سئو، سایت، محتوا، مدیا، گوگل و ... 6070-699-0937

آموزش تولید محتوا با موبایل

امروزه تولید محتوا با گوشی یکی از فعالیت‌های روزمره تولیدکنندگان محتوا شده است. با پیشرفت موبایل‌ها و اضافه شدن اپلیکیشن‌های کاربردی به مارکت‌های اندروید و آیفون، قابلیت‌های تولید محتوا با موبایل بیش از پیش شده و برای کسانی که سیستم یا لپ‌تاپ ندارند و می‌خواهند در زمان کم محتوای با کیفیت تولید کنند خبر خوبی به شمار می‌رود. تولید محتوا با گوشی علاوه بر این که برای کسب‌وکار یک گزینه کاربردی به شمار می‌رود، برای علاقه‌مندان به این حوزه هم مزیت خوبی دارد و می‌توانند به راحتی درآمد قابل توجهی به دست بیاورند.
آنچه در این مقاله می خوانید:

بیراه نیست اگر ادعا کنیم امروزه گوشی‌های موبایل به یک استودیو جیبی تبدیل شده‌اند و از عکاسی و تصویربرداری تا ادیت و توزیع محتوا را می‌توانند به راحتی انجام دهند.

به کمک همین گوشی‌هایی که در دست دارید می‌توانید انواع محتوای صوتی، تصویری و حتی متنی را تولید و از آن کسب درآمد کنید. یا اگر کسب‌وکار هستید و هنوز نمی‌توانید هزینه سنگین بابت تجهیزات و نیروی تخصصی بپردازید تولید محتوا با گوشی برای شما یک راه حل ارزان و با کیفیت است.

در این مطلب به تفصیل به موضوع تولید محتوا با گوشی می‌پردازیم و تمامی موارد مهمی که باید بدانید را مورد بررسی قرار می‌دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تولید محتوا با گوشی به چه معناست؟

استفاده از امکانات و ظرفیت‌های اسمارت‌فون یا همان گوشی موبایل برای تولید، ویرایش و توزیع محتوا را تولید محتوا با موبایل گویند.

امروزه گوشی‌های موبایل این قابلیت را دارند که فرایند تصویری و صدابرداری، ادیت ویدئو یا تصاویر و…. را به راحتی انجام دهند و برای مقاصد تجاری استفاده شوند. در حال حاضر برای وبلاگ، شبکه اجتماعی اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و لینکدین می‌توان به کمک گوشی موبایل تولید محتوا کرد.

معایب و مزایا تولید محتوا با گوشی

تولید محتوا به کمک گوشی‌های موبایل مزایای و معایب متعددی دارد و افراد یا کسب‌وکارها می‌توانند با توجه به شرایط خود از این روش کاربردی تولید محتوا استفاده کنند.

از جمله مزایای مهم برای تولید محتوا با گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نیاز به تجهیزات سنگین و هزینه بر ندارد.
  • کارکردن و آموزش دادن آن راحت و سریع است.
  • در شرایط و موقعیت‌های مختلف امکان استفاده از آن وجود دارد.
  • به نسبت تجهیزات دیگر حمل‌ونقل آن آسان و به راحتی به دکورهای مختلف قابل‌جابه‌جایی است.
  • برای تولید محتوا به زمان کمتری نیاز است.
مشاهده این مطلب  سفارش تولید محتوا انگلیسی | قیمت محتوای انگلیسی | تولیدکننده محتوا english

اما در کنار این مزایا، معایب خاص خود را دارد که باعث می‌شود برای هر پروژه و محتوایی مناسب نباشد. از جمله معایب تولید محتوا با گوشی این است که:

  1. کیفیت و وضوح آن برای پروژه‌های بزرگ و محتواهای کلیدی به نسبت تجهیزات حرفه‌ای کمتر است.
  2. قابلیت‌ها و امکانات کمتری دارد و نمی‌توان انتظارات متفاوتی از ابزارهای موبایل داشت.

توجه به معایب و مزایای هر ابزار و روش تولید محتوا در انتخاب و استفاده از آن اهمیت دارد.

چه مدل محتوایی با گوشی درست می‌شود؟

به کمک گوشی موبایل و نرم‌افزارهای آن می‌توان مدل‌های خاصی از محتوا را به خوبی خلق کرد و برای مخاطبان خود منتشر کرد.

