سئو، سایت، محتوا، مدیا، گوگل و ... 6070-699-0937

تولید محتوا برای اینستاگرام

زمانی که از پلتفرم اینستاگرام برای اهداف مرتبط با رشد کسب و کار خود استفاده می‌کنید، بسیار مهم است که توجه مخاطبان را جلب کرده و تعاملی پایدار با آنان داشته باشید. بهترین راه برای این که بتوانید در این پلتفرم موفق شوید، این است که ترفندهای تولید محتوا برای اینستاگرام را بشناسید. اما اطمینان از این که مخاطبان شما حتماً با پست‌های اینستاگرامی که منتشر می‌کندی ارتباط برقرار کرده و صفحه شما رشد می‌کند، کار ساده‌ای نیست. 
آنچه در این مقاله می خوانید:

اگر نگاهی به روند فعالیت کسب و کارهای شناخته شده در اطراف خود بیاندازید، خیلی زود متوجه می‌شوید که درصد بالایی از آن‌ها از اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم رایگان، گسترده و کاربردی برای تعامل با مخاطبان خود استفاده می‌کنند. کار کردن با اینستاگرام ساده بوده و با استفاده از آن، در زمان کوتاهی به حجم بالایی از مخاطبان دسترسی پیدا می‌کنید. الگوریتم‌های اینستاگرام نیز به شما کمک می‌کنند تا خیلی زود مخاطبان هدف خود را در صفحه داشته باشید که به احتمال زیاد، مشتریان اصلی شما خواهند بود. 

الگوریتم‌های اینستاگرام به نفع شما هستند، اما به شرطی که آن‌ها را شناخته و براساس آن تولید محتوا برای اینستاگرام را انجام دهید.  هرچه محتواهای باکیفیت و کاربردی‌تری را تولید و منتشر کنید، مخاطبان نیز بیشتر آن‌ها را دوست داشته و در مدت کوتاهی به موفقیت مورد نظر خواهید رسید. به همین دلیل، در ادامه این مطلب مهمترین نکاتی را که در تولید محتوا برای اینستاگرام باید رعایت کنید، بررسی می‌کنیم. اگر در پلتفرم اینستاگرام یک صفحه کاری دارید و می‌خواهید با تولید محتوای اصولی به رشد آن کمک کنید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. 

تولید محتوا در اینستاگرام یعنی چه؟

اینستاگرام تأثیرگذارترین و پرقدرت‌ترین رسانه اجتماعی در سراسر دنیا به شمار می‌رود و به همین دلیل است که تولید محتوا برای اینستاگرام اهمیت زیادی پیدا می‌کند. یک تولید کننده محتوا در اینستاگرام از قابلیت‌های متنوع این برنامه برای انتشار متن، عکس، ویدئو و … برای معرفی خدمات یا فروش محصولات استفاده می‌کند. آنچه در تولید محتوا برای اینستاگرام اهمیت دارد این است که با الگوریتم‌ها آشنا بوده و براساس آن بتوانید محتوای متناسب با مخاطبان خود تولید و منتشر کنید. همچنین باید نسبت به مخاطبان هدف خود شناخت کافی داشته و سعی کنید توجه آن‌ها را نسبت به آنچه که ارائه می‌دهید، جلب کنید.

انواع محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام نسبت به روزهای اولیه معرفی آن روش‌های بسیار متنوعی را برای تولید محتوا در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. انواع مختلف تولید محتوا برای اینستاگرام عبارت است از:

  • ریلز (Reels)
  • پست به صورت تک عکس (Single Photo Posts)
  • پست‌های چند صفحه‌ای (Carousel Photo Posts)
  • پست‌های ویدئویی (Video Posts)
  • ویدئوهای لایو (Live Videos)
  • راهنماها (Guides)
  • استوری (Story)

هر یک از این شیوه‌های تولید محتوا با هدف خاصی منتشر می‌شوند. 

ریلز

ویدئوهای ریلز یکی از جدیدترین شیوه‌های تولید محتوا برای اینستاگرام هستند که محتواهای ویدئویی کوتاه و جذاب در آن  منتشر می‌شود. اگرچه این نوع محتوا برای تمام مخاطبان شما نمایش داده می‌شود، اما تمرکز آن بیشتر روی جذب مخاطبان جدید است. 

پست به صورت تک عکس

پست‌های اینستاگرامی که یک عکس در آن منتشر می‌شود، اولین و ساده‌ترین نوع تولید محتوا برای اینستاگرام هستند. 

پست‌های چند صفحه‌ای

در این نوع از تولید محتوا شما می‌توانید تصاویر یا ویدئوهای مختلف را در 10 صفحه مجزا منتشر کنید. یکی از مزیت‌های این نوع از تولید محتوا برای اینستاگرام این است که ممکن است بیش از یک بار و با صفحات مختلف آن برای مخاطب به نمایش گذاشته شود. 

پست‌های ویدئویی

نوع دیگر از تولید محتوا برای اینستاگرام که در فید نمایش داده می‌شود، ویدئوها هستند که به صورت ویدئوهای معمولی یا IGTV می‌توانید آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

مشاهده این مطلب  5 ابزار شناسایی محتوای کپی در تولید محتوا

ویدئوهای لایو

در اینستاگرام می‌توانید به صورت پخش زنده یا لایو با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. این نوع از تولید محتوا در اینستاگرام یکی از تعاملی‌ترین قابلیت‌های این پلتفرم است. 

راهنماها

در این نوع از تولید محتوا برای اینستاگرام می‌توانید پست‌ها، ویدئوها و … را درباره یک موضوع خاص جمع‌آوری کنید تا دسترسی به آن برای مخاطبان ساده‌تر باشد. 

استوری‌ها

استوری‌ها نیز به عنوان یکی دیگر از تعاملی‌ترین روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام شناخته می‌شوند که انتشار آن‌ها بسیار ساده‌تر از پست‌ها بوده و زمان کمتری لازم دارد. 

چرا تولید محتوا در اینستاگرام؟

به نظر می‌رسد که با اطلاع از تعداد بالای کاربران ایرانی اینستاگرام که به بیش از 50 میلیون کاربر می‌رسد، پاسخ به این سوال چندان سخت نباشد. اغلب پلتفرم‌ها یا روش‌های تبلیغاتی قادر به ایجاد امکان چنین دسترسی گسترده‌ای برای کسب و کارها نیستند. زمانی که تولید محتوا برای اینستاگرام را در کسب و کار خود انتخاب می‌کنید، مطمئن هستید که یک دریچه بزرگ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را در اختیار دارید که در آن به راحتی با مخاطبان تعامل خواهید داشت. 

یکی دیگر از مزیت‌های تولید محتوا در اینستاگرام این است که به راحتی می‌توانید رقبای خود را بررسی کرده و اقدامات آن‌ها برای بازاریابی را تحلیل کنید. به این ترتیب می‌توانید روش‌های سودمند برای تعامل با مخاطب را شناخته و شیوه‌‌های غیرمؤثر را بررسی کنید. همچنین زمانی که در اینستاگرام تولید محتوا می‌کنید، خلاقیت شما نیز بیشتر می‌شود زیرا به صورت مداوم با جدیدترین و خلاقانه‌ترین انواع محتوا مواجه می‌شوید. 

علاوه‌بر تمام این موارد، می‌توانید از یکی از بهترین شیوه‌های بازاریابی امروزه، یعنی اینفلئونسر مارکتینگ نیز کمک بگیرید. الگوریتم‌های کمک کننده و همچنین قابلیت‌های مورد توجهی مانند Insight که رفتار کاربران را تحلیل می‌کند، از دیگر مزایای تولید محتوا برای اینستاگرام هستند که توسط این پلتفرم ارائه می‌شوند.

چگونه با تولید محتوا در اینستا کسب درآمد کنیم؟

کسب درآمد در اینستاگرام به راحتی امکانپذیر است. حتی مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا نیز به صراحت بیان می‌کند که هدف بهترین پلتفرم برای تولید کنندگان محتوایی باشد که از این طریق درآمد کسب می‌کنند. اینستاگرام دومین برنامه پردانلود در دنیا، هفتمین وب سایت پربازدید و همچنین چهارمین پلتفرم اجتماعی پرکاربرد است. بر همین اساس، به راحتی می‌توانیم با تولید محتوا برای اینستاگرام به درآمد برسیم. کسب درآمد از طریق اینستاگرام را می‌توان از دو جنبه متفاوت بررسی کرد. 

