‌ای شرکت خود را در یک نمودار کوچک و مرتب مشاهده کنید.

با پیمایش به پایین می‌توانید تمام نظرات خودتان را ببینید و با کلیک روی هر کدام به سایت مربوط به آن نظر هدایت شوید.

این کار به شما امکان می‌دهد که به همه نقدها راحت‌تر پاسخ دهید.

فراتر از رسانه‌های تحت مالکیت و محتوای نوشتاری فکر کنید.

به دام افتادن در تمرکز انحصاری بر روی محتوای نوشتاری (در سایت خودتان) برای ساختن و اثبات تجربه و تخصصتان بسیار آسان است.

اما وقتی به E-E-A-T نه به‌عنوان یک تاکتیک سئو، بلکه به‌عنوان بخشی از فرایند ساختن اعتبار نگاه کنید، به‌راحتی می‌بینید که چرا باید فراتر از وب‌سایت خودتان بروید.

روش‌های زیر را برای ترغیب دیگران به صحبت درباره شما در نظر بگیرید:

  • مهمان پادکست‌های مرتبط باشید.
  • میزبان مشترک وبینارها
  • در کنفرانس‌های صنعت صحبت کردن

اطلاعات مربوط به سازنده محتوا و پیشینه او را به راحتی در دسترس قرار دهید.

کاربران باید به راحتی بتوانند بفهمند که چه کسی محتوایی را ایجاد کرده است. این می تواند یک نویسنده یا چند نویسنده باشد. همچنین باید پیشینه نویسندگان را ببینند.

این موضوع برای هر کسی که محتوا را بررسی می‌کند هم صدق می‌کند.

به عبارت دیگر، نباید برای فهمیدن صلاحیت نویسنده در موضوع مورد بحث به جستجو در گوگل یا شبکه‌های اجتماعی نیاز باشد.

این چند کار را می‌توانید انجام دهید تا کار را ساده‌تر کنید:

صفحات پروفایل مستقل نویسندگان را ایجاد کنید

صفحات جداگانه‌ای برای هر فردی که محتوایی را می‌نویسد، به آن کمک می‌کند، یا آن را بررسی می‌کند، ایجاد کنید.

(اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، این‌ها به عنوان یک استاندارد وجود خواهند داشت اما فقط یک شبکه ساده از پست‌هایی هستند که توسط آن شخص نوشته شده‌اند. یک قدم جلوتر بروید و این صفحات را به یک راهنمای جامع در مورد آن شخص، از جمله…)

  • آنها چه کسانی هستند
  • عکس پروفایل
  • تجربه آنها
  • حوزه‌های تخصص آنها
  • چگونه با آنها تماس بگیرم
  • نوشته‌های آنها
  • نمونه‌هایی از جایی که در مطبوعات معرفی شده‌اند

هرچه بیشتر بتوانید به خوانندگان در مورد نویسنده‌ی خاص و دلیل صلاحیتش برای نوشتن در مورد موضوع توضیح دهید، بهتر است.

به دنبال الهام هستید؟

سایت نرد والت، پروفایل‌های نویسندگان فوق‌العاده‌ای دارد.

از نشانه گذاری طرحواره استفاده کنید.

استفاده نشان‌گذاری طرحواره برای نشان دادن هویت نویسنده و اشتراک‌گذاری اطلاعات صفحه پروفایل نویسنده موتورهای جستجو .

دو نوع Schema وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده کنید:

  • (The) را به فارسی روان “این” ترجمه می کنیم.مالکیت نویسندهمشخص کردن نویسنده یک اثر
  • (او)نوع صفحه پروفایلدر صفحه پروفایل نویسنده شما

گوگل اعلام کرد پشتیبانی از داده‌های ساخت‌یافته‌ی ProfilePage برای نمایش اطلاعات بیشتر در مورد نویسنده (مانند نام یا پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی).

برند و افراد شما را در رسانه ها به نمایش بگذارید.

ما پیش‌تر درباره‌ی اهمیت ارجاع دیگران به تجربه و تخصص شما صحبت کردیم؛ این کار به اندازه‌ی خودتان انجام دادنش ضروری است.

یکی از موثرترین روش‌ها برای انجام این کار، این است که برند و افرادتان در رسانه‌ها به نمایش گذاشته شوند.

این را روابط عمومی دیجیتال می‌نامند.

سخنگوی صنعت خودتان باشید و با ارائه دیدگاه ها، نظرات یا دانش ارزشمند، با خبرنگاران همکاری کنید. اگر این کار را انجام دهید، به راحتی در نشریات برتر صنعت خود دیده خواهید شد.

خبرنگاران امروزه تحت فشار شدید زمان قرار دارند و در عین حال باید محتوايی دقیق، قابل اعتماد و مطمئن ارائه دهند.