تهیه استوری‌های داستان محور، محتوای پست و ریلز اینستاگرام، پوشش دادن اتفاقات روز، ادیت ساده محتوا و درست کردن کاور برای آن بخشی از محتواهایی است که به کمک موبایل می‌توان آن را درست کرد.

به یاد داشته باشید تولید محتوا با گوشی برای حالتی که سرعت از کیفیت اولویت دارد و اهمیت محتوا در لایه اصلی بیزینس نیست کارایی بیشتری دارد.

نکاتی در باب تولید محتوا با گوشی

اگر می‌خواهید وارد فرایند تولید محتوا با گوشی شوید و از این حیطه کسب درآمد کنید، بهتر است چند نکته در این مورد بدانید:

  • گوشی موبایل بهتر است از متوسط بازار مقداری بهتر و بالاتر باشد، پشتیبانی از اپلیکیشن‌ها مختلف، داشتن فضای کافی، برخورداری از امکانات کافی و کیفیت دوربین جلو و عقب بسیار مهم است.
  • طبیعتاً بنا بر بررسی‌های صورت گرفته آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ اولترا اس 21 بهترین گوشی برای تولید محتوا در بازار به شمار می‌روند.
  • در کنار گوشی موبایل بهتر است از تجهیزات مکمل مانند پایه گوشی موبایل، میکروفون مناسب و رینگ لایت به کیفیت بالای محتوای تولید شده کمک می‌کند.
  • بسیار از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای گوشی موبایل که در ادامه معرفی می‌شوند، نیاز به لایسنس و پرداخت دلاری دارند. این مسئله برای کاربران ایرانی که نمی‌توانند پرداخت دلاری انجام دهند یا تحریم هستند، مشکل جدی به‌حساب می‌آید. برای رفع این مشکل به جای دانلود از اپ استورها بهتر است از سایت‌های ایرانی نسخه کرک شده آن دانلود شود.
  • در انتها باید بدانید، تنظیم زاویه دوربین، قاب، پشت صحنه و سناریو محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است و باید با دانش قبلی نسبت به انجام آن اقدام کرد.
مشاهده این مطلب  خدمات ترجمر در حوزه ترجمه در مشهد

بهترین اپلیکیشن‌های تولید محتوا با گوشی

برای تولید محتوا با گوشی نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام برای کارکرد خاص و مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از این ابزارها برای ادیت ویدئو، ویرایش صدا، طراحی تصاویر و کاورها و… استفاده می‌شود که در ادامه بهترین اپلیکیشن‌های موبایل را معرفی می‌کنیم.

نرم‌افزار کانوا برای ادیت تصاویر

این اپلیکیشن که نسخه تحت وب هم دارد، برای تهیه تصاویر گرافیکی و درست کردن قالب‌های سریع و با کیفیت مناسب است. اپلیکیشن کانوا جزو پرمخاطب‌ترین برنامه‌های گرافیکی است که نسخه رایگان و پولی دارد. تهیه پست، استوری، کاور ویدئوها از جمله محتواهایی است که با اپلیکیشن می‌توان درست کرد.

این اپلیکیشن نسخه اندروید و آیفون دارد. با اینکه نسخه رایگان آن تقریباً کامل است؛ اما برای دسترسی کامل به ابزارها و قالب‌ها باید اقدام به خرید اشتراک کرد.

اپلیکیشن قدرتمند اینشات

یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن‌های ادیت ویدئو در حاضر اینشات است که محبوبیت جهانی دارد. این اپلیکیشن دارای نسخه رایگان و پولی بوده و به خاطر داستان تحریم‌ها و پرداخت دلار بهتر است از نسخه کرک شده آن استفاده کنید. چرا که در غیر این صورت در فایل خروجی واترمارک inshot نیز به خروجی نهایی اضافه می شود.

ادیت صدا و ویدئو، درج واترمارک، کات کردن ویدئو، استفاده از افکت‌ها و… از جمله امکاناتی است که در این اپلیکیشن می‌توانید پیدا کنید.

کاین مستر و تولید محتوا با گوشی

یکی از قوی‌ترین اپلیکیشن‌هایی که برای ادیت ویدئو، درج زیرنویس برای ویدئوها، درج کاور و… مناسب است همین اپلیکیشن کاین مستر است و به راحتی کاربران می‌توانند ادیت محتوا را با این نرم‌افزار یاد بگیرند.

مشاهده این مطلب  تاثیر علائم نگارشی در سئو

این نسخه دارای ورژن رایگان و پولی است و طبیعتا همانند اینشات نیاز است از نسخه کرک شده آن استفاده کنید تا تمامی امکانات آن برای شما در دسترس قرار گیرد.

