سبدهای خرید رها شده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که همه فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم میکنند. نرخ بالای رها شدن سبد خرید به معنای از دست دادن فروش است و اگر میخواهید فروشگاه آنلاین موفقی داشته باشید، باید هر چه سریعتر این مشکل را حل کنید.
میزان متوسط رها کردن سبد خرید امروز حدود ۷۲ درصد است. این میزان بالا میتواند به شدت سود فروشگاه اینترنتی شما را کاهش دهد.
میدانیم که نرخ 65 درصدی رها کردن سبد خرید، شکافی 97.9 درصدی در تبدیلها ایجاد میکند که سالانه بهطور میانگین 2 تا 4 تریلیون دلار برای بازاریابان هزینه در پی دارد. با این حال، تحقیقات فارستر از ضرر سالانه 18 تریلیون دلار خبر میدهد.
اگر میخواهید کسبوکار تجارت الکترونیکتان رونق یابد، باید بدانید چگونه از رها شدن سبد خرید جلوگیری کنید و خریداران بیشتری را به مشتری تبدیل کنید.
در این مقاله، نحوه تحلیل رفتار خرید، دلایل رها کردن سبد خرید توسط مشتریان و ۱۲ روش هوشمندانه برای کاهش نرخ رهاسازی سبد خرید را خواهید آموخت.
کاهش نرخ رها کردن سبد خرید یکی از مهمترین چالشهای تجارت الکترونیک است. در مرحله تسویه حساب، مشتریان ممکن است به دلایل مختلف مانند پیچیدگی فرآیند، هزینههای اضافی، یا عدم اطمینان از امنیت خرید، سایت را ترک کنند. برای مقابله با این مشکل، استفاده از طراحی سایت وردپرس به همراه بهینهسازی فرآیند تسویه حساب میتواند بسیار موثر باشد. طراحی ساده و کاربرپسند، فرآیند سریع و بدون پیچیدگی، و نمایش شفاف هزینهها میتواند باعث کاهش چشمگیر نرخ رها کردن سبد خرید شود.
برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب، خدمات سئو وردپرس نیز میتوانند به کمک شما بیایند. اطمینان از بهینهسازی سایت برای سرعت بارگذاری و تجربه کاربری، و همچنین اضافه کردن گزینههای پرداخت متنوع و امن میتواند تاثیر زیادی در جذب مشتریان و کاهش نرخ رها کردن سبد خرید داشته باشد. علاوه بر این، استفاده از روشهایی مانند یادآوری سبد خرید رها شده، پیشنهادات ویژه، یا ارائه تخفیفهای جذاب میتواند مشتریان را ترغیب به تکمیل خرید خود کند.
فهرست مطالب
- رها کردن سبد خرید چیست؟
- چگونگی تحلیل عملکرد فرآیند پرداخت شما
- چرا خریداران سبد خرید خود را رها میکنند؟
- محصولات انتظارات را برآورده نمیکنند.
- خریداران حواسشان پرت میشود.
- مقایسه قیمتها
- اجبار کاربران به ایجاد حساب کاربری
- فرآیند طولانی و پیچیده تسویه حساب
- عدم اعتماد
- نگرانیهای امنیتی
- سیاستهای نامشخص یا فقدان سیاست
- نداشتن روش پرداخت ترجیحی
- 12 روش قدرتمند برای کاهش رها کردن سبد خرید
- درباره هزینههای اضافی رو راست باشید.
- تجربه پرداخت آنلاین راحت و سازگار با موبایل داشته باشید
- ارسال رایگان را در نظر بگیرید.
- اعتماد و اعتبار ایجاد کنید
- گزینه پرداخت مهمان را ارائه دهید
- فرآیند پرداخت را ساده کنید
- روشهای پرداخت جایگزین ارائه دهید.
- چندین گزینه ارسال ارائه دهید
- سیاستهای واضح و بهراحتی قابل دسترسی برای مرجوع کردن کالا و بازپرداخت وجه داشته باشید.
