چرا باید از پینترست استفاده کرد؟ بهطور خلاصه، پینترست محرکی فوقالعاده برای جذب ترافیک و ویترینی بینظیر برای هر کسبوکار تجارت الکترونیکی است. این موتور جستجوی تصویری بهطور گسترده برای برنامهریزی پروژهها، الهام گرفتن و خرید استفاده میشود؛ کاربران ممکن است در حال برنامهریزی عروسی، بازسازی خانه، جستجوی دستور پخت یا برنامهریزی تعطیلات باشند.
ماهانه حدود پانصد میلیون نفر از پینترست استفاده میکنند و اکثر آنها (۸۵ درصد طبق گزارش اسپراوت سوشال) خرید میکنند؛ بنابراین پینترست پلتفرمی مهم برای هر کسبوکار کوچک آنلاین که محصول میفروشد، محسوب میشود.
اینجا ۲۰ نکتهی برتر من برای چیدن چمدان آمده است. پینترست ضربه
طراحی سایت وردپرس میتواند به شما در بهرهبرداری بهتر از پینترست کمک کند. با داشتن یک وبسایت حرفهای و جذاب، میتوانید محتوا و محصولات خود را بهراحتی به پینترست متصل کرده و بازدیدکنندگان را به سمت سایت خود هدایت کنید. طراحی یک گالری یا صفحه مخصوص برای پینترست بر روی سایت میتواند به شما کمک کند تا توجه بیشتری جلب کرده و با استفاده از تصاویر جذاب، برند خود را به مخاطبان معرفی کنید.
تمرکز کن
با پینترست، به راحتی میتوان از محتوایی که شخصاً الهامبخش شماست هیجانزده شد، اما حساب تجاری شما باید تمرکز تجاری داشته باشد.
با تأیید وبسایت خود، ظاهر حرفهایتری پیدا کنید؛ این کار به دنبالکنندگان شما اعتماد بیشتری به دانش و تجربهتان میدهد.
بهینهسازی سئو پینترست خود را ارتقا دهید
پروفایل پینترست شما نام کسبوکار ما، آدرس وبسایت ما و توضیح کوتاهی از چگونگی حل مشکل خاص مشتریان توسط کسبوکارمان را شامل میشود.
و یادتون باشه که به هر تخته، یک دسته بندی اضافه کنید؛ این کار به دیده شدن بیشتر شما در نتایج جستجو کمک میکنه.
همه چیز را مطابق با برند حفظ کنید.
تختههایتان را نگه دارید مطابق با برند فقط محتوایی را منتشر کنید که برای آن مشتری رویاییتان جذاب باشد.
هشت تخته اول شما بیشترین دیده شدن را دارند، پس مطمئن شوید که روی زمینههای تخصصی کسبوکارتان تمرکز دارند. میتوانید یک قدم جلوتر بروید و کاورهای برندسازیشدهای هم برای آنها بسازید.
خدمات سئو وردپرس میتوانند به شما کمک کنند تا در استفاده از پینترست بهتر عمل کنید. با بهینهسازی سایت و محتوای آن، میتوانید از پینترست ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنید. سئو به شما کمک میکند تا از کلمات کلیدی و تگهای مرتبط برای پینها استفاده کنید، به طوری که محتوای شما در جستجوها بهتر دیده شده و پینترست به ابزاری مؤثرتر برای رشد برند شما تبدیل شود.
فروش در پینترست را شروع کنید
هشت نفر از هر ده کاربر پینترست، مستقیماً از این سایت خرید میکنند؛ این موضوع پینترست را به ابزاری قدرتمند برای هر کسبوکاری در زمینه تجارت الکترونیک تبدیل کرده است. اولین گام، بارگذاری کاتالوگ شما در سایت است.
اگر از یک پلتفرم تجارت الکترونیک شخص ثالث مانند تجارت ادوبی هیچ چیز در داخل پرانتز وجود ندارد. ابر تجارت سيلزفورس یا فروشگاه ساز شاپيفای مثلاً میتوانید فروشگاه موجود خود را به حساب تجاری پینترست متصل کنید و کل کاتالوگ محصولاتتان را به پینهای محصول تبدیل کنید. از آنجا میتوانید کمپینهای خرید ایجاد کنید و از طریق API تبدیل پینترست، دادههای تبدیل را دریافت کنید.
۵. برای پژوهشهای شخصی خود، تابلوهای محرمانه ایجاد کنید.
اگر وسوسه میشوید چیزهایی را که شخصاً دوست دارید ذخیره کنید، یک صفحه مخفی برای آن بسازید. این کار از بهم ریختگی پیامهایتان جلوگیری میکند و در عین حال به شما امکان میدهد با چیزهایی که الهامبخش شما هستند درگیر شوید.
تختههای مخفی مکان فوقالعادهای برای گردآوری تحقیقاتی هستند که نمیخواهید عمومی شوند. این برای گردآوری منابع، مثلاً برای مقالهای، یا جستجوی مشاورههای پشتپردهی تجاری بسیار مفید است. همچنین میتوانید افراد همکار را به تختههای مخفی خود اضافه کنید و به اشتراکگذاری محتوا با تیم خود را بسیار آسانتر کنید.