گرامرلی ابزاری محتوای متنی

اگر تولید محتوای انگلیسی انجام می‌دهید، رعایت دستور نگارش و قواعد زبان انگلیسی از جمله موارد مهمی است که باید رعایت کنید. این ابزار اشتباهات قواعدی و دستور زبانی را پیدا می‌کند و جایگزین مناسب را پیشنهاد می‌دهد.

ضبط و ادیت صدا با Lexis Audio

یکی از بخش‌های مهم تولید محتوا با گوشی بخش صدای ویدئو یا پادکست است. اگر محتوای شما از صدای با کیفیت و استاندارد برخوردار نباشد نمی‌توان اقبال کاربر را به دست بیاورد.

نرم‌افزار Lexis Audio برای ضبط و ادیت صدا گزینه مناسبی است. به کمک این اپلیکیشن نویز و صداهای مزاحم حذف می‌شود با کمک پلیر داخلی می‌توانید خروجی کار خود را داخل اپ گوش کنید. همچنین حجم فایل را می‌توانید کاهش دهید.

BeFunky Graphic Designer دستیار گرافیکی

اگر برای کارهای گرافیکی مانند تغییر سایز عکس، نوشتن محتوا، تبدیل فرمت و … نیاز به ابزار سریع و کارکشته دارید، BeFunky Graphic Designer یک ابزار تمام‌عیار و حرفه‌ای است که نسخه رایگان و پولی دارد.

این اپلیکیشن نسخه تحت وب، اندروید و آیفون دارد و به راحتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای فتوشاپ باشد. همچنین به کمک این برنامه تولید می‌توان محتوا با گوشی را سریع و با کیفیت انجام داد.

Lumen5 ابزار تبدیل متن به ویدئو

این اپلیکیشن که نسخه ios آن در دسترس است به کمک هوش مصنوع متن تولید شده شما را به ویدئو تبدیل می‌کند. این سبک محتواها برای استوری مناسب هستند.

مشاهده این مطلب  تولید محتوا ویدیویی

برای تولید محتوا با گوشی نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد و با یک سرچ ساده در گوگل‌پلی می‌توان صدها هزار اپلیکیشن برای تولید محتوا پیدا کرد. در این مطلب تلاش شد چند اپلیکیشن متفاوت و کاملاً کاربردی را معرفی کنیم.

سخن نهایی

تولید محتوا با موبایل یکی از مدل‌های قوی تولید محتوا است که برای وب سایت و شبکه‌های اجتماعی قابل استفاده است. این مدل تولید محتوا مزایا و معایب خاص خود را دارد که در این مطلب به صورت خلاصه و کاربردی مورد بررسی قرار گرفت.

برای تولید محتوای با کیفیت به وسیله موبایل علاوه بر استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی باید موارد و نکات مختلفی را مد نظر قرار داد تا نتیجه درست حاصل شود.

در صورتی که در مورد تولید محتوا با گوشی سؤال یا ابهام خاصی دارید، می‌توانید از طریق نظرات زیر همین مطلب با ما در ارتباط باشید.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

افزایش بازدید سایت وردپرس
افزایش بازدید سایت وردپرس
در دنیای امروزی، وجود یک وب ‌سایت پویا و جذاب برای هر کسب و کار ضروری است. بازدید سایت وردپرس از اهمیت...
شاخص
خدمات تولید محتوای ویدیویی
خدمات تولید محتوای ویدیویی این روزها با توجه به راه‌های مختلف کسب درآمد از شبکه‌های مجازی، طرفداران زیادی...
کلاس تولید محتوا مشهد
کلاس تولید محتوا مشهد
کلاس تولید محتوا یکی از موارد مهم در حوزه آموزش و توسعه مهارت‌های نوشتاری و خلاقیت است و مشهد به عنوان...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت
افزایش بازدید گوگل
امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
تاثیر محتوا در سئو سایت
تاثیر تولید محتوا یونیک در سئو
از تاثیر محتوا بر سئو به چه میزان اطلاع دارید؟ چگونه محتوا می‌تواند به بهبود رتبه وب سایت شما کمک کند؟...
افزایش رتبه سایت در گوگل
چگونه سئو سایت وردپرسی خود را بالا ببریم؟ | بهبود سئو سایت وردپرس برای افزایش ورودی از گوگل
بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070