- پشتیبانی تلفنی و چتی ارائه دهید
- وبسایت خود را سریع کنید.
- سبدهای خرید رها شده را بازیابی کنید
- ایمیلهای یادآوری سبد خرید رهاشده ارسال کنید
- ایمیلها را با پنجرههای پاپآپ خروج از سایت جذب کنید.
- تبلیغات مجدد هدفمند را در گوگل و فیسبوک اجرا کنید
- ایمیلهای یادآوری سبد خرید رهاشده ارسال کنید
- نتیجه
رها کردن سبد خرید چیست؟
رها کردن سبد خرید زمانی اتفاق میافتد که مشتری شروع به پر کردن سبد خرید خود با محصولات در یک وبسایت تجارت الکترونیک میکند، اما خرید را نهایی نمیکند.
بیشتر مواقع، وقتی از رها کردن سبد خرید صحبت میکنیم، منظورمان همه مواردی است که مشتری کالاهایی را به سبد خرید خود اضافه میکند اما خرید را نهایی نمیکند، حتی اگر فرایند پرداخت را شروع کرده باشد.
نرخ انصراف از سبد خرید، به عنوان درصد سبدهای خرید رها شده در یک بازه زمانی مشخص، اندازهگیری میشود.
نرخ رهاسازی سبد خرید با تقسیم تعداد کل تراکنشهای تکمیلشده بر تعداد کل سبدهای خرید ایجادشده محاسبه میشود.
نرخ رها کردن سبد خرید نشان میدهد چه درصدی از خریداران که قصد خرید بالایی (با افزودن کالا به سبد خرید) نشان میدهند، خرید خود را تکمیل نمیکنند.
بنابراین، این میتواند نشانهی قویای از وجود مشکلات خاصی در فروشگاه اینترنتی شما باشد که باعث ایجاد موانع و جلوگیری از خرید مشتریان میشود.
کمی بعد به مهمترین دلایل رها شدن سبدهای خرید میپردازیم…
صرف نظر از اینکه نسبت به کسبوکارهای مشابه خود در چه جایگاهی قرار دارید، همیشه بهینهسازی فروشگاه اینترنتی خود را در اولویت قرار خواهید داد. روند پرداخت خود را ساده کنید تا حد امکان از ترک سبد خرید جلوگیری شود.
میزان رها کردن سبد خرید ارتباط قوی با نرخ تبدیل تجارت الکترونیک و این معیار تجاری بسیار مهمی است که خردهفروشان آنلاین باید آن را رصد کنند.
با این اوصاف، بیایید تحلیل عملکرد پرداخت را بررسی کنیم.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
چگونه عملکرد فرآیند پرداخت خود را تحلیل کنید
قبل از بهینهسازی فرآیند پرداخت برای کاهش انصراف از خرید، ابتدا باید رفتار خرید کاربران را تحلیل کنید تا نقاط ترک خرید آنها را شناسایی کنید.
گوگل آنالیتیکس گزارشی جامع و قدرتمند ارائه میدهد که به شما امکان تجزیه و تحلیل هر مرحله از قیف خریدتان را میدهد. برای یافتن آن، به بخش «تبدیلها» > «تجارت الکترونیک» > «رفتار خرید» مراجعه کنید.
در این گزارش میتوانید تعداد بازدیدکنندگان صفحات محصول، تعداد افزودن به سبد خرید و تعداد تکمیل تراکنش را مشاهده کنید.
اما از همه مهمتر، میتوانید نرخ دقیق رهاسازی سبد خرید و تسویه حساب را ببینید.
این به ما کمک میکند بفهمیم چند کاربر اقلامی را به سبد خرید خود اضافه میکنند اما مراحل پرداخت را انجام نمیدهند و همچنین چند نفر پرداخت را شروع میکنند اما سفارش را نهایی نمیکنند.
