09339159432 (مشاوره با تیم فروش) 09155249420

14 روش عملی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای سایت‌های تجارت الکترونیک

آنچه در این مقاله می خوانید:

14 روش عملی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای سایت‌های تجارت الکترونیک

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانند ابزارهای قدرتمندی برای بازاریابان دیجیتال باشند که به دنبال رونق بخشیدن به کسب‌وکارهای کوچک، استارت‌آپ‌ها و فروشندگان آنلاین هستند.

نظرسنجی اخیر دیتا ریپورتال نشان می‌دهد که ۵۸.۴ درصد از جمعیت جهان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که بیش از ۴.۶ میلیارد نفر می‌شود. به‌طور متوسط، هر کاربر ۲.۲۷ ساعت در اپلیکیشن‌های دیجیتال ارتباطی خاص سپری می‌کند و در ۱۲ ماه منتهی به ژانویه ۲۰۲۲، ۴۲۴ میلیون کاربر جدید ثبت‌نام کرده‌اند. با توجه به اینکه آژانس‌های بازاریابی دیجیتال به دنبال بهینه‌سازی دسترسی مشتریان خود هستند، نیاز به متخصصان بازاریابی آنلاین نیز افزایش یافته است. مناسب وب این ابزارها، در کنار استراتژی‌های مناسب، به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا علی‌رغم رقابت شدید، به اهداف خود برسند. در این مقاله نحوه‌ی آن را بیابید.

چگونگی عملکرد سایت‌های تجارت الکترونیک

سایت‌های تجارت الکترونیک به شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکار اجازه می‌دهند کالاهای ملموس، محصولات ناملموس مانند خدمات و دیگر اقلام دیجیتال را در اینترنت بفروشند. کارآفرینان می‌توانند از این سایت‌ها برای حفظ یا گسترش دسترسی فروشگاه‌های فیزیکی خود استفاده کنند و تراکنش‌های سریع جهانی انجام دهند.

طراحی سایت وردپرس می‌تواند از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش و محبوبیت سایت استفاده کند. با توجه به اهمیت استفاده صحیح از ابزارهای شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید از 14 روش عملی زیر استفاده کنید و استراتژی‌های موفقیت‌آمیز خود را ایجاد کنید.

علاوه بر پذیرش و پردازش سفارش‌ها، کسب‌وکارها می‌توانند پرداخت‌ها را دریافت کنند، نظارت کنند، ارسال را ترتیب دهند، با مشتریان تعامل داشته باشند یا پشتیبانی پس از فروش ارائه دهند. وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک همچنین می‌توانند برای تقویت فرایندهای بازاریابی و فروش مورد استفاده قرار گیرند.

مشاهده این مطلب  چک لیست سئو 2024 - لیست کامل سئوی ۲۰۲۴

در ادامه، برخی از استراتژی‌های کلیدی رسانه‌های اجتماعی آمده است که کارآفرینان و بازاریابان آنلاین می‌توانند برای رسیدن به اهداف خود از آن‌ها استفاده کنند.

یکحساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود را به سایت تجارت الکترونیکتان لینک کنیدهیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

ایجاد حساب تجاری محلی می‌تواند به برند شما در دسترسی به خریداران محلی کمک کند. با تکمیل این استراتژی با حضور چندکاناله در شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌های نوپا و کوچک می‌توانند آگاهی از برند خود را افزایش دهند، خریداران بیشتری جذب کنند، جریان‌های درآمدی خود را افزایش دهند و خدمات مشتری به موقع ارائه دهند.

کاربران همچنین می‌توانند اطلاعات آنی درباره محصولات و پیشنهادهای تبلیغاتی شما دریافت کنند که به‌ویژه در کنار تکنیک‌های مؤثر فراخوان به اقدام، خریداران را به خرید ترغیب می‌کند. خدمات سئو وردپرس می‌توانند به شما کمک کنند تا از قدرت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای سایت‌های تجارت الکترونیک بهره‌مند شوید. با استفاده از استراتژی‌های مناسب و ابزارهای لازم، می‌توانید به طور فعال‌تری در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید و به افزایش فروش و محبوبیت سایت خود کمک کنید.

