09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

15 چالش برتر سئو پیش روی شرکت های در حال رشد

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

SaaS یک صنعت پر جنب و جوش با بیش از حد است 30000 برند مختلف در بازار امروز تنها در سال 2022، 377 شرکت جدید SaaS وارد بازار شدند. با وجود این همه رقابت، بازاریابان SaaS باید راه های بیشتری را طی کنند تا از بین مردم متمایز شوند.

به همین دلیل است که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به ویژه برای شرکت های SaaS که به سرعت در حال رشد هستند، مهم است.با این حال، پیمایش در آب های متلاطم SEO برای این برندها ساده نیست. آنها با ترکیبی از پیچیدگی های خاص صنعت و موانع عمومی بهینه سازی دست و پنجه نرم می کنند.

در حالی که استراتژی‌های مرسوم سئو پایه و اساس ارائه می‌دهند، تفاوت‌های ظریف بخش SaaS رویکردی متناسب‌تر را می‌طلبد. در این مقاله، ما این چالش‌های متمایز را تجزیه می‌کنیم و زمینه‌های اصلی تمرکز را روشن می‌کنیم.

15 چالش برتر SEO که هنگام کار با مارک های SaaS با آن مواجه می شویم

1. کلمات کلیدی بسیار رقابتیبازاریابان SaaS همیشه به دنبال کلمات کلیدی رقابتی هستند که بتواند به محتوای آنها در رتبه بندی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) کمک کند. یافتن کلمات کلیدی مناسب همیشه یک چالش است و به زمان، تلاش و منابع قابل توجهی نیاز دارد. برای شرکت های SaaS، با توجه به بازار رقابتی بسیار دشوارتر است. رقبای تثبیت شده با بودجه بیشتر و حضور آنلاین قوی‌تر اغلب بر کلمات کلیدی تسلط دارند و کسب‌وکارهای جدیدتر یا کوچک‌تر را سخت‌تر می‌کنند.

2. بازارهای طاقچه بسیار تخصصی

محصولات SaaS اغلب به بخش‌ها یا صنایع بسیار خاصی پاسخ می‌دهند. این بدان معناست که برای استارت آپ ها بسیار مهم است که استراتژی های سئوی خود را برای کلمات کلیدی مناسب و مخاطبان هدف بهینه کنند. شناسایی کلمات کلیدی مناسب و ایجاد محتوای مرتبط که برای یک جایگاه خاص جذاب باشد یک چالش است. بسیاری از شرکت‌های SaaS برای یافتن تولیدکنندگان محتوا با تجربه و تخصص موضوعی برای ایجاد محتوای تخصصی مرتبط برای آنها تلاش می‌کنند.

مشاهده این مطلب  اصلاح ارورهای برگه های شیت تکنیکال

3. محصولات و خدمات پیچیده

محصولات SaaS گاهی اوقات پیچیده هستند. آنها همچنین ممکن است به دانش فنی برای درک نیاز داشته باشند. این پیچیدگی، ایجاد محتوایی را که هم کاربر پسند و هم سئو پسند باشد، چالش برانگیز می کند، در حالی که ارزش پیشنهادی شرکت را نیز به وضوح توضیح می دهد. برای از بین بردن پیچیدگی و تعامل با مخاطبان هدف، نیاز به سازندگان محتوای با استعداد است.

4. منابع محدود

بسیاری از شرکت های SaaS که به سرعت در حال رشد هستند، منابع بازاریابی محدودی از جمله بودجه های محدود و تیم های کوچک دارند. این امر سرمایه گذاری در فعالیت های سئو مانند استخدام مشاوران سئو یا تولیدکنندگان محتوای داخلی را برای آنها سخت می کند. منابع محدود همچنین می تواند از ایجاد محتوای با کیفیت بالا توسط شرکت های SaaS جلوگیری کند که بر عملکرد SEO آنها نیز تأثیر می گذارد.

5. نداشتن استراتژی سئو

بسیاری از شرکت‌های SaaS که به سرعت در حال رشد هستند، برنامه‌های سئو مشخصی ندارند. تیم‌های بازاریابی آن‌ها اغلب تازه شروع به کار کرده‌اند، بنابراین ممکن است به جای بهینه‌سازی محتوا، تمرکز بیشتری روی تولید محتوا داشته باشند. این منجر به از دست رفتن فرصت‌ها برای هدایت ترافیک و تبدیل می‌شود. بسیار مهم است که از همان ابتدا سئو را در جریان کاری محتوای خود قرار دهید، بنابراین بازاریابی محتوای شرکت شما شروع قوی تری داشته باشد.