همچنین میتوانید از گزارش رفتار کاربران در فرایند پرداخت برای تحلیل دقیقتر این فرایند و شناسایی نقاط ضعف با نرخ ترک بالای غیرعادی استفاده کنید.
این تحلیل میتواند به شما کمک کند مشکلات فروشگاه آنلاین و فرآیند پرداخت خود را که باعث نرخ بالای انصراف میشوند، شناسایی کنید.
در مثال ما، به نظر میرسد مرحله انتخاب روش پرداخت، بالاترین میزان انصراف را دارد و این نشان میدهد که این مرحله نیاز به بررسی دارد. شاید سایت گزینههای پرداخت کافی ارائه نمیدهد یا صفحه فاقد ویژگیهای امنیتی است.
برای تفسیر نرخ رهاسازی سبد خرید، باید دلایل اصلی که مانع از تکمیل سفارش توسط خریداران میشود را نیز بدانید.
گزارش شاخصهای تجارت الکترونیک ۲۰۲۳ را دانلود کنید
آخرین روندها، آمار و بینشهای صنعت را بهدست آورید تا عملکرد تجارت الکترونیک خود را ارزیابی کنید و فرصتهای رشد منحصر بهفرد پیدا کنید.
کتاب الکترونیکی را دریافت کنید
چرا مشتریان سبد خرید خود را رها میکنند؟
دلایل زیادی وجود دارد که چرا خریداران سبد خرید خود را رها میکنند.
رها کردن سبد خرید را هرگز نمیتوان بهطور کامل از بین برد. اما درک دلایل رها کردن خرید توسط مشتریان و تلاش برای بهینهسازی نقاط مشکلساز، به حفاظت و افزایش نرخ تبدیل شما کمک میکند.
بیایید دلایل رایج عدم تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل را بررسی کنیم.
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
محصولات، انتظارات را برآورده نمیکنند.
اگر کالایی که مشتری به سبد خرید خود اضافه میکند، با آنچه تبلیغ شده است مطابقت نداشته باشد، بیشک مشتری را از دست خواهید داد. برای جلوگیری از چنین بیاعتمادی، یک فروشگاه اینترنتی باید در نحوه ارائه محصولات خود به مشتریان بالقوه بسیار دقت کند.
تصاویر با کیفیت، واضح و خوب در تمام بخشهای اصلی وبسایت، توضیحات دقیق و کامل کالاها و همچنین اطلاعات مفید در مورد محصولات و برند در کل سایت.
مثلاً اگر در توضیحات محصول نوشته شده آبی و قرمز است، اما عکس نشان میدهد سبز و سیاه است، یعنی شما به مشتریان بالقوه خود چیزی که انتظار دارند و شایسته آن هستند را ارائه نمیدهید.
از طرف دیگر، اگر به خریداران اجازه انتخاب رنگ دادهاید، رنگ در تصاویر محصول نیز باید تغییر کند تا کالای مورد نظر بهدرستی نمایش داده شود.
اگر بهصورت آنلاین تجهیزات کامپیوتری میفروشید، مشخصات محصول شما باید با آنچه روی وبسایت یا جعبهی آن نوشته شده است (مثل سرعت پردازنده) مطابقت داشته باشد.
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
خریداران حواسشان پرت میشود.
مشتریان کالاها را به سبد خرید خود اضافه میکنند، اما حواسشان با دیگر بخشهای وبسایت پرت میشود و قبل از اتمام خرید، سبد خرید خود را رها میکنند.
حواسپرتیها شکل و شمایل مختلفی دارند. ممکن است مشتریها حواسشان به ایمیل، حیوان خانگی، دوست و تقریباً هر چیز دیگری پرت شود و کاری هم از دست شما ساخته نباشد.
با این حال، میتوانید فروشگاه و مراحل پرداخت الکترونیکی خود را بدون حواسپرتی نگه دارید.
