09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

قوانین نگارش متاتگ عنوان

آنچه در این مقاله می خوانید:

عنوان متا خلاصه‌ای کوتاه از صفحه‌ی شماست که هم موتورهای جستجو و هم کاربران وب می‌توانند از آن برای درک محتوای صفحه استفاده کنند. عنوان متا همچنین در تب‌های مرورگر وب نمایش داده می‌شود و هنگام اشتراک‌گذاری صفحه در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگر استفاده می‌شود.

برای نگارش متاتگ عنوان به‌طور مؤثر در سایت‌های وردپرسی، باید از طراحی سایت وردپرس مناسب استفاده کرد تا اطمینان حاصل شود که این تگ‌ها به درستی در کد سایت قرار دارند. متاتگ عنوان (Title Tag) اولین جایی است که موتورهای جستجو و کاربران آن را می‌بینند، پس این تگ باید محتوای صفحه را به‌طور دقیق و جذاب بیان کند. طول این متاتگ باید بین 50 تا 60 کاراکتر باشد و کلمات کلیدی اصلی که مربوط به محتوای صفحه است باید به‌طور استراتژیک در آن گنجانده شوند.

عنوان متای شما می‌تواند تعیین کند که آیا کاربر از سایت شما بازدید می‌کند یا به سراغ رقبا می‌رود.

ما در بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها تجربه زیادی داریم جستجوی حبابی و همچنین ارائه خدمات نگارش متا تایتل به مشتریان در سراسر بریتانیا.

این راهنما برای کمک به شما در استفاده‌ی بهینه از عنوان متا (که بخش ارزشمندی از فضای موتورهای جستجو محسوب می‌شود) تهیه شده است.

طول مناسب عنوان متا چقدر است؟

از نظر فنی، عنوان متای شما می‌تواند به هر طولی باشد و خزنده‌های موتورهای جستجو هنگام خزش صفحه شما، کل عنوان را در نظر می‌گیرند.

اما اگر عنوان متای شما خیلی طولانی باشد، در نتایج موتور جستجو کوتاه می‌شود.

پس طول ایده‌آل عنوان متا چقدر است؟

گوگل پاسخ قطعی نداده است، اما توصیه می‌شود تعداد کاراکترهای عنوان متا را به ۶۰ کاراکتر محدود کنید. این تعداد کم است، پس باید در انتخاب کلمات دقت کنید.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

مهم‌ترین اطلاعات را در ابتدای عنوان متا قرار دهید.

به این ترتیب، حتی اگر موتورهای جستجو برچسب شما را کوتاه کنند، مردم هنوز هم می‌توانند بفهمند که صفحه شما درباره چیست.

در اینجا چند راه برای کاهش تعداد کاراکترهای عنوان متا آمده است.

  • به جای نوشتن اعداد به صورت حروف، از عدد استفاده کنید؛ مثلاً «۱۳» به جای «سیزده». این کار جا را کمتر اشغال می‌کند و توجه خواننده را به عنوان جلب می‌کند.
  • هر کلمه را حساب کنید. حذف کلمات اضافی مثل «یک»، «این» و «آن» می‌تواند عنوان متای شما را قدرتمندتر کند.
  • استفاده از ایموجی می‌تواند تعداد کلمات را کم کند و نرخ کلیک لینک‌های موتور جستجو را افزایش دهد؛ اما باید با احتیاط از آنها استفاده کرد. استفاده از ایموجی برای کافی‌شاپ یا فروشگاه اسباب‌بازی مناسب است، اما برای یک شرکت برگزاری مراسم ترحیم یا بانک مناسب نیست.
  • به یاد داشته باشید که شما یک توضیحات متا طولانی‌تر هم دارید که می‌توانید از آن برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره صفحه‌تان استفاده کنید.

همیشه توصیه می‌کنیم قبل از افزودن برچسب متا عنوان به صفحه‌تان، طول آن را بررسی کنید. کدکده ابزاری عالی وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید محدودیت کاراکتر عنوان متا مشکلی ایجاد نمی‌کند.

بهترین شیوه‌های عنوان متا: نکاتی که باید در نظر بگیرید

مرداد ۱۴۰۰ بسیاری گزارش دادند که گوگل شروع به بازنویسی عناوین صفحات آن‌ها در موتورهای جستجو کرده است. مطالعه‌ای توسط زیپی کشف شد که گوگل بیش از ۶۰ درصد از عناوین متا پیج را اصلاح کرده است.

گوگل چرا این کار را می‌کرد؟

چون تصور می‌کرد عناوین متا (meta titles) مورد نظر، برای کاربران وب ارزشی نداشتند و با هدف صفحه مطابقت نمی‌کردند.

پس هنگام نوشتن متاتایتل چه نکاتی را باید در نظر بگیرید تا هم کاربران روی آن کلیک کنند و هم گوگل آن را تغییر ندهد؟

در اینجا برخی از بهترین توصیه‌های ما برای ایجاد عنوان‌های متای با کیفیت بالا آمده است.

استفاده از خدمات سئو وردپرس برای بهینه‌سازی متاتگ عنوان نیز حیاتی است. این خدمات کمک می‌کند که متاتگ عنوان شما نه تنها برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد، بلکه تجربه کاربری بهتری را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم کند. عنوان باید جذاب، مختصر و دقیق باشد و از قرار دادن کلمات اضافی یا اطلاعات غیرضروری پرهیز شود. با کمک خدمات سئو وردپرس، می‌توانید متاتگ‌های خود را به نحوی بهینه‌سازی کنید که بیشترین بازده را از جستجوهای ارگانیک به‌دست آورید.