6. روندها و الگوریتم های سئو در حال تحول

مانند صنعت SaaS، سئو به سرعت در حال پیشرفت است. الگوریتم‌های گوگل به طور مداوم در حال تکامل هستند و فناوری‌های جدیدی مانند چت ربات‌های هوش مصنوعی، نحوه دسترسی افراد به اطلاعات آنلاین را تغییر می‌دهند. استارت آپ های SaaS باید با آخرین روندهای سئو به روز بمانند و فن آوری ها برای تطبیق استراتژی های خود بر این اساس. با این حال، این نیاز به زمان و تخصص دارد، که می تواند یک چالش بزرگ در تیم های بازاریابی جوان با منابع محدود باشد.

مشاهده این مطلب  استفاده از استراکچر ديتا برای سئو سايت

7. نادیده گرفتن سئو فنی

سئو فقط یافتن کلمات کلیدی مناسب نیست. عوامل فنی مانند سرعت بارگذاری صفحه، بهینه سازی موبایل خزیدن، فهرست‌بندی و داده‌های ساختاریافته تأثیر زیادی بر موفقیت سئو دارند. با این حال، تیم های بازاریابی در شرکت های SaaS اغلب اولویت های دیگری دارند، بنابراین عوامل فنی مهم را نادیده می گیرند. برای بازاریابی مهم است که با فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات همکاری نزدیک داشته باشد طراحی وب تیم ها اطمینان حاصل کنند که هر کاری که می توانند برای بهینه سازی برای یافتن انجام می دهند.

8. سفرهای طولانی مشتری

سفرهای مشتری SaaS اغلب طولانی است و شامل چندین نقطه تماس و مراحل است. این امر چالش هایی را برای SEO ایجاد می کند، زیرا بازاریابان SaaS باید اطمینان حاصل کنند که محتوا و وب سایت آنها برای بسیاری از مخاطبان مختلف، در مراحل مختلف سفر خریدار قابل مشاهده و مرتبط است. به خصوص برای تیم های کوچکتر، تولید حجم محتوای مورد نیاز یک چالش بزرگ است.

9. ایجاد تعادل بین تولید سرنخ و برندسازی

بازاریابان SaaS باید در استراتژی های سئوی خود تعادلی بین تولید سرنخ و برندسازی ایجاد کنند. در حالی که تولید سرنخ برای ایجاد تبدیل بسیار مهم است، ساخت آگاهی از برند و ایجاد اعتبار در بازار به همان اندازه مهم است. دستیابی به این تعادل می تواند چالشی برای استارت آپ هایی باشد که به دنبال بهینه سازی تلاش های سئوی خود هستند، زیرا آنها اغلب فشار بیشتری را از سوی کسب و کار برای تولید سرنخ احساس می کنند.

مشاهده این مطلب  تأثیر هاست و دامنه بر سئو سایت چقدر است؟

10. فرصت های بک لینک محدود

بک لینک ها نقش مهمی در سئو دارند، اما کسب بک لینک های باکیفیت اغلب برای برندهای جوان SaaS دور از دسترس است. در مقایسه با شرکت‌های معتبر، برندهای جوان برای جلب توجه وب‌سایت‌های بسیار معتبر یا تأثیرگذارانی که به احتمال زیاد به برندهای معروف پیوند دارند، مشکل دارند.

11. به روز رسانی مکرر ویژگی

برای رقابتی ماندن، محصولات SaaS به طور مداوم به روز می شوند تا شامل ویژگی های جدید باشند. در حالی که این به‌روزرسانی‌ها برای افزایش فروش ضروری هستند، اما چالش‌هایی در سئو ایجاد می‌کنند. محتوای قدیمی و لینک های شکسته بر رتبه بندی جستجوی وب سایت شما تأثیر منفی می گذارد و نظارت مستمر و به روز نگه داشتن وب سایت شما به زمان و ابزارهای مناسب نیاز دارد.

12. محتوای محدود تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) یک ابزار قدرتمند برای بهبود رتبه بندی SERP است. با این حال، شرکت‌های SaaS ممکن است نتوانند از UGC استفاده کنند، زیرا پایگاه‌های مشتری محدودی دارند یا تعامل کاربر پایینی دارند. در نتیجه، UGC ممکن است برای بسیاری از برندهای جوان SaaS دور از دسترس به نظر برسد. این بدان معنی است که بسیاری از تیم های بازاریابی آن را نادیده می گیرند و نمی توانند از مزایای آن استفاده کنند.

13. مشکل در مقیاس بندی

همانطور که شرکت‌های SaaS رشد می‌کنند و پایگاه مشتریان خود را گسترش می‌دهند، با چالش مقیاس‌پذیری موثر تلاش‌های SEO خود مواجه می‌شوند. حفظ استراتژی های سئو ثابت در بازارها، زبان ها و پلتفرم های مختلف یک کار پیچیده است. این نیاز به نظارت مستمر، انطباق و بهینه سازی دارد. در یک هفته کاری بسیار شلوغ در یک بخش بازاریابی SaaS که به سرعت در حال رشد است، پیدا کردن زمان ممکن است دشوار باشد.