همه لینکها و گزینههای غیرضروری که مانع خرید کاربر میشوند را حذف کنید و با ارائه دکمههای فراخوان واضح برای مرحله بعدی، فرایند خریدی بدون حواسپرتی برای او فراهم کنید.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
مقایسه قیمتها
ما در جهانی زندگی میکنیم که فناوری بهراحتی در دسترس تقریباً همه قرار دارد. مشتریان اکنون در خرید آنلاین گزینههای بسیار زیادی دارند. آنها میتوانند از هر تعداد سایت که میخواهند بازدید کنند و قیمت تمام محصولاتی که به آنها علاقهمندند را مقایسه کنند.
خریداران اغلب در چند سایت که محصولات مشابه میفروشند، جستجو میکنند و اقلام مشابه را به سبد خرید خود اضافه میکنند تا بهترین قیمت را پیدا کنند.
فروشگاه گوگل همچنین بستری رقابتی برای فروشگاههای تجارت الکترونیک ایجاد کرده است که به مشتریان بالقوه امکان مقایسه محصولات و قیمتها را مستقیماً از طریق جستجوی گوگل میدهد.
اگر مشتریان سایتی با قیمتهای پایینتر از شما پیدا کنند، ممکن است سبد خرید خود را رها کرده و به سایت دیگر بروند.
بسیاری هستند تاکتیکهای تجارت الکترونیک برای جذابتر کردن پیشنهادتان، از بستههای ترکیبی، معاملات ویژه و سایر تبلیغات خاص استفاده کنید تا پیشنهادات شما منحصر به فرد و برجسته شوند.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
نیاز به ایجاد حساب کاربری از سوی کاربران
دومین دلیل مهم برای ترک سبد خرید توسط ۳۴٪ از مشتریان، الزام به ساخت حساب کاربری در سایت است. این امر، بهویژه برای مشتریان جدید که تمایلی به ایجاد حساب ندارند، مانعی ناخوشایند برای خرید محسوب میشود.
اضافه کردن مرحلهی دیگری مثل ایجاد نام کاربری و رمز عبور برای تکمیل خرید، میتواند روند پرداخت را کند کرده و به ضرر نرخ تبدیل شما باشد.
(هیچ متنی در داخل پرانتز وجود ندارد.)
فرآیند طولانی و پیچیده پرداخت
یکی از مهمترین دلایل رها کردن سبد خرید (که ۲۶ درصد از افراد آن را ذکر کردهاند) طولانی و پیچیده بودن فرایند پرداخت است.
در دنیای امروز، مردم زندگی سریع و پرشتابی دارند و انتظار دارند همه چیز هر چه سریعتر و سادهتر انجام شود.
فرآیند پیچیده پرداخت با مراحل و فیلدهای فرم زیاد، باعث ایجاد مشکل و مانع برای مشتریان بالقوه در ثبت سفارش میشود.
فرآیند پیچیده و طولانی تسویه حساب میتواند باعث شود مشتریان دیگر به وبسایت تجارت الکترونیک شما بازنگردند.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
بی اعتمادی
خرید آنلاین مزایای زیادی دارد اما یک عیب بزرگ هم: بسیاری در حین خرید آنلاین کلاهبرداری میشوند. باید به خریداران خود احساس امنیت و اطمینان در خریدشان بدهید.
آمادهی سفارش بودید که متوجه چیزی شدید. وبسایت ظاهری مشکوک داشت؛ هیچ نشان امنیتی وجود نداشت، نظری هم پیدا نمیکردید، و حس خوبی به شما نمیداد.
اگر فروشگاه آنلاین شما نتواند مشتریان بالقوه را از مشروعیت کسبوکارتان قانع کند، با مشکل بزرگ رها کردن سبد خرید مواجه خواهید شد.