کسب درآمد از طریق تولید محتوا در اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار

صاحبان کسب و کار به راحتی می‌توانند از طریق معرفی و تبلیغ محصول یا خدمات خود در اینستاگرام به درآمد برسند. برخی از روش‌های مؤثر برای درآمدزایی کسب و کارها از طریق تولید محتوا برای اینستاگرام عبارت است از:

  • ارائه پیشنهادات ویژه برای کاربران و مشتریان اینستاگرامی و ترغیب آن‌ها به دنبال کردن صفحه شما در اینستاگرام
  • استفاده از قابلیت یادآوری یا شمارش معکوس (Reminder) تا زمان معرفی یا عرضه محصولات جدید 
  • راه اندازی یک فروشگاه اینستاگرامی که یا به طور مستقیم در خود پلتفرم و یا از طریق اشتراک لینک وب سایت، اپلیکیشن و … امکانپذیر است. 
  • استفاده از پست‌های مخصوص فروش در صفحه که اطلاعات محصول مانند قیمت و … را به مشتری ارائه می‌دهند. 
  • همکاری با اینفلوئنسرها، تولید کنندگان شناخته شده محتوا و …
  • همکاری با کسب و کارهای مرتبط با حوزه فعالیت خود
  • تبلیغات مستقیم در استوری، پست و …
مشاهده این مطلب  کار تولید محتوا در منزل از مزایا تا میزان درآمد ماهانه

کسب درآمد از طریق اینستاگرام برای تولید کنندگان محتوا

اگر در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنید، به راحتی می‌توانید از اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم قابل دسترسی و عالی برای انتشار محتواهای خود استفاده کنید. فریلنسرهای تولید محتوا برای اینستاگرام شانس بالایی برای کسب درآمد از طریق این پلتفرم دارند زیرا می‌توانند با صاحبان برندها و کسب و کارهای مختلفی همکاری کرده و از طریق تولید محتوای باکیفیت برای آن‌ها، به درآمد خوبی برسند. 

اغلب کسب و کارها تیم تولید محتوای اختصاصی ندارند و از فریلنسرها برای تولید و انتشار محتوای خود در پلفترم‌های اجتماعی و تبلیغاتی کمک می‌گیرند. علاوه‌بر تولید کنندگان محتوا، ادمین‌های اینستاگرام نیز دیگر کسانی هستند که از طریق این پلتفرم به درآمد می‌رسند. ادمین‌ها محتواهایی را که خود یا افراد دیگر به صورت انحصاری برای صفحه تحت مدیریت آن‌ها تولید کرده‌اند، منتشر می‌کنند. 

تقویم محتوا در اینستاگرام

زمانی که به تولید محتوا برای اینستاگرام می‌پردازید، بسیار مهم است که از یک تقویم محتوایی استفاده کنید. تقویم محتوایی ابزاری بسیار کاربردی و البته حیاتی برای تیم‌های تولید محتوا است که وظایف، نحوه اجرا و البته زمانی تحویل پروژه‌ها را تعیین می‌کند. این ابزار در بین مدیران و کارشناسان محتوا، کارشناسان سئو و سایر کسانی که در تیم درگیر هستند، هماهنگی ایجاد می‌کندد که در نهایت منجر به ایجاد و انتشار محتواهای یکپارچه می‌شود. 

ابزارها و روش‌های متنوعی برای ایجاد یک تقویم محتوایی وجود دارند که مدیران براساس هدف پروژه و راحتی دسترسی برای کل تیم، می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند. شما می‌توانید هرآنچه که برای و استفاده از تقویم محتوایی لازم است بدانید را در مقاله دیگری از یاسئومی به طور کامل به تقویم محتوا یا تقویم سردبیری پرداخته، بررسی کنید. 

