09339159432 (مشاوره با تیم فروش) 09155249420

آیا می‌دانید رقبای شما چه کارهایی می‌کنند؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

نگاه داشتن به رقبا برای پیشتازی در کسب‌وکار ضروری است. شناخت نقاط قوت رقیب به شما کمک می‌کند تا شکاف‌های موجود در ارائه خود را شناسایی کنید، قیمت‌های رقابتی را حفظ کنید و از پیشرفت‌های صنعت خود مطلع بمانید. اِما آلن راه‌های نظارت بر رقبا را بررسی می‌کند.

جمع‌آوری اطلاعات درباره رقبا شاید شبیه فیلم‌های جیمز باند به نظر برسد، اما به گفته سوزیه شور از شرکت مشاوره‌ای تحقیقات بازاریابی «جوسي اینفو»، هیچ شرکت کوچکی نباید اهمیت نظارت بر رقبای تجاری خود را دست کم بگیرد.

او تاکید می‌کند که «پیگیری عملکرد دیگران، برتری چشمگیری در کسب‌وکار به شما می‌دهد. آنچه می‌توانید بیاموزید به میزان جزئیاتی که در آن فرو می‌روید بستگی دارد، اما فقط با نگاه کردن به رقبا، می‌توانید روندهای جدید، موقعیت‌یابی شرکت‌ها و …» را رصد کنید. تنوع محصولات یا خدمات تا آخر مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریابی تخفیفات (.)

درک بخش مربوط به خودتان بسیار مهم است تا بتوانید استراتژی خود را دقیق‌تر کنید و از دیگران پیشی بگیرید. این موضوع در محیط‌های تجاری پویا و رقابتی، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

خدمات سئو وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا سایت خود را به‌طور مؤثری با رقبای خود مقایسه کنید. از طریق آنالیز کلمات کلیدی و ارزیابی رتبه‌بندی رقبا، می‌توانید بفهمید که رقبای شما چگونه بهینه‌سازی سایت‌هایشان را انجام داده‌اند. این اطلاعات به شما این امکان را می‌دهد که استراتژی‌های سئو خود را بهبود بخشید و در بازار رقابتی به‌خوبی ظاهر شوید.

جستجوی اینترنتی

قبل از شروع، شما نیاز دارید به رقبای خود را شناسایی کنید ممکن است رقیبان شما فقط در منطقه‌ی شما نباشند؛ شرکت‌های خارجی یا کسب‌وکارهایی را در نظر بگیرید که محصول جایگزین یا مشابهی ارائه می‌دهند و می‌توانند نیاز مشتری را برطرف کرده و به فروش شما آسیب برسانند.

مشاهده این مطلب  14 روش برای استفاده‌ی مؤثر از لینکدین

همچنین، مراقب محصولات یا خدماتی باشید که در حال توسعه هستند و ممکن است بر سهم آینده‌ی شما در بازار تاثیر بگذارند.

شور می‌گوید: «ابتدا با استفاده از اینترنت، وب‌سایت‌های رقیب، بروشورها و مطالب شرکت را بررسی کنید. این کار می‌تواند جزئیاتی مانند برندسازی و قیمت‌گذاری را به شما ارائه دهد.»

برای صرفه‌جویی در وقت، ثبت‌نام کنید اخطارهای گوگل که جدیدترین اخبار مربوط به رقبا را از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌کند. برای هر موضوعی، مثل نام شرکت رقیب یا محصول خاص، هشدار تنظیم کنید تا به‌روز باشید.

رسانه‌های اجتماعی راه سریع و مؤثر دیگری برای آشنایی با کسب‌وکارهای دیگر است. اگر تعداد دنبال‌کنندگان زیادی دارند، نشانه‌ی موفقیت آن‌ها در جذب مخاطب است. مخاطبان هدف نقطه

همچنین باید از وب‌سایت‌ها و نشریات مهم تجاری به‌روز باشید و نظرات وبلاگ‌ها را رصد کنید تا بدانید مردم درباره صنعت شما چه می‌گویند.

با مشتریان صحبت کنید

از دیگر راه‌های مهم برای به‌روز ماندن، شرکت در رویدادهای صنعت است. رویدادهای شبکه‌سازی و با مشتریان خود صحبت کنید. شور توصیه می‌کند: «تیم‌های فروش خود را نیز درگیر کنید. آن‌ها با مشتریان در ارتباط هستند و ممکن است اطلاعات ارزشمندی در مورد رقبا به دست آورند.»

بسته به بخش کاری‌تان، حتی می‌توانید از روش «بازاریابی مرموز» برای سنجش … استفاده کنید. خدمات مشتری با رقبا مقایسه می‌کند یا می‌آموزد که چگونه مصرف‌کنندگان محصولات شما را نسبت به رقبا می‌بینند.

بر اساس تحقیقات خود عمل کنید

شور تأکید می‌کند: «برای استفاده‌ی بهینه از اطلاعات، باید جزئیات را تحلیل کنید. جدولی تهیه کنید که عوامل کلیدی مانند برند، محصول، قیمت‌گذاری، خدمات و تبلیغات رقبای شما را با هم مقایسه کند و آن را به‌روزرسانی کنید.»