مهم نیست محصولاتتان چقدر جذاب یا پیشنهادتان چقدر خوب باشد، اگر مشتریان به شما اعتماد نکنند، از شما خرید نمیکنند. همینقدر ساده است.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
نگرانیهای امنیتی
سرقت اطلاعات امری جدی و تهدیدآمیز است. به همین دلیل، جای تعجب نیست که بسیاری از خریداران هنگام پرداخت آنلاین بسیار محتاط هستند. عدم تمایل مشتریان به اشتراک گذاشتن اطلاعات کارت اعتباری یکی از دلایل اصلی رها کردن سبد خرید است.
اگر مشتری در ارائه اطلاعات شخصی خود احساس امنیت نکند یا نگران امنیت اطلاعات پرداخت خود باشد، قبل از تکمیل خرید، فروشگاه اینترنتی را ترک خواهد کرد.
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
سیاستها نامشخص یا وجود ندارد
و این کاملا قابل درک است.
فرض کنید میخواهید لباسی را از یک فروشگاه اینترنتی بخرید، اما از سایز آن مطمئن نیستید. یا مثلاً هدست گرانی سفارش میدهید، اما موقع تحویل متوجه میشوید رنگ آن، همان رنگی نیست که میخواستید.
میخواهی مطمئن شوی که امکان برگرداندن کالا و دریافت کالای جدید یا بازپرداخت وجه وجود دارد.
در سایتهای تجارت الکترونیک، معمولاً مشتریان پس از افزودن کالا به سبد خرید خود، اطلاعات مربوط به سیاستهای بازگشت کالا و گارانتی را دریافت میکنند و خریداران از اطلاع یافتن از جزئیات سفارش خود قدردانی میکنند.
نداشتن روش پرداخت مورد نظر
در خرید آنلاین، راحتی حرف اول را میزند. یکی از اصول اساسی موفقیت در تجارت الکترونیک، پشتیبانی از روشهای متنوع پرداخت است.
اگر این امکان را برای آنها فراهم نکنید، چه پیپال باشد، چه اپل پی، چه پرداخت اقساطی، احتمالا ناامید میشوند و در پایان فرآیند خرید، از آن منصرف خواهند شد.
باید به نیازها و ترجیحات مشتریانتان توجه کنید و امکان انتخاب روش پرداخت مورد علاقهشان را فراهم کنید.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
حالا که با مهمترین دلایل رها کردن سبد خرید توسط مشتریان آشنا شدید، اجازه دهید 12 روش مؤثر برای کاهش نرخ رها شدن سبد خریدتان را به شما نشان دهم.
براساس آمار مؤسسه بییامارد، سالانه حدود ۴.۵ میلیارد دلار کالاهای آنلاین در سبد خرید رها میشود. بهطور متوسط، مشتریای که سبد خریدش را رها میکند، پس از ۲۲ دقیقه برای همیشه از خرید منصرف میشود.
این برای یک کسبوکار آنلاین ضرر بزرگی محسوب میشود، چرا که در صورت بازیابی در آن زمان، میتوانست منجر به فروش شود.
در ادامه، به بررسی برخی راهبردهای مؤثر برای کاهش رها شدن سبد خرید و ارائه راهکارهایی برای بهینهسازی تبدیل در تجارت الکترونیک میپردازیم.
هزینههای زیاد مربوط به ارسال و حملونقل، اغلب مشتریان را منصرف میکند. شفافیت در مورد این هزینههای اضافی بسیار مهم است.
مثلاً اگر مشتریای از منطقهای دورافتاده در کانادا که هزینههای ارسال در آنجا بسیار بالاست، بخواهد محصولی ۴ پوندی را از تورنتو سفارش دهد، بلافاصله هزینه ارسال را به او اطلاع دهید.
اولین دلیل رها شدن سبدهای خرید، همانطور که گفته شد، هزینههای غیرمنتظره است. تمام اطلاعات قیمتگذاری و هزینهها باید واضح و قابل فهم باشند.
