سئو، سایت، محتوا، مدیا، گوگل و ... 6070-699-0937

کار تولید محتوا در منزل از مزایا تا میزان درآمد ماهانه

با تغییر پارادایم‌های کسب‌وکار شغل و نحوه استخدامی هم تغییر پیدا کرد. کار تولید محتوا در منزل یکی از هزاران شغلی است که در فضای دیجیتال و میان کسب‌وکارها اهمیت پیدا کرده و افراد می‌توانند به راحتی در منزل کار کنند و درآمد داشته باشند. شغل تولید محتوا یکی از شغل‌های جذابی است که امکان فعالیت در داخل و خارج شرکت را فراهم می‌کند و وابستگی به مکان و لوکیشن شرکت را از بین برده است.
آنچه در این مقاله می خوانید:

برای موفقیت در این شغل کافی است یک سیستم یا لپ‌تاپ، دانش تولید محتوا و اصول سئو را در اختیار داشته باشید تا بتوانید بدون نیاز به سرمایه، فعالیت خود را شروع کنید.

شواهد نشان می‌دهد با شروع پاندمی کرونا مشاغل ریموت مانند برنامه‌نویسی، دیجیتال مارکتینگ، کار تولید محتوا در منزل، مشاوره سئو و… بیش از پیش شوند و نه تنها متقاضی این مشاغل بیشتر شده؛ بلکه کسب‌وکار هم به این سبک استخدامی‌ها علاقه نشان داده‌اند.

در این مقاله به دنیای آموزش تولید محتوا سفر می‌کنیم و برای سؤال‌های زیر پاسخ‌های دقیق، مرتبط و ساده‌سازی شده پیدا می‌کنیم.

  • کار تولید محتوا در منزل چیست؟ چگونه آن را انجام دهیم؟
  • مهارت‌ها و صلاحیت‌هایی که برای این کار لازم است شامل چه موارد هستند؟
  • میزان درآمدی که می‌توان با تولید محتوا در منزل به دست آورد چقدر است؟

اگر علاقه مند به تولید محتوای متنی، ویدیویی و .. هستین می تونین با شماره 09376996070 (تلگرام) یا ایمیل yaseomi.com@gmail.com  ارتباط بگیرین. شما در پلتفرم یک حساب کاربری خواهید داشت و تسک های روزانه شما + آموزش برای شما ارسال می شود.

کار تولید محتوا در منزل چیست؟

اگر بپذیریم تولید محتوا به معنی خلق، جمع‌آوری و ساختاربندی محتوا در یک چهارچوب مشخص است/ تولید محتوا در منزل اشاره به محل انجام کار تولید محتوا دارد. به این معنی که فرد فعالیت تولید محتوای خود را در منزل و مطابق با برنامه‌ریزی صورت گرفته انجام می‌دهد. طبیعتاً نیاز به پایبندی به ساعت مشخص ندارد و شاخص سنجش عملکرد بر اساس تعداد کلمات نوشته شده مورد سنجش قرار می‌گیرد.

مشاهده این مطلب  آیا همچنان محتوا پادشاه است؟

تولید محتوا در منزل برای تمامی کسانی که توانایی نوشتن دارند و می‌توانند با تکیه بر مهارت، تخصص و دانشی که دارند، محتوای با کیفیت و یونیک تولید کنند، مناسب است.

الزامات کار تولید محتوا در خانه

برای کار تولید محتوا در منزل علاوه بر یک سری سخت‌افزار خاص باید مهارت‌های لازم برای انجام کار را هم به دست آورد. به صورت کلی برای تولید محتوای متنی اینترنت مناسب، لپ‌تاپ و نرم‌افزار WORD به شدت در اولویت هستند و فرد باید این موارد را به عنوان ابزارهای کار تولید محتوا داشته باشد.

داشتن میز و صندلی استاندارد و محیط کار مناسب در خانه از اهمیت بالایی برخوردار است و در بلند مدت علاوه بر سلامتی بر روی راندمان نیز تأثیر می‌گذارد. در کنار این موارد باید مهارت‌های نرم و تخصصی تولید محتوا را بدانید و بر اساس آن‌ها کار تولید محتوا را انجام دهد. این مهارت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فرد تولید کننده محتوا باید با اصول تولید محتوا و سئو محتوا آشنایی کامل و کافی را داشته باشد.
  • برای کار تولید محتوا در منزل باید مهارت مذاکره و توافق با کارفرما را بدانید و بتوانید پروژه تولید محتوا بگیرید.
  • باید بتوانید با نرم‌افزارهای مدیریت پروژه مانند ترلو کار کنید و مهارت کار تیمی داشته باشید.
  • باید با مهارت جست‌وجوی پیشرفته در گوگل آشنایی خوبی داشته باشید و اصول اولیه کیورد ریسرچ یا همان تحقیق کلمات کلیدی را بدانید.
  • مهارت مدیریت زمان؛ مسئولیت پذیری و تعهد در این نوع شغل اهمیت حیاتی دارد و دوام در این کار به صورت مستقیم به این مهارت‌ها مرتبط می‌شود.
مشاهده این مطلب  سنجه های قابل تامل بعد از آپدیت گوگل

این موارد در شروع موفق و کسب پروژه‌های مختلف اهمیت زیادی دارد، فرد می‌تواند برای ورود به این بازار کار مناسب باشد. هر چند علاوه بر این موارد مهارت‌ها و نکاتی دیگری هستند که الزامی نیستند، اما افرادی که این مهارت‌ها را دارند برای کار تولید محتوا در منزل بسیار مناسب هستند، این مهارت‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • مهارت کار با سیستم مدیریت محتوا وردپرس؛
  • مهارت اولیه کار با نرم‌افزار فتوشاپ و نرم‌افزارهای گرافیکی؛
  • سرعت تایپ بالا و داشتن دایره لغت بالا برای نوشتن؛
  • قدرت تمرکز بالا و مهارت نگارش روان؛

این موارد در مسیر موفقیت افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند نقش کلیدی دارند و توصیه ما این است این موارد را فراموش نکنید.

معایب و مزایای کار تولید محتوا در منزل

کار در منزل معایب و مزایای خاص خود را دارد و افراد باید با توجه به شرایط و منابعی که دارند خوب یا بد بودن این شغل را تعیین کنند. طبیعتاً به دلیل تفاوت شرایط برای افراد نمی‌توان این شغل را مطلقاً خوب یا بد دانست.

از جمله مهم‌ترین مزایای کار تولید محتوا در منزل به شرح زیر است:

  1. کار تولید محتوا در خانه از انعطاف زمانی بالایی به نسبت کارمندی برخوردار است و فرد می‌تواند بنا بر شرایطی که دارد زمان کار را انتخاب کند.
  2. فرد می‌تواند هم‌زمان برای چند کسب‌وکار کار کند و دستمزدهای مختلف را به دست بیاورد. این مسئله باعث می‌شود درآمد فرد به نسبت حالت قانون کار بسیار بیشتر شود.
  3. هزینه های جانبی مانند حمل و نقل، هزینه نهار و … که یک کارمند عادی باید داشته باشد را ندارد و با انجام این کار بخشی از هزینه های کاهش پیدا می کند.
مشاهده این مطلب  تقویم محتوایی + نکات + دانلود تمپلت

اما در کنار این مزایا، معایب خاص خود را هم دارد و شناخت این معایب از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال در این حالت امکان تعامل و ارتباط با همکاران خود را به صورت فیزیکی و چهره به چهره از دست خواهید داد.

همچنین به دلیل حضور زیاد در خانه فرد بعد از یک مدت دچار خستگی مفرط می‌شود و نیاز به تفریح و استراحت بیشتری دارد.

توجه به مزایای و معایب هر شغل گام بزرگی در رشد و توسعه شغلی به شمار می‌رود و به صورت مستقیم هم بر روی درآمد و هم رضایت شغلی اثر می‌گذارد.

درآمد تولید محتوا در منزل

در مقاله دستمزد تولید محتوا به تفصیل در مورد مکانیزم و چگونگی برآورد دستمزد و قیمت تولید محتوا صحبت شد و استدلال کردیم که موارد متعددی در تعیین میزان دستمزد فرد برای کار تولید محتوا در منزل نقش دارند.

به صورت کلی موارد زیر در تعیین قیمت تولید محتوا برای هر فرد تأثیر دارند و متناسب با این موارد باید تصمیم گرفت، نباید انتظار داشت نسخه واحد برای همه نوشت.

  • منابع مالی کارفرما و اهمیت تولید محتوا در کسب‌وکار
  • تعداد کلماتی که نویسنده در طول روز می‌تواند بنویسد و میزان سفارشی که می‌تواند جذب کند.
  • شبکه ارتباطی، برند شخص، تجربه و دانش نویسنده از حوزه‌ای که تولید محتوا می‌کند.
  • محتوا عمومی است یا تخصصی؟ هر چقدر محتوا تخصصی باشد دستمزد بیشتر می‌شود.

فرد می‌تواند با توجه به این موارد دستمزد خود را تعیین کند و به مشتری قیمت ارائه کند. هر چند بنا بر تجربه میزان درآمد شغل تولید محتوا از 3 میلیون تومان شروع می‌شود و تا 15 میلیون تومان هم می‌تواند ارتقا پیدا کند.

مشاهده این مطلب  افزایش بازدید سایت وردپرس

موفقیت در کار تولید محتوا در منزل

یکی از دغدغه‌های مهمی که افراد برای کار تولید محتوا در منزل دارند این است که از کجا پروژه بگیرند و چه مواردی را باید در حین مذاکره با کارفرما باید رعایت کنند. توصیه ما این است که موارد زیر در حین ارتباط با کارفرما رعایت کنید:

  • اصول و اخلاق حرفه‌ای رعایت کنید و مطابق با استانداردهای مورد نیاز کارفرما محتوا را تحویل دهید، فراموش نکنید که بیزینس‌ها مطابق نیاز و شرایط خود استاندارد خاص خود را دارند.
  • در دسترس باشید و به سؤالات کارفرما در سریع‌ترین زمان ممکن جواب دهید.
  • همیشه تمامی جوانب کار مانند تعداد کلمات مورد نیاز در روز، منابع مورد نیاز برای تولید محتوا، شرایط دریافت موضوع و تحویل محتوا، نحوه هماهنگی و … را هماهنگ کنید و بعد شروع به کارکنید.
  • برای خود وب سایت شخصی داشته و نمونه کارهای خود را در آن درج کنید، همچنین در وب سایت ویرگول نیز در مورد تجربیات خود بنویسند.
  • تلاش کنید در یک حوزه پول‌ساز مانند پزشکی، ارزهای دیجیتال، صنایع تخصص مانند خودرو و… نمونه کارهای قوی داشته باشید و حتماً با برندهای این حوزه‌ها همکاری داشته باشید.
  • نوشتن پست مهمان را فراموش نکنید، به یاد داشته باشید برای تداوم کار خود نیاز به بازاریابی برای خود دارید و این کار رایگان و کم‌هزینه‌ترین کاری است که می‌توانید بکنید.

از کجا پروژه تولید محتوا بگیریم؟

حال با تکیه بر این موارد سؤالی که پیش می‌آید از کجا پروژه تولید محتوا داشته باشیم؟ برای گرفتن پروژه و همکاری با کسب‌وکارها چند مرجع اصلی وجود دارد که عمد بازار محتوا به کمک آن‌ها مدیریت می‌شود.

مشاهده این مطلب  ایده‌های تولید محتوا

مواردی که در ادامه معرفی می‌شوند بهترین مرجع برای گرفتن پروژه‌های تولید محتوا محسوب می‌شوند:

  • ارسال رزومه و درخواست همکاری با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ؛
  • بررسی گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی حوزه تولید محتوا برای مشاهده آگهی‌های استخدامی؛
  • بررسی اینستاگرام اینفلوئنسرها و متخصصین حوزه محتوا و درخواست کار و پروژه از آن‌ها؛
  • همکاری با تیم‌های تولید محتوا؛
  • تماس مستقیم با کسب‌وکار و درخواست کار برای تولید محتوا در منزل؛
  • بررسی سایت‌های کاریابی مانند جابینجا، جاب ویژن و…

این موارد عمد آگهی‌ها و فعالیت‌های استخدام تولیدکننده محتوا در منزل را به خود اختصاص داده‌اند و فرد می‌تواند به راحتی پروژه تولید محتوا برای خود داشته باشد.

سخن نهایی

کار تولید محتوا در منزل یکی از شغل‌های جذاب و پرطرف‌دار این روزهای بازار ایران است که هم برای تولیدکنندگان محتوا جذاب است و هم برای مدیران کسب‌وکار صرفه اقتصادی و زمانی دارد. این شغل به دلیل عدم نیاز به سرمایه، تجهیزات سنگین به راحتی امکان شروع فعالیت برای فرد را فراهم می‌کند.

به همین خاطر در این مطلب موارد مهمی مانند مهارت‌ها، امکانات و شرایطی را که برای شروع کار لازم است مرور کردیم و در مورد نحوه موفقیت در این حوزه، چگونگی گرفتن پروژه و درآمد این کار نکات کاربردی را مطرح کردیم.

تلاش ما در این مطلب این بود که علاقه‌مندان به تولید محتوا بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن برای کار تولید محتوا در منزل آمادگی اولیه را پیدا و بتوانند شروع به فعالیت کنند.

اگر می‌خواهید با تیم کاری و دارای پروژه‌های موفق کارکنید از طریق بخش تماس با ما ارتباط خود را ما شروع کنید، در صورت هم که سؤال یا ابهام خاصی دارید در بخش نظرات منتظر سؤالات شما هستیم تا کارشناسان خدمات سئو یاسئومی به آن پاسخ دهند.

مشاهده این مطلب  تولید محتوا ویدیویی
جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

افزایش بازدید سایت وردپرس
افزایش بازدید سایت وردپرس
در دنیای امروزی، وجود یک وب ‌سایت پویا و جذاب برای هر کسب و کار ضروری است. بازدید سایت وردپرس از اهمیت...
شاخص
خدمات تولید محتوای ویدیویی
خدمات تولید محتوای ویدیویی این روزها با توجه به راه‌های مختلف کسب درآمد از شبکه‌های مجازی، طرفداران زیادی...
کلاس تولید محتوا مشهد
کلاس تولید محتوا مشهد
کلاس تولید محتوا یکی از موارد مهم در حوزه آموزش و توسعه مهارت‌های نوشتاری و خلاقیت است و مشهد به عنوان...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت
افزایش بازدید گوگل
امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
تاثیر محتوا در سئو سایت
تاثیر تولید محتوا یونیک در سئو
از تاثیر محتوا بر سئو به چه میزان اطلاع دارید؟ چگونه محتوا می‌تواند به بهبود رتبه وب سایت شما کمک کند؟...
افزایش رتبه سایت در گوگل
چگونه سئو سایت وردپرسی خود را بالا ببریم؟ | بهبود سئو سایت وردپرس برای افزایش ورودی از گوگل
بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070