درسته.

می‌توانید با پیشنهاد ارائه تخصص خود در مقالات نشریات شناخته شده، به بهبود رتبه آنها در گوگل کمک کنید.

این، البته، به شما کمک می‌کند تا این موضوع را برای خودتان بسازید و نشان دهید.

این برای همه سودمند است.

اما بهترین چیز؟

علاوه بر ذکر نام افراد و برند شما، معمولاً یک لینک به وب‌سایت شما در پوشش خبری قرار می‌گیرد. این لینک از یک سایت معتبر و مرتبط دریافت می‌شود.

مثالی از این موضوع در راهنمای خواب زوج‌ها در وبسایت نیوزویک آورده شده و به متخصصان خواب مرتبط است و از آنها استناد شده است.

صفحه “درباره ما” را ارتقا دهید

صفحه «درباره ما» جای مناسبی برای روایت داستان برند شماست. در واقع، راهنمای ارزیاب کیفیت گوگل این صفحه را به‌عنوان نقطه آغازین برای ارزیابان کیفیت، جهت آگاهی از آنچه یک وب‌سایت یا تولیدکننده محتوا درباره خود می‌گوید، پیشنهاد می‌کند.

صفحه “درباره ما” شما باید ویترین کسب و کارتان باشد و نشان دهد که شما چه کسی هستید، سابقه شما چیست و چه چیزی شما را متمایز می‌کند.

در صفحه «درباره ما»ی خود، می‌توانید موارد زیر را درج کنید:

  • داستان شما
  • عوامل اعتماد به محصولات و خدمات شما
  • ویژگی متمایز فروش
  • تیم شما
  • جوایز، عضویت‌های حرفه‌ای و گواهینامه‌های شما
  • نظرات و گواهی‌های شما
  • مکان‌های شما
  • اطلاعات تماس شما
  • مشتریان شما

عوامل اساسی اعتماد در کسب‌وکار را نشان دهید.

مواردی که بازدیدکنندگان از یک وب‌سایت تجاری انتظار دارند را فراموش نکنید.

چیزهایی مثل

  • صفحه شرایط و ضوابط
  • صفحه سیاست حفظ حریم خصوصی
  • صفحه سیاست کوکی
  • صفحه سیاست بازگشت کالا
  • اطلاعات تحویل

اگرچه شاید بدیهی به نظر برسد که باید این صفحات را داشته باشید (برخی از آن‌ها حتی الزامات قانونی هستند)، اما نداشتن آن‌ها نشانه‌ی بزرگی از مشکل است.

آیا به وبسایتی که سیاست بازگشت کالا یا اطلاعات شفاف و واضحی درباره تحویل سفارش ندارد، اعتماد می‌کنید؟

با تردید.

اینطور نیست که داشتن این چیزها باعث تمایز شما از دیگران می‌شود، چون اینطور نیست.

مشاهده این مطلب  کار با شیت آن پیج

اما نبود این عوامل اساسی اعتماد در تجارت به شدت نشان می‌دهد که یک سایت می‌تواند تقلبی یا غیرقابل اعتماد باشد.

همچنین باید مطمئن شوید که اطلاعات تماس شما به راحتی قابل دسترسی است. این یعنی داشتن صفحه تماس که شامل موارد زیر باشد:

  • شماره تلفن
  • آدرس ایمیل
  • آدرس فیزیکی

منابع خود را در محتوایتان ذکر کنید

منابع خود را به طور واضح در محتوای خود ذکر کنید. به آنها لینک هم بدهید.

گاهی اوقات اعتماد به ادعاها، آمار یا حقایقی که به صورت آنلاین پیدا می‌شوند، دشوار است. دلیل اصلی این مشکل اغلب عدم وجود مرجع مشخص برای منبع اطلاعات است.

آیا این اطلاعات از داده‌های خودتان است؟ لطفا مشخص کنید.

آیا این اطلاعات از تحقیق یا محتوای شخص دیگری گرفته شده است؟ این را صراحتاً بیان کنید و به منبع اصلی لینک دهید.

از تصاویر و ویدیوهای خودتان استفاده کنید.

یکی از موثرترین راه ها برای نشان دادن اینکه شما واقعا تجربه ای را که درباره آن می نویسید داشته اید، استفاده از تصاویر، ویدئوها یا سایر رسانه های شخصی شماست.

استفاده از تصاویر آماده هیچ چیز را ثابت نمی‌کند و نشانه‌ی قوی‌ای است از نداشتن تجربه‌ای که ادعا می‌کنید دارید.

نیازی نیست فکر کنید که حتما باید از یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنید. عکس‌های گرفته شده با گوشی هوشمند شما معمولا کیفیت کافی برای کارتان را دارند.