شرح پینهایتان دقیق و کامل باشد.
هر بار نوشتن شرح مرتبط و جذاب برای پین کردن پستها زمانبر است، اما یک راهکار بسیار ساده وجود دارد که میتواند به شما کمک کند.
قبل از زدن دکمه پین، فقط قسمتی از متن پست را هایلایت کنید، و آن متن به طور خودکار به توضیحات منتقل خواهد شد.
هنگام نوشتن توضیحات برای پستهای خودتان، باید مطمئن شوید که از کلیدواژهها به طور طبیعی.
از پینهای غنی برای افزودن اطلاعات بیشتر به هر پست استفاده کنید.
پنج نوع پین غنی وجود دارد.
- پینهای مقاله – شامل عنوان، نویسنده، توضیح داستان و لینک
- پینهای محصول؛ شامل قیمت لحظهای، موجودی و محل خرید
- پینهای دستور پخت؛ شامل مواد لازم، زمان پخت و اطلاعات سرو غذا.
- پینهای فیلم؛ شامل امتیازات، بازیگران و نقدها.
- نشانگذاری مکانها؛ شامل آدرس، شماره تلفن و نقشه.
برای شروع، باید سایت خود را تأیید کنید. برای این کار، روی «ویرایش نمایه» و سپس «تأیید وبسایت» کلیک کنید. برچسب متا ارائه شده را کپی کنید.
حالا نصب کنید افزونه سئو یواست در سایت وردپرس خود، تب SEO را در نوار کناری کلیک کنید. روی «اجتماعی» و سپس تب پینترست کلیک کنید. برچسب متا را جایگذاری و «ذخیره» را بزنید.
برای درخواست پینهای غنی، آدرس اینترنتی خود را وارد کنید. تأییدکننده پینترست و مراحل گفته شده را دنبال کنید.
با برگزاری مسابقه، دنبالکنندگان جدید جذب کنید.
مسابقات پینترست میتوانند راهی فوقالعاده برای با دنبالکنندگان فعلی در ارتباط باشید و مشتریان جدید جذب کنند. اما قوانین بسیار دقیقی وجود دارد که باید رعایت شوند.
انجام بده
- به یاد داشته باشید که پینترست در مورد کشف چیزهایی است که میتوانند الهامبخش باشند.
- کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید.
- دستورالعملها را واضح و ساده کنید تا مشارکت آسان شود.
- مقررات ضد اسپم را مطالعه کنید تا مسابقه سرگرمکننده و مفید باقی بماند.
نکن
- پیشنهاد دهید که پینترست شما یا مسابقه را حمایت مالی یا تایید کند.
- از افراد بخواهید از میان گزینههای ارائه شده، پینهایی را که میپسندند انتخاب و اضافه کنند.
- مردم را وادار کنید تا قوانین مسابقه شما را سنجاق کنند؛ با این کار مشهور خواهید شد.
- قرعهکشیای برگزار کنید که هر پین، پست، لایک یا فالو یک شرکتکننده محسوب شود.
- رفتارهای اسپمی مانند درخواست از شرکتکنندگان برای گذاشتن کامنت را تشویق کند.
- از مردم بخواهید با سنجاق، تخته یا لایک رای بدهند.
- به حداقل تعداد پینها نیاز دارید – یکی کافی است.
- مسابقهات رو «پین کن تا ببرش» بذار.
- زیادهروی نکن، مسابقهها خیلی زود تکراری میشوند.
با دیگر کاربران پینترست همکاری کنید
مشارکت در تابلوهای گروهی میتواند راهی مؤثر برای ارتباط با مخاطبان وسیعتر باشد، به ویژه اگر محتوای با کیفیتی را به اشتراک بگذارید. گروه پین شناسایی گروههای محبوب بر اساس حوزههای تخصصی
به یاد داشته باش، اگر تختهای با هزاران و هزاران مشارکتکننده انتخاب کنی، برای برجسته شدن از میان جمع باید مدام فعال باشی.
معرف کنید چه کسانی محتوای شما را پین میکنند (و چه چیزهایی را پین میکنند).
این را در مرورگر اینترنتی خود تایپ کنید:
آدرس پینترست شما
صفحهای خواهید دید که پر از جدیدترین محتواهای پینشده از سایت شماست. این روش بسیار مناسبی برای تشخیص محتوای واقعا محبوب است. دقیقا همان چیزی که لازم بود این دانش به شما کمک میکند تا رویکرد خود را برای آینده بهبود ببخشید.
از محتوای ترند شده استفاده کنید
محتوای ترند پینترست همیشه برای مخاطبان شما مرتبط نیست، اما مرور صفحه «محبوب» هر از گاهی ایده خوبی است. این کار به شما درک بهتری از آنچه برای کاربران جذاب است میدهد.