برخی از مزایای استفاده از تقویم محتوایی در تولید محتوا برای اینستاگرام عبارت است از:

  • ایجاد هماهنگی و یکدستی در بین اعضای تیم
  • برتری از نظر موتورهای جستجو به دلیل انتشار محتوا در زمان‌ها مشخص 
  • امکان تحلیل نحوه عملکرد اعضای تیم برای مدیران
  • تقویت اعتماد بین برند و تیم تولید محتوا
  • ارتقای کیفیت محتوا از طریق نظم ایجاد شده برای انتشار و تولید محتوا
  • امکان اولیت بندی فعالیت‌های تیم و سازماندهی آن

قیمت تولید محتوا در اینستاگرام

حالا که به طور کامل با نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام آشنا شده و دیدیم که عواملی در تولید محتوای مفید، کاربردی و باکیفیت مؤثر هستند؛ احتمالاً سوال اصلی که برایتان بوجود می‌آید این است که قیمت تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است؟

پیشنهاد میشود مقاله دستمزد تولید محتوا چقدر است؟ را مطالعه کنید.

قبل از هر چیز لازم است بدانید که هزینه‌های لازم برای تولید محتوای اینستاگرامی توسط عوامل مختلفی تعیین می‌شود. در نتیجه به راحتی نمی‌توان یک هزینه واحد را برای تمام محتواها و همه صفحات اینستاگرامی تعیین کرد. امروزه تولید محتوا برای اینستاگرام به تخصص و دانش کافی نیاز دارد و هرکسی نمی‌تواند بدون توجه به اصول و الگوریتم‌های موجود، یک محتوای باکیفیت ارائه دهد. وب سایت‌های متنوعی در زمینه طراحی و تولید محتوا برای اینستاگرام فعالیت می‌کنند. اغلب این وب سایت‌ها پکیج‌های متنوع با قیمت‌های متفاوت دارند که براساس نوع صفحه و بودجه‌ای که در اختیار دارید، می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید. 

مشاهده این مطلب  نحوه استفاده از کیورد در محتوا

اصلی‌ترین عواملی که روی قیمت محتوای اینستاگرامی تأثیر می‌گذارند، شامل موارد زیر است:

  • تجربه کارشناس محتوا که به طور مستقیم روی کیفیت محتوا و اثربخشی آن اثر می‌گذارد.
  • حجم کاری که برای تولید محتوا لازم است انجام شود که به نوع محتوای متنی، تصویری و … مربوط می‌شود. 
  • مدت زمانی که کارشناس محتوا باید برای تولید محتوای مورد نظر اختصاص دهد.

12 نکته اساسی تولید محتوا برای اینستاگرام

در سال‌های اخیر اینستاگرام از یک پلتفرم سرگرمی به جایی برای تبلیغات و ارائه خدمات یا محصولات کسب و کارهای مختلف تبدیل شده است. هرچه میزان کاربران این اپلیکیشن افزایش پیدا می‌کند، صفحات کاری که انواع روش‌های تولید محتوا نیز بیشتر شده و کاربران به طیف گسترده‌ای از محتوا دسترسی پیدا می‌کنند. 

اما مسئله اصلی اینجاست که تمام صفحاتی که در اینستاگرام فعالیت خود را شروع می‌کنند، نمی‌توانند به موفقیتی که هدف آن‌ها است دیت پیدا  کنند. مهمترین دلیل این مسئله، عدم شناخت درست روش‌های تولید محتوا برای اینستاگرام است. باید بدانید که تنها انتشار پست‌های متعدد و پر کردن فید (Feed) به معنای داشتن یک صفحه خوب نیست.  

از آنجایی که تولید محتوای اینستاگرامی بسیار پرطرفدار است، شناخت ترفندهایی که به تأثیرگذاری بیشتر محتوا کمک کند بسیار مهم است. در ادامه، 12 نکته اساسی را که در تولید محتوا برای اینستاگرام لازم است بدانید، بررسی می‌کنیم. 

