09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

آیا می‌دانید رقبای شما چه کارهایی می‌کنند؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

نگاه داشتن به رقبا برای پیشتازی در کسب‌وکار ضروری است. شناخت نقاط قوت رقیب به شما کمک می‌کند تا شکاف‌های موجود در ارائه خود را شناسایی کنید، قیمت‌های رقابتی را حفظ کنید و از پیشرفت‌های صنعت خود مطلع بمانید. اِما آلن راه‌های نظارت بر رقبا را بررسی می‌کند.

جمع‌آوری اطلاعات درباره رقبا شاید شبیه فیلم‌های جیمز باند به نظر برسد، اما به گفته سوزیه شور از شرکت مشاوره‌ای تحقیقات بازاریابی «جوسي اینفو»، هیچ شرکت کوچکی نباید اهمیت نظارت بر رقبای تجاری خود را دست کم بگیرد.

او تاکید می‌کند که «پیگیری عملکرد دیگران، برتری چشمگیری در کسب‌وکار به شما می‌دهد. آنچه می‌توانید بیاموزید به میزان جزئیاتی که در آن فرو می‌روید بستگی دارد، اما فقط با نگاه کردن به رقبا، می‌توانید روندهای جدید، موقعیت‌یابی شرکت‌ها و …» را رصد کنید. تنوع محصولات یا خدمات تا آخر مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریابی تخفیفات (.)

درک بخش مربوط به خودتان بسیار مهم است تا بتوانید استراتژی خود را دقیق‌تر کنید و از دیگران پیشی بگیرید. این موضوع در محیط‌های تجاری پویا و رقابتی، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

خدمات سئو وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا سایت خود را به‌طور مؤثری با رقبای خود مقایسه کنید. از طریق آنالیز کلمات کلیدی و ارزیابی رتبه‌بندی رقبا، می‌توانید بفهمید که رقبای شما چگونه بهینه‌سازی سایت‌هایشان را انجام داده‌اند. این اطلاعات به شما این امکان را می‌دهد که استراتژی‌های سئو خود را بهبود بخشید و در بازار رقابتی به‌خوبی ظاهر شوید.

جستجوی اینترنتی

قبل از شروع، شما نیاز دارید به رقبای خود را شناسایی کنید ممکن است رقیبان شما فقط در منطقه‌ی شما نباشند؛ شرکت‌های خارجی یا کسب‌وکارهایی را در نظر بگیرید که محصول جایگزین یا مشابهی ارائه می‌دهند و می‌توانند نیاز مشتری را برطرف کرده و به فروش شما آسیب برسانند.

همچنین، مراقب محصولات یا خدماتی باشید که در حال توسعه هستند و ممکن است بر سهم آینده‌ی شما در بازار تاثیر بگذارند.

شور می‌گوید: «ابتدا با استفاده از اینترنت، وب‌سایت‌های رقیب، بروشورها و مطالب شرکت را بررسی کنید. این کار می‌تواند جزئیاتی مانند برندسازی و قیمت‌گذاری را به شما ارائه دهد.»

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

برای صرفه‌جویی در وقت، ثبت‌نام کنید اخطارهای گوگل که جدیدترین اخبار مربوط به رقبا را از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌کند. برای هر موضوعی، مثل نام شرکت رقیب یا محصول خاص، هشدار تنظیم کنید تا به‌روز باشید.

رسانه‌های اجتماعی راه سریع و مؤثر دیگری برای آشنایی با کسب‌وکارهای دیگر است. اگر تعداد دنبال‌کنندگان زیادی دارند، نشانه‌ی موفقیت آن‌ها در جذب مخاطب است. مخاطبان هدف نقطه

همچنین باید از وب‌سایت‌ها و نشریات مهم تجاری به‌روز باشید و نظرات وبلاگ‌ها را رصد کنید تا بدانید مردم درباره صنعت شما چه می‌گویند.

با مشتریان صحبت کنید

از دیگر راه‌های مهم برای به‌روز ماندن، شرکت در رویدادهای صنعت است. رویدادهای شبکه‌سازی و با مشتریان خود صحبت کنید. شور توصیه می‌کند: «تیم‌های فروش خود را نیز درگیر کنید. آن‌ها با مشتریان در ارتباط هستند و ممکن است اطلاعات ارزشمندی در مورد رقبا به دست آورند.»

بسته به بخش کاری‌تان، حتی می‌توانید از روش «بازاریابی مرموز» برای سنجش … استفاده کنید. خدمات مشتری با رقبا مقایسه می‌کند یا می‌آموزد که چگونه مصرف‌کنندگان محصولات شما را نسبت به رقبا می‌بینند.

بر اساس تحقیقات خود عمل کنید

شور تأکید می‌کند: «برای استفاده‌ی بهینه از اطلاعات، باید جزئیات را تحلیل کنید. جدولی تهیه کنید که عوامل کلیدی مانند برند، محصول، قیمت‌گذاری، خدمات و تبلیغات رقبای شما را با هم مقایسه کند و آن را به‌روزرسانی کنید.»