وبلاگی جذاب و قابل اشتراک‌گذاری راه‌اندازی کنید.

اکثر بازاریابان خانگی یا تازه‌کار ممکن است فکر کنند ابزارهای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فقط به پلتفرم‌های محبوب اشاره دارد. آن‌ها متوجه نمی‌شوند که قبل از ظهور شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها برای همین منظور استفاده می‌شدند. اگر کسب‌وکار شما هنوز وبلاگی ندارد، ایجاد آن را فوراً در نظر بگیرید و به‌طور غیرمستقیم‌تر محصولات و خدمات خود را بفروشید.

مقالات وبلاگ شما باید از استراتژی‌های خاص بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) استفاده کرده و جذاب باشند تا کاربران بتوانند آن‌ها را به اشتراک بگذارند، نظر دهند و به پست شما واکنش نشان دهند، درست مانند آنچه در برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهند. علاوه بر افزایش حضور آنلاین کسب‌وکار، یک وبلاگ جذاب می‌تواند برای نشان دادن تخصص و اعتبار برند شما استفاده شود و اعتماد مشتریان بالقوه و فعلی را جلب کند.

مشاهده این مطلب  استفاده از استراکچر ديتا برای سئو سايت

سوم.استفاده کنsپست‌های قابل اشتراک‌گذاری

پست قابل خرید، به هر محتوایی گفته می‌شود که به مشتریان امکان می‌دهد مستقیماً از طریق پست شما خرید کنند. از جمله‌ی نمونه‌های رایج آن می‌توان به دکمه‌های «همین حالا بخرید» یا لینک خرید در زیرنویس اشاره کرد. قرار دادن چنین لینک‌هایی در پست شما، به خریداران اجازه می‌دهد بدون خروج از حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی خود، خرید محصولات یا خدمات شما را تکمیل کنند.

چهارمنوشته‌هایی با سئو مناسب تولید کنید

حتی اگر محصولی متحول‌کننده ارائه می‌دهید، اگر مشتریان نتوانند آن را در اینترنت پیدا کنند، بی‌فایده خواهد بود. بهینه‌سازی موتور جستجو یکی از بهترین ابزارهایی است که بازاریابان می‌توانند برای افزایش دیده شدن مشتریان خود در فضای دیجیتال استفاده کنند. از کلمات کلیدی پر جستجو استفاده کنید و آن‌ها را به طور طبیعی ادغام کنید تا دامنه‌ی نفوذ خود را گسترش دهید. تیترهای جذاب ایجاد کنید، اما از کلیک‌بیتی اجتناب کنید. استراتژی‌های ساخت لینک برای بهترین نتیجه

پنج.محتوایی تولید کنید که برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی مناسب باشد.هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد.

محتوا پادشاه است، چه آنلاین باشد چه چاپی. اما تولید محتوای خوب تنها چیزی نیست که باید به آن توجه کرد. چه وبلاگ، چه مقاله سفید، چه وبینار، چه خبرنامه یا هر ابزار بازاریابی دیگری تولید می‌کنید، باید مطمئن شوید که محتوای شما برای مخاطبان شما ارزشمند و مرتبط است. پست‌های خود را تعاملی و جذاب کنید. لازم نیست پست طولانی باشد. اگر مخاطبان شما بتوانند چیزی باارزش از آن بگیرند یا حداقل سرگرم شوند، حاضر خواهند بود آن را با شبکه خود به اشتراک بگذارند.

مشاهده این مطلب  موتورهای جستجوی جایگزین برتر: فراتر از جستجوی گوگل

ششمویدئو را در محتوای خود قرار دهید

ویدئوها در جذب و حفظ توجه کاربران بسیار مؤثرترند. محبوب‌ترین سایت میکروبلاگینگ نشان داد که کاربران استفاده‌کننده از ویدئو، ده برابر افزایش تعامل را تجربه کرده‌اند. علاوه بر این، پست‌های حاوی ویدئو در تمام شبکه‌های اجتماعی، کاهش هزینه در هر تعامل را گزارش کرده‌اند.