به این فکر کنید که چطور میتوان این روندها و مضامین را در … (جاهای خالی را با توجه به متن اصلی پر کنید) استراتژی نقطه.
حتماً وسایلت رو سنجاق کن.
به شما توصیه میکنم تختهای فقط برای محتوای خودتان داشته باشید. در این تخته، هر پست وبلاگ، هر ویدیو، هر پادکست و هر هدیه رایگان خود را پین کنید. همچنین توصیه میکنم تختهای جداگانه فقط برای هدیههای رایگان داشته باشید و هر دو تخته را در بالای پروفایل خود قرار دهید.
پیشنهاد میکنم بهطور دورهای هر محتوای خود را مجددا به تمام بوردهای مرتبط (از جمله بوردهای مشارکتی) سنجاق کنید.
در فضای لینکهایتان عاقلانه عمل کنید.
یکی از مزایای عالی توضیحات پینترست این است که میتوانید لینک به اشتراک بگذارید؛ فقط وسوسه نشوید که از کوتاهکننده لینک استفاده کنید.
اگر کاربری پینترست روی لینک کوتاهشده شما کلیک کند، بهطور خودکار اخطاری مبنی بر اسپم دریافت میکند (حتی اگر پین شما اصلاً اسپم نباشد). این موضوع بهسرعت دنبالکنندگان را از ادامه مسیر به سایت شما منصرف میکند.
با تبلیغات پینترست آزمایش کنید
پینهای تبلیغاتی تقریباً شبیه پینهای معمولی هستند، اما به عنوان تبلیغ عمل میکنند و به برندها اجازه میدهند محتوای خود را با پرداخت هزینه نمایش دهند. همچنین چیزی به نام «پینهای تبلیغاتی اپلیکیشن» وجود دارد که به کاربران امکان میدهد خرید برنامهها مستقیماً از طریق پین، بدون خروج از پلتفرم.
گزینههای هدفگذاری شامل:
- بازدیدکنندگان وبسایت شما
- لیست مشتریان یا مشترکان خودتان
- کاربرانی که با پینهای سایت شما تعامل داشتهاند
- کاربرانی که رفتاری مشابه موارد بالا از خود نشان دادهاند.
فقط به خاطر داشته باشید که فقط بعد از تایید دامنهتان میتوانید از این توابع استفاده کنید.
پینترست را به دیگر پلتفرمهای دیجیتال خود متصل کنید.
دکمههای دنبال کردن و اشتراکگذاری پینترست را به وبسایت خود اضافه کنید.
برای توییت کردن پینهای خود، روی تصویری که میخواهید به اشتراک بگذارید کلیک کنید، روی «ارسال» کلیک کنید و سپس روی آیکون توییتر بزنید.
پینترست خود را در صفحه فیسبوک تان نمایش دهید ووبوکس .
به اشتراکگذاری محتوای شما را آسان کنید.
برای خوانندگان خود، با ایجاد لینک «ذخیره برای بعد»، به اشتراکگذاری آسان محتوای شما کمک کنید.
بعد از زدن دکمهی «منتشر کن»، یک تصویر از پست وبلاگ را پین کن. پینترست را باز کن و آدرس آن پین را کپی کن. به پست وبلاگ برگرد و عبارت «این پست را برای بعد پین کن» را بنویس و آن را به آدرس پین لینک کن. ذخیره کردن را فراموش نکن.
کار با پینترست را با IFTTT ساده کنید.
با استفاده از سرویس وب رایگان IFTTT، گردش کار پینترست خود را بسازید و رویکرد خود را ساده کنید. در اینجا چند ایده برای شروع آمده است:
- پست وبلاگ جدیدی را ثابت کن ;
- پین کردن تصاویر اینستاگرام ;
- پین کردن ویدیوهای یوتیوب ;
- عکسهای فیسبوک را پین کن ;
- موقعیت پینهای خود را در یک صفحه گسترده گوگل دنبال کنید .
پستهای پینشدهی خود را بهراحتی پیدا کنید
اگر دنبال محتوای خاصی هستید که مدتی پیش پین کردهاید، ممکن است مدتی طول بکشد تا آن را پیدا کنید. بهخصوص اگر افراد دیگری هم به تختههای شما مطلب اضافه میکنند.
برای دیدن محتوایی که فقط شما پین کردهاید، به پروفایل خود بروید و هر چیزی که دنبالش هستید را در نوار جستجو تایپ کنید، سپس روی «پینهای شما» کلیک کنید.
محتوای کاربران دیگر را بازنشر کن
پینترست را فرصتی برای ارائه پیشنمایش چیزهای مفید به دنبالکنندگان خود در نظر بگیرید؛ برخی از این موارد توسط شما و برخی دیگر توسط متخصصان ساخته میشوند.
سنجاق کردن پستهای دیگران نمودارهای اطلاعرسانی بهویژه مؤثر است، چون مانند آهنربایی دنبالهرو جذب میکنند و مردم را برای دیدن مطالب بیشتر به صفحهتان بازمیگردانند.