سپس، ماهانه یا هر سه ماه یک بار، برداشت کنید بینش‌های کلیدی او توضیح می‌دهد: «از تحلیل خودتان، مانند بزرگ‌ترین تهدیدها یا فرصت‌ها، استفاده کنید و با کمک آن استراتژی‌های خودتان را توسعه دهید. شناسایی نقاط قوت دیگران به تقویت پیشنهاد شما و برجسته کردن نقاط ضعف‌تان کمک خواهد کرد.»

با رقیبان خود دوست شوید

طبیعی است که رقبا را دشمن بدانید، اما در واقعیت اینطور نیست. هر کسب‌وکاری رقبای واقعی بسیار کمی دارد. فعالیت در یک بازار مشترک به‌طور خودکار شما را رقیب نمی‌کند، زیرا به‌ندرت پیش می‌آید که دقیقا در یک فضای مشابه فعالیت کنید و به همان مشتریان هدف بگیرید. ایجاد ارتباط با رقبا می‌تواند از نظر پشتیبانی و تبادل دانش بسیار ارزشمند باشد.

شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین و توییتر روش‌های خوبی برای سنجش اوضاع هستند. هرچند نمی‌توانید از استقبال خوب مطمئن باشید، اما به مخاطب‌تان این امکان را می‌دهند که به‌طور مؤدبانه درخواست شما را رد کند بدون اینکه هیچ‌کدام از شما آبرویتان برود. فقط مطمئن شوید که هدف‌تان را به‌وضوح بیان کرده‌اید تا از سوءتفاهم جلوگیری شود.

نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت، فرصت مناسبی برای ملاقات غیررسمی با رقبا فراهم می‌کنند. قبل از نمایشگاه، فهرست شرکت‌کنندگان را بررسی کنید تا بدانید چه کسانی حضور دارند. سپس فقط کافیست از طریق لینکدین به آن‌ها پیام کوتاهی مبنی بر تمایل به ملاقات بفرستید.

در طول زندگی کاری‌تان، با کارآفرینان همفکری زیادی آشنا خواهید شد. حتماً با آن‌ها در ارتباط باشید؛ هرگز نمی‌دانید چه زمانی ممکن است بسیار مفید باشند. این ارتباطات می‌توانند در حل مشکلات، ایجاد سرنخ‌های تجاری، تبادل دانش و حتی راهنمایی شما در طول زمان، بسیار مؤثر باشند.

با طراحی سایت وردپرس، شما می‌توانید فضایی آنلاین برای نمایش کسب‌وکار خود ایجاد کنید. در این سایت، می‌توانید اطلاعاتی درباره رقبای خود جمع‌آوری کرده و عملکرد آن‌ها را تحلیل کنید. ابزارهای مختلفی مانند Google Analytics یا نرم‌افزارهای تحلیل رقبا می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید رقبای شما چه استراتژی‌هایی را در سایت‌هایشان به‌کار می‌برند و چگونه می‌توانید خود را متمایز کنید.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

۱۲ مهارت کلیدی برای تبدیل_ شدن به متخصص سئو موفق تا سال 1405

۱۲ مهارت کلیدی برای تبدیل‌ شدن به متخصص سئو موفق تا سال 1405

مقدمه: آینده سئو انسانی‌تر، فنی‌تر و پیچیده‌تر است سئو در سال‌های آینده، نه‌تنها به‌عنوان ابزاری برای...
چگونه گوگل با کمک هوش مصنوعی جلوی کلاهبرداری‌ ها را می‌گیرد؟

چگونه گوگل با کمک هوش مصنوعی جلوی کلاهبرداری‌ ها را می‌گیرد؟

گوگل با کلاهبرداران چه می‌کند؟ بیایید واقع‌بین باشیم. اینترنت هرچقدر پیشرفت می‌کند، راه‌های فریب هم پیچیده‌تر...
آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

در دنیای پرتنش رقابت میان غول‌های فناوری، گاهی سکوت، از هر فریادی بلندتر شنیده می‌شود. این‌بار، توجه‌ها...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
نسخه جدید سئو برای سال ۱۴۰۴

سئو در سال ۱۴۰۴: اگر از صفر شروع می‌کردم، چطور یادش می‌گرفتم؟

از سال ۲۰۰۹ تا امروز، میلیون‌ها نفر تونستن با استفاده از سئو، از گوگل ترافیک رایگان جذب کنن. من هم یکی...
چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم

چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم که نظر مدیر ارشد بازاریابی (CMO) را جلب کند؟

اگر سئو را تنها با افزایش ترافیک ارزیابی می‌کنید، زمان آن رسیده که نگاه‌تان را عوض کنید. در دنیای بازاریابی...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
راهنمای کامل پیاده‌سازی اصول E-E-A-T برای تقویت سئوی داخلی سایت

چگونه E-E-A-T را در سایت خود پیاده‌سازی کنیم و سئوی داخلی را تقویت کنیم؟

در پاسخ به انتشار اطلاعات نادرست در اینترنت و با هدف ارتقای کیفیت نتایج جستجو، گوگل مفهومی کلیدی را توسعه...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...
چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از سایت‌ها همیشه در رتبه‌های اول گوگل دیده می‌شوند و بیشترین...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070