عنوان متای خود را برای انسان‌ها بنویسید

موتورهای جستجو مانند گوگل از برچسب‌های عنوان متا برای افزودن زمینه به جستجوها استفاده می‌کنند، اما باید مطمئن شوید که برچسب‌های عنوان شما قابل فهم هستند.

خودتان را جای مشتری بگذارید – عنوان شما چگونه می‌تواند به او در فهم محتوای صفحه کمک کند؟

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

از کلمات کلیدی با دقت استفاده کنید.

اگر از کلمه کلیدی اصلی در یک صفحه خاص استفاده می‌کنید، بهتر است از آن در تگ عنوان، و در ایده آل، در ابتدای عنوان استفاده کنید. این کار می‌تواند به موتورهای جستجو در مورد محتوای صفحه شما اطلاعات بیشتری بدهد.

اما مراقب باشید که عنوان متای خود را از کلمات کلیدی پر نکنید. این کار می‌تواند نتیجه‌ی عکس داشته باشد و به‌نظر اسپم برسد.

نام برند خود را در انتهای عنوان متا بیاورید.

درباره اینکه آیا کسب‌وکارها باید نام برند خود را در عنوان‌های متا بگنجانند یا نه، بحث‌های زیادی وجود دارد.

هرچند فضای مانور کمی کمتر می‌شود، اما به نظر ما این روش برای افزایش شناخت برند و تمایز از سایر وبسایت‌ها فوق‌العاده است. در نهایت، اگر با پنج صفحه دیگر با عنوان یکسان رقابت می‌کنید، می‌خواهید متمایز شوید!

۴. فراخوانی برای اقدام در نظر بگیرید.

وقتی مشتریان از صفحه شما بازدید می‌کنند، می‌خواهید چه کاری انجام دهند؟

آیا می‌خواهید آن‌ها روی لینک کلیک کنند، برای اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند یا از فروشگاه فیزیکی شما بازدید کنند؟

برای ترغیب کاربران به کلیک روی وب‌سایتتان، از این عبارات در تگ متای عنوان استفاده کنید: «بیشتر بدانید»، «همین حالا خرید کنید»، یا «اینجا کلیک کنید».

آن را مرتبط کن

عنوان متای شما باید با محتوای صفحه مطابقت داشته باشد. اگر از آن برای فریب دادن مشتریان و کلیک گرفتن روی وب‌سایتتان استفاده کنید، ممکن است نرخ پرش شما افزایش یابد و… مدت زمان ماندگاری عواملی که می‌توانند رتبه سئو شما را به طور منفی تحت تاثیر قرار دهند.

در مورد متاتایتل‌ها تا حد امکان صادق و واقع‌گرا باشید.

عنوان‌های تکراری ایجاد نکنید.

وقتی صفحات زیادی برای بهینه‌سازی سئو دارید، ممکن است وسوسه شوید که همه آن‌ها را عنوان یکسانی بدهید. اما این کار موتورهای جستجو را سردرگم می‌کند و مشتریان بالقوه نمی‌توانند تفاوت صفحات شما را تشخیص دهند.

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

۱۲ مهارت کلیدی برای تبدیل_ شدن به متخصص سئو موفق تا سال 1405

۱۲ مهارت کلیدی برای تبدیل‌ شدن به متخصص سئو موفق تا سال 1405

مقدمه: آینده سئو انسانی‌تر، فنی‌تر و پیچیده‌تر است سئو در سال‌های آینده، نه‌تنها به‌عنوان ابزاری برای...
چگونه گوگل با کمک هوش مصنوعی جلوی کلاهبرداری‌ ها را می‌گیرد؟

چگونه گوگل با کمک هوش مصنوعی جلوی کلاهبرداری‌ ها را می‌گیرد؟

گوگل با کلاهبرداران چه می‌کند؟ بیایید واقع‌بین باشیم. اینترنت هرچقدر پیشرفت می‌کند، راه‌های فریب هم پیچیده‌تر...
آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

در دنیای پرتنش رقابت میان غول‌های فناوری، گاهی سکوت، از هر فریادی بلندتر شنیده می‌شود. این‌بار، توجه‌ها...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
نسخه جدید سئو برای سال ۱۴۰۴

سئو در سال ۱۴۰۴: اگر از صفر شروع می‌کردم، چطور یادش می‌گرفتم؟

از سال ۲۰۰۹ تا امروز، میلیون‌ها نفر تونستن با استفاده از سئو، از گوگل ترافیک رایگان جذب کنن. من هم یکی...
چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم

چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم که نظر مدیر ارشد بازاریابی (CMO) را جلب کند؟

اگر سئو را تنها با افزایش ترافیک ارزیابی می‌کنید، زمان آن رسیده که نگاه‌تان را عوض کنید. در دنیای بازاریابی...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
راهنمای کامل پیاده‌سازی اصول E-E-A-T برای تقویت سئوی داخلی سایت

چگونه E-E-A-T را در سایت خود پیاده‌سازی کنیم و سئوی داخلی را تقویت کنیم؟

در پاسخ به انتشار اطلاعات نادرست در اینترنت و با هدف ارتقای کیفیت نتایج جستجو، گوگل مفهومی کلیدی را توسعه...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...
چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از سایت‌ها همیشه در رتبه‌های اول گوگل دیده می‌شوند و بیشترین...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070