اینجا یک مثال است.

محتوای خود را به روز نگه دارید

یک متخصص در موضوعی اجازه نمی‌دهد که محتوای او کهنه شود.

صفحه ای که اخیرا به روز نشده است احتمالاً شامل اطلاعات قدیمی یا نادرست است.

محتوای سایت خود را به طور مرتب بررسی و با تغییر اطلاعات موضوعات، آن را به روز کنید. به طور کلی، هدف ما بررسی محتوا حداقل یک بار در سال (در حالت ایده‌آل هر شش ماه) است.

اما فقط بررسی و ویرایش نکنید، بدون اینکه به کسی بگویید.

تاریخ آخرین بازبینی و به‌روزرسانی محتوا را نمایش دهید. این کار می‌تواند به کاربران در اعتماد به صحت محتوا کمک زیادی کند.

این در Backlinko به این شکل به نظر می‌رسد:

خیلی راحت میشه فهمید که این به تازگی آپدیت شده.

سوالات متداول درباره E-E-A-T

در اینجا پاسخ به برخی از سوالات رایج درباره E-E-A-T آورده شده است.

محتوای YMYL چیست و چرا EAT برای آن بسیار مهم است؟

اگرچه E-E-A-T برای همه وب‌سایت‌ها ضروری است، اما برای وب‌سایت‌هایی که با موضوعات مربوط به «پول یا زندگی شما» (YMYL) سروکار دارند، بسیار حیاتی است.

اگر اطلاعات ارائه شده در این صفحات نادرست باشد یا سایت‌ها غیرقابل اعتماد باشند، می‌تواند عواقب جدی برای سلامت و ثبات مالی افراد داشته باشد. به محتواهایی که توسط افراد متخصص تهیه شده‌اند، بسیار بیشتر نیاز است.

(برخی از نمونه‌های موضوعات YMYL شامل این موارد هستند:)

  • مالی
  • بهداشت و درمان
  • قانونی
  • اخبار و رویدادهای جاری

اگر وب‌سایتی با محتوای “YMYL” (Your Money or Your Life) دارید، پیروی از اصول EAT (تجربه، تخصص، و اعتبار) بسیار مهم است و باید انتظار داشته باشید که سیگنال‌های بسیار بیشتری نسبت به سایر وب‌سایت‌ها را ایجاد و نشان دهید.

مخاطبان شما باید به اطلاعاتی که ارائه می‌دهید اعتماد داشته باشند و شما باید خطر آسیب رساندن به خوانندگان را به حداقل برسانید.

E-E-A-T چگونه به محتوای تولید شده توسط کاربران مرتبط است؟

می‌تونی سیگنال‌های E-E-A-T رو جعل کنی؟

ای-ای-ای-تی چیزی نیست که بتوانید آن را جعل کنید و نباید هم سعی کنید آن را جعل کنید.

به یاد داشته باشید که E-E-A-T شامل ساخت و نشان دادن سیگنال‌هایی است که ارزیابان کیفیت به دنبال آن هستند و اینها چیزهایی هستند که نمی‌توانید به سادگی جعل کنید

ساختن شهرت مثبت به گفته‌های دیگران درباره‌تان بستگی دارد. البته می‌توانید درباره‌ی خودتان دروغ بگویید، اما منابع معتبر دیگر این ادعا را تأیید نمی‌کنند.

آیا ابزار خاصی برای ارزیابی سطح E-E-A-T یک وبسایت وجود دارد؟

ابزاری برای ارزیابی سطح E-E-A-T سایت شما وجود ندارد.

از آنجا که E-E-A-T یک عامل رتبه‌بندی منفرد و قابل اندازه‌گیری نیست، امتیازی برای E-E-A-T وجود ندارد و هیچ ابزاری نمی‌تواند آن را اندازه‌گیری کند.

بهترین راه برای ارزیابی سطح E-E-A-T سایتتان، آشنا شدن با دستورالعمل‌های ارزیاب کیفیت گوگل و سطوح مختلف آن است. سپس، صفحات وب خود را با نمونه‌های ارائه شده و معیارهای تعیین شده برای ارزیاب‌ها مقایسه کنید.

چگونه EAT در مورد محتوای تولید شده توسط کاربر اعمال می‌شود؟

برای پست‌های ارسالی توسط کاربران، EAT به صورت جداگانه ارزیابی می‌شود. استانداردها در مقایسه با محتوای صفحه اصلی سهل‌تر هستند، اما انتظار می‌رود تعدیل محتوا همچنان اعمال شود.