برای جذاب‌تر کردن پست‌ها از آموزش‌های تصویری، وبینارها و نظرات مشتریان استفاده کنید. نمایش مراحل تولید یا بسته‌بندی هم ایده خوبی است. به علاوه، آپلود ویدیوهای زنده به جای ویدیوهای از پیش ضبط‌شده ممکن است مؤثرتر و جذاب‌تر باشد. از آنجایی که درج ویدیو در همه پست‌ها امکان‌پذیر نیست، استفاده از تصاویر متحرک یا عکس‌ها هم می‌تواند تأثیر مشابهی داشته باشد. فروش زنده نیز یک روند نوظهور برای کارآفرینان در سراسر جهان، به ویژه آن‌هایی که لباس و سایر اقلام را می‌فروشند، است.

هفتم.برجسته کردن نظرات عالی مشتریانهیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد.

عدم اعتماد به برند شما یکی از دلایل عدم تکمیل خرید توسط مشتریان است. برای ایجاد اعتماد و متقاعد کردن مشتریان از اینکه محصول یا خدمات شما می‌تواند چالش‌ها و مشکلات آن‌ها را برطرف کند، از نظرات مشتریان استفاده کنید و آن‌ها را در پست‌های خود به اشتراک بگذارید.

این استراتژی بازاریابی مؤثر در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مشتریان بالقوه را به خرید ترغیب کند. علاوه بر تبلیغات دهان به دهان، نظرات و گواهی‌های عالی مشتریان نیز به جذب خریداران بیشتر کمک می‌کند. ۸۸ درصد از مصرف‌کنندگان آنها فاش کردند که به نظرات آنلاین به اندازه معرفی افراد اعتماد دارند.

اگر مشتریان شما حاضر به اشتراک گذاشتن نظراتشان نیستند، آنها را به لایک کردن صفحه و محصولاتتان تشویق کنید. درخواست از آنها برای به اشتراک گذاشتن نظرات یا نقدها نیز می‌تواند به جذب مشتریان بیشتر کمک کند. برخی از فروشندگان برای اثبات اصالت کالا، از محموله‌های خود عکس می‌گیرند و اطلاعات گیرنده را محو می‌کنند.

مشاهده این مطلب  هارو مدتی است که مرده است

هشت.افزایش تعامل دنبال‌کنندگان

علاوه بر ساخت پست‌های جذاب، بهتر است از طریق شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. با پرسیدن سوال، راه‌اندازی نظرسنجی، پاسخ به پرسش‌ها و تشکر از نظرات مثبت، پلتفرم را بهینه کنید. همچنین می‌توانید یک رویداد زنده درباره مسئله‌ای مهم که بر کسب‌وکار و مصرف‌کنندگان شما تأثیر می‌گذارد، برگزار کنید. همچنین، با نظرات منفی به خوبی برخورد کنید و از برخورد خصمانه یا تهاجمی خودداری کنید. نشان دادن به دنبال‌کنندگان شما که برایتان ارزشمند هستند و به حرف‌هایشان گوش می‌دهید، می‌تواند در ایجاد اعتماد و تقویت اعتبار شما بسیار مؤثر باشد.

نهم.مهم‌ترین فعالیت‌های مدافعانه خود را برجسته کنید

جامعه‌ای ایجاد کنید که در آن بتوانید درباره فعالیت‌های مدافعانه خود و مسائلی که بر جایگاه صنعت شما تأثیر می‌گذارند، گفتگو کنید. مثلاً اگر کسب‌وکاری محلی در زمینه قهوه‌سازی دارید، با کشاورزان محلی همکاری کنید و به‌طور فعال برای شیوه‌های پایدار تلاش کنید. این امر به‌ویژه اگر می‌خواهید بازار نسل هزاره را به دست آورید، اهمیت ویژه‌ای دارد.