مشتریان از افزایش ناگهانی قیمت خوششان نمیآید و به همین دلیل باید همیشه تمام هزینهها را از قبل اعلام کنید؛ چه هزینههای حمل و نقل، چه مالیات و چه هرگونه هزینه دیگری.
از طرف دیگر، اگر از روش محاسبهشده یا نرخ ثابت برای هزینه ارسال استفاده میکنید، حتماً آن را بهوضوح در صفحه سبد خرید نمایش دهید. نمایش پیامی مانند «هزینه ارسال در هنگام پرداخت محاسبه میشود» میتواند به مشتریان بالقوه اطمینان دهد و نشان دهد که برای تجربه خرید آنها اهمیت قائل هستید.
با حذف هزینههای غیرمنتظره، خریداران نه تنها احتمال بیشتری برای تکمیل خرید دارند، بلکه به وبسایت تجارت الکترونیک شما باز خواهند گشت و حتی ممکن است به مشتریان دائمی تبدیل شوند.
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
تجربه خرید موبایلی راحتی داشته باشید
طراحی و بهینهسازی صفحه پرداخت برای گوشیهای هوشمند و نمایشگرهای کوچک میتواند به طور قابل توجهی نرخ رها کردن سبد خرید در فروشگاه آنلاین شما را کاهش دهد.
از آنجایی که صفحه نمایش تلفنهای همراه کوچک است، باید مراحل پرداخت را ساده و برای صفحههای لمسی بهینهسازی کنید.
در طراحی فرآیند پرداخت، همیشه اول به تلفن همراه فکر کنید.
از فرمهای زیاد، دکمههای کوچک و انتقال کاربر بین صفحات که باعث نمایش صفحه بارگذاری میشود، خودداری کنید.
طراحی واکنشگرا و اولویتدهی به موبایل به اصلی جداییناپذیر در طراحی مدرن تبدیل شده است. توسعه وب .
این نه تنها به تبدیل بیشتر سبدهای خرید به فروش و جلوگیری از رها شدن آنها کمک میکند، بلکه به طور قابل توجهی نیز [مورد اشاره شده در متن اصلی را] افزایش میدهد. بهینهسازی موتور جستجو برای تجارت الکترونیک ( )
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
ارسال رایگان را در نظر بگیرید.
چرا؟ همه ما از چیزهای رایگان لذت میبریم و صرفهجویی در هزینههایی مثل هزینه ارسال و اختصاص دادن بودجه بیشتر به خرید کالا در فروشگاههای آنلاین، ما را خوشحال میکند.
مشتریان میخواهند محصولات خریداری شده خود را بهسرعت و بهراحتی دریافت کنند و ارسال رایگان دقیقا همین کار را انجام میدهد: تحویل محصول به درب منزل بدون پرداخت هزینه اضافی.
اگرچه قیمتهای پایین دلیل اصلی بازگشت خریداران به سایتهای تجارت الکترونیک است، اما هزینههای بالای ارسال یکی از مهمترین دلایل رها کردن سبد خرید است.
تحقیقات نشان میدهد بیش از نیمی از پاسخدهندگان، ارسال رایگان را به ارسال سریع ترجیح میدهند و روش ارزانتر ارسال را به سریعترین روش ترجیح میدهند.
حدود ۵۰ درصد از کسبوکارهای کوچک و متوسط مورد بررسی اعلام کردند که ارائه ارسال رایگان، درآمد آنها را افزایش داده است. اما یافتن تعادل بین افزایش هزینهها و بهبود فروش، بسیار مهم است.
در پایین، چند پیشنهاد برای پیدا کردن نقطهٔ ایدهآل آمده است:
- ارسال رایگان برای ارسال استاندارد، اما هزینههای اضافی برای خدمات ممتاز مانند ارسال سریع.
- ارسال رایگان مشروط به خرید کالاهایی با ارزش معادل یا بیشتر از مبلغ مشخص (مثلاً ارسال رایگان بالای 50 دلار).
