بهینهسازی نرخ تبدیل: چرا یک استراتژی بلندمدت و تکرارشونده بهترین گزینه است
نرخ تبدیل، کلید موفقیت در تجارت الکترونیک است و برای دستیابی به بهترین نتایج، نیازمند استراتژیهای بلندمدت و پایدار است. یکی از روشهای مؤثر در این زمینه، بهینهسازی تجربه کاربری از طریق طراحی سایت وردپرس است. طراحی حرفهای و بهینه، سرعت بالای سایت، و سهولت در دسترسی به محصولات میتواند تأثیر مستقیم بر افزایش نرخ تبدیل داشته باشد.
علاوه بر این، استفاده از خدمات سئو وردپرس به شما کمک میکند تا بازدیدکنندگان مرتبطتر و آمادهتری را به سایت خود جذب کنید. ترکیب این دو رویکرد، همراه با تحلیل دادههای مشتریان و بهینهسازی صفحات کلیدی، باعث میشود که نهتنها نرخ تبدیل فعلی شما افزایش یابد، بلکه این تغییرات تأثیرات ماندگاری بر فروش و رشد کسبوکارتان داشته باشد.
ساختن یک کسبوکار موفق تجارت الکترونیک مثل بزرگ کردن فرزند است. فرآیندی طولانی و نیازمند فداکاری بسیار و انجام کارهای درست در مراحل درست است. بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO) ستون فقرات هر استراتژی موفق تجارت الکترونیک است. بسیار مهم است که موفقیت بلندمدت اما انجام درست آن زمان زیادی میبرد.
نمیتوانید فقط آن را تنظیم کنید و فراموشش کنید. مردم اغلب فکر میکنند این کاری است که یک بار انجام میدهید و تمام میشود. اما این اصلا اینطور نیست. این روش وقتی بهترین عملکرد را دارد که استراتژی جامعی برای بهینهسازی نرخ تبدیل در بلندمدت داشته باشید.
مراحل، حوزهها و تاکتیکهای مختلفی در این فرایند دخیل هستند که بسیاری از آنها بهتنهایی انجام دادنشان بسیار دشوار است. به همین دلیل، اگر به دنبال بهترین نتیجه هستید، بهتر است با یک آژانس بهینهسازی نرخ تبدیل همکاری کنید که تخصص اجرای مؤثر استراتژی را داشته باشد.
بیایید بررسی کنیم که بهینهسازی نرخ تبدیل چیست، شامل چه مواردی میشود و چه مزایایی دارد. چگونه میتوانیم کمک کنیم .
بهینهسازی نرخ تبدیل چیست؟
بهینهسازی نرخ تبدیل استراتژی یا مجموعهای از روشها برای افزایش درصد بازدیدکنندگانی که در وبسایت اقدام به تبدیل (خرید، ثبتنام و …) میکنند.
تبدیل میتواند هر عملی مطلوب باشد، از جمله:
- دانلود محتوای رایگان
- عضویت در خبرنامه ایمیل شما
- روی لینک صفحه محصول کلیک کردن
- اضافه کردن کالا به سبد خرید
هدف نهایی همه این نوع تبدیلها (که امیدواریم چنین باشد) انجام خرید از فروشگاه الکترونیکی شماست؛ بنابراین روی همین تبدیل تمرکز میکنیم. برای محاسبه نرخ تبدیل، کافی است تعداد تبدیلها (در اینجا، خریدهای فروشگاه الکترونیکی) را بر تعداد کل بازدیدکنندگان تقسیم کنید و سپس حاصل را در ۱۰۰ ضرب کنید تا درصد بهدست آید.
عوامل ضروری برای یک استراتژی موفق بهینهسازی نرخ تبدیل
الف بهینهسازی نرخ تبدیل استراتژیای که نتایج قابل سنجش و بلندمدت تولید میکند، نیازمند است:
- در حال کار روی چندین بخش از تجارت الکترونیک شما هستم
- بهبود سیستمها و معیارهای مختلف
- با دقت اندازهگیری و تحلیل کردن
- بهبود نتایج با ایجاد تغییرات
وقتی با جزئیات یک استراتژی جامع و با کیفیت بالا برای افزایش نرخ تبدیل آشنا شوید، اهمیت همکاری با یک آژانس حرفهای در این زمینه را بهتر درک خواهید کرد.
وبسایت و هویت برند بهخوبی طراحیشده
وبسایت و هویت برند شما، پایه و اساس موفقیت آینده هستند و در مرکز کسبوکار تجارت الکترونیک شما قرار دارند. مردم خیلی زود این عناصر را بهعنوان اجزای زیباییشناسی سطحی و کمارزش میدانند، اما این کاملا اشتباه است. بنابراین، در اینجا به برخی از مواردی که در این حوزه قرار میگیرند و اهمیت آنها اشاره میکنیم.
