عنوان متا خلاصهای کوتاه از صفحهی شماست که هم موتورهای جستجو و هم کاربران وب میتوانند از آن برای درک محتوای صفحه استفاده کنند. عنوان متا همچنین در تبهای مرورگر وب نمایش داده میشود و هنگام اشتراکگذاری صفحه در وبسایتها و شبکههای اجتماعی دیگر استفاده میشود.
برای نگارش متاتگ عنوان بهطور مؤثر در سایتهای وردپرسی، باید از طراحی سایت وردپرس مناسب استفاده کرد تا اطمینان حاصل شود که این تگها به درستی در کد سایت قرار دارند. متاتگ عنوان (Title Tag) اولین جایی است که موتورهای جستجو و کاربران آن را میبینند، پس این تگ باید محتوای صفحه را بهطور دقیق و جذاب بیان کند. طول این متاتگ باید بین 50 تا 60 کاراکتر باشد و کلمات کلیدی اصلی که مربوط به محتوای صفحه است باید بهطور استراتژیک در آن گنجانده شوند.
عنوان متای شما میتواند تعیین کند که آیا کاربر از سایت شما بازدید میکند یا به سراغ رقبا میرود.
ما در بهینهسازی وبسایتها تجربه زیادی داریم جستجوی حبابی و همچنین ارائه خدمات نگارش متا تایتل به مشتریان در سراسر بریتانیا.
این راهنما برای کمک به شما در استفادهی بهینه از عنوان متا (که بخش ارزشمندی از فضای موتورهای جستجو محسوب میشود) تهیه شده است.
طول مناسب عنوان متا چقدر است؟
از نظر فنی، عنوان متای شما میتواند به هر طولی باشد و خزندههای موتورهای جستجو هنگام خزش صفحه شما، کل عنوان را در نظر میگیرند.
اما اگر عنوان متای شما خیلی طولانی باشد، در نتایج موتور جستجو کوتاه میشود.
پس طول ایدهآل عنوان متا چقدر است؟
گوگل پاسخ قطعی نداده است، اما توصیه میشود تعداد کاراکترهای عنوان متا را به ۶۰ کاراکتر محدود کنید. این تعداد کم است، پس باید در انتخاب کلمات دقت کنید.
مهمترین اطلاعات را در ابتدای عنوان متا قرار دهید.
به این ترتیب، حتی اگر موتورهای جستجو برچسب شما را کوتاه کنند، مردم هنوز هم میتوانند بفهمند که صفحه شما درباره چیست.
در اینجا چند راه برای کاهش تعداد کاراکترهای عنوان متا آمده است.
- به جای نوشتن اعداد به صورت حروف، از عدد استفاده کنید؛ مثلاً «۱۳» به جای «سیزده». این کار جا را کمتر اشغال میکند و توجه خواننده را به عنوان جلب میکند.
- هر کلمه را حساب کنید. حذف کلمات اضافی مثل «یک»، «این» و «آن» میتواند عنوان متای شما را قدرتمندتر کند.
- استفاده از ایموجی میتواند تعداد کلمات را کم کند و نرخ کلیک لینکهای موتور جستجو را افزایش دهد؛ اما باید با احتیاط از آنها استفاده کرد. استفاده از ایموجی برای کافیشاپ یا فروشگاه اسباببازی مناسب است، اما برای یک شرکت برگزاری مراسم ترحیم یا بانک مناسب نیست.
- به یاد داشته باشید که شما یک توضیحات متا طولانیتر هم دارید که میتوانید از آن برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره صفحهتان استفاده کنید.
همیشه توصیه میکنیم قبل از افزودن برچسب متا عنوان به صفحهتان، طول آن را بررسی کنید. کدکده ابزاری عالی وجود دارد که میتوانید از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید محدودیت کاراکتر عنوان متا مشکلی ایجاد نمیکند.
بهترین شیوههای عنوان متا: نکاتی که باید در نظر بگیرید
مرداد ۱۴۰۰ بسیاری گزارش دادند که گوگل شروع به بازنویسی عناوین صفحات آنها در موتورهای جستجو کرده است. مطالعهای توسط زیپی کشف شد که گوگل بیش از ۶۰ درصد از عناوین متا پیج را اصلاح کرده است.