- استفاده از شرکتهای حملونقل ارزانتر و ارائه ارسال رایگان در صورت انتخاب این شرکتها توسط مشتری
حتما یک روش ارسال انتخاب کنید که با توجه به نوع محصولات شما، قیمت و ویژگیهای مناسبی ارائه میدهد.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
اعتماد و اعتبار ایجاد کنید
همانطور که گفته شد، در تجارت الکترونیک، اعتماد همه چیز است. خریداران هنگام بازدید از وبسایت شما، فقط به دنبال محصول نیستند؛ بلکه به دنبال برندی قابل اعتماد نیز هستند.
یکی از بزرگترین، اگر نگوییم بزرگترین، نگرانی کاربران امروزی امنیت آنلاین است. خریداران به دلیل کلاهبرداریها و فعالیتهای غیرقانونی دیگر، به راحتی اطلاعات حساس خود را در اختیار دیگران قرار نمیدهند.
صفحاتی که نیاز به اطلاعات حساس دارند، باید لوگوهای مورد اعتماد بهطور استراتژیک در سراسر آنها، بهویژه در صفحات صورتحساب و پرداخت، قرار گیرند.
نمادهای معتبر مانند کارتهای اعتباری و پیپال، میتوانند به امنیت فرآیند پرداخت آنلاین شما اعتبار ببخشند.
یک نظرسنجی بییارد نشان داد که معتبرترین نشانها، نشانهای نورتون (۳۵.۶ درصد)، مکآفی (۲۲.۹ درصد)، تراستای (۱۳.۲ درصد) و تأیید شده توسط BBB (۱۳.۲ درصد) هستند.
میتوانید از موارد دیگر هم استفاده کنید. ویژگیهای امنیتی وبسایت مانند گواهینامههای SSL و همچنین اثبات اجتماعی امتیازها و نظرات کاربران، یا هر گونه تأییدیه و گواهی دیگر که به مشتریان شما احساس امنیت و اطمینان بدهد.
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
ارائه امکان پرداخت مهمان میتواند با حذف الزام ثبت نام حساب کاربری، مشکلات خرید و نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهد.
در بسیاری از فروشگاههای اینترنتی، مشتریان برای خرید باید حساب کاربری ایجاد کنند؛ اما بسیاری از خریداران، ایجاد حساب کاربری جدید را امری آزاردهنده میدانند.
اگر نمیخواهید نزدیک به ۴۰ درصد از مشتریان خود را به دلیل ثبتنام از دست بدهید، از اجبار مشتریان به ایجاد حساب کاربری خودداری کنید.
به محض اینکه اطلاعات ارسال و صورتحساب خود را وارد کنند، شما تمام اطلاعات لازم در مورد مشتریان خود را در اختیار خواهید داشت.
همچنین میتوان با اهدای کارت هدیه، تخفیفهای ویژه، امتیاز فروشگاه یا هر انگیزه دیگری که میتواند مشتریان را به ایجاد حساب ترغیب کند، آنها را به ثبتنام در سایت تجارت الکترونیک خود تشویق کرد.
براساس پژوهشهای مؤسسه بایمارد، وبسایتهای بزرگ تجارت الکترونیک میتوانند با بهبود طراحی فرآیند پرداخت، نرخ تبدیل خود را تا ۳۵.۲۶ درصد افزایش دهند.
- کاهش تعداد فیلدهای فرم
- تمام پرسشهای غیرضروری را حذف کنید.
فرآیند پرداخت خود را بررسی کنید. آیا گیجکننده است؟ آیا خیلی پیچیده یا طولانی است؟ چه فیلدهایی را میتوانید حذف کنید؟
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
بهترین راه حل، ارائه حداقل دو گزینه ارسال است: ارسال معمولی که ممکن است سه روز یا بیشتر طول بکشد و ارسال سریع پولی. در صورت داشتن فروشگاه فیزیکی، میتوانید گزینه تحویل از فروشگاه را نیز ارائه دهید.