5 ابزار شناسایی محتوای کپی در تولید محتوا

تمامی سئوکارها، مدیران سایت و به طور کل کسانی که با تولید محتوا سر و کار دارند، با مشکل کپی بودن محتوا رو‌به‌رو هستند. محتوایی که نیروی تولید محتوا در شرکتتان و یا نیروی دورکار به شما تحویل می‌دهد، نیازمند بررسی برای کپی نبودن محتوا است. همچنین اگر خود شما در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنید، در صورتی که محتوای نوشته شده توسط شما به صورت ناخودآگاه کپی باشد، اعتبار شما را در نزد کارفرما زیر سوال خواهد برد. برای روبه‌رو نشدن با مشکل تکراری بودن محتوا، ابزارهایی وجود دارند تا مدیر محتوای یک سایت و یا تولیدکننده محتوا به راحتی بتواند کپی بودن و یا کپی نبودن محتوا را تشخیص دهند. در این مقاله به معرفی 5 ابزار شناسایی محتوای کپی در تولید محتوا پرداخته‌ایم.

محتوای کپی چیست و چرا برای سایت ضرر دارد؟

قبل از آشنایی با 5 ابزار شناسایی محتوای کپی در تولید محتوا بهتر است با محتوای کپی و ضررات آن آشنا شویم. از نظر گوگل محتوایی کپی و یا duplicate content است که محتوایی کاملا و یا نسبتا شبیه به محتوای تولید شده توسط شما در وب‌سایت دیگری موجود باشد. این محتوا فرقی ندارد کپی شده از سایت خودتان باشد و یا از سایت دیگری کپی شده باشد، در هر دو صورت محتوای شما کپی محسوب می‌شود. محتوای کپی شده در هر حرفه‌ای سرقتی ادبی تلقی شده و کاری نامناسب به حساب می‌آید، که در این زمینه تولید محتوا برای وب‌سایت‌ها نیز از این قائده مستثی نیستند.

خدمات سئو چیست؟ چرا باید خدمات سئو سایت را از شرکت هایی مثل شاهراه دیجیتال بگیریم؟ برای اطلاع از بهترین سرویس های سئو سایت جواد یاسمی به صفحه خدمات سئو بروید.

محتوای کپی شده چه ضرراتی می‌تواند به سایت وارد کند؟

محتوای کپی شده به دو صورت می‌تواند ضرراتی را به سایت شما برساند.

در حالت اول محتوای کپی شده به سئو ضربه می‌زند و قدرت سئو سایت شما را کاهش می‌دهد. برای شناسایی محتوای تکراری گوگل الگوریتمی به نام پاندا را طراحی کرده است که به صورت تخصصی و جدی محتوای آپلود شده بر روی سایت را بررسی کرده و با دیگر محتواهای موجود در اینترنت مقایسه می‌کند. در صورت کپی بودن جریمه‌ای از طرف گوگل به سایت شما داده نخواهد شد ولی به کمک الگوریتم پاندا، گوگل جلوی رتبه گرفتن محتوای شما را خواهد گرفت. در نتیجه محتوای آپلود شده در سایت در نتایج گوگل رتبه خوبی نمی‌گیرد و موجب کاهش قدرت سئو سایت می‌شود.

در حالت دوم محتوای کپی شده موجب کاهش اعتماد مخاطب به سایت خواهد شد. مخاطبی که در گوگل به سرچ یک موضوع می‌پردازد، تنها با خواندن مطلب یکی از سایت‌های آورده شده در نتایج گوگل دست نخواهد کشید، بلکه باقی مطالب معرفی شده در نتایج اول گوگل را نیز مطالعه می‌کند. حال اگر سایتی به جای تولید یک محتوای خلاقلانه و یونیک محتوای سایتی که رتبه اول دارد را عینا کپی کرده باشد، مخاطب مطالب آن سایت را نخوانده و سایت مذکور را به عنوان سایتی که کپی کار است در ذهن حک می‌کند. پس از آن هر بار که به جستجوی مطلبی در نت بپردازد، در صورت مواجه شدن با آن سایت، بر روی لینک سایت کلیک نکرده و همین امر کم کم موجب کاهش بازدیدکننده‌های سایت می‌شود. هر چه بازدیدکننده‌های سایت کم باشد، قدرت سئو سایت کاهش پیدا خواهد کرد.