1. درک و شناخت مخاطب هدف

در مرحله اول، بسیار مهم است که مخاطبان خود را شناخته و محتواهای متناسب با نیاز و سلیقه آن‌ها تولید کنید. در واقع بدون شناخت مخاطبان هدف، امکان تولید محتوا برای اینستاگرام وجود نخواهد داشت. برای این کار، ابتدا ببینید که مخاطبان شما چگونه از اینستاگرام خود استفاده می‌کنند. سپس بررسی کنید که آن‌ها چه صفحات و محتواهایی را دنبال کرده و خواستار کسب چه نتیجه‌ای هستند. 

برای بهترین تولید محتوا در اینستاگرام، لازم است پاسخ سوالات زیر را درباره مخاطبان خود بررسی کنید:

  • چه معیارهایی برای انتخاب یک محصول دارند؟
  • چه روشی را برای خرید محصول یا خدمات ترجیح می‌دهند؟
  • چه نوع پیشنهادهایی آن‌ها را متقاعد خواهد کرد؟

2. ارزیابی عملکرد محتواهای اینستاگرام

یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها جهت تولید محتوا برای اینستاگرام این است که نحوه عملکرد و میزان موفقیت محتوا را بررسی کنید. ابزارهای متعددی برای این کار وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید میزان تعامل دنبال کنندگان، رشد تعداد فالوورها، عمکلرد هشتگ‌ها و … را ارزیابی کنید. با بررسی این داده‌ها می‌توانید متوجه شوید که بهترین زمان برای انتشار محتواهای اینستاگرامی چیست و کدام نوع از محتواها بیشترین میزان تعامل را خواهند داشت. 

3. ترکیب انواع مختلف محتوا 

به دلیل افزایش ریتم زندگی در دنیای امروزه، دامنه توجه ما به خصوص در فضاهای مجازی به شدت کاهش یافته و به 8 ثانیه رسیده است. به همین دلیل است که برای جلب توجه مخاطبان، باید در تولید محتوا برای اینستاگرام خود خلاقیت داشته و انواع مختلف محتوا را منتشر کنید.

برای مثال، تنها به انتشار تصاویر اکتفا نکرده و در کنار عکس‌ها، از پست‌های ویدئویی کوتاه نیز استفاده کنید. با ترکیب انواع مختلفی از محتوای اینستاگرامی می‌توانید طیف گسترده‌تری از مشتریان را جذب کرده و تعامل مخاطب را با محتوا حفظ کنید. 

مشاهده این مطلب  دستمزد تولید محتوا چقدر است؟ هر کلمه محتوا چند!

4. استفاده از کپشن‌های جذاب در تولید محتوا برای اینستاگرام 

کپشن پست‌های اینستاگرامی تنها مکانی برای اضافه کردن هشتگ‌ها و افزایش امکان دسترسی به محتوا نیست. شما می‌توانید به شکل بسیار بهینه‌تری از کپشن‌ها برای شرح توضیحات محصول و یا یک داستان جذاب و متقاعدکننده که در خدمت هدف نهایی برند است، استفاده کنید. 

البته نوشتن کپشن‌های کاربردی هنگام تولید محتوا برای اینستاگرام نیازمند آزمون و خطا است. شما می‌توانید از ارزیابی‌های محتوا که قبلاً به آن اشاره کردیم، برای نوشتن بهترین کپشن‌ها استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که نوشتن توضیحات بسیار طولانی در بخش کپشن توصیه نمی‌شود بلکه بیشتر باید تمرکز خود را روی نوشتن مطالبی بگذارید که ارزش خواندن داشته و در راستای تکمیل محتوای منتشرشده باشد. 

5. استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر 

یکی دیگر از نکات مهمی که در تولید محتوا برای اینستاگرام باید به آن توجه کنید، استفاده از محتواهای تولید شده توسط کاربر (UGC) است. این نوع از محتوا زمانی ایجاد می‌شود که مشتریان شما به صورت ارگانیک محتواهایی را ایجاد می‌کنند که به برند، محصول یا خدمات شما اشاره دارد. محتواهای تولید شده توسط کاربر یک مهر تأیید بزرگ از سوی مشتریان همیشگی بر اعتبار برند شما است که می‌تواند مشتریان بالقوه را به خرید از شما ترغیب کند. 