مشاهده این مطلب  پتانسیل سئوی موبایل را باز کنید: راهنمای متخصص

سپس، ماهانه یا هر سه ماه یک بار، برداشت کنید بینش‌های کلیدی او توضیح می‌دهد: «از تحلیل خودتان، مانند بزرگ‌ترین تهدیدها یا فرصت‌ها، استفاده کنید و با کمک آن استراتژی‌های خودتان را توسعه دهید. شناسایی نقاط قوت دیگران به تقویت پیشنهاد شما و برجسته کردن نقاط ضعف‌تان کمک خواهد کرد.»

با رقیبان خود دوست شوید

طبیعی است که رقبا را دشمن بدانید، اما در واقعیت اینطور نیست. هر کسب‌وکاری رقبای واقعی بسیار کمی دارد. فعالیت در یک بازار مشترک به‌طور خودکار شما را رقیب نمی‌کند، زیرا به‌ندرت پیش می‌آید که دقیقا در یک فضای مشابه فعالیت کنید و به همان مشتریان هدف بگیرید. ایجاد ارتباط با رقبا می‌تواند از نظر پشتیبانی و تبادل دانش بسیار ارزشمند باشد.

شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین و توییتر روش‌های خوبی برای سنجش اوضاع هستند. هرچند نمی‌توانید از استقبال خوب مطمئن باشید، اما به مخاطب‌تان این امکان را می‌دهند که به‌طور مؤدبانه درخواست شما را رد کند بدون اینکه هیچ‌کدام از شما آبرویتان برود. فقط مطمئن شوید که هدف‌تان را به‌وضوح بیان کرده‌اید تا از سوءتفاهم جلوگیری شود.

نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت، فرصت مناسبی برای ملاقات غیررسمی با رقبا فراهم می‌کنند. قبل از نمایشگاه، فهرست شرکت‌کنندگان را بررسی کنید تا بدانید چه کسانی حضور دارند. سپس فقط کافیست از طریق لینکدین به آن‌ها پیام کوتاهی مبنی بر تمایل به ملاقات بفرستید.

در طول زندگی کاری‌تان، با کارآفرینان همفکری زیادی آشنا خواهید شد. حتماً با آن‌ها در ارتباط باشید؛ هرگز نمی‌دانید چه زمانی ممکن است بسیار مفید باشند. این ارتباطات می‌توانند در حل مشکلات، ایجاد سرنخ‌های تجاری، تبادل دانش و حتی راهنمایی شما در طول زمان، بسیار مؤثر باشند.

مشاهده این مطلب  چرا سئو مهم است؟ ۱۰ دلیل برای اهمیت سئو در سال ۱۴۰۳

با طراحی سایت وردپرس، شما می‌توانید فضایی آنلاین برای نمایش کسب‌وکار خود ایجاد کنید. در این سایت، می‌توانید اطلاعاتی درباره رقبای خود جمع‌آوری کرده و عملکرد آن‌ها را تحلیل کنید. ابزارهای مختلفی مانند Google Analytics یا نرم‌افزارهای تحلیل رقبا می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید رقبای شما چه استراتژی‌هایی را در سایت‌هایشان به‌کار می‌برند و چگونه می‌توانید خود را متمایز کنید.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات

چگونه نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهیم - 12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب

سبدهای خرید رها شده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که همه فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم...

12 راه برای تقویت سئو با کنسول جستجوی گوگل

به دنبال ارتقای رتبه و افزایش ترافیک هستید؟ در این صورت، کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری ضروری برای سئو...

راهنمای ضروری بهینه‌سازی موتورهای جستجو

  بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به بهبود عملکرد وب‌سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند...

۲۰ نکته برتر برای بهترین استفاده از پینترست

  چرا باید از پینترست استفاده کرد؟ به‌طور خلاصه، پینترست محرکی فوق‌العاده برای جذب ترافیک و ویترینی...

چاپ درخواستی: پاسخ به پرسش‌های متداول شما

پس در مورد چاپ حسب سفارش شنیده‌اید و می‌خواهید بدانید که آیا برای شما مناسب است یا نه. خوب، این را در...

قوانین نگارش متاتگ عنوان

عنوان متا خلاصه‌ای کوتاه از صفحه‌ی شماست که هم موتورهای جستجو و هم کاربران وب می‌توانند از آن برای درک...

استراتژی بلندمدت نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل: چرا یک استراتژی بلندمدت و تکرارشونده بهترین گزینه است نرخ تبدیل، کلید موفقیت در...

خودکارسازی ایمیل‌های فروش شاپفای

افزایش فروش در فروشگاه شاپيفای با کمپین‌های خودکار ایمیل مارکتینگ   در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید...

5 اپلیکیشن برتر Shopify در سال 2023

۵ اپلیکیشن برتر شاپایف در سال ۲۰۲۳، برگزیده تیم ما یکی از دلایل موفقیت شاپيفای در ساخت وبسایت، انعطاف‌پذیری...

شیپای: کلید موفقیت فروشگاه

Shopify: مکمّل گمشده‌ی فروشگاه آنلاین شما برای اینکه فروشگاه آنلاین شما با استفاده از Shopify به بهترین...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو + طراحی سایت = 09376996070

خدمات گوگل، تبلیغات، هدایا تبلیغاتی و … = 09339159432