برای رزرو وقت جلسه استراتژی محتوایی 3 سطح بالادستی پایین دستی و موازی به صفحه مشاوره سئو بروید.

5 ابزار شناسایی محتوای کپی در تولید محتوا

تشخیص محتوای تکراری به صورت دستکی کار سختی است. به خصوص اگر محتوا دارای کلمات بسیاری باشد. از این رو برای چنین کاری ابزارهایی طراحی شده‌اند تا به کمک آن‌ها فرد بتواند متوجه تکراری بودن و یا تکراری نبودن محتوا بشود. تعداد بسیاری از این ابزارها تا به امروز طراحی شده‌اند ولی برخی از آن‌ها در نزد تولید محتوا کاران معروف‌تر بوده و کارایی بهتری از خود نشان می‌دهند. در ادامه به معرفی 5 ابزار شناسایی محتوای کپی در تولید محتوا که از باقی ابزارها کارایی بهتری دارند پرداخته‌ایم. گفتنی است این ابزارها سازگازی خوبی با زبان فارسی نیز دارند.

ابزار PlagScan

ابزار PlagScan یکی از معروف‌ترین ابزارهایی است که در رابطه با شناسایی محتوای تکراری از یونیک کارایی داشته و ما در این مقاله به عنوان اولین ابزار از 5 ابزار شناسایی محتوای کپی در تولید محتوا به معرفی آن پرداخته‌ایم. ابزار PlagScan در حال حاضر دارای 1 میلیون کاربر فعال است و 1500 سازمان از آن استفاده می‌کنند. این ابزار به جستجو در کل سطح وب اعم از اسناد وب، مجلات داخلی و خارجی می‌پردازد و در صورت کپی بودن آن را به مخاطب معرفی می‌کند.

ابزار Duplichecker

ابزار Duplichecker یکی از معروف‌ترین ابزارهای تشخیص محتوای کپی شده است که به دلیل معروف بودن در بین لیست 5 ابزار شناسایی محتوای کپی در تولید محتوا به طور قطع جا می‌گیرد. در این ابزار تنها قادر به چک کردن متنی با تعداد کلمه کمتر از 1000 خواهید بود، از این رو حواستان به تعداد کلمه‌های متن انتخاب شده باشد. به جز کپی محتوا و پیست کردن در باکس مشخص شده در سایت، می‌توانید فایل را به صورت فایل متنی Wordو یا txt در سایت Duplichecker آپلود کرده و پس از کلیک بر روی check plagiarism، منتظر پردازش محتوای کپی شده و اعلام آن توسط سایت بمانید.

برای اولین بار شما قادر به استفاده از این سایت بدون ثبت نام خواهید بود ولی اگر دوباره بخواهید از این ابزار برای تشخیص محتوای کپی شده استفاده کنید، لازم است در سایت ثبت نام کنید. برای این کار می‌توانید بر روی Signup کلیک کرده و با وارد کردن اطلاعات درخواستی، در سایت مذکور ثبت نام کنید. پس از پایان ثبت نام ایمیلی به ایمیل شما فرستاده خواهد شد تا با استفاده از آن ثبت نام خود در سایت Duplichecker را تایید کنید.

به کمک این ابزار قادر به بررسی لینک نخواهید بود و تنها می‌توانید توسط محتوای متنی و یا فایل متنی به چک کردن تکراری بودن متن نوشته شده بپردازید. سرعت بارگذاری این ابزار در مقایسه با دیگر ابزارها کمتر بوده ولی به دلیل راحتی کار با آن پس از مدتی به سرعت کم آن عادت خواهید کرد.