علاوه بر این، محتواهایی که کاربران تولید می‌کنند، محتواهایی جدید و خلاقانه‌تر برای بازاریابی در اینستاگرام است که به تنوع در صفحه شما کمک می‌کند. در اغلب مواقع، دنبال کنندگان شما از محتواهای UGC استقبال می‌کنند زیرا آن‌ها را معتبرتر می‌دانند.

6. افزودن کال تو اکشن به محتوا

زمانی که صفحات اینستاگرامی به منظور بازاریابی راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کنند، باید محتوای آن‌ها براساس دو هدف اصلی طراحی شود. اولاً، محتواها باید با افزایش و جذب فالوورهای بیشتر، دامنه شهرت و آگاهی از برند را افزایش دهند. در درجه دوم، تولید محتوا در این صفحات باید دنبال کنندگان را ترغیب کند تا با شما در پلتفرم‌های دیگر نیز در ارتباط باشند. 

اینستاگرام می‌تواند یک راه عالی برای برقراری ارتباط عمیق‌تر با مشتریان بالقوه و مشتریان دائمی باشد، اما برای اینکه شیوه جدیدی برای ارتباط با فالوورهای خود داشته باشید، باید از یک «کال تو اکشن» قانع کننده کمک بگیرید. برای استفاده از call to action خوب در تولید محتوا برای اینستاگرام می‌توانید آن را در کپشن پست‌ها اضافه کنید. 

البته این دعوت برای اقدام باید با محتوایی که در آن پست به اشتراک گذاشته شده، مرتبط باشد. معمول‌ترین شیوه کال تو اکشن در تولید محتوا برای اینستاگرام این است که مخاطبان را به وب سایت خود هدایت کنید. 

7. ارزیابی موفقیت یا شکست رقبا

یکی از بهترین روش‌هایی که در تولید محتوا برای اینستاگرام می‌توانید از آن استفاده کرده و محتواهای کاربردی را ایجاد و منتشر کنید، بررسی و ارزیابی عملکرد رقبا است. شما با بررسی عملکرد رقبای خود می‌توانید دلایل شکست یا موفقیت آن‌ها را دریابید و از این طریق بهترین نوع محتوا را با اثربخشی بالا منتشر کنید. 

شما با بررسی کارهایی که رقبا در تولید محتوا انجام داده‌اند، می‌توانید برترین استراتژی‌های تولید محتوای اینستاگرامی را طراحی کنید. از سوی دیگر، زمانی که استراتژی‌های شکست خورده رقبا را بررسی می‌کنید، اشتباهات آن‌ها را متوجه شده و از انجام کارهای مشابه خودداری می‌کنید. در نتیجه، بهترین شیوه افزایش و تسریع بهبود تعامل را مخاطبان را خواهید یافت.  

مشاهده این مطلب  سنجه های قابل تامل بعد از آپدیت گوگل

8. انتشار استوری در اینستاگرام

استوری‌های اینستاگرام یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب این پلتفرم است که استفاده از آن به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرده است. در یک استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام سعی کنید حتماً استفاده از استوری‌ها را در نظر بگیرید. این قابلیت به خصوص برای برندهایی که مخاطبان آن‌ها جوانان و در سنین پایین‌تر هستند، بسیار کاربردی و مناسب است. یکی از بهترین محتواهایی که می‌توانید در استوری اینستاگرام خود منتشر کنید، ویدئوها یا تصاویری از پشت صحه روند تولید محصولات برند یا آماده سازی شیوه ارائه خدمات است. 

9. استفاده از تبلیغات برای انتقال پیام‌های مهم 

کمپانی‌های بزرگی در دنیا از تبلیغات اینستاگرامی استفاده کرده و روی اثربخشی مثبت و گسترده آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. شما می‌توانید معرفی محصول یا خدمات، اطلاعیه‌های مهم، توضیحات در خصوص فروش و … را در قالب محتواهای تبلیغاتی در تولید محتوا برای اینستاگرام انجام دهید.