مطالب اسپم، نفرت‌انگیز یا نادرست زیاد در یک سایت نشان‌دهنده ضعف در نظارت بر محتواست و به اعتبار سایت لطمه می‌زند. نظارت بر محتوای کاربران، به‌ویژه در بخش‌های مربوط به موضوعات YMYL، بسیار مهم است.

(محتوای تولید شده توسط کاربر با کیفیت پایین تا حدودی قابل قبول است، اما نسبت بالای محتوای بی کیفیت یک مشکل محسوب می‌شود. تعیین خط‌مشی به حفظ استانداردهای E-E-A-T کمک می‌کند)

رایج‌ترین اشتباهات E-E-A-T کدامند؟

E-E-A-T هنوز یک مفهوم SEO بسیار غلط فهمیده است.

(رایج‌ترین اشتباهاتی که در مورد E-E-A-T مشاهده می‌کنیم، عبارتند از:)

  • ساختن نویسندگان جعلی
  • نشان دادن تخصص دروغین
  • انتشار محتوای بی کیفیت که کپی از محتوای موجود در نتایج جستجو است
  • عدم توجه به سیگنال‌های درون‌صفحه‌ای و برون‌صفحه‌ای
  • اطلاعات تماس (گم شده یا پیدا کردنش دشوار است)
  • بدون ارجاع یا لینک به منابع در متن
  • محتوای منسوخ
  • هیچ نقد مثبتی در مورد این کسب و کار یا محصولات آن وجود ندارد.
  • مشخص نکردن نویسنده محتوا، تجربه و تخصص او
  • عدم تامین امنیت سایت با گواهی SSL
  • استفاده از تصاویر آماده
  • داشتن یک صفحه “درباره ما” ضعیف

اگر متخصصان کسب‌وکارتان نمی‌توانند محتوا بنویسند چه باید کرد؟

شاید نتوانید متخصصان یا کسانی که تجربه مستقیم در مورد موضوعی دارند را برای نوشتن محتوا پیدا کنید.

در این صورت، چند گزینه پیش رو دارید. اما اگر می‌خواهید E-E-A-T را به سطح رضایت‌بخشی بسازید و نشان دهید، باید با یک یا چند متخصص همکاری کنید.

از طرفی، می‌توانید مثلاً یک یا دو ساعت در ماه را اختصاص دهید تا درباره موضوعات اصلی نوشتارهایتان بحث کنند.

این مکالمات را ضبط کنید و از آنها برای نوشتن محتوا به نمایندگی از آنها استفاده کنید. از آنها بخواهید محتوا را بررسی کنند و به عنوان بازبین در صفحه قرار بگیرند.

می‌توانید به جای این، مطلبی را به نام خودتان بنویسید و منتشر کنید، اما در آن از نقل قول‌ها و نظرات کارشناسان استفاده کنید. به این ترتیب همچنان از تخصص این افراد در محتوای خود بهره می‌برید.

استفاده از متخصصان شخص ثالث و بهره‌گیری از خدمات آنها نیز یک گزینه است.

در سال 2024 با استفاده از E-E-A-T به موفقیت برسید.

E-E-A-T عاملی کلیدی برای رسیدن به رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو در سال 2024 است.

برای نشان دادن تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد به گوگل و مخاطبان خود، راهنمای جامع ما را دنبال کنید.

در حین حضور شما، پست ما در مورد بزرگترین … را مشاهده کنید. در سال 2024

این کد، یک ستون چسبنده (sticky) برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند که در عرض‌های مختلف صفحه نمایش به طور متفاوتی نمایش داده می‌شود و شامل آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توییتر است.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات
بازاریابی تجارت الکترونیک مدرن پیچیده است؛ اما در بسیاری از موارد، به دو مرحله ساده خلاصه می‌شود: عشق...
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
آیا وب‌سایت شما به بخش پرسش و پاسخ نیاز دارد؟
صفحات سؤالات متداول در دو دهه گذشته، تاریخچه‌ای پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته‌اند. در ابتدا، صفحه سؤالات...
راهنمای استراتژی‌های سبدهای خرید رهاشده
همه مشتریان بالقوه آنلاین، خرید خود را نهایی نمی‌کنند. در واقع، بیشتر آنها این کار را نمی‌کنند. اما این...
۱۰ خبرنامه عالی سئو: تسلط بر جستجو از طریق ایمیل
خبرنامه‌های سئو به شما کمک می‌کنند تا با آخرین اخبار دنیای بهینه‌سازی موتورهای جستجو به روز باشید و استراتژی‌های...
شغل‌های سئو: چگونه در بازاریابی جستجو، شغلی بسازیم.
این کدهای CSS مربوط به قالب‌بندی و استایل‌دهی صفحات وب هستند. اندازه حاشیه‌ها، فضاهای خالی، شکل ظاهری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070