تاثیر لینک نوفالو در سئو وب سایت چیست؟

تاثیر لینک نوفالو در سئو

نمی‌دانید استراتژی لینک سازی خارجی سایت خود را باید چگونه طراحی کنید؟ گاهی اوقات با یک اشتباه نمره شما صفر نمی‌شود، بلکه یک صفر دو گوش دریافت خواهید کرد به ویژه اگر آن اشتباه در لینک سازی خارجی سایت شما باشد. در این مقاله از وب سایت جواد یاسمی قصد داریم در رابطه با تاثیر لینک نوفالو در سئو سایت موضوعاتی را بیان کنیم. اگر به تازگی قصد یادگیری سئو مبتدی را داشته باشید احتمالا سوالاتی زیادی در رابطه با استراتژی لینک سازی و همچنین انواع لینک‌ ها برایتان به وجود آمده باشد. با من همراه باشید تا کمی در این رابطه بیشتر بدانید.

گوگل فاکتورهای زیادی برای ارزش دادن به یک وب سایت یا یک صفحه دارد، که قبلا در مقاله‌ای با عنوان چک لیست سئو سایت به بررسی این 200 پارامتر مورد نظر گوگل پرداخته‌ایم. پس از هر آپدیت می‌توانیم شاهد این باشیم که این موارد به نحوی دست خوش تغییراتی می‌شوند و گاهی از ارزش و اعتبار برخی از آن‌ها کاسته می‌شود. اما تا کنون لینک توانسته است ارزش و اعتبار خود را به خوبی در میان این 200 فاکتور نگه دارد. قبل از هر موردی نیاز است در رابطه با فالو یا نوفالو بودن لینک‌ها بدانید.

لینک فالو چیست؟ لینک نوفالو چیست؟

لینک‌ها از نظر گوگل دارای انواعی هستند که در رابطه با آن به طور کامل در مقاله انواع لینک‌ها صحبت کردیم که پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

اما 2 مورد از مهم‌ترین انواع لینک‌ها را می‌توان لینک‌های فالو و لینک‌های نوفالو در نظر گرفت.

لینک فالو (Follow): به لینکی گفته می‌شود که بخشی از ارزش یا همان عصاره صفحه سایت را به سایت مقصد (لینک شده) انتقال می‌دهد. در حالت عادی تمام لینک‌ها فالو هستید و نیازی نیست برای فالو کردن لینکی عمل خاصی از جانب ما انجام شود.

نحوه تعریف لینک فالو هم به این صورت است.

<a href=”http://www.websiteexample.com”>Example</a>

لینک نوفالو (Nofollow): لینک‌هایی هستند که ارزش یا همان عصاره‌ای از صفحه را به سایت مقصد (لینک شده) انتقال نمی‌دهند. برای نوفالو کردن لینک نیاز است که عملی انجام دهیم.

<a href=”http://www.websiteexample.com” rel=”nofollow”>Example</a>

همان طور که مشخص است این دو لینک در یک مورد با هم تفاوت دارند. و آن هم  rel=”nofollow”    است.

زمانی که ما از لینک نوفالو استفاده می‌کنیم به گوگل این اطلاع را می‌دهیم که ارزشی را از صفحه ما به صفحه لینک داده شده انتقال نده.

اما سوال اصلی آن است که چرا ما باید ارزشی را به صفحه دیگران انتقال ندهیم؟

در چه مواردی لینک خود را نوفالو کنیم؟

در فرآیند سئو این را به خاطر داشته باشید که هر عملی که شما را از حالت طبیعی خارج سازد باعث می‌شود که حساسیت گوگل روی وب سایت شما بالا رفته و احتمال جریمه یا مشکوک شدن گوگل به وب سایت شما وجود خواهد داشت.

در حالت کلی ما زمانی از لینک نوفالو استفاده می‌کنیم که

سایت لینک شده کیفیت بالایی نداشته باشد

مشخص است که اگر وب سایتی که ما به هر دلیلی اقدام به لینک دادن به آن کرده‌ایم از ارزش و اعتبار کمی برخوردار است باید از دادن لینک فالو به آن خودداری کنیم. پس در این شرایط لینک را نوفالو می‌کنیم. تشخیص این که یک وب سایت کیفیت بالایی نداره کار زیاد سختی نیست و می‌توان به راحتی با استفاده از نگاه کردن به کیفیت محتوا و همچنین ساختار کلی سایت و به ویژه طراحی سایت قابل تشخیص است.

سایتی که در صفحه گوگل مشاهده نشده است (رتبه ندارد)

وب سایتی که نتوانسته است در گوگل برای خود جایگاهی به دست آوردن لایق آن نخواهد بود که لینک فالو از وب سایت ما دریافت کند به همین منظور حتما برای وب سایت‌هایی که رتبه‌ای در صفحه گوگل ندارند از رل نوفالو استفاده کنید. از خاطر نبرید که شما با دادن لینک فالو به هر وب سایت در حال تقسیم کردن ارزش صفحه لینک داده شده به صفحه مقصد هستید؛ اگر این وب سایت نتوانسته برای خود کاری کند، شما نیز قدم خیری برایش برندارد!

وب سایت یا صفحاتی که با موضوع کاری شما ارتباطی ندارند

اگر به هر دلیل مجبور به لینک دادن به وب سایت‌های غیر مرتبط هستید نیاز است که این لینک‌ها از نوع نوفالو باشند. گوگل به صورت کاملا واضح و مشخص توضیح داده است که لینک‌هایی که وب سایت‌های هم موضوع به یکدیگر می‌دهند از نظرش دارای جایگاه و ارزش بالایی است پس اگر وب سایت با سایت شما هم موضوع نیست حتما لینک داده شده را نوفالو قرار دهید.

سایت‌های اسپم و یا سایت‌های رقیب

اصولا شما نباید به سایت‌های اسپم و یا سایت‌های رقیب لینک بدهید؛ اما اگر به هر دلیلی نیاز داشتید که به این گونه از وب سایت‌ها لینک بدهید حتما لینک را از نوع نوفالو قرار دهید تا ارزشی از صفحه شما به صفحه لینک داده شده انتقال داده نشود. اگر این عمل را به ویژه برای سایت‌هایی که فعالیت اسپم دارند انجام ندهید با مشکلات متعددی رو به رو خواهید شد که آینده وب سایت شما را به خطر خواهد انداخت.

آنچه در این مقاله به آن پرداختیم

در این مقاله به حالت مشاوره‌ ای سئو و لینک سازی را برایتان تشریح کردیم. گفتیم که لینک‌های دو نوع مهم دارند که در نوع فالو آن باعث می‌شود ارزش و اعتباری به صفحه لینک داده شده انتقال داده شود و در نوع نوفالو از انتقال این ارزش جلوگیری می‌کنیم. شما باید با توجه به استراتژی و همچنین موارد مطرح شده در این مقاله بتوانید به خوبی تفاوت این دو را درک کنید و همچنین در لینک سازی‌های خود از این دو نوع لینک سازی استفاده کافی را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *