سئو، طراحی سایت، محتوا، مدیا و مدیریت پروژه با یاسئومی

آموزش اصول سئو

آنالیز سایت معماری

آنالیز وبسایت های حوزه معماری چگونه انجام می شود؟

سایت‌ها تنها ویژگی که دارند تولید محتوا نیست. می‌توانند به شما نشان دهند که چه میزان توانسته‌اید مخاطبان خود را ثابت نگه داشته یا مخاطبان جدید اضافه کنید. اگر شما هم طراح و معمار هستید و تمایل دارید میزان موفقیت خود را بررسی کنید، آنالیز سایت معماری می‌تواند یک از راه‌هایی باشد که این اطلاعات […]

آموزش صفر تا صد سئو رایگان

آموزش صفر تا صد سئو رایگان

در دنیای امروزی داشتن یک وب‌ سایت رسمی برای هر کسب و کار ضروری است، اما مهمترین مسئله پس از ایجاد یک وب‌سایت، دیده شدن آن توسط مخاطبان است. اینجاست که بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا به اختصار سئو به کمک می‌آید. آموزش صفر تا صد سئو رایگان  در مجموعه یاسئومی به شما کمک می‌کند تا […]

بررسی بک لینک سایت

بررسی بک لینک سایت

بررسی بک لینک سایت به دلایل متعددی انجام می‌شود. از جمله آنها می‌توان به سنجش کیفیت و کمیت بک لینک‌ها، بررسی بک لینک‌های رقبا و ایده گرفتن از آن، پایش عملکرد، بهبود سئوی سایت و جلوگیری از جریمه‌های گوگل اشاره کرد. برای بررسی بک لینک‌های سایت می‌توان از ابزارهای مختلف استفاده کرد. در واقع، بهترین […]

پاك كردن سابقه جستجو گوشی

پاك كردن سابقه جستجو گوشی

پاك كردن سابقه جستجو گوشی می‌تواند به دلایل مختلف شامل حفظ حریم خصوصی، بهبود عملکرد، امنیت، افزایش فضای ذخیره سازی و … انجام شود. به هر دلیلی که بخواهید سابقه جستجو را روی گوشی خود پاک کنید، باید یک سری مراحل مشخص را دنبال کنید. این مراحل برای گوشی‌های اندرویدی و IOS و هم‌چنین برندهای […]

بررسی سرعت سرور

بررسی سرعت سرور

بررسی سرعت سرور سایت می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف انجام شود. از جمله این ابزار می‌توان به ابزار آنلاین متعددی مانند GTmetrix و Pingdom یا ابزار PageSpeed Insights اشاره کرد. گزارش‌های ابزار گوگل شامل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس نیز می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد سرعت بارگذاری صفحات سایت شما در مناطق مختلف جهان […]

بررسی وضعیت سایت در گوگل

بررسی وضعیت سایت در گوگل

بررسی وضعیت سایت در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به شما کمک می‌کند تا مشکلات سایت خود را شناسایی و برای رفع آنها اقدام کنید. در نتیجه، سئوی سایت شما ارتقا پیدا می‌کند، ترافیک سایت افزایش یافته و رتبه سایت شما در نتایج جستجو گوگل بهبود می‌یابد. بررسی وضعیت سایت در گوگل […]

افزایش بازدید وبلاگ

آموزش راه های افزایش بازدید وبلاگ

وبلاگ‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سایت محسوب می‌شوند که وظایف بسیار مهمی بر عهده دارند. در واقع این وبلاگ‌ها هستند که هم می‌توانند رتبه سایت شما را افزایش دهند و هم مخاطبان زیادی را برای سایت جذب کنند. به همین دلیل می‌توان گفت افزایش بازدید وبلاگ مهم‌ترین اقدامی است که برای سایت خود انجام […]

افزایش بازدید سایت وردپرس

افزایش بازدید سایت وردپرس

در دنیای امروزی، وجود یک وب ‌سایت پویا و جذاب برای هر کسب و کار ضروری است. بازدید سایت وردپرس از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا این سیستم مدیریت محتوا (CMS) یکی از محبوب ‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای ساخت وب‌ سایت است. در این مقاله، به بررسی راه‌ های افزایش بازدید سایت وردپرس خواهیم پرداخت. […]

آموزش سئو محصولات در وردپرس

آموزش سئو محصولات در وردپرس

اگر تصمیم دارید محصولات خود را در سایت وردپرسی خود وارد کنید بهترین کار این است که بدانید چه اقداماتی باید انجام دهید و چگونه محصولات را در سایت وارد کنید. ما در این مقاله نکاتی را در زمینه آموزش سئو محصولات در وردپرس معرفی کرده‌ایم که امیدواریم بتوانید از آن بهره ببرید. با این […]

آموزش ساخت جیمیل

آموزش ساخت جیمیل

همه‌ی ما با جیمیل آشنا هستیم، این سرویس ایمیل پر طرفداری که توسط گوگل ارائه می ‌شود. اما برای برخی افراد، ساخت حساب جدید در جیمیل ممکن است چالشی به نظر برسد. در این آموزش ساخت جیمیل، به شما گام ‌های کامل برای ساخت یک حساب جیمیل را به زبان‌ های ساده آموزش می ‌دهیم. […]

بهینه ‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

پیش نیاز یادگیری سئو (ناگفته هایی در مورد یادگیری SEO)

در دنیای امروز، بازاریابی آنلاین و بهبود رتبه ‌بندی وب سایت‌ ها در موتورهای جستجو بسیار مهم شده است. برای دستیابی به بهبود رتبه سئو سایت و جذب ترافیک بالا، به یکی از مهم ترین مفاهیم مرتبط با بازاریابی دیجیتال، یعنی بهینه ‌سازی موتورهای جستجو (SEO) نیاز دارید. اما قبل از ورود به دنیای سئو، […]

SEO_optimization

سئوکار کیست؟

امروز قصد داریم در رابطه با یکی از مشاغل پر درآمد در دنیای وب صحبت کنیم و بفهمیم یک سئو کار کیست و چه وظایفی دارد؟ در حال حاضر سئو و بهینه سازی وب سایت، یکی از مسائل و معضلات روز دنیا می باشد که در سرتاسر جهان، مدیران مشاغل با وب سایت های مشابه […]

Dwell time چیست

Dwell time چیست و چرا باید به آن در سئو توجه داشته باشیم؟

Dwell time چیست و چه تاثیری در کسب جایگاه در گوگل دارد؟ گوگل پارامترهای زیادی برای ارزش دادن به یک صفحه دارد، 200 مورد از این پارامترها که گوگل رسما تایید کرده است را می‌توانید در مقاله 200 پارامتر تاثیر گذار در گوگل بخوانید. اما علاوه بر این پارامترها، ما با مواردی رو به رو […]

نرخ کلیک چیست؟ (راز موفقیت در افزایش CTR)

نرخ کلیک چیست؟ نرخ کلیک یا CTR (Click-Through Rate) به میزان کلیک بر روی یک لینک یا آگهی در مقایسه با تعداد نمایش آن در نتایج موتورهای جستجو (SERP) محاسبه می شود. اگر بخواهیم این مورد را در فاز ریاضی بررسی کنیم یعنی، CTR برابر است با تعداد کلیک‌ ها تقسیم بر تعداد نمایش یا همان ایمپرشن (Impression)‌، و نتیجه آن به صورت درصدی بیان می‌ گردد. مثلاً، اگر یک محتوا در رتبه بندی گوگل به 1000 نمایش رسیده و 50 کلیک دریافت کرده باشد، CTR آن برابر با ٪5 است. از این رو اگر می خواهید تکنیک های کاربردی برای افزایش کلیک سایت خود بدانید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

معرفی گوگل از ابتدا تا اکنون

گوگل یک مجموعه بسیار بزرگ و متنوعی است که کاربران بسیار زیادی دارد. با توجه به معرفی گوگل از ابتدا تا الان می‌توان گفت تقریبا تمامی مردمان جهان روزانه اطلاعات زیادی را در این برنامه جستجو می‌کنند. علاوه بر این ارائه خدمات گوناگون در گوگل باعث شده تا این رسانه طرفداران زیادی داشته باشد. در ادامه به بررسی تاریخچه گوگل از ابتدای تاسیس تا به امروز توجه کنید.

اصطلاحات تخصصی سئو

یکی از ضروری ترین بخش ها که هر سئو کاری مستلزم دانستن آن هستش، مطلع بودن از اصطلاحات تخصصی سئو است. بر حسب تجربه، یکی از بزرگترین نگرانی هایی که سئو کاران تازه کار و حتی حرفه ای با آن دست و پنجه نرم می کنند و از نگران اند، آشنا نبود با اصطلاحات رایجی است که در سئو به کار می رود و ممکن است فرد در جمع یا دورهمی آن را بشنود ولی متوجه آن یا کارکرد آن در سئو نشود.

آموزش اچرف Ahrefs (قدم به قدم)

آیا در تلاش برای بهبود رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجو و دید کلی آنلاین خود هستید؟ اچرف (به انگلیسی: Ahrefs) یک ابزار سئو قدرتمند است که می تواند به ارتقای تلاش های بازاریابی دیجیتال شما به سطح بعدی کمک کند. Ahrefs با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جامع برای تحقیق کلمات کلیدی، لینک‌سازی و تجزیه و تحلیل رقبا، به سرعت به منبعی برای کسب‌وکارهایی تبدیل می‌شود که به دنبال افزایش حضور آنلاین خود هستند. در این آموزش گام به گام، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از Ahrefs نهایت استفاده را ببرید تا بتوانید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید و در دنیای همیشه رقابتی سئو به موفقیت بیشتری دست یابید.

الگوریتم کبوتر گوگل (Google Pigeon Algorithm)

الگوریتم کبوتر گوگل یکی از به‌روزرسانی‌های بزرگ گوگل بود که گامی بزرگ در بهبود تجربه کاربری تلقی می‌شود. این الگوریتم در نتایج جست‌وجو تغییرات زیادی اعمال کرد و لوکیشن کاربر به همراه کسب‌وکارهای محلی مورد هدف قرار گرفتند. در الگوریتم کبوتر، موقعیت کاربر به لحاظ مکانی و جغرافیایی در شکل‌گیری نتایج گوگل تأثیرگذار است و تلاش می‌کند نزدیک‌ترین نتیجه ممکن را به کاربر نشان دهد. با این تفاسیر می‌دانید الگوریتم کبوتر گوگل بر روی سئو محلی تأثیر می‌گذارد و جست‌وجوی محلی را به سمت بهینه بودن می‌برد.

پشتیبانی سئو

سئو و بهینه سازی جهت افزایش دیده شدن و رشد کسب و کار انجام می‌شود. با افزایش تعداد مخاطبین هدف و کاربران، کسب و کار شما نیز رونق می‌گیرد. اما افزایش بازدید یا نرخ تبدیل، انتهای ماجرا نیست. اگر با تاسیس سایت قصد ارتقا کسب و کار خود را کرده‌اید، نباید پس از رسیدن به چنین اهدافی، دست از تلاش بردارید؛ چرا که یکی از مهم‌ترین چالش‌های کسب و کارهای بزرگ، پشتیبانی و نگهداری از پلتفرم است. در صورتی که پلتفرم شما دچار صدمه و خرابی شود، احتمال از دست رفتن کاربران و حتی اعتبار، دور از انتظار نیست.

الگوریتم گوگل دنس (Google Dance)

الگوریتم گوگل دنس (Google Dance) یا رقص گوگل یکی از تأثیرگذارترین الگوریتم‌های گوگل در رتبه‌بندی نتایج گوگل است و به وب‌سایت‌ها فرصت می‌دهد در مدت زمان محدود عادلانه با رقبای برتر حوزه کاری خود رقابت کنند. گاهی پیش می‌آید با انتشار یک صفحه در مدت‌زمان محدود سایت به نتایج برتر می‌آید و از ترافیک گوگل بهره‌مند می‌شود، این کار با هدف ارزیابی جایگاه واقعی و تشخیص میزان رضایت کاربران از محتوا صورت می‌گیرد

الگوریتم کافئین

تاکنون شده سایت خود را به لحاظ محتوایی یا تکنیکال آپدیت کنید و بعد از چند روز این تغییرات در نتایج گوگل خود را نشان داده باشد؟ گوگل از کجا می‌داند به یک مطلب سایت آپدیت شده و ویدئو یا متن اضافه شده؟ پاسخ به همین الگوریتم کافئین برمی‌گردد. الگوریتم کافئین یکی از الگوریتم‌های مهم گوگل است که برای درک بهتر گوگل و نحوه ایندکس مقالات می‌تواند مفید باشد. اساساً باید بدانید به‌عنوان یک متخصص سئو باید با عملکرد و ماهیت الگوریتم‌ها آشنا باشید تا بتوانید استراتژی سئو خود را درست و اصولی پیاده‌سازی کنید. این الگوریتم یکی از این الگوریتم‌ها است که برای سئو کارها و کسب رتبه مناسب در گوگل اهمیت زیادی دارد. از سال 2009 که این الگوریتم منتشر شد در فرایند ایندکس شدن صفحات سایت‌ها تحول عظیمی رخ داد.

الگوریتم برت (‌BERT)

حتی با یک بار جستجو در سیستم جستجوی گوگل می‌توان به خوبی متوجه شد که چه فرآیند پیچیده و البته کارآمدی در پس زمینه روند جستجوها قرار دارد. گوگل همواره الگوریتم‌هایی را در راستای بهینه‌سازی فرآیند جستجو معرفی کرده است تا کاربران به راحتی و در کمترین زمان ممکن بتوانند به نتایج مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. یکی از این روش‌ها، الگوریتم برت است. الگوریتم BERT گوگل در سال 2019 به شکل رسمی وارد سیستم جستجوی گوگل شده و در آن زمان توجهات را به خود جلب کرد. این الگوریتم 10% از جستجوهای انجام شده در گوگل را تحت تأثیر قرار می‌دهد که در مقایسه با میلیون‌ها جستجوی روزانه توسط کاربران، رقم قابل ملاحظه‌ای است. در ادامه این مطلب بیشتر درباره الگوریتم برت BERT و نحوه عملکرد آن توضیح داده و می‌بینیم که دلیل اهمیت آن چیست.

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا Panda یکی از الگوریتم‌های کلیدی موتور جست‌وجوی گوگل است که در نتایج گوگل و رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها نقش کلیدی و مهمی ایفا می‌کند. آشنایی و شناخت کامل الگوریتم پاندا و سایر الگوریتم‌ها علاوه بر موفقیت در سئو بر روی فروش هم اثرگذار است. الگوریتم پاندا بر خلاف الگوریتم کافئین وب‌سایت‌های متخلف را جریمه می‌کند و عواقب مالی و زمانی را برای مدیران سایت‌ها به وجود می‌آورد. به همین خاطر باید با احتیاط و شناخت از الگوریتم‌ها اقدام کرد. الگوریتم پاندا زمانی توسط گوگل رونمایی شد که محتوای بی‌کیفیت و آزار دهنده رو به افزایش بود و کاربران نسبت به محتوای ضعیف آزاده خاطر بودند. گوگل با انتشار الگوریتم پاندا نشان داد برای محتوای باکیفیت اهمیت قائل می‌شود و وب‌سایت‌هایی که محتوای بی‌کیفیت دارند جایی در نتایج برتر گوگل ندارند.

الگوریتم پنگوئن (Penguin algorithm google)

پنگوئن گوگل یک آپدیت الگوریتم است که در سال 2012 معرفی شد. الگوریتم پنگوئن آمد تا اسپم را در وب کنترل و کاهش دهد. سایت هایی که با قوانین وبمستر گوگل همراه نبودند و از تکنیک ها کلاه سیاه یا همان black hat techniques استفاده می کردند را الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه یا پنالتی می کند. سایت شما تا به حال جریمه شده است؟ تا به حال بکلینک انبوه خریده اید؟ بکلینک های زیادی که در سایت های مختلف به اسم افزایش قدرت و افزایش ترافیک فروخته می شود، آیا اثری مثل سال های قبل از پنگوئن دارند؟

آموزش افزایش بازدید سایت وردپرس

آموزش افزایش بازدید سایت وردپرس، اولین قدم در ارتقا و رشد تعداد کاربران وب‌سایت است. مدیران و وبمسترها باید بدانند از چه روش‌هایی می‌توانند تعداد کاربران وب‌سایت خود را افزایش دهند. این مسئله به صورت بنیادی و کلیدی بر روی فروش و رشد کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد و در فرایند رقابت با رقبا از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید در ظاهر مسئله، افزایش بازدید سایت وردپرسی راحت باشد؛ اما رقابت شدید رقبا، منابع مالی و دانش تخصصی به صورت پیچیده و تخصصی اهمیت دارند.

الگوریتم مرغ مگس خوار (Google Hummingbird)

الگوریتم مرغ مگس خوار Google Hummingbird که گوگل  هیچ موقع به صورت کامل نگفته است دقیقا چه بوده است، یک تغییر اساسی برای بهتر کردن نتایج سرچ ها (جستجوی کاربران در سرپ) در دستگاه موبایل بوده است. سرعت و دقت بالای درک الگوریتم هوش مصنوعی هامینگ برد (Hummingbird) به همراه معنایی (Semantic) بودن درک این الگوریتم از عبارات سرچ شده در گوگل، تغییر شگرفی در نتایج گوگل داشته است. به طور خلاصه و مختصر برای کسانی که در یک جمله می خواهند در مورد مرغ مگس خوار بدانند می شود گفت: مرغ مگس خوار گوگل قدرت بیشتری به کلمات دم بلند یا لانگ تیل داد و به بهینه سازی معنایی در مقایسه با صرف استفاده از کلمه کلیدی در محتوا رتبه بهتری داد. در ادامه با مثال مفهوم را بهتر توضیح می دهیم.
Landing design.seo

طراحی لندینگ پیج

یکی از مهم‌ترین موارد در سئو و افزایش رتبه سایت، ساخت یک لندینگ پیج با رعایت استانداردهای مشخص است. ولی لندینگ پیج چیست و چه کارایی دارد؟ در این مقاله به معرفی لندینگ پیج و اصول طراحی لندینگ پیج برای افزایش رتبه سایت پرداخته‌ایم. لندینگ پیج که به صفحه فرود نیز معروف است، صفحه‌ای است […]

چگونه از استراکچر دیتا (Structured Data) در بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟

استفاده از استراکچر ديتا برای سئو سايت

چرا استفاده از استراکچر ديتا (Structure Data) به سئو سايت شما کمک مي کند؟ استراکچر دیتا به یک سری داده های سازمان یافته گفته می شود که با هدف بررسی درست محتوا سایت توسط موتور های جستجو، تولید می گردد. داده های سازمان یافته معمولا به دانش برنامه نویسی احتیاج داده و به کد های […]

ابزار های رایگان سئو

بهترین ابزار رایگان سئو

ابزار های سئو می توانند به شما در شناسایی راه هایی برای بهبود قابلیت سایت کمک کنند. اما چندین ابزار سئو رایگان وجود دارد که به اندازه همتایان پولی خود قدرتمند هستند. در اینجا بهترین ابزار های رایگان سئو را معرفی می کنیم. کسانی که تجربه ساخت ابزار های دیجیتال دارند متوجه هستند که چقدر […]

جستجوی پیشرفته در گوگل

عملگرهای جستجو در گوگل | مثال جستجو در سایت با گوگل

پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث نویسنده‌ی دیدگاه : امین جباری اصل یکی از محبوب‌ترین ابزارهایی که به من در جست‌وجوی دقیق‌تر کمک می‌کند، محدود کردن جست‌وجوها از طریق زمان انتشار یا به‌روزرسانی آن‌ها است. برای این کار لازم است بعد از انجام جست‌وجو، از گوشه سمت راست بالا، روی دکمه «Tools» کلیک کنید […]

سئو سایت با جواد یاسمی

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

مشاوره تلفنی >> 09376996070

دسترسی های بیشتر به مهم ترین صفحات سایت