براساس گزارش جهانی پایداری شرکت نیلسن در سال ۲۰۱۵، ۷۳ درصد از مصرف‌کنندگان هزاره حاضرند محصولات بیشتری از شرکت‌های پایدار و اخلاق‌مدار خریداری کنند. این رقم، در مقایسه با ۶۶ درصد از کل افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی، درصد بالاتری را نشان می‌دهد.

دهم.محتوای تولید شده توسط کاربران را به اشتراک بگذاریدهیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد.

شرکت‌ها علاوه بر برجسته کردن نظرات مشتریان، می‌توانند محتوای مشترکین خود را تشویق و به اشتراک بگذارند. این محتوا چه وبلاگ، نقد، تصویر یا ویدیو باشد، باید تجربه‌ی مثبت دنبال‌کنندگان شما از استفاده‌ی محصولتان را نشان دهد. مسابقه‌ای برگزار کنید تا ببینید کدام محتوا بیشترین تعامل یا «لایک» را دریافت می‌کند و به برندگان جایزه بدهید. همچنین از آن‌ها بخواهید دوستان خود و اکانت شما را تگ کنند. این کار تعامل را افزایش می‌دهد و به ساختن شهرت شما به‌عنوان برندی که می‌تواند نتایج را ارائه دهد، کمک می‌کند.

مشاهده این مطلب  استراتژی بلندمدت نرخ تبدیل

یازده.بهترین زمان برای انتشار را پیدا کنهیچ چیزی داخل پرانتز وجود ندارد.

شناخت مخاطب هدف، برای موفقیت یک کمپین بازاریابی حیاتی است. همانطور که گفته شد، کاربران روزانه حدود ۲.۶ ساعت در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذارند. یافتن بهترین زمان برای انتشار محتوا – زمانی که بیشتر مخاطبان شما آنلاین هستند – تضمین می‌کند که محتوای شما توسط بینندگان و خوانندگان مورد نظر دیده و مصرف می‌شود و شانس تعامل را افزایش می‌دهد. بارگذاری محتوا در خارج از این ساعات به از دست رفتن فرصت‌ها و تلاش‌های بیهوده منجر می‌شود.

دوازدهمهشتگ‌ها را به‌طور هوشمندانه انتخاب کنید

این روند که ابتدا در مشهورترین سایت میکروبلاگینگ جهان آغاز شد، اکنون در تقریباً همه پلتفرم‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از هشتگ‌ها به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا دامنه‌ی مخاطبان خود را گسترش داده و در عین حال، روی مصرف‌کنندگانی که بیشترین احتمال تعامل با محتوای شما را دارند، تمرکز کنید.

پلتفرم پیشرو اشتراک‌گذاری عکس، تا ۳۰ هشتگ در هر پست را مجاز می‌داند؛ اما در عمل، بهتر است تعداد هشتگ‌ها را به سه عدد محدود کنید، زیرا استفاده از تعداد بیشتر به هدف‌یابی بازار مناسب کمکی نمی‌کند. برای انتخاب هشتگ‌های مناسب، از واژه‌های محبوب و خاص استفاده کنید. علاوه بر این، هشتگ‌های مرتبط و قابل کلیک را انتخاب کنید تا شانس به اشتراک‌گذاری پست افزایش یابد.

سیزدهم.با افراد تأثیرگذار مطالعه یا همکاری کنیدهیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

بازاریابی با نفوذگران ابزاری ارزشمند برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند در کمترین زمان ممکن مخاطبان خود را گسترش دهند. می‌توانید از ابزارهای خاصی برای شناسایی این افراد در حوزه فعالیت خود استفاده کنید. پس از شناخت آن‌ها، زمانی را صرف درک استراتژی‌ها، مطالعه الگوها و کشف دلایل موفقیتشان کنید. این عناصر را در تولید محتوای خود بگنجانید.

مشاهده این مطلب  بررسی وضعیت سایت در گوگل

در غیر این صورت، با آن‌ها تماس بگیرید تا ببینید چگونه می‌توانید همکاری کنید. البته این غول‌های رسانه‌های اجتماعی زندگی شلوغی دارند و ممکن است در همکاری با استارت‌آپ‌ها یا کسب‌وکارهای محلی تردید داشته باشند؛ اما تلاش کردن ضرری ندارد.