مشاهده این مطلب  نحوه کار با ستون جی تی متریکس در شیت تکنیکال

تیم های بازاریابی جوان سرشار از خلاقیت هستند. هیجان انگیز است که بخشی از روایت یک برند با رشد سریع باشد. اما برای بازاریابان SaaS مهم است که تعادل مناسب بین خلاقیت و بهینه سازی SEO را بیابند. نکته کلیدی این است که محتوایی ایجاد کنید که هم جذاب و هم غنی از کلمات کلیدی باشد. این به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا محصولات آنها را درک کنند، بنابراین خریدار بالقوه آنها را آسان تر می کند.

15. کیفیت محتوای متناقض

در نهایت، تیم های بازاریابی SaaS اغلب با حفظ محتوای با کیفیت بالا مشکل دارند. تیم های آنها ممکن است فاقد یک استراتژی روشن، لحن راهنمای صوتی یا دستورالعمل های سبک باشند. همه این اسناد اساسی به اطمینان از یکپارچگی و حفظ تمام سازندگان محتوا در یک صفحه کمک می کند. این برای ایجاد یک برند قابل تشخیص ضروری است، اما بر رتبه‌بندی سئوی شما نیز تأثیر می‌گذارد، زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو دامنه‌هایی را اولویت‌بندی می‌کنند که محتوای مفید و اصلی ارائه می‌دهند که برای پاسخ به سؤالات جستجوی واقعی نوشته شده است.

برندهای SaaS که به سرعت در حال رشد هستند با چالش‌های سئوی منحصربه‌فردی روبرو هستند که اغلب بر روی دید آنلاین آن‌ها در یک بازار بسیار رقابتی تأثیر می‌گذارد. از رقابت شدید گرفته تا هدف‌گیری خاص، محصولات پیچیده و منابع محدود، این چالش‌ها نیازمند استراتژی‌های مناسب برای رسیدگی مؤثر به آن‌ها هستند. با ایجاد سئو در خود استراتژی محتوای کلی از همان ابتدا، موقعیت بهتری برای مقابله با این چالش ها و دستیابی به اهداف بازاریابی محتوایی خود پیدا می کنید.

مشاهده این مطلب  سئو انگولار

درک چالش های پیچیده سئوی SaaS برای رشد بسیار مهم است. برای بهینه سازی و تقویت حضور آنلاین برند خود آماده اید؟ با ما مشورت کنید مشاوران محتوا امروز و مطمئن شوید که سئو بخشی جدایی ناپذیر از داستان موفقیت شما می شود.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

ثبت مکان در گوگل مپ - ثبت مغازه در گوگل مپ

ثبت اسم، مکان، موقعیت، مغازه، کسب و کار، کارخانه، شرکت و همه دسته بندی هایی که ممکن است شما هم جزو آن...
افزایش رتبه سایت در گوگل

بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

درس آموخته‌ها: بررسی بزرگ‌ترین حملات سایبری در تاریخ ورزش

درس عبرت: بررسی بزرگترین حملات سایبری در تاریخ ورزش بر اساس گزارش‌های دولتی، 7 از هر 10 سازمان ورزشی...

جریمه گوگل - تعریف، توضیح و بهترین روش‌های سئو

تعریف جریمه گوگل به معنای کاهش چشمگیر در دید و کلیک‌های ارگانیک یک وبسایت است که به دلیل نقض خط مشی‌های...

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) برای تبلیغ وب‌سایتتان با بودجه کم

راه‌های زیادی برای بازاریابی وب‌سایت شما وجود دارد بدون اینکه هزینه زیادی صرف کنید. کریس بارلینگ هم‌بنیانگذار...

ده روش ساده برای افزایش سرعت وب‌سایت شما

آیا از ترفندهای ساده‌ای که می‌توانند نتایج آنلاین شما را به طور چشمگیری افزایش دهند، غافل هستید؟ ریچل...

یک متخصص سئو پیدا کنید که به او اعتماد دارید

اگر در مورد سئو سردرگم هستید، انتخاب یک متخصص سئو می‌تواند دشوار باشد. شرکت مشاوره‌ای ایندی چگونگی واقعی...

راهنمای بهینه‌سازی صفحات محصولات آمازون

در دنیای وسیع و رقابتی تجارت الکترونیک، آمازون غول بی‌رقیب است. با میلیون‌ها فروشنده که برای جلب توجه...

8 پادکست فوق‌العاده سئو برای ارتقای دانش شما

(نام پادکست مناسب برای) نتایج جستجوی گوگل در حال صعود است. بهینه‌سازان مبتدی سئو، آژانس‌ها و بازاریابان...

ساخت نقشه راه سئو برای افزایش عملکرد

نقشه راه سئو مکانی برای برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و اولویت‌بندی کارهای استراتژی سئو این فقط یک لیست ساده...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070