10. استفاده کاربردی از پتانسیل نظرات کاربران در اینستاگرام

یکی دیگر از استراتژی‌های برتر تولید محتوا برای اینستاگرام این است که روی تعامل با مخاطبان سرمایه‌گذاری کنید. اینستاگرام میزان تعامل بین یک صفحه با کاربران را به عنوان یکی از معیارهای جذابیت محتوا تعیین می‌کند. یعنی زمانی که محتوایی را در اینستاگرام منتشر می‌کنید، باید بررسی کنید که تعامل زیادی را جذب کند تا بتوانید به صفحه اکسپلور راه پیدا کنید. یکی از شیوه‌های ایجاد تعامل منظم با کاربران، نظرات کاربران و پاسخ‌های شما به نظرات مختلف آن‌ها است. 

11. عدم اشتراک محتوای سایر پلتفرم‌ها در اینستاگرام 

در تولید محتوا برای اینستاگرام برخلاف سایر پلتفرم‌هایی همچون پینترست، توییتر یا فیسبوک، نباید محتواهای به اشتراک گذاشته در سراسر پلتفرم‌ها را منتشر کنید. زمانی که محتواهای تکراری را که برای مثال در وب سایت خود منتشر کرده‌اید در اینستاگرام نیز بار دیگر به اشتراک می‌گذارید، صفحه شما آسیب می‌بیند. 

این آسیب به این دلیل است که یا فالووران شما قبلاً این محتوا را دیده و در نتیجه تعامل به شدت کاهش پیدا می‌کند، یا این که محتوا به طور اختصاصی برای انتشار در اینستاگرام بهینه‌سازی نشده است. در هر دو صورت، احتمال آسیب به صفحه شما وجود داشته و برای بهبود صفحه، بهتر است از انتشار محتواهای تکراری جلوگیری کنید. 

12. همکاری با اینفلوئنسرها 

بیش از 90 درصد از بازاریابانی که یک برنامه مارکتینگ تأثیرگذار دارند، معتقدند که همکاری با اینفلوئنسرها یک استراتژی عالی تولید محتوا برای اینستاگرام است. این روش، راهی عالی برای جذب سریع‌تر تعداد زیادی فالوور است. البته بسیار مهم است که در میان اینفلوئنسرهای بزرگ و تأثیرگذار، بهترین و مناسب‌ترین گزینه را که متناسب با کسب و کار شما است انتخاب کنید.

طراحی محتوای اینستاگرامی جذاب

حالا که با نکات اساسی استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام آشنا شدیم، بیایید چند نکته برای ایجاد محتواهای جذاب را بررسی کنیم.

1. یک مرکز توجه واضح ایجاد کنید.

در اینستاگرام، آنچه اهمیت دارد این است که فالوررهای شما در زمان مواجهه با محتوایی که به اشتراک گذاشته‌اید، مکث کرده و توجه‌شان جلب شود. برای این کار، چند مهارت کلی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها توجه مخاطبان را جلب کنید. 

مشاهده این مطلب  مدیریت شیت محتوایی

برای مثال، یک نقطه کانونی در تصاویر که در لحظه نگاه بیننده را جذب می‌کند، بسیار تأثیرگذار است. تصاویری که بیش از اندازه شلوغ هستند، بسیار گیج‌کننده بوده و دقیقاً نتیجه عکس خواهند داشت. تصاویری که در یک پس زمینه خلوت و با یک سوژه اصلی جذاب هستند، بسیار نتیجه بخش خواهند بود. 

2. از قانون یک سوم پیروی کنید.

قانون یک سوم یک قانون کلاسیک در عکاسی است که هر عکاسی با آن آشنا بوده و می‌تواند آن را در تصاویر برند شما رعایت کند. در اجرای قانون یک سوم، باید تصویر و کادر اصلی را به یک شبکه 9 قسمتی تقسیم کنید که جالب‌ترین ویژگی‌های کادر در نقاط تقاطع این شبکه 9 بخشی قرار می‌گیرند. برای گرفتن عکس‌های جالب‌تر، نقطه کانونی تصویر خود را در یک سوم از کادر تنظیم کنید.

3. از فضای سفید و حاشیه استفاده کنید.

