09339159432 (مشاوره با تیم فروش) 09155249420

قوانین نگارش متاتگ عنوان

آنچه در این مقاله می خوانید:

عنوان متا خلاصه‌ای کوتاه از صفحه‌ی شماست که هم موتورهای جستجو و هم کاربران وب می‌توانند از آن برای درک محتوای صفحه استفاده کنند. عنوان متا همچنین در تب‌های مرورگر وب نمایش داده می‌شود و هنگام اشتراک‌گذاری صفحه در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگر استفاده می‌شود.

برای نگارش متاتگ عنوان به‌طور مؤثر در سایت‌های وردپرسی، باید از طراحی سایت وردپرس مناسب استفاده کرد تا اطمینان حاصل شود که این تگ‌ها به درستی در کد سایت قرار دارند. متاتگ عنوان (Title Tag) اولین جایی است که موتورهای جستجو و کاربران آن را می‌بینند، پس این تگ باید محتوای صفحه را به‌طور دقیق و جذاب بیان کند. طول این متاتگ باید بین 50 تا 60 کاراکتر باشد و کلمات کلیدی اصلی که مربوط به محتوای صفحه است باید به‌طور استراتژیک در آن گنجانده شوند.

عنوان متای شما می‌تواند تعیین کند که آیا کاربر از سایت شما بازدید می‌کند یا به سراغ رقبا می‌رود.

ما در بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها تجربه زیادی داریم جستجوی حبابی و همچنین ارائه خدمات نگارش متا تایتل به مشتریان در سراسر بریتانیا.

این راهنما برای کمک به شما در استفاده‌ی بهینه از عنوان متا (که بخش ارزشمندی از فضای موتورهای جستجو محسوب می‌شود) تهیه شده است.

طول مناسب عنوان متا چقدر است؟

از نظر فنی، عنوان متای شما می‌تواند به هر طولی باشد و خزنده‌های موتورهای جستجو هنگام خزش صفحه شما، کل عنوان را در نظر می‌گیرند.

اما اگر عنوان متای شما خیلی طولانی باشد، در نتایج موتور جستجو کوتاه می‌شود.

پس طول ایده‌آل عنوان متا چقدر است؟

گوگل پاسخ قطعی نداده است، اما توصیه می‌شود تعداد کاراکترهای عنوان متا را به ۶۰ کاراکتر محدود کنید. این تعداد کم است، پس باید در انتخاب کلمات دقت کنید.

مشاهده این مطلب  ساخت نقشه راه سئو برای افزایش عملکرد

مهم‌ترین اطلاعات را در ابتدای عنوان متا قرار دهید.

به این ترتیب، حتی اگر موتورهای جستجو برچسب شما را کوتاه کنند، مردم هنوز هم می‌توانند بفهمند که صفحه شما درباره چیست.

در اینجا چند راه برای کاهش تعداد کاراکترهای عنوان متا آمده است.

  • به جای نوشتن اعداد به صورت حروف، از عدد استفاده کنید؛ مثلاً «۱۳» به جای «سیزده». این کار جا را کمتر اشغال می‌کند و توجه خواننده را به عنوان جلب می‌کند.
  • هر کلمه را حساب کنید. حذف کلمات اضافی مثل «یک»، «این» و «آن» می‌تواند عنوان متای شما را قدرتمندتر کند.
  • استفاده از ایموجی می‌تواند تعداد کلمات را کم کند و نرخ کلیک لینک‌های موتور جستجو را افزایش دهد؛ اما باید با احتیاط از آنها استفاده کرد. استفاده از ایموجی برای کافی‌شاپ یا فروشگاه اسباب‌بازی مناسب است، اما برای یک شرکت برگزاری مراسم ترحیم یا بانک مناسب نیست.
  • به یاد داشته باشید که شما یک توضیحات متا طولانی‌تر هم دارید که می‌توانید از آن برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره صفحه‌تان استفاده کنید.

همیشه توصیه می‌کنیم قبل از افزودن برچسب متا عنوان به صفحه‌تان، طول آن را بررسی کنید. کدکده ابزاری عالی وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید محدودیت کاراکتر عنوان متا مشکلی ایجاد نمی‌کند.

بهترین شیوه‌های عنوان متا: نکاتی که باید در نظر بگیرید

مرداد ۱۴۰۰ بسیاری گزارش دادند که گوگل شروع به بازنویسی عناوین صفحات آن‌ها در موتورهای جستجو کرده است. مطالعه‌ای توسط زیپی کشف شد که گوگل بیش از ۶۰ درصد از عناوین متا پیج را اصلاح کرده است.

گوگل چرا این کار را می‌کرد؟

مشاهده این مطلب  آیا محتوای تولید شده با هوش مصنوعی برای سئو کارآمد است؟ مزایا، معایب و کاربردها

چون تصور می‌کرد عناوین متا (meta titles) مورد نظر، برای کاربران وب ارزشی نداشتند و با هدف صفحه مطابقت نمی‌کردند.

پس هنگام نوشتن متاتایتل چه نکاتی را باید در نظر بگیرید تا هم کاربران روی آن کلیک کنند و هم گوگل آن را تغییر ندهد؟

در اینجا برخی از بهترین توصیه‌های ما برای ایجاد عنوان‌های متای با کیفیت بالا آمده است.

استفاده از خدمات سئو وردپرس برای بهینه‌سازی متاتگ عنوان نیز حیاتی است. این خدمات کمک می‌کند که متاتگ عنوان شما نه تنها برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد، بلکه تجربه کاربری بهتری را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم کند. عنوان باید جذاب، مختصر و دقیق باشد و از قرار دادن کلمات اضافی یا اطلاعات غیرضروری پرهیز شود. با کمک خدمات سئو وردپرس، می‌توانید متاتگ‌های خود را به نحوی بهینه‌سازی کنید که بیشترین بازده را از جستجوهای ارگانیک به‌دست آورید.