گوگل چرا این کار را میکرد؟
چون تصور میکرد عناوین متا (meta titles) مورد نظر، برای کاربران وب ارزشی نداشتند و با هدف صفحه مطابقت نمیکردند.
پس هنگام نوشتن متاتایتل چه نکاتی را باید در نظر بگیرید تا هم کاربران روی آن کلیک کنند و هم گوگل آن را تغییر ندهد؟
در اینجا برخی از بهترین توصیههای ما برای ایجاد عنوانهای متای با کیفیت بالا آمده است.
استفاده از خدمات سئو وردپرس برای بهینهسازی متاتگ عنوان نیز حیاتی است. این خدمات کمک میکند که متاتگ عنوان شما نه تنها برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد، بلکه تجربه کاربری بهتری را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم کند. عنوان باید جذاب، مختصر و دقیق باشد و از قرار دادن کلمات اضافی یا اطلاعات غیرضروری پرهیز شود. با کمک خدمات سئو وردپرس، میتوانید متاتگهای خود را به نحوی بهینهسازی کنید که بیشترین بازده را از جستجوهای ارگانیک بهدست آورید.
عنوان متای خود را برای انسانها بنویسید
موتورهای جستجو مانند گوگل از برچسبهای عنوان متا برای افزودن زمینه به جستجوها استفاده میکنند، اما باید مطمئن شوید که برچسبهای عنوان شما قابل فهم هستند.
خودتان را جای مشتری بگذارید – عنوان شما چگونه میتواند به او در فهم محتوای صفحه کمک کند؟
از کلمات کلیدی با دقت استفاده کنید.
اگر از کلمه کلیدی اصلی در یک صفحه خاص استفاده میکنید، بهتر است از آن در تگ عنوان، و در ایده آل، در ابتدای عنوان استفاده کنید. این کار میتواند به موتورهای جستجو در مورد محتوای صفحه شما اطلاعات بیشتری بدهد.
اما مراقب باشید که عنوان متای خود را از کلمات کلیدی پر نکنید. این کار میتواند نتیجهی عکس داشته باشد و بهنظر اسپم برسد.
نام برند خود را در انتهای عنوان متا بیاورید.
درباره اینکه آیا کسبوکارها باید نام برند خود را در عنوانهای متا بگنجانند یا نه، بحثهای زیادی وجود دارد.
هرچند فضای مانور کمی کمتر میشود، اما به نظر ما این روش برای افزایش شناخت برند و تمایز از سایر وبسایتها فوقالعاده است. در نهایت، اگر با پنج صفحه دیگر با عنوان یکسان رقابت میکنید، میخواهید متمایز شوید!
۴. فراخوانی برای اقدام در نظر بگیرید.
وقتی مشتریان از صفحه شما بازدید میکنند، میخواهید چه کاری انجام دهند؟
آیا میخواهید آنها روی لینک کلیک کنند، برای اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند یا از فروشگاه فیزیکی شما بازدید کنند؟
برای ترغیب کاربران به کلیک روی وبسایتتان، از این عبارات در تگ متای عنوان استفاده کنید: «بیشتر بدانید»، «همین حالا خرید کنید»، یا «اینجا کلیک کنید».
آن را مرتبط کن
عنوان متای شما باید با محتوای صفحه مطابقت داشته باشد. اگر از آن برای فریب دادن مشتریان و کلیک گرفتن روی وبسایتتان استفاده کنید، ممکن است نرخ پرش شما افزایش یابد و… مدت زمان ماندگاری عواملی که میتوانند رتبه سئو شما را به طور منفی تحت تاثیر قرار دهند.
در مورد متاتایتلها تا حد امکان صادق و واقعگرا باشید.
عنوانهای تکراری ایجاد نکنید.
وقتی صفحات زیادی برای بهینهسازی سئو دارید، ممکن است وسوسه شوید که همه آنها را عنوان یکسانی بدهید. اما این کار موتورهای جستجو را سردرگم میکند و مشتریان بالقوه نمیتوانند تفاوت صفحات شما را تشخیص دهند.