استفاده از حاشیه‌های سفید در اطراف تصاویری که در اینستاگرام خود منتشر می‌کنید، یک حالت غیرنرمال در پست ایجاد می‌کند که نسبت به تصاویر ساده و بدون حاشیه، توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند. البته این نکته زمانی بیشترین تأثیرگذاری را در تولید محتوا برای اینستاگرام شما خواهد داشت که دو قانون قبلی را رعایت کنید. با ایجاد این حاشیه‌ها، فضایی برای استراحت چشم مخاطب ایجاد می‌کنید که از ایجاد فضای شلوغ در صفحه اصلی شما نیز جلوگیری می‌کند. 

4. به کنتراست و تعادل در تصاویر توجه کنید.

برای اینکه یک تصویر در تولید محتوا برای اینستاگرام توجه مخاطب را جلب کند، باید عناصر متضاد داشته باشد. کنتراست در تصاویر می‌تواند به رنگ‌ها، اشکال، فونت‌ها، نور، فضاهای سفید و بسیاری موارد دیگر مربوط باشد. یافتن کنتراست تصاویر شما را برجسته کرده و یک راه عالی برای ایجاد تصاویر جذاب است. 

برای شروع، می‌توانید از فیلترها یا ابزارهای خود اینستاگرام در ویرایش عکس استفاده کنید. این ابزارها امکاناتی ابتدایی را در اختیار شما قرار می‌دهند اما با همین قابلیت‌های محدود نیز می‌توانید تصاویر عالی داشته باشید. همچنین می‌توانید از ابزارهای حرفه‌ای‌تر نیز استفاده کنید. در اغلب مواقع، تمام چیزی که برای ویرایش یک عکس نیاز دارید، تنظیم روشنایی، کنتراست، اشباع (saturation) و گرمای تصویر (temperature) است.

سخن پایانی

امروزه تولید محتوا یکی از ارکان بسیار مهم و اساسی در بازاریابی به شما می‌رود که به کمک ابزارهای متعددی می‌توان آن‌ها را ایجاد و منتشر کرد. اینستاگرام یکی از بهترین ابزارهای موجود برای تولید و انتشار محتوا است که آنچه شما می‌خواهید را در معرض دید افراد بی‌شماری قرار می‌دهد. اما تولید محتوا برای اینستاگرام ساده نیست و قبل از هر چیز، باید با تعیین هدف خود از بازاریابی محتوا در اینستاگرام، نکاتی را برای طراحی و انتشار محتوا بیاموزید. در این مطلب سعی کردیم تا علاوه‌بر نکاتی برای انتشار محتواهای اینستاگرامی، هرآنچه که درباره تولید محتوا برای اینستاگرام و جذابیت بیشتر آن لازم است بدانید را بررسی کنیم. چنانچه شما نیز از این پلتفرم برای کسب و کار خود استفاده می‌کنید، مطالعه این مطلب بسیار کاربردی خواهد بود.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

افزایش بازدید سایت وردپرس
افزایش بازدید سایت وردپرس
در دنیای امروزی، وجود یک وب ‌سایت پویا و جذاب برای هر کسب و کار ضروری است. بازدید سایت وردپرس از اهمیت...
شاخص
خدمات تولید محتوای ویدیویی
خدمات تولید محتوای ویدیویی این روزها با توجه به راه‌های مختلف کسب درآمد از شبکه‌های مجازی، طرفداران زیادی...
کلاس تولید محتوا مشهد
کلاس تولید محتوا مشهد
کلاس تولید محتوا یکی از موارد مهم در حوزه آموزش و توسعه مهارت‌های نوشتاری و خلاقیت است و مشهد به عنوان...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت
افزایش بازدید گوگل
امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
تاثیر محتوا در سئو سایت
تاثیر تولید محتوا یونیک در سئو
از تاثیر محتوا بر سئو به چه میزان اطلاع دارید؟ چگونه محتوا می‌تواند به بهبود رتبه وب سایت شما کمک کند؟...
افزایش رتبه سایت در گوگل
چگونه سئو سایت وردپرسی خود را بالا ببریم؟ | بهبود سئو سایت وردپرس برای افزایش ورودی از گوگل
بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070