چهاردهمهزینه تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

برای افزایش احتمال تبدیل، بودجه‌ای را به تبلیغات پولی اختصاص دهید. پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی هزینه‌های متفاوتی برای نمایش تبلیغات شما در بالای سایر پست‌ها دارند و تضمین می‌کنند که برند شما دیده شود. روزانه هزاران پیشنهاد در این پلتفرم‌ها ظاهر می‌شود و دیده شدن شما، صرف نظر از کیفیت محتوای شما، همیشه تضمین‌شده نیست.

تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های جلب توجه بازار هدف است، چرا که برخی از پلتفرم‌ها به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهند تنظیمات کمپین خود را تغییر دهند و مرتبط‌ترین کاربران را هدف قرار دهند. علاوه بر این، کسب‌وکار شما می‌تواند از تبلیغات پرداخت به‌ازای هر کلیک (PPC) استفاده کند که با استفاده از الگوریتم‌ها، تبلیغات شما را بر اساس علایق، تاریخچه جستجو و مشخصات جمعیتی کاربران به آن‌ها نشان می‌دهد.

نتیجه‌گیری

فروشندگان تجارت الکترونیک باید فراتر از استفاده از وب‌سایت خود برای ارائه محصولات و خدمات فکر کنند. با توجه به افزایش چشمگیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی دو سال پس از همه‌گیری، کسب‌وکارها باید خود را به‌روز کنند و از این شبکه‌های دیجیتال به‌عنوان ابزاری بازاریابی برای حفظ رقابت‌پذیری استفاده کنند.

با استفاده از استراتژی مناسب و ابزارهای دیگر بازاریابی دیجیتال، حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند نیروی قدرتمندی برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد اعتماد، گسترش نفوذ و افزایش منابع درآمد باشد.

مشاهده این مطلب  دراپ شیپینگ چیست و چطور کار می‌کند؟
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات

چگونه نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهیم - 12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب

سبدهای خرید رها شده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که همه فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم...

12 راه برای تقویت سئو با کنسول جستجوی گوگل

به دنبال ارتقای رتبه و افزایش ترافیک هستید؟ در این صورت، کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری ضروری برای سئو...

راهنمای ضروری بهینه‌سازی موتورهای جستجو

  بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به بهبود عملکرد وب‌سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند...

۲۰ نکته برتر برای بهترین استفاده از پینترست

  چرا باید از پینترست استفاده کرد؟ به‌طور خلاصه، پینترست محرکی فوق‌العاده برای جذب ترافیک و ویترینی...

آیا می‌دانید رقبای شما چه کارهایی می‌کنند؟

نگاه داشتن به رقبا برای پیشتازی در کسب‌وکار ضروری است. شناخت نقاط قوت رقیب به شما کمک می‌کند تا شکاف‌های...

چاپ درخواستی: پاسخ به پرسش‌های متداول شما

پس در مورد چاپ حسب سفارش شنیده‌اید و می‌خواهید بدانید که آیا برای شما مناسب است یا نه. خوب، این را در...

قوانین نگارش متاتگ عنوان

عنوان متا خلاصه‌ای کوتاه از صفحه‌ی شماست که هم موتورهای جستجو و هم کاربران وب می‌توانند از آن برای درک...

استراتژی بلندمدت نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل: چرا یک استراتژی بلندمدت و تکرارشونده بهترین گزینه است نرخ تبدیل، کلید موفقیت در...

خودکارسازی ایمیل‌های فروش شاپفای

افزایش فروش در فروشگاه شاپيفای با کمپین‌های خودکار ایمیل مارکتینگ   در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید...

5 اپلیکیشن برتر Shopify در سال 2023

۵ اپلیکیشن برتر شاپایف در سال ۲۰۲۳، برگزیده تیم ما یکی از دلایل موفقیت شاپيفای در ساخت وبسایت، انعطاف‌پذیری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو + طراحی سایت = 09376996070

خدمات گوگل، تبلیغات، هدایا تبلیغاتی و … = 09339159432