عنوان متای خود را برای انسان‌ها بنویسید

موتورهای جستجو مانند گوگل از برچسب‌های عنوان متا برای افزودن زمینه به جستجوها استفاده می‌کنند، اما باید مطمئن شوید که برچسب‌های عنوان شما قابل فهم هستند.

خودتان را جای مشتری بگذارید – عنوان شما چگونه می‌تواند به او در فهم محتوای صفحه کمک کند؟

از کلمات کلیدی با دقت استفاده کنید.

اگر از کلمه کلیدی اصلی در یک صفحه خاص استفاده می‌کنید، بهتر است از آن در تگ عنوان، و در ایده آل، در ابتدای عنوان استفاده کنید. این کار می‌تواند به موتورهای جستجو در مورد محتوای صفحه شما اطلاعات بیشتری بدهد.

اما مراقب باشید که عنوان متای خود را از کلمات کلیدی پر نکنید. این کار می‌تواند نتیجه‌ی عکس داشته باشد و به‌نظر اسپم برسد.

مشاهده این مطلب  مطالعه موردی: استفاده Airbnb از تابلوهای دیجیتال در شهر نیویورک

نام برند خود را در انتهای عنوان متا بیاورید.

درباره اینکه آیا کسب‌وکارها باید نام برند خود را در عنوان‌های متا بگنجانند یا نه، بحث‌های زیادی وجود دارد.

هرچند فضای مانور کمی کمتر می‌شود، اما به نظر ما این روش برای افزایش شناخت برند و تمایز از سایر وبسایت‌ها فوق‌العاده است. در نهایت، اگر با پنج صفحه دیگر با عنوان یکسان رقابت می‌کنید، می‌خواهید متمایز شوید!

۴. فراخوانی برای اقدام در نظر بگیرید.

وقتی مشتریان از صفحه شما بازدید می‌کنند، می‌خواهید چه کاری انجام دهند؟

آیا می‌خواهید آن‌ها روی لینک کلیک کنند، برای اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند یا از فروشگاه فیزیکی شما بازدید کنند؟

برای ترغیب کاربران به کلیک روی وب‌سایتتان، از این عبارات در تگ متای عنوان استفاده کنید: «بیشتر بدانید»، «همین حالا خرید کنید»، یا «اینجا کلیک کنید».

آن را مرتبط کن

عنوان متای شما باید با محتوای صفحه مطابقت داشته باشد. اگر از آن برای فریب دادن مشتریان و کلیک گرفتن روی وب‌سایتتان استفاده کنید، ممکن است نرخ پرش شما افزایش یابد و… مدت زمان ماندگاری عواملی که می‌توانند رتبه سئو شما را به طور منفی تحت تاثیر قرار دهند.

در مورد متاتایتل‌ها تا حد امکان صادق و واقع‌گرا باشید.

عنوان‌های تکراری ایجاد نکنید.

وقتی صفحات زیادی برای بهینه‌سازی سئو دارید، ممکن است وسوسه شوید که همه آن‌ها را عنوان یکسانی بدهید. اما این کار موتورهای جستجو را سردرگم می‌کند و مشتریان بالقوه نمی‌توانند تفاوت صفحات شما را تشخیص دهند.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات

چگونه نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهیم - 12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب

سبدهای خرید رها شده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که همه فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم...

12 راه برای تقویت سئو با کنسول جستجوی گوگل

به دنبال ارتقای رتبه و افزایش ترافیک هستید؟ در این صورت، کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری ضروری برای سئو...

راهنمای ضروری بهینه‌سازی موتورهای جستجو

  بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به بهبود عملکرد وب‌سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند...

۲۰ نکته برتر برای بهترین استفاده از پینترست

  چرا باید از پینترست استفاده کرد؟ به‌طور خلاصه، پینترست محرکی فوق‌العاده برای جذب ترافیک و ویترینی...

آیا می‌دانید رقبای شما چه کارهایی می‌کنند؟

نگاه داشتن به رقبا برای پیشتازی در کسب‌وکار ضروری است. شناخت نقاط قوت رقیب به شما کمک می‌کند تا شکاف‌های...

چاپ درخواستی: پاسخ به پرسش‌های متداول شما

پس در مورد چاپ حسب سفارش شنیده‌اید و می‌خواهید بدانید که آیا برای شما مناسب است یا نه. خوب، این را در...

استراتژی بلندمدت نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل: چرا یک استراتژی بلندمدت و تکرارشونده بهترین گزینه است نرخ تبدیل، کلید موفقیت در...

خودکارسازی ایمیل‌های فروش شاپفای

افزایش فروش در فروشگاه شاپيفای با کمپین‌های خودکار ایمیل مارکتینگ   در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید...

5 اپلیکیشن برتر Shopify در سال 2023

۵ اپلیکیشن برتر شاپایف در سال ۲۰۲۳، برگزیده تیم ما یکی از دلایل موفقیت شاپيفای در ساخت وبسایت، انعطاف‌پذیری...

شیپای: کلید موفقیت فروشگاه

Shopify: مکمّل گمشده‌ی فروشگاه آنلاین شما برای اینکه فروشگاه آنلاین شما با استفاده از Shopify به بهترین...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو + طراحی سایت = 09376996070

خدمات گوگل، تبلیغات، هدایا تبلیغاتی و … = 09339159432