- راهبری آسان: وبسایت خوب، تمام گزینههای منو و لینکهای مورد نیاز مشتریان را در اختیار آنها قرار میدهد. این موارد باید بهراحتی پیدا و استفاده شوند. افرادی که با مشکل راهبری در وبسایت مواجه شوند، بهسرعت آن را ترک میکنند.
- زیبا و دلنشین سایت خوب طراحی شده اعتماد ایجاد میکند. بازدیدکنندگان در عرض چند ثانیه از ورود به سایت شما، بخش اعظم نظر خود را در مورد برندتان شکل میدهند. اگر سایت شلوغ، از نظر بصری نامطلوب یا دارای قالب بندی ضعیف باشد، بازدیدکنندگان به احتمال زیاد آن را غیرقابل اعتماد میدانند. اما متخصصان قابل اعتماد، وقت میگذارند تا سایت خود را به درستی راهاندازی کنند.
- طراحی سازگار با موبایل: هر وبسایت خوب طراحیشدهای باید واکنشگرا و برای موبایل بهینهسازی شده باشد. هر سال تعداد خریداران موبایلی بیشتر میشود، اما تبدیل آنها به مشتری دشوارتر است. بنابراین اگر نیازهای آنها را برآورده نکنید، بلافاصله سایت شما را ترک میکنند.
توسعه پیشرفته
بهترین وبسایت تجارت الکترونیک، بهطور اختصاصی برای کسبوکار شما ساخته میشود. استفاده از قالبها و راهحلهای آماده برای سرهمبندی سایتی که برای شما کار کند، همیشه نقصهایی خواهد داشت و نیاز به راهحلهای جایگزین دارد. کارآمدترین سایت، سایتی است که با در نظر گرفتن کسبوکار تجارت الکترونیک شما توسعه یافته باشد.
همکاری با یک آژانس بهینهسازی نرخ تبدیل که تمرکز آن بر طراحی و توسعه وب است تعطیلات آینده مزایایی مانند:
- طراحی فروشگاه اینترنتی با شاپيفای، شاپيفای پلاس یا وردپرس، بر اساس… سکو تاثیرگذارترین روش استفاده از آن
- یک تم سفارشی که محصولات شما را به بهترین شکل ممکن به نمایش میگذارد، نه اینکه از بهترین گزینه آماده موجود استفاده کنید.
- یکپارچگی بدون نقص برنامهها برای بهبود روند کاری شما
- پیادهسازی سیستم اشتراک برای ارائه گزینههای شارژ دورهای ساده و ایجاد درآمد پایدار
استراتژی محکم برند و محتوا
استراتژی برند شما اهمیت زیادی دارد، به خصوص در دنیایی که خریداران تجارت الکترونیک بیشتر روی خرید از برندهایی با ارزشهای مشابه تمرکز میکنند. محتوای شما نیز باید سازگار، معتبر و مفید باشد. به یک استراتژی بهینهسازی نرخ تبدیل نیاز دارید که شامل برنامهای برای… باشد.
- محصولی با کیفیت بالا و دقیق تولید کنید محتوا و متن که با مشتری یا مخاطب ایدهآل شما طنینانداز باشد.
- محتوای خود را بهروز نگه دارید و از صحت و بهروز بودن تمام حقایق و آمارها اطمینان حاصل کنید.
- از لینکهای اسپم یا سایتهای غیرقابل اعتماد خودداری کنید.
- از ویدیوهای توضیحی و آموزشی استفاده کنید تا خریداران محصول شما را بهتر بشناسند و با اطمینان بیشتری خرید کنند.
- محتوای پویایی نمایش دهید که به کاربران، چیزهایی مرتبط با محصولی که مشاهده میکنند، صفحات قبلی که بازدید کردهاند و جستجوهایشان، یا پیشنهادهایی مانند کوپنهای مخصوص آنچه دنبالش هستند را نشان دهد.
تجربهای بیعیب و نقص از مشتری
ایجاد یک ایده آل تجربه مشتری این کار نیازمند مهارت و دانش زیادی است. یک آژانس بهینهسازی نرخ تبدیل مثل فیوچر هالیدیز میداند که چگونه:
- کاهش سبدهای خرید رها شده و نرخ پرش
- اصطکاک را کاهش دادن
- از تأیید اجتماعی برای تشویق به تبدیل استفاده کنید
- پیشنهادهای موجود در سایت را با علایق کاربر تطبیق دهید
- اعتماد به نفس خرید را افزایش دهید
- مناسب با کاربران موبایل
تمام این عوامل، نیازمند فرایندی چند مرحلهای و اطلاعات درست برای درک تاکتیکهای مؤثر، مشتریان هدف و زمان مناسب هستند.
بازاریابی عالی
در تعطیلات آینده، پیامک و بازاریابی ایمیلی تحلیل داده و خودکارسازی از نقاط قوت ما هستند. از ایمیلهای بازاریابی برای هدفگیری مشتریان مناسب در زمان مناسب استفاده میکنیم. ما میدانیم چگونه کمپینهای بازاریابی پویایی ایجاد کنیم که به مشتریان تجارت الکترونیک، پیشنهادات مورد علاقهشان را ارائه و محصولاتی را که احتمال خریدشان بیشتر است، به آنها پیشنهاد دهیم.
بهترین محصول یا پیشنهاد، برای مشتری اشتباه، هیچ ارزشی ندارد. با تطبیق مشتریان با محصولات مناسب، میتوانید به طور قابل توجهی نرخ تبدیل را بهبود بخشید. اگر چیزی نباشد که آنها معمولا میخرند، متقاعد کردن آنها سخت خواهد بود. اما نشان دادن اقلامی که از قبل به آنها علاقه دارند، موانع را به شدت کاهش میدهد.
آزمون و تحلیل دقیق و هوشیارانه
یک آژانس بهینهسازی نرخ تبدیل ایدهآل میداند که اندازهگیری، تحلیل نرخ تبدیل و آزمایش باید مداوم باشند. برخی از بهترین تاکتیکها برای گنجاندن در یک استراتژی موفق بهینهسازی نرخ تبدیل عبارتند از:
- همیشه از مهمترین شاخصهای کلیدی عملکرد خود آگاه باشید و در صورت تغییر، علت آن را بیابید.
- از ابزارهای آزمایش و تحلیل مانند ضبط صفحه نمایش، نقشه حرارتی، تست کاربری، نظرسنجی و سایر ابزارها برای جمعآوری دادهها درباره نحوه استفاده بازدیدکنندگان از سایت خود استفاده کنید.
- آزمون A/B تنظیمات مختلف: رنگها، متن، جایگذاری دکمههای فراخوان، تصاویر، متن تبلیغاتی و موارد دیگر را آزمایش کنید.
سپس باید همه دادهها با استفاده از تحلیل نرخ تبدیل بهدرستی تحلیل شوند. همیشه مشخص نیست چرا یک چیز بهتر از چیز دیگر عمل میکند یا چه عاملی باعث تغییر عمده شده است. اما یک آژانس بهینهسازی نرخ تبدیل باتجربه مانند فیوچر هالیدیز میتواند از موقعیتهای گذشته و درک خود از رفتار مشتری، آمار صنعت و اثرات تاکتیکها استفاده کند.
بهبود مستمر
این دادهها به ما کمک میکنند تا تصویر کاملتری از آنچه واقعا در حال رخ دادن است و باعث تغییرات مشاهدهشده میشود، به دست آوریم. پس از جمعآوری و تحلیل دادهها و درک شرایط، نگرشها و روشهایی که این اعداد را ایجاد میکنند، میتوانیم از این اطلاعات برای بهبود استراتژی شخصیسازیشده شما استفاده کنیم.
دانستن اینکه چه اتفاقی در سایت تجارت الکترونیک شما و در ذهن مشتریان میافتد، به ما کمک میکند دقیقا بدانیم چه تغییری باید ایجاد کنیم. بهبود یافتن تبدیلها. این فرایند طولانی و دقیق به ما امکان میدهد نتیجهی ایدهآل را برای تجارت الکترونیک شما ایجاد کنیم.
مزایای بهینهسازی نرخ تبدیل
فقط انجام دادن چند کار به اصطلاح بهترین روش و گهگاهی یا وقتی اوضاع طبق انتظار پیش نمیرود، بررسی کردن، راهی به سوی شکست است. اما در عوض، استفاده از استراتژی بهینهسازی نرخ تبدیل بلندمدت مبتنی بر فرآیندی تکرار شونده از تحلیل و بهبود، مزایای فراوان .
مزایای بهینهسازی نرخ تبدیل :
- درک عمیقتری از مشتریان خود به دست آورید
- سرنخهای باکیفیت بیشتری کسب کنید
- پول بیشتری در بیاورید
- کاهش هزینههای جذب مشتری
- از ترافیک به نحو موثرتری استفاده کنید
- افزایش ارزش طول عمر مشتری
- اعتبار برند خود را ارتقا دهید
- در موتورهای جستجو رتبهی بالاتری کسب کنید
- تصمیمگیری مبتنی بر داده و حذف ابهام