ابزار Copyscape

ابزار Copyscape ابزاری رایگان و معتبر و با دقت بسیار بالاست و استفاده از آن بسیار آسان است. به کمک این ابزار می‌توانید لینک را در این سایت بارگذاری کرده تا ابزار شروع به جستو کند و لینک‌هایی که در آن‌های محتواهایی شبیه به محتوای شما وجود دارد را معرفی کند. برای استفاده از ابزار Copyscape نمی‌توانید متن مذکور را به صورت متن و یا فایل متنی در سایت آپلود کنید و تنها می‌توانید URL مطلب را در سایت Copyscape بارگذاری کنید. در نتیجه این ابزار بیشتر به درد کسانی می‌خورد که به دنبال کپی بودن محتوای آپلود شده در سایت هستند و مناسب تولیدکنندگان محتوا که فایل متنی را در اختیار مدیر سایت قرار می‌دهند نخواهد بود. مهم‌ترین عیبی که این ابزار دارد، مشخص نکردن بخش کپی شده در سایت مذکور با رنگ دیگر است، در نتیجه اگر محتوا طولانی باشد، پیدا کردن آن سخت خواهد شد.

ابزار EduBirdie

ابزار EduBirdie به عنوان چهارمین ابزار از لیست 5 ابزار شناسایی محتوای کپی در تولید محتوا در این مقاله معرفی می‌شود. این ابزار از بهترین ابزارهای تشخیص محتوای کپی شده است. برای کار با آن تنها باید به سایت EduBirdie رفته و متن نوشته شده را در بخش مشخص شده پیست کنید تا ابزار مذکور شروع به چک کردن تکراری بودن متن کند. گفتنی است کار با این ابزار بسیار راحت بوده و در مدت زمان کوتاهی کپی بودن و یا کپی نبودن محتوا را به شما اعلام می‌کند. همچنین از نظر سرعت بارگذاری نیز، سرعت بارگذاری سایت مذکور اذیت کننده نیست. گفتنی است به کمک ابزار EduBirdie تنها می‌توانید محتوای متنی را چک کنید و امکان بارگذاری فایل متنی و یا URL محتوای تولید شده را نخواهد داشت.

ابزار Article Checker

ابزار Article Checker نیز مانند دیگر ابزار های معرفی شده در لیست 5 ابزار شناسایی محتوای کپی در تولید محتوا بوده و کار با آن سخت نخواهد بود. برای چک کردن محتوا توسط این ابزار تنها لازم است به سایت Article Checker رفته و با کپی کردن متن نوشته در بخش مشخص شده در سایت، منتظر چک کردن متن وارد شده باشید. توسط این ابزار نیز مانند ابزار EduBirdie قادر به چک کردن URL محتوای آپلود شده نخواهید بود.

سخن پایانی

محتوای کپی شده می‌تواند ضررات جبران ناپذیری را به سایت شما وارد کند. چنین محتوایی سرقت ادبی محسوب شده و ارزش سایت شما را بسیار پایین خواهد آورد. از آن جایی که چک کردن محتوا به صورت دستی سخت خواهد بود، ابزارهای مختلفی برای تشخیص محتوای کپی شده در سطح نت به وجود آمده‌اند که در این مقاله به معرفی 5 ابزار شناسایی محتوای کپی در تولید محتوا پرداختیم. استفاده از هر کدام از این 5 ابزار به کاربردی که مد نظر دارید و همچنین راحتی خود شما برمی‌گردد. از نظر دقت تمامی این 5 ابزار دقت بالایی دارند و سازگاری خوبی نیز با محتوای فارسی از خود نشان می‌دهند، از این رو انتخاب هر کدام به نظر خود شما برخواهد